Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Håller med. Ser dock att man kan lyssna om man har Arbetarbladet/GD.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Känslomässig berg och dalbana! Nu måste jag slappna av med en bok.
Nu ser vi fram emot slutspel!
Nu ser vi fram emot slutspel!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Han är superbrynäsare faktiskt. Han hade definitivt pushat för Brynäs om det blev aktuellt för pojken
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tråkig förlust, men en ganska bra match. En poäng närmre Malmö!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
UNDERBART!!!
Blev tårögd när alla åkte och firade med Källgren❤️
Blev tårögd när alla åkte och firade med Källgren❤️
+ 26
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Spelmässigt riktigt bra i första. Det här ska vi vinna!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Pelle Borås: Att Belfast var så stora trodde jag inte. Kul för dem!
Synd att CHL sänds på viaplay, hann ändå bli lite taggad på att kolla. Åtminstone under försäsongen.
Synd att CHL sänds på viaplay, hann ändå bli lite taggad på att kolla. Åtminstone under försäsongen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Hade missat att Sanny & Svensson släppte nytt avsnitt förra veckan. Kanske redan diskuterats här, men intressant att Sanny tycker Brynäs backsida blivit bättre än förra säsongen. Tolkade det som att han menade att den är jämnare, mer stabil.
Vad tycker ni? Håller ni med?
Själv har jag inte tillräcklig koll på Hägg och Kempný.
Vad tycker ni? Håller ni med?
Själv har jag inte tillräcklig koll på Hägg och Kempný.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Det är så fint, oj oj oj… Nu går vi för guldet! 🖤💛❤️
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9382}: Någon som har koll på varför domarna ens kan kolla på den situationen? Krävs inte en femma på armen för det?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Det här är vad jag kan hitta:
“Klubben är även skyldig att erbjuda Rookiekontrakt till spelaren från de ”egna leden”, inklusive eventuellt hockeygymnasium, efter att denna uppnått totalt 100 spelminuter i A-laget.”
“En spelare från juniorlag eller hockeygymnasium ska erbjudas rookieavtal när spelaren spelat 100 minuter i SHL.”
“Om en spelare haft speltid i minst 40 matcher i Hockeyallsvenskan skall spelaren gå direkt in på ett rookieavtal, dvs. spelaren behöver inte göra 100 minuter i SHL innan spelaren ska erhålla ett rookieavtal.“
“En spelare som uppnår 100 minuters speltid i SHL (ej innan), oavsett ålder, skall erbjudas rookieavtal...”
Man blir inte direkt klokare. I första står det bara "A-laget" men i övrigt står det ju tydligt SHL/HA. Hittar inget om spel i CHL räknas som SHL-speltid.
CHL nämns endast en gång i hela dokumentet och det är om annat än rookieavtal.
“Klubben är även skyldig att erbjuda Rookiekontrakt till spelaren från de ”egna leden”, inklusive eventuellt hockeygymnasium, efter att denna uppnått totalt 100 spelminuter i A-laget.”
“En spelare från juniorlag eller hockeygymnasium ska erbjudas rookieavtal när spelaren spelat 100 minuter i SHL.”
“Om en spelare haft speltid i minst 40 matcher i Hockeyallsvenskan skall spelaren gå direkt in på ett rookieavtal, dvs. spelaren behöver inte göra 100 minuter i SHL innan spelaren ska erhålla ett rookieavtal.“
“En spelare som uppnår 100 minuters speltid i SHL (ej innan), oavsett ålder, skall erbjudas rookieavtal...”
Man blir inte direkt klokare. I första står det bara "A-laget" men i övrigt står det ju tydligt SHL/HA. Hittar inget om spel i CHL räknas som SHL-speltid.
CHL nämns endast en gång i hela dokumentet och det är om annat än rookieavtal.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Matchdag och ärtsoppan står på spisen. Vinst på det här och det kan inte bli så mycket bättre!
Hoppas grabbarna är friska och påkopplade.
Hoppas grabbarna är friska och påkopplade.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Angående värvningar inför slutspel tycker jag nästan man ska låta bli, såvida det inte uppstår någon långtidsskada innan transferfönstret stängs.
Dels tycker jag att våra unga killar är tillräckligt bra(och kan bli bättre) för den "lediga platsen" i fjärde kedjan. Gillar balansen i fjärde mellan Scott-Vesel, tryggheten själv, och en ung, ettrig som kan göra det där oväntade ibland.
Sen tänker jag också att det är en del av planen att låna ut Ohlsson och Lejon för speltid i HA, att göra dem redo inför våren.
Dels tycker jag att våra unga killar är tillräckligt bra(och kan bli bättre) för den "lediga platsen" i fjärde kedjan. Gillar balansen i fjärde mellan Scott-Vesel, tryggheten själv, och en ung, ettrig som kan göra det där oväntade ibland.
Sen tänker jag också att det är en del av planen att låna ut Ohlsson och Lejon för speltid i HA, att göra dem redo inför våren.
+ 10
Brynäs IF > Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
Lindbloms gävlemål är underbart... Man längtar hem!
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Äntligen dags igen.
Hoppas alla haft en fin jul. Själv har man ”firat” ensam pga jobb, så har längtat extra mycket efter match. Hoppas grabbarna är lika taggade!
God fortsättning!
Hoppas alla haft en fin jul. Själv har man ”firat” ensam pga jobb, så har längtat extra mycket efter match. Hoppas grabbarna är lika taggade!
God fortsättning!
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Ja spännande minst sagt! Inte säker på om jag håller med om allt, men många bra förslag.
Länk till hela listan nedan:
Länk till hela listan nedan:
+ 1
1 · Nästa