Historik
Föregående · 90 · Nästa
IK Oskarshamn > Sv: tamt
Snart dags för träningsmatch... känns lite som ett derby … inte som mot Malmö men lite åt det hållet....
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Och så straff vinst mot Kristianstad. Tänker att det finns en del att jobba på inför premiären. Bristedt fortsatt skadad... inte bra för BBZ kedjan... Everberg ersätter... Kanske bättre att köra Everberg med Bengtsson i andra linan. Gustavsson fick ett års kontrakt vilket diskuteras flitigt på Rögles forum...
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Simon Karlsson: Känns som det är troligare att Oskars och Leksand får spela kvalet. På platserna över dem kommer ÖHK och LHC... Men platserna 6-10 är svåra att sia. Här tror jag HV, BIF, SAIK, Malmö och RBK hamnar ….
Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
Februari 2020: Oskarshamn kommer att möta er i bäst av sju och då går ni upp igen. ÖHK eller Leksand möter MODO i bäst av sju. MODO får vänta ett år till :)
+ 2
Timrå IK > Sv: SCA-cupen 2019
Rytter: Nej, men tror Timrå går upp. Men som Everberg spelat på försäsongen känner jag oro för att vi inte når topp 8 och eventuellt kvartfinal.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Troligen kommer Malmö top 8 då de har Peter Andersson som lyckas få typ alla spelare att prestera 🙄
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Ikväll träningsmatch mot Lakers ... svårare motstånd än tidigare...
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
modomille: Har du sett Brian De Palmas film med Al Pacino :)
+ 1
Leksands IF > Sv: Ny Slovak värvad
Alisandali: Ni behöver offensiv så det var viktigt...
Angående ålder på spelare... lagen behöver yngre spelare med fart som kör... tar hellre in pigga yngre spelare från collegeligan eller allsvenskan än sega äldre SHL spelare som inte hänger med... :)
Angående ålder på spelare... lagen behöver yngre spelare med fart som kör... tar hellre in pigga yngre spelare från collegeligan eller allsvenskan än sega äldre SHL spelare som inte hänger med... :)
Golf > Sv: Golf i allmänhet...
Tänkte försöka få igång golftråden. Hoppar fram till 2019 och att Tiger vinner US Masters igen. Imponerade och kul att han är tillbaka som majorsegrare. Dessutom så visade han bra form året innan i British Open. Han hade tyvärr svårigheter under US Open 2019 på svåra Pebble Beach (21:a) och även på Bethpage under PGA mästerskapet. Men tror han vinner en major till rätt snart.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
RBK seger i Köln turneringen med vinster mot Köln, Langenau och Graz. Mattias Sjögren visade vägen i sista matchen med två mål. Nu blir det träningsmatcher mot andra SHL lag framöver innan säsongstarten.
Erlend Lesund fick utnämningen matchens mest värdefulla spelare mot Köln för sitt defensiva jobb.
Erlend Lesund fick utnämningen matchens mest värdefulla spelare mot Köln för sitt defensiva jobb.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Vinst i första matchen... men spelarna har mycket mer att ge. Zaar och Sjögren visade vägen. Även om man inte kan uttala sig om en enskild match så känns det som att Sjögren kommer att göra en bra säsong. Jag tror Bengtsson lyfter sig en nivå också... men är lite inne på att det kan behövas en till producerande center till under säsongen samt en LW med bra poängsnitt. Framåt hösten får vi alla svar. Blir intressant att följa Bengtsson, Gelinas, Höglander och Bokks utveckling i år.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Inom närmaste dagarna åker spelarna till Köln och tränar mot Graz, Köln etc. Vi hoppas på bra spel och segrar i samtliga matcher.
Everberg Brithen Zaar körde 1:a lina på träning, Bristedt Sjögren Bokk 2:a lina.
Everberg Brithen Zaar körde 1:a lina på träning, Bristedt Sjögren Bokk 2:a lina.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dahlen kommer att hjälpa Timrå till SHL i år. Sen om några år när Timrå är etablerade så är han tillbaka i NHL och blir då en kombination av Lidström/Bäckström ;)
+ 7
Leksands IF > Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
roger_sundsvall: håller med ... Oskars får nog kvala... men räkna med att ett antal lag kan vara inblandad. Lagen som är relativt jämbördiga och med bättre trupp ... t.ex ÖHK, Leksand... klarar sig nog utan kval... men det kan bli en riktig spänning nästa vår...
