Costanza

21412 inlägg · 24472 besäkare

Det finns ingen användare som heter patrik-stlund

Historik

· 363 ·
MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Wayne Gresky:

MoDo vinner med 10-1 hemma. Skellefteå har ju mesbackar över hela linjen. Total överkörning väntar. Härligt!


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Känns skönt att jag via massiv voodoo under dagen fått Ritolas norska räkor att producera...

MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

spud:

Jag har haft en dröm om 1-4 och sen 10-1, är det nu den slår in? 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

henkelainen:

Jag kommer att jubla om vi gör ett mål ikväll. Samling på torget i Ö-vik, möt upp laget! Nä, jag är också nöjd att vi faktiskt har två hela matcher kvar och att man alltid kan skylla allt på andretränaren, då han har tränartalang som en Bingolott... 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

henkelainen:

T i "T-Röd", står det för Timrå? Jag sitter här med Bremberg och delar på en låda de Bortoli. Brempis säger att han verkligen valde rätt lag, MoDo spelar ju som krattor!


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

henkelainen:

Vad dricker du? :-) 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

bisterfinnen:

Uffe är så lurig och taktisk att han kommer att blanda om direkt vid nedsläpp:

Axelsson-Sundström-Kalus

Skröder-Ritola-Andersson 

Danielsson- Schremp-Svensson

Hedman-Forsberg-Madsen 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

Huge:

Schremp tyckte jag visade en jävla grym vinnarmentalitet. Syns att han vill vinna guld med MoDo.


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

Åke Westerlind:

Skönt med matcher som inte gäller något. Man är som avslappnad även efter en förlust. 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

foppa78:

Ove Molin har varit ful hela sitt liv och aldrig blivit avstängd för det... 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie:

Finns fler modoiter än vad man tror. 16% av norrlänningarna är Modoiter. MoDo är dessutom en av de populäraste klubbarna i Sverige.  Brynäsorna håller inte med.


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

André.h:

Bremberg är Modolid, han är bakfull och dålig...


Brynäs IF > Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

arnio:

Ni får det svårt mot MoDo i finalen. Källor till Aftonbladet säger att Svedberg redan tagit kontakt med MoDos psykolog...så nervös är han.


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

arnio:

Tackar! Behåll balansen. Stå upp när andra faller. Ta båsdörren från Svedberg. Stötta Läkerol och Brända Bocken!


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

Magnus Rövarn :

Känner igen mig i känslan. Måste ändå säga att laget Timrå inte gavs de rätta förutsättningarna i år. Truppen var tunn från början, precis som MoDos. Det skiljde bara 4p mellan våra lag när halva serien gått. Hade MoDo inte kunnat skaka fram typ Ritola, Svensson, Kalus så hade vi varit därnere. Nånstans tidigare under säsongerna måste Timrå ha chansat ekonomiskt, där verkligheten denna säsong hann ikapp. MoDo var en match från katastrof. Man vann mot SSK.


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

Simmalugnt:

Ljuspunkterna i matcherna var att det ändå bara stod 0-0 när matchen började och att ölen alltid var kall när jag öppnade kylskåpet...


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

Simmalugnt:

Tänk på att de går över till "Operation Köttmur" när de möter er. Gäller att ha en taktik för det.


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

spud:

Jag skojar lite med dig. Idag är de riktigt tysta. Jag tror de mår lite bättre om andra fans lider lite också. Men de sa att de var uppriktigt oroliga för Timrå...


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

spud:

Nä, de snackar fortfarande om 7-1 vinsten i Umeå 2002-03...Vid MoDo-förlust kommer de alltid fram vid kaffeautomaten:

-"Hur mår du idag, tungt?" :-)

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

Paddan:

Jag har saknat guldet, ska bli skönt då vi får det. Då blir det kanske tyst på Löven-fansen på jobbet...


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310

Paddan:

Då är vi alltså i final, på tiden! 


MoDo Hockey > Sv: Kvartsfinal 1 120310
Vilka tror ni vi får möta i semi?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sedinarna verkar slut och kommer snart hem till Ö-vik. Har nu en ny favorit i NHL: Nicky K-Wall...

www.youtube.com/watch?v=k8qZUaR9GnU&hd=1 


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 120306

59. DÖME, Robert 28. HORAVA, Miloslav 23. BLATNY, Zdenek
4th Line 32. VIKLUND, Tobias 34. WARGH, Tommy

19. PETTERSSON, Mikael 20. STEEN, Oscar 18. ÖBERG, Peter
3rd Line 5. JONSSON, Hans 38. ANDERSSON, Adam

15. SALOMONSSON, Andreas 39. SVARTVADET, Per 12. MORRISON, Justin
2nd Line 35. HEDIN, Pierre 3. TIMANDER, Mattias

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 17. KUUSELA, Kristian
1st Line 6. ENSTRÖM, Tobias 8. HEDMAN, Oscar

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
60. KRIZAN, Karol


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Linköping 120306
Nu höjer vi glasen för en skål för säkrat nytt kontrakt och en stundande fräsig Silly Season, med Påhlsson, Broc Little och allt vad de heter. SKÅL!!!!!


