Historik
Föregående · 57 · Nästa
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Nästa match mot Lakers. Ett spännande möte ... borta matcher fram till den nyrenoverade arenan arenan invigs vilket kan vara fördelaktigt då laget kommer in i att både resa och spela bra matcher. Sedan får de publikens stöd i Catena.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: 29:e ser man fram emot som tusan. Samtidigt hoppas jag att folk vaccinerat sig som går på hockey.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Det ideala vore om ni hittar en Kodie Curran, fast forward i Norge eller en mindre liga som går in och gör minst 30 poäng.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{297}: Hade varit bra och dela upp SHL i konferenser eller något liknande som i USA. Så att norrlagen möttes i en egen grupp i grundserien och söderlagen i en grupp. 8 lag i varje grupp. Sedan spelar de bästa fyra lagen slutspel i varje grupp. Och sista laget i varje grupp möter ett allsvenska lag i play out.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: får hoppas på mycket publik i år så att ekonomin stärks. Och att de ovaccinerade vaccinerar sig. Hursomhelst tror jag BIF spelar minst play in i vår.
+ 2
Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno: Tack, det var vänligt. Men säsongen är dock lång, Man vet inte hur det ser ut efter 30 omgångar och lagen har sämre trupper än förra året. Är nog lite överdrivet försiktig i mina bedömningar.
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Gillar att se Liljewall i andra linan. Han ger alltid 100 procent.
+ 12
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
Sputnik: Grattis än en gång, Lakers blir en bra utmaning i nästa match. Ett av lagen som troligen går direkt till slutspel.
+ 16
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Och så slutade matchen med 5-1. Men det var andra perioden som avgjorde till Rbks fördel. Nu blir det ett ganska långt uppehåll till nästa match.
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
roger_sundsvall: Gott att se. Tror nu på tre pinnar till TIK
+ 4
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2021-09-16
sargad: Tror det blir jämnt ikväll och eventuell förlängning, Men Tik vinner...
+ 3
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Gameday! Ser fram emot att se Leon med Kelleher. Blir nog en vass kedja.
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-09-11
Kulltorp: nu börjar det... Vi ses på andra sidan dimman i slutspelet 😀
+ 14
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7043}: Tror Oskars kommer kvala. TIK har bättre forwards och en yngre trupp. Oskars tre nya så kallade spets spelare är inte unga. Bröderna Zohorna och amerikanen... fattar inte varför de plockar in spelare som är så gamla. Visst, vi har Sjögren men han har ju spelat SHL hockey länge.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: känns som många lag kan hamna i play out i SHL. Minimal risk för Luleå, Färjestad, Öret och Växjö med sina trupper men i övrigt osäkert. Man kan inte bedömma läget förrän runt omgång 30 om ens då.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Vinst mot Zug... 2-1... Blir intressant att se matcherna mot Sönderjyske...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ni slipper i alla fall spela CHL matcher och slita på laget :)
+ 2
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Bragd-Birger: Liljewall borde vara given i tredje linan med sporadiska inhopp i andra linan. Tycker Erik Andersson är bra för fjärde linan och att stänga ner motståndare. Han var grym på det i Rbk. Men Erik kan givetvis spela också så en tredje lina är kanske rätt.
+ 6
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Snart dags för CHL matcher, denna gång på bortaplan. Både Zug och München kommer nog bli tuffare motstånd på deras hemma arenor.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Spock: Ja, kul att se matcherna utan att behöva dyra abbonemang. Angående ställen så är det ju alltid trevligt om de är estetiskt tilltalande. Tycker alla SHL lag ska lägga tid på att få designade ställ. Gärna med hjälp av art directors eller liknande som kan sådant.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det var nära att München tog två poäng.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ok, tror Oskars blir sist. Men DIF kan mycket väl bli kandidat också. De har inget ungt lag.
+ 5
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Det här med att spela i CHL. Är inte tillräckligt insatt i varför lag vill vara med i turneringen men någon som vet får gärna kommentera. Först var jag försiktigt positiv men nu mer tveksam. Viktigt att matchandet inte påverkar prestationen under SHL säsongen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Tror det blir Oskars som spelar allsvenskan nästa säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Synd att inte BIF spelar CHL istället för Rbk. Fattar inte poängen med den turneringen. Är antagligen för dåligt insatt. Ni hade kanske uppskattat det mer. Hursomhelst, bra spelat ikväll 😀
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det står 2-2 i matchen mot Bratislava.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Match mot Zug imorgon. Dan Tanges, med förflutet i Rbk och LHC, står i båset. Hoppas såklart på vinst.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Ser fram emot CHL. På träningen lirade Sjögren mellan Tambo och Bristedt. Och Fergie spelade med Bengtsson och Edström. Kasper lirade med Lyrenäs och Larsson.
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
{9386}: Det är bara försäsong och lagen har knappt varit på is. Det är nu resan börjar och TIK har alla möjligheter. Jag tror på TIK och att läget vid jul är positivt och att ni överraskar. Är ju rbk supporter men mitt andra lag är TIK. Vi måste tro på laget och bör inte utvärdera förrän omgång 30-35.
+ 13
Föregående · 57 · Nästa