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Jag valde att gå med i Rögles fans egna forum. Hoppas att folk därifrån kan gå in på hockeysnack också 🙂
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
SHL i år kommer att bli spännande. Tror att vi går till slutspel men kan bli play in.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Ny SHL värvningslista finns... Rödin placeras inom topp tio, tror det var sexa, vilket är rimligt och Everberg fyra.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Första isträningen. Nästan 4000 på läktaren. Everberg och Bristedt körde trickshot final där Everberg lyckades vinna. Var inte på plats men var tydligen riktigt bra stämning 😀
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Tror och är säker på Rödin gör en riktigt bra säsong. Johan har fel i det avseendet.
+ 9
Luleå HF > Sv: Forum för Skellefteå AIK
div 2b södra: Intressant analys kring fansens lokalisering... men håller med ... inte många rögle supportrar som åker ner för att se rödhökarna spela...
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Ett stort tack till Markus Thuresson för allt han gjort för klubben. Han har stärkt och stabiliserat ekonomin och skapat förutsättningar för klubben att bli ett långsiktigt SHL lag. Hoppas Markus kommer tillbaka till klubben i framtiden.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Isträning har börjat. Vidare har laget utökats med en AHL spelare som ingår i laget under försäsongen och eventuellt därefter.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Charliejfz:Det blev lite fel i texten. LHC kommer inte riskera att kvala utan hör till lagen som gör en bättre säsong :)
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Intervjuer med spelare finns på hemsidan. För er som även är intresserade av spelarnas hus projekt och semesterplaner.
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON 2019
Tror och hoppas att det blir slutspel för våra lag. Och lagen som troligen slåss i kval blir Oskars, LIF, ÖHK. LHC. Men HV och Lakers gör säkert en betydligt bättre säsong än förra medan vibbarna kring Malmö och Skellefteå är mer osäkra.
+ 3
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Liss valde att gå till ny klubb utomlands. Förstår beslutet men hade gärna sett honom lira nästa säsong. Nu saknas minst en spelare och funderar på om Cam tänker ge J20 spelarna chansen eller om det tillkommer forwards. Det senare är mest troligt.
När det gäller derbyn så anser jag att vi måste minimera ojuste spel och onödiga gliringar. Under förra säsongen skedde en del incidenter på rinken som inte var nödvändiga. Och det gäller även att uppträda städat utanför rinken. Hockey kan vara känslosamt och lagkänslan är stark hos fansen men sportmanship är lika viktigt.
När det gäller derbyn så anser jag att vi måste minimera ojuste spel och onödiga gliringar. Under förra säsongen skedde en del incidenter på rinken som inte var nödvändiga. Och det gäller även att uppträda städat utanför rinken. Hockey kan vara känslosamt och lagkänslan är stark hos fansen men sportmanship är lika viktigt.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Bertov ser fram emot säsongen och han samt andra tror på hög placering och direkt in i åttondel. Det kan bli riktigt bra med förstärkningar som Everberg, Hansson och Bokk. Starten blir viktig för laget och efter ca tio- femton omgångar så ser vi läget. Will tror jag kan växa under säsongen och även Rifalk.
+ 1
Leksands IF > Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
mattias - 74: Ser onekligen intressant ut inför hösten. Spencer och Zackrisson ...
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
roger_sundsvall: Glad midsommar Timråfans och nästa midsommar firar ni med återkomst i SHL 😁
+ 22
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
3,4 milj vinst enligt media ... roligt ... men från en sport till en annan... off topic... hoppas HIF kan vända på trenden med en ny tränare och klättra i tabellen ... tycker inte deras tabell läge och situation är rättvis ...
Angående RBK så ska det bli intressant att se om det tillkommer en forward och vem det blir.
Angående RBK så ska det bli intressant att se om det tillkommer en forward och vem det blir.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: vi gick 3,5 miljoner plus ... inte nära era 17 milj ... Men det är riktigt kul att höra att ni gick så bra. Rbk får vara nöjda att täcka SHL kraven och lite till
+ 6
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Och nu är man tydligen ett superfan enligt FB, Nåväl, jag har inte sett många matcher i hallen så får väl se mig som ett passivt fan.
Tycker det ska bli intressant med Oskars i SHL och tänkte eventuellt åka dit och se någon bortamatch. Lite märkligt att man tidigare bott i Växjö och inte sett en Lakers match live.
Tycker det ska bli intressant med Oskars i SHL och tänkte eventuellt åka dit och se någon bortamatch. Lite märkligt att man tidigare bott i Växjö och inte sett en Lakers match live.
+ 1
Föregående · 90 · Nästa