MoDo Hockey > Sv: J18

Poffa:

Får Ajsing-Ove spela J18 för att han är gammal smurf? 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Hahl Bundy:

Anders Eriksson är den sista pusselbiten i konspirationen. Detta kommer att slå ner som en bomb. Helt plötsligt har laget TIKoMoDo åtta femmor och fyra målvakter... 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Hahl Bundy:

Säg inte det. Det snackas nu om att det finns ett skrivet kontrakt där MoDo och Timrå slogs ihop redan hösten 2007.

Nu förstår man varför Challe var Challe. Bremberg valde mellan MoDo/Timrå. Oscar Hedman, Molinder. Listan blir allt längre...


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

bj21:

Haha, ja nog står det 0-3 efter första. Hallen är tyst. Ingen köper korv förutom Skinner. Slutar 1-6. 

-"Vi hade ingen fart idag, säger Uffe. Det roliga under säsongen var ändå att min grabb fick spela 15 matcher, avslutar Uffe med ett skratt".

LHC blir hyllade som hjältar och jag köper aldrig ett Canal+ paket igen... 

Men det kunde ju ha varit värre. 


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

bisterfinnen:

Jag ska också titta på lilla SM, hur än MoDo klantar till det. Bara synen av alla TIK-fans som gråtande kramar om en onykter Bremberg efter klart kontrakt...ja eller kanske efter första poängen i serien :-)


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

Kattgubben:

Här är en bild som passar in på olika bubblor (fastigheter/IT-aktier etc.) men även hockeylag som MoDo och kanske Timrå...


Timrå IK > Sv: Lilla SM 2012

KORITFW:

Ladda upp med öl och en gammal TV ni kan slänga ut genom fönstret efter sunkig hemmatorsk. Klarar ni er kvar får ni inte börjar tokvärva sönder elitserien nästa säsong. Har fortfarande svårt att smälta att ni bjöd över på Bremberg.  


MoDo Hockey > Sv: Slutspurten - dallrande jelly eller mandom, mod & morske män

J F K:

Tråkigt dock att gubben inte nämner de 11-12 juniorer som fått spela denna säsong. "Juniorverksamhet körd i botten"?


MoDo Hockey > Sv: Slutspurten - dallrande jelly eller mandom, mod & morske män
Boorken is back. Jag tror det är bra med lite sågningar av MoDo nu. De har aldrig fixat att bli hyllade i media och sen spela bra. Tack Leif!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2012-02-23

bisterfinnen:

Efter 30 matcher utan MoDo-voodoo är det nu dags igen. Eldar just nu på Taxeringskalendern 2011...


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteälv AIK

Sawchuk:

Nä, allt jävla snack om "vi ska bara till slutspel" gör MoDo skitnödigt. Nu är det väl fan dags att kasta om i kedjor och backpar. Coacha aktivare i varje match!!


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag gillar personer som bjuder på sig själv och är ärlig. Jonte gör här en underbar intervju. Mycket intressanta historier....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

JimmyH:

Gratis Bingolotter gäller där. Ni kommer alltid att ha bättre supportrar än Löven. De är mentalsjuka i denna stad. Förtjänar inget lag i högre serier...


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Lumber Jack:

Nubben (eller var det Linkan) liknar mer och mer Liemannen. Jag menar, 5 mille på tre år till Hagos är ju nära en ekonomisk terrorhandling. Bara för att jag skrev detta så åker MoDo ner i Kvalserien och endast TIK är kvar i Elitserien....

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Färjestad 120218

NikkiNine:

Japp, vi har ju slagit FBK förut med 10-3 med ett kvalseriegäng. Kanske blir det tvärtom denna gång. 3-10 och vi vinner guld i slutändan. FBK får kvala...


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Färjestad 120218

Lumber Jack:

Då måste jag springa snabbt från tågstationen så jag får tag i en golden ticket från Norrtåg/Modo Hockey, hahaha! 


MoDo Hockey > Sv: Icebreakers
Om detta stämmer, vilken tuff jäkel. Vilken kämpe! Ingen mat och minus 30. Överlev!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så här spelar man bra borta mot Lulä:

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

spud:

Tåget står nog still nån timme i Husum, men då kan ju jag berätta för övriga passagerare att den store Timander en gång i tiden blev förvisad till just Husum eftersom han bara slog icing det året som junior.



MoDo Hockey > Sv: Groko Hockey - Alfredshems IK 2012-02-16
spud: Här säger Omark att han älskar Foppa och var MoDo-it innan han flyttade till Luleå...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Hahl Bundy:

Jag har hört samma sak från mina källor. Vad jag hört så har domarna fått två veckor på Bali, hotell Mandira, Kuta Beach i juli.


MoDo Hockey > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

NikkiNine:

Träffade faktiskt på Lonken på Lottas Krog i lördags och Ahnelöv var den spelare han var mest imponerad över. Stabil som fan. 


Timrå IK > Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

yngwie:

Som Timrå spelade igår så tror jag man klarar kvalserien. Det sjuka är att MoDo är tvåa i poäng de senaste 25 matcherna, men ligger ändå och nosar på Örebromatcher framöver, sjuk säsong.... FBK i kvalserien, det vore nåt.


· 363 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE