Costanza

21412 inlägg · 24473 besäkare

Historik

· 360 ·
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Man undrar om Modo är lite skraja att, igen få in en NHL:are som måste skolas in på stor rink. Schremp var ju helt vilsen halva säsongen....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blir ingen Haydar i HV71 då de även värvat Rhett Rakhshani från Islanders...Haydar till MoDo? :-)


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Bad_Brett:

Det är väl om han blir lagkapten kanske...


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Gusse: Det får vi hoppas. Då kanske Sanny och Tolle slutar snacka som Avery. Kan göra ont....



MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Jag ringer Danny. Litar inte riktigt på Näslund just nu. Han verkar för avslappnad. Har nån flottig klubbdirektör i Kanada berättat för honom att det blir lockout?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Nikki Nine: Vi måste ju ha in en transatlant på backplats då, vem?


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Jo, men DIF kanske ändå ville ha betalt? Nä, när jag läser Näslunds kommentar om att beslutet "växte fram", så handlar det nog om annat än lön och övergångssumma...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

J F K:

Jo, får han ett konkret (bra) bud från Prag så väljer han nog det.

Annars börjar man ju undra om det är nåt tjafs med DIF, som gjort att Nilson-affären las på is. Det är ju ett gäng muppar kvar där i Djurgården som vi såg vid Krüger-värvningen. Marcus hade ju dessutom ett gällande kontrakt med stigande lön.


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
MoDo verkar leda kampen om Sofron i alla fall, står mellan oss och Prag..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Nikki Nine:

Men vi tog ju hit en pygmé från norska ligan som var bra?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så kommer Timrå i år att ha en interaktiv logga som ändrar sig efter hur det går i matcherna:

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Äh, det är så dött här så jag snackar lite svungerska:

"Den svenska Modo redan har antytt, skulle betala priset slaget, men det finns en ny sökande, nämligen HC Lev i Prag. Den tjeckiska laget var nyligen i den ryska KHL-in, säkert skulle vara den största utmaningen för Sofi. "

Ska HC Lev sno vår Istvan?


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Mangy92:

Brynäs åker ur nästa år, mitt medium sa precis det över telefon.

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nybbe: Jo, klubbarna är sjukt efter vad gäller ny teknik. In med lite mediestudenter som får laborera lite i projekt. Ta bara 3D, skulle vara coolt att ladda ner lite klipp från träningar.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

KORITFW:

Roligare gratisuppdrag finns väl? Vill du ha en Timråfaktura eller jobba hos Berth Milton och få betalt i natura?


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Du menar sånt här? ;-)

Timrå IK > Sv: Niklas Nordgren och Sebastian Erixon

MorganaLefaey:

Haha, du kommer ihåg det. PIF-cupen. Minns att Foppa, Näslund och Wernblom blev lite sura. Fan, vilken tunnis jag var, flög ju bara när de där aporna tryckte till...Förlust 3-11 tror jag...


Timrå IK > Sv: Niklas Nordgren och Sebastian Erixon
Icing-Ove: Glömde en lirare jag inte visste var från gamla Själe. Framtida sponsor? Haha!

Timrå IK > Sv: Niklas Nordgren och Sebastian Erixon

Blizzard:

Jag, Pierre Hedin, Hållberg och Nordgren är från Själevad. Grymma lirare hela högen. Timrå har däremot aldrig hört av sig till mig. Till och med Björklöven vill att jag köper Bingolotter varje dag, de kan det där med marknad!


Timrå IK > Sv: Niklas Nordgren och Sebastian Erixon

superfalle:

Hållberg spelar gratis och Nordgren tar Sebbes lön?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blir förändringar på Canal+ i september, bl.a mer HD och 3D.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

J F K:

Folk verka lyssna för mycket på mig. Hörde bara med en finne som sa att Kukkonen kommer att bestämma sig efter midsommar. Blir inte KHL för honom hörde jag då.



MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nikki Nine: Ja, vi måste värva en grisig transatlant. Nu ska vi börja skramla till Garnet!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Lumber Jack:

Nu måste vi börja värva lite backar. Jag börjar få panik. Adrian Aucoin är free agent såg jag. Är han bättre än Pierre Hedin tro? Äldre är han i alla fall, haha!

