Costanza

21415 inlägg · 24473 besäkare

Historik

· 359 ·
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Nikki Nine: Dan Spang och Modo hade ett muntligt avtal i januari om att han skulle ersätta Meyer, så Näslund har väl lite koll på honom. Har erfarenhet av stor rink. Dan har dessutom spelat med Dave Spina i Boston University. 

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Är det så jävla illa ;-) Då får vi väl välkomna Dan Spang eller nån då. Blir nog bra till slut.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
MorganaLefaey: Han får nog lika mycket i lön som Timrås hela backlinje. Lasse K är nog rejält nöjd med det..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
InVinoVeritas: Haha! Där ser man... ;-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Freddan har ju redan försökt ;-) Juha-Matti får nog nytt kontrakt i KHL.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Skröder-Sundström-Spina

Regehr-(Kukkonen/Fernholm/annan back för +300,000/mån)

Nagy-Ritola-(Müller/Nordgren/annan forward för +200,000/mån)

Cumiskey-Ahnelöv

Madsen-Påhlsson-Kempe

Torp-Lehtivuori

Svensson-Öberg-Forsberg

Westin-Byström


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: De hyr honom tror jag. I övrigt, väldigt tyst om Nordgren. Undrar om han är prio ett hos Näslund..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Mano: Jag tror att Starkbaum har i månaden vad Foppa får in i bankränta 4% på en dag, det vill säga 109589.041 kr....och en hundradel av vad Foppis hade i Colorado :-)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
MorganaLefaey: Vi har ju billigare målvaktspar i år gissar jag, så man satsar nog hårt på denna sista backplats och på backsidan i övrigt. 

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
InVinoVeritas: Kukkonen skulle sitta riktigt bra med sina ledaregenskaper, men reservnamn finns ju. Fernholm, Stehlik eller kanske Väänänen ligger och lurar på KHL-kontrakt 15 juli. HV71 finns nog med i racet också. 

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Vi får två RR på backsidan tydligen:
 

"Road RunnerKyle Cumiskey. His ridiculous speed on the ice has sparked other nicknames, including Wheels, but Road Runner (coined in this thread) seems to be catching on. When Cumiskey makes a good play or scores a goal, "Meep, Meep" seems to be the appropriate comment to make."


Det blir fart på rören denna säsong, ska bli kul att se vilka spelare som återstår att värva. Müller verkar klockren med fart och tyngd, det saknas en stridsvagn i laget.


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Doug Janik kan ju vara ett namn. Har lirat med Ritola, Axelsson och Tolle. 190 NHL-matcher. Spelar fysiskt och gör bra med poäng.

"The Red Wings made an offer to defenseman Doug Janik, but he's contemplating an offer in Europe.

“His agent told us a couple days ago he thought he'd go to Europe, if not, he'd consider signing with us,'' Holland said."


Timrå IK > Sv: Ispremiär 12-13
Nybbe: Kom över. Skulle det inte var lite roligare att vara MoDo-it? Jag menar, Gud är ju på vår sida...

Timrå IK > Sv: Ispremiär 12-13
mikenomad: Panta mera. Ni måste panta mera.. Paaantaa meera. Ni mååste  paantaa meeraaa.

Timrå IK > Sv: Ispremiär 12-13
Mackelito: Du är bara less att Nubben hittade Molinder och Hagos i en korg på Dollarstore...

Timrå IK > Sv: Ispremiär 12-13
Ambroo: Du är en klok människa. Du kommer att gå långt.

Brynäs IF > Sv: Silly season 2012/2013
tjugo8:  Vad vore en målvaktstavla utan Rahm? Vad vore hockey utan MoDo?

Timrå IK > Sv: Ispremiär 12-13
Hälge: Blekt lag ni har..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nybbe: Jag ger dig min gyllene icing-pöck. Jag är fortfarande puck(ad).. ;-)

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modoante: Vad finns det av värde i Timrå att ta? Plywood? Råna Foppa och Näslund på fickpengar måste väl ändå ge mer....

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Paddan:

"Varför e Rahm int´ med?" "Han är hem´ å e hes"


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Faan! Syvret till Flyers. Varför svarar inte Danny när Näsludd och Forsbeg ringer?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Paddan:

Jag och Torp vill dricka Chimay ur Buck(lan)! Regher avgör med en icing-pöck...


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ser fram emot att testa nya Bishops Arms i Ö-vik. Tåg från Umeå, sen några Chimay på Bishops så man blir lite lagom puck(glad) inför match...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Hej, jag heter Icing-Pöck. Dom kallar mig för puck(ad).

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Jag frågar som Nybbe. Nickelback, är det en plastlåda med godis?

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Ser ut som en blandning av Justin Morrison och Werner. Killen har spelat på stor rink. Det är ett plus...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Berka: Styf är alltså pensionär, har alltid tyckt att han varit en grinig trött gubbe. Hur som helst, Dave Spina kan nog bli ett offensivt vapen i boxplay också...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Paddan: Vet du när TIK kör igång med sin icingträning? MoDo verkar satsa på färre icing kommande säsong...tyvärr!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Poffa: Jo, Uffe ser nog honom som ett alternativ bredvid Susse-Skröder...

Samuelsson said Spina utilized his speed by driving to the net.

"He had a phenomenal game, and he got a little extra ice time penalty-killing, so he really made a good case for himself," he said.



Read more: http://www.azcentral.com/arizonarepublic/sports/articles/2009/09/16/20090916spt-yotes.html#ixzz1z4mYc2LE

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
El Maco: Nubben däremot, han behöver bara tänka på en spelare så blir han klar på 3-årskontrakt för Timrå...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Monno: HV71 var på honom ganska hårt förra säsongen. De är nog favoriter att erbjuda bäst paketlösning...men vi får hoppas.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Poffa: För ett år sen var det hett i alla fall...Strålis är välkommen!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Det här är ju lite intressant och kul för Erik Nyström:

"Timmins said he first saw Nystrom early this season when making a trip with European scout Christer Rockstrom to watch Henrik Samuelsson play for MODO and claims he stood out at once."

Hoppas att Erik får chansen i A-laget i år, härlig fart på rören...


Timrå IK > Sv: skal till iphone 4

superfalle: I Timrå måste tydligen alla medborgare dra sitt strå till stacken. Här har vi två värvade tallanger från Ungern, vi kan kalla dem Janos och Itsvan....

http://www.youtube.com/watch?v=88OpWbSUrWM


Timrå IK > Sv: skal till iphone 4

mikenomad:

Skal snackar ni om, jag snackar svenska och säger skål. JimmyH snackar om timråtalanger. Tallang heter det väl...


Timrå IK > Sv: skal till iphone 4

Mattias Wardström:

Gör ett skal i plywood på slöjden....


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Japp, är full som en Timråbo. Kan knappt knyta höger sko...

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Nä, men han har gjort ett antal lyckade postrån genom åren. Nubben vill vara med vid nästa stöt har jag hört....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
foppa78: Du, Sundlöv och Gurra88 är en unik förstakedja....

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
Olle: Vad menar du? Foppa, Näslund och Tuffe Uffe har ju 1,5 miljarder på kontot. Alla tre ringer ju till Kukkonen varje dag, det är ju bra som fan...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Poffa: Brynäs, vilket sunkigt B-gäng. Vill man bli någonting ska man ju lira i MoDo...

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Hannu Pekka?
http://www.youtube.com/watch?v=T9TZ_2VPFFU  

MoDo Hockey > Sv: Swedbank Arena.
Kalus borde ha fått nytt kontrakt. Gillar dig K-Fop, men faaaan.....

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
Skarin: Gunno hör hemma i Timrå, inget snack om det. Vi MoDoiter får ta Jensen, Kukkonen och två andra B-lirare....

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Mattias Wardström:

Han har hus i Ö-vik och gillar bygden men ärligt talat, killen skulle nog trivas bäst i Timrå rent hockeymässigt. Pengar i Ö-vik, hjärtat är kvar i Timrå...


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Nordgren är mer än välkommen, men.... Med cyklopet på så tror jag inte att det var taktiskt av Nordgren att nämna Timrå som alternativ vid hemflytt. En spontan känsla är att modofans klarar sig bra utan Nordgren. Modos trupp i år måste brinna för klubben. (Marcus Nilson, sommarträning är obligatorisk)

Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Mattias Wardström: Du ska inte vara så rädd för MoDo. Vill Nordgren spela i Timrå så fixar ni det kontraktet...


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

gustav9:

Jag tror personligen att Hagos gör mer nytta än Molinder. Yared har lite mer hjärta för klubben. Nordgren tror jag vill till Sundsvall och Timrå, så det är inte omöjligt att han spelar för låg lön i år och lite högre nästa.


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
NuMo: 6 mål på 8 AHL-matcher, då förtjänar man en try-out i MoDo. 

· 359 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE