Historik
Föregående · 58 · Nästa
Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno: Tror det blir jämnt kring plats 5-8 och att det står mellan SAIK, Öret, Mif, Rbk och Leksand.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
2-0 mot Troja... lite kul att spela i Ljungby mot ett klassiskt lag med traditioner. Det var alltid bra drag i matcherna mot Troja i allsvenskan förr.
Saknar allsvenskan på grund av den sköna stämningen på matcherna.
Saknar allsvenskan på grund av den sköna stämningen på matcherna.
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Sputnik: TIK kommer igång när säsongen börjar. Minns att Rbk hade någon försäsong utan vinster men när serien startar så blir det bättre.
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Rögle hade sitt årliga race för en vecka sedan från hallen genom södra utmarken och vidare till stranden. Tänkte på likheterna med en viss militär träning i San Diego. Nu längtar man till säsongen börjar.
Angående Tony Sund så tror Rbk att han har potential att bli en toppback i SHL. Ska bli intressant att följa honom och McKieran.
Angående Tony Sund så tror Rbk att han har potential att bli en toppback i SHL. Ska bli intressant att följa honom och McKieran.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Riktigt trist att höra om översvämningarna i Gävle och att BIF påverkats. Hoppas det reder ut sig.
+ 6
Leksands IF > Sv: Silly season
mattias - 74: Tror Öret och Mif kan nå topp 6. SAIK tror jag spelar play in.
Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Försäsong säger inte så mycket. Öret har ett bra lag och är kandidat till topp 6 och likaså mif.
De mest logiska och troliga kvartsfinal lagen är ju FBK, Luleå och Växjö medan övriga platser troligen är helt öppna.
De mest logiska och troliga kvartsfinal lagen är ju FBK, Luleå och Växjö medan övriga platser troligen är helt öppna.
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Söderöver: Hoppas inte Mif går till kvart... helst inte play in men högst troligen. Bif hoppas jag lyfter i år. Vore bra för era regioner med många SHL lag. Tror TIK kan överraska positivt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Alltså, ser inte fram emot Difs Högström och Mifs Sylvegårdare i höst. Hoppas ni vinner ikväll.
+ 3
Timrå IK > Sv: Försäsong 2021
Sputnik: Malmö kommer spela mer fysiskt än Bif, speciellt sylvegårdarna.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Träningsmatcher är inget bra kvitto. FBK kommer köra på i grundserien och bli svårslagna.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kul att se live sändningen från TIK. Sitter som klistrad och hoppas på stordåd.
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Frölunda förlorade igen mot Rbk. Visserligen förlängning och träningsmatch... Hade bortalaget varit Luleå eller Färjestad hade nog utgången varit en annan.
+ 3
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Mike.F: Tack, det verkade vara väldigt jämnt. Intressant att bägge lagen hade varsin period.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Spock: Nu ökar c19 rejält i Stockholm igen. Folk borde stannat hemma från semester resor.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tänker att folk måste tänka till även med vaccination. Många åker iväg till Sydeuropa och andra länder på semester och tror att om de är fullvaccinerade är det lunch. Likaså hänger de i Båstad där smittan är högst i Skåne.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Börjar redan se fram emot vårens kvartsfinal mellan RBK och TIK 😁
+ 9
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Laget har gått på is. Intressant att Kelleher och McKieran kommit snabbt in i gemenskapen. Två spelare som kommer bli viktiga under säsongen. Snart startar även CHL mot exempelvis lag som Zug. Två matcher i CHL spelas i Halmstad.
Kristianstads IK > Sv: Välkommen Kristianstads IK
Blir intressant att se om Clang kan anpassa sig och växa i SHL. Tror att han kan få sitt stora genombrott nästa säsong.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Lagen med de bästa trupperna just nu är Färjestad, Luleå, Växjö och Frölunda. Troliga kvartsfinal lag nästa säsong. En utmanare är MIF som kan bli säsongens utropstecken och har målvakten som kan ta dem direkt till kvarten istället för play in.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
puffe: tack..upplever att rbks anfallare känns vassare än malmös. Jag tänker att spelare som Brithen och Bristedt kommer producera mycket poäng till hösten. Everberg och Tambo är ju stabila poäng maskiner liksom Kelleher. Även Lantosi tror jag överraskar positivt. Likaså tror jag att Larsson och Lyrenäs har potential att producera bra i SHL.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nyb: Hög placering ni satt på Rbk. Tror mer på plats 7-10 och behövs ytterliggare en RD eller LD om det ska bli bättre placering. Men svårt att tippa när man inte sett truppen prestera.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Malmö får högre betyg än Rögle enligt hockeynews. Tycker Rbk har bättre forwards medan back sidan är likvärdig. Tror dock på slutspel för båda lagen.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Jakob Moverare och/eller Calle Rosen... två intressanta backar som Chris borde försöka locka till Skåne.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Så då har vi Everberg, Kelleher, Lantosi och Lyrenäs som RW. Bra med många rightare och kombinationer i olika kedjor. Everberg lär bli RW1 brevid Ted och Leon som LW medan RW2 Lantosi eller Kelleher troligen spelar med Tambo som LW och Larsson som C. Detta ser bra ut!
En back till så blir det stabilt. Lyrenäs kan utmana om RW3.
En back till så blir det stabilt. Lyrenäs kan utmana om RW3.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Hoppas att ni når slutspel. Örebro verkar i alla fall ha mest finnar i laget... jösses 😀
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Angående tabellen nästa säsong... Tror det blir ett getingbo kring strecken. Oskars kan bli bättre nästa säsong beroende på hur värvningar presterar men borde bli ett kval lag. Möff har Westerholm x 2 och någon återvändare från AHL och kan bli kval men tror faktiskt de håller sig kvar. BiF är i riskzonen eftersom de kör med i princip samma lag som förra säsongen. Dock med ny tränare vilket kan gynna dem. Likaså kan LHC och DIF bli inblandade. Angående plats 7-10 så chansar jag att RBK, LIF, TIK hamnar där. Färjestad, Lakers, Frölunda, Luleå är givna topp 4. Saik har tappat spelare och är svårplacerade.
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Madsen, Lodin eller Lundin... vem tror ni blir andra center om nu Hanzl blir etta.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe: Håller helt med... militära förband har en viktig funktion även i fredstid och helt andra resurser och insats möjligheter än hemvärnet.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Icke hockeyrelaterat men intressant... Jonas Karlsson, överste, utsågs till regements chef för I21 och fältjägar kåren. Spännande det som nu sker i Sollefteå och Östersund och övriga Norrland. Teddy Larsson utsågs till regements chef för K4 Arvidsjaur.
+ 2
Föregående · 58 · Nästa