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Nikki Nine:

Vid extremt många skador kan ju våra gaggiga sportchefer hoppa in och lira PP. Var ju inte längesen vi hade en tränare som andremålis....


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

"Dagens egendomligaste värvning var väl ändå Modos? General managernMarkus Näslund skulle föryngra och förnya Öviks hockeystolthet. Den här veckan har han värvat en 33-årig slovakisk forward och en 34-årig djurgårdare.

Jag dömer inte ut Ladislav Nagy och Marcus Nilson på något sätt, även om de har var sin riktigt tung säsong bakom sig. Och har som sagt passerat peaken på sina karriärer.

Modo ser ut att få elitseriens äldsta toppkedja kommande säsong. Eller vad sägs om den 104-åriga trion: Per-Åge Skröder, 33, Niklas Sundström, 37, och Marcus Nilson, 34.

Och en möjlig andrakedja: Ladislav Nagy, 33, Mattias Ritola, 25, och Björn Svensson, 25 (Mario Kempe, 23)."

Men Mattias Ek, om man är gammal och bra borde man väl få spela, det tycker Detroit i alla fall...


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Olle: Modo erbjöd Timander bara en fjärdedel av lönen efter kvalserien. Han drog då till Leksand. Nilson hade ju dessutom i kontraktet att lönen skulle öka sista åren.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nybbe: Den 22 augusti möts vi.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Nybbe: Jag tror att ni vinner SCA-cupen i år....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013
Lumber Jack: Nilson-artikeln kommer här....


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: MoDo har vunnit SM-guld! Då super alla spelare...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

yngwie:

På Text-TV stod det att Timrå vill ha Nordgren så jag gav upp direkt....


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle:

Men Nilson är ju en superspelare?


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Fick just ett SMS som säger att Gunno är Timrå-it livet ut. Skål! säger jag som gammal Själevadsbo. Nilson-Ritola-Nagy duger för mig....


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle: Behöver ni verkligen Nordgren, kan inte vi få han, ni har ju fått Molinder och Oscar...?


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle:

Nu ska vi ta och skåla igen. NHL-Lockouten är snart här, nu höjer vi glasen och glömmer Sonnenberg, Krykov och Foppa och välkomnar hem Z, vilsne giant Victor, Sebbe E, och BadBoyHitter-Enström T.


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon:

Skål! Det är tur att vi sup-ortrar alltid är där när det blir en skålchans!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle och Timrå Icon:

MoDo har bränt megapengar på än fler nötter genom åren. Jag tror att det ingår på nåt sätt för mindre klubbar. Man måste chansa för att nå framgång, men inte få hybris. 


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle:

Som Umeåbo så måste jag ju argumentera som Sverker: "Så Duu.. menaar att ni betalar Yared 150,000 i månaden och han gör inga poäng och bara ramlar på isen? För kommunens pengar? Är det så, ÄR DET SÅÅ?!!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle:

Yared & Molle = 9,000,000 kr


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

yngwie:

Vem blir det från Transsylvanien tro?


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Olle:

Jag tycker synd om Nordgren redan nu. Behöva sitta där i november, inpressad mot plywoodväggen och ta emot fyllkramar från en hord med TIK-fans efter första vinsten i E.on Arena...


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Att springa runt skräckslagna, muttra om soppatorsk, med dunken i handen bland fula byggnader är nog något ni får vänja er vid hemmamatcherna i höst ;-)


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Ambroo:

Grattis till Nordgren i så fall. Han kommer hem dit han känner att han och tjejen trivs.


Timrå IK > Sv: Silly Season 12/13

Olle:

Då tycker jag att MoDo ska erbjuda lika mycket (lite) som Timrå så får vi se...Fan, det faller säkert på skattesatsen, Olle!


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2012/2013

Wayne Gresky:

Jo, jag har nog också räknat bort J.Hudler och Z.Parise redan nu...Men Jagr däremot, han vill nog spela för sin gamle kedjekompis Näslund ;-)

Redigerad kommentar


· 360 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE