Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
En till grej innan jag kryper. Smaka på den här:
På lördag, oavsett hur det går, så KAN VI INTE TAPPA SERIELEDNINGEN.
Sov gott!
På lördag, oavsett hur det går, så KAN VI INTE TAPPA SERIELEDNINGEN.
Sov gott!
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Riktigt skön seger! Ännu en negativ svit bruten. Inget är omöjligt för detta Brynäs!
Sov gott, kamrater!!!
Sov gott, kamrater!!!
+ 20
Brynäs IF > Sv: Matchtråd HV71 - Brynäs IF 2024-11-21
Brynäsgubbe: Tre snygga mål, men spelet måste upp. Kom igen nu!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Kul avsnitt. Du som är forumets statistikkung, har en liten förfrågan till dig.
Man pratar ju om Brynäs fina säsongsinledning och att vi har statistik som backar upp den, till skillnad från modo förra året. Skulle du vara sugen på att göra en jämförelse? (För att se hur vi står oss, inte för att snacka modo, vilket vi gör lite för mycket i denna bok)
Man pratar ju om Brynäs fina säsongsinledning och att vi har statistik som backar upp den, till skillnad från modo förra året. Skulle du vara sugen på att göra en jämförelse? (För att se hur vi står oss, inte för att snacka modo, vilket vi gör lite för mycket i denna bok)
+ 3
Brynäs IF > Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
IrreK:
Det räcker inte alltid att bara erbjuda bra hockey.
Tror en del är upp till marknadsteamet i föreningen, där gör Brynäs ett mycket bra jobb exempelvis. Sen har SAIK en riktigt risig arena, ingen toppenupplevelse att gå på match. Grå, trist insida och kass ljudanläggning.
En annan grej är ju också att läget i Skellefteå(staden) är lite oroligt just nu, det kan också påverka.
Det räcker inte alltid att bara erbjuda bra hockey.
Tror en del är upp till marknadsteamet i föreningen, där gör Brynäs ett mycket bra jobb exempelvis. Sen har SAIK en riktigt risig arena, ingen toppenupplevelse att gå på match. Grå, trist insida och kass ljudanläggning.
En annan grej är ju också att läget i Skellefteå(staden) är lite oroligt just nu, det kan också påverka.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Gavve: Kollat flera gånger på reprisen nu och tacklingen tar ju onekligen i huvudet och man kommer väl troligen döma efter det.
Däremot menar jag att det är helt och hållet mottagarens fel.
Han tittar ner på pucken och tar den(är därmed tacklingsbar), han tittar upp(!) och ser #45 komma emot honom, krymper då ihop och får smällen i huvudet istället för att stå upp och ta emot tacklingen med kroppen.
Som någon tidigare nämnde så håller jag med om att #45 kommer lite högt då han lyftet högerbenet. Tror däremot inte att den tagit i huvudet om mottagaren försvarat sig rätt, vilket jag anser att han kunde gjort.
Däremot menar jag att det är helt och hållet mottagarens fel.
Han tittar ner på pucken och tar den(är därmed tacklingsbar), han tittar upp(!) och ser #45 komma emot honom, krymper då ihop och får smällen i huvudet istället för att stå upp och ta emot tacklingen med kroppen.
Som någon tidigare nämnde så håller jag med om att #45 kommer lite högt då han lyftet högerbenet. Tror däremot inte att den tagit i huvudet om mottagaren försvarat sig rätt, vilket jag anser att han kunde gjort.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ikväll somnar man ovaggad. Jäklar så bra man mår.
God natt mina vänner!
God natt mina vänner!
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bäska droppar: En klockren banderoll på bortastå vore ju:
"En gång Brynäs, alltid Brynäs! #20"
"En gång Brynäs, alltid Brynäs! #20"
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ikväll swishar jag 50 kr till Tifo39 för varje mål Brynäs gör!
Någon som vill vara med?
(Ingen press såklart!)
123 255 33 11
Någon som vill vara med?
(Ingen press såklart!)
123 255 33 11
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inte sett om någon delat redan men i gårdagens avsnitt av Hockeymorgon pratades ganska mycket Brynäs. Ett program jag nyligen fått upp ögonen för!
Heino låter ganska positiv om laget tycker jag. Abris har bra koll som vanligt.
Lägger länken nedan. Finns även som podcast på Spotify etc.
Heino låter ganska positiv om laget tycker jag. Abris har bra koll som vanligt.
Lägger länken nedan. Finns även som podcast på Spotify etc.
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kul match! Man ser en hel del lovande saker.
Nu längtar man otroligt mycket till premiär!
Nu längtar man otroligt mycket till premiär!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Vid landskamper har jag gärna super-partiska kommentatorer. Får gärna fira mål osv.
Blir lite leds när de säger typ ”Bra att man lyckades hålla pucken innanför linjen där… fördensomhejarpåSverige”
I SHL/HA däremot vill man ju såklart ha opartiska.
Blir lite leds när de säger typ ”Bra att man lyckades hålla pucken innanför linjen där… fördensomhejarpåSverige”
I SHL/HA däremot vill man ju såklart ha opartiska.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Lägg ner det där tramset, tack.
Nej, Kvist håller inte i SHL. Men att hålla på och håna en toppengrabb som brinner för vår klubb är fördjävla onödigt. Höj nivån!
Nej, Kvist håller inte i SHL. Men att hålla på och håna en toppengrabb som brinner för vår klubb är fördjävla onödigt. Höj nivån!
+ 24
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
puffe: Jag räknade inte, jag gav mina tankar kring vilka jag tror hade haft mycket stöd av supportrar och sponsorer vid degradering till HA. Det baserar jag på vart man ser mycket engagemang kring föreningarna, inte vilka bortasiffror de har i SHL.
Nog hade Luleå och Modo kunnat ha bra stöd vid degradering också. Modo hade förvisso ganska blygsamma siffror säsongen man gick upp, men efter 7 år är det förståeligt att intresset svalnar. Hade nog varit lika i flera föreningar.
Nog hade Luleå och Modo kunnat ha bra stöd vid degradering också. Modo hade förvisso ganska blygsamma siffror säsongen man gick upp, men efter 7 år är det förståeligt att intresset svalnar. Hade nog varit lika i flera föreningar.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sant. Jo, de båda drog mycket folk borta i HA vill jag minnas. Osäker på rekord hemma dock.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Stödet har verkligen varit otroligt denna säsong. Hoppas det håller i sig även om det blir motgång i högsta ligan!
Förstår att det var en retorisk fråga men svarar ändå, haha.
Tänker att de klubbar som hade kunnat mäta sig, support/sponsor-stöd kombinerat, är Leksand, HV och Färjestad.
Leksand drar, likt Brynäs, mycket folk på bortaplan.
Färjestad, HV och vissa andra hade nog kunnat dra mycket folk.
Men har svårt att se några andra klubbar exempelvis fylla Björklövens bortastå till brädden utan att ens skicka en buss från lagets hemstad.
Vi har ju dessutom FYRA olika geografiskt placerade supporterklubbar.
Brynäs är en jäkligt rolig förening att följa på det viset. Alltid hemma.
Förstår att det var en retorisk fråga men svarar ändå, haha.
Tänker att de klubbar som hade kunnat mäta sig, support/sponsor-stöd kombinerat, är Leksand, HV och Färjestad.
Leksand drar, likt Brynäs, mycket folk på bortaplan.
Färjestad, HV och vissa andra hade nog kunnat dra mycket folk.
Men har svårt att se några andra klubbar exempelvis fylla Björklövens bortastå till brädden utan att ens skicka en buss från lagets hemstad.
Vi har ju dessutom FYRA olika geografiskt placerade supporterklubbar.
Brynäs är en jäkligt rolig förening att följa på det viset. Alltid hemma.
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Ett exempel vi kan kika på är Linus Ölund och Daniel Muzito-Bagenda.
De ligger på ungefär samma siffror i den listan, men när de båda bötfälldes i våras ser vi siffror som skiljer sig. Muzito-Bagenda 8750, Ölund 15 000.
Sen nu blir jag osäker, men visst skiljer sig inte bötesbelopp beroende på vilket regelbrott? När det gäller lika lång avstängning alltså.
De ligger på ungefär samma siffror i den listan, men när de båda bötfälldes i våras ser vi siffror som skiljer sig. Muzito-Bagenda 8750, Ölund 15 000.
Sen nu blir jag osäker, men visst skiljer sig inte bötesbelopp beroende på vilket regelbrott? När det gäller lika lång avstängning alltså.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Tände just grillen jag med.
Trevlig helg gänget!
Hoppas det blir bra med vår nya målis.
Trevlig helg gänget!
Hoppas det blir bra med vår nya målis.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10065}: Bäste målskytt i varje lag "belönas" med det. Man gör samma sak i exempelvis Liiga. Ser rätt löjligt ut om du frågar mig.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fortfarande alldeles glad i hela kroppen!
Vilken otrolig resa detta laget gjort. Varit väldigt kul att följa denna säsong.
Kärlek till alla inblandade. Då menar jag ALLA! VARENDA JÄVEL I HELA FÖRENINGEN, TACK!!! 🖤💛❤️
Vilken otrolig resa detta laget gjort. Varit väldigt kul att följa denna säsong.
Kärlek till alla inblandade. Då menar jag ALLA! VARENDA JÄVEL I HELA FÖRENINGEN, TACK!!! 🖤💛❤️
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
I morse vaknade jag upp som en vuxen man som inte går in och käftar på ett hockeyforum tillhörande ett lag jag inte håller på.
Nån som kan relatera?
Nån som kan relatera?
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Soffdomaren: Du behöver nog vara medlem i någon supporterklubb. Är du det hittar du info från den.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Skulle Almtuna/Kalmar vinna väljer man dem, annars Nybro.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det var den grundserien!
Riktigt imponerad av laget, föreningen och fansen hittils. Nu jäklar är man taggad på slutspel!!!!!!!!!!
Mitt skiftschema klaffar dessutom overkligt bra med med slutspelsschemat. Kommer max missa någon enstaka match i semin.
Trevlig helg och Framåt Brynäs!
Riktigt imponerad av laget, föreningen och fansen hittils. Nu jäklar är man taggad på slutspel!!!!!!!!!!
Mitt skiftschema klaffar dessutom overkligt bra med med slutspelsschemat. Kommer max missa någon enstaka match i semin.
Trevlig helg och Framåt Brynäs!
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fy fasiken vad bra man mår nu. Riktigt bra match idag, grabbarna krigar på!
Vackra, vackra Brynäs❤️
Vackra, vackra Brynäs❤️
+ 13
Föregående · 2 · Nästa
Inga roliga minnen från senast man var på plats i Timrå. 6-1 tror jag det blev då…
Men idag kan allt hända. Framåt Brynäs!!!