Costanza

21369 inlägg · 24463 besäkare

Historik

· 370 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...glömde säga att en limsniffande kotlettfrilla på difhockey.se kräver att MoDo betalar en symbolisk summa på 30 miljoner för Måns. Fan, han måste vara bra, vi fick väl bara 1 mille av Colorado för Foppa...
Har bakåtslickarna glömt vår gåva, Salle och Bouchard, äkta Modo-produkter..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Vi får väl hoppas att Måns Krüger har ett litet Foppa och Näslund-altare därhemma i 08-land...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Örnen: Ljugit? Läs de otaliga artiklarna kring detta:

"– Jag sa att jag trivdes jättebra och att Djurgården är mitt lag. Jag har alltid drömt om att spela i Djurgården och jag sa att jag skulle kunna spela här resten av min karriär. Nu är det inget jag tror att jag kommer att göra, men jag skulle kunna göra det för så pass bra trivs jag. Det är en ära att få spela i djurgårdströjan. "

Ok sorry, du hade hört annat...

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
Ambroo:
Linkan är kung. Pinkarn har ju skuldsatt två klubbar redan...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Salle:
Du, det krävs nog en Hensick+Tambellini/Bödker+Sjöström+Pikkarainen+Fernholm innan jag känner mig säker efter dessa dyngsäsonger....


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
yngwie:
"Jag och Markus har också varit en illbatting med vinnarskalle, Uffe också. Skriv på nu...."

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
McFire:

En vindsnabb jäkel, bra skott, har spelat med Sedinarna nån match, gjort hattrick hos Islanders, dominerar i AHL. Platsar i MoDo....

www.youtube.com/watch?v=nWg5XUeSLXo

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:
Jo, men kom ihåg att många av MoDos spelare förra säsongen bara lirade riktig hockey i 2x20 min :-) Det är viktigt att spelare spelar hur länge som helst i varje match...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hlinka klar för Poprad. Den mannen gillar att lira hockey....länge...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
MorganaLefaey:
Blatny, Kuusela, Morrison, Döme, Krizan. Det gäller att hitta rätt lirare med slutspelsskinn på näsan...Nä, som sagt, sillylistan blir kortare och kortare, har inte heller nån bra känsla över detta. Överraska mig...


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Det har ju kommit upp ett litet löst Gerber-rykte kring MoDo. En gissning är att Kärpät ligger på rätt hårt på att ev. kunna ersätta I.Tarkki med T.Tarkki. Det känns som att han kan ha lite hemlängtan...Han var dock en klippa då det gällde för MoDo, så ge honom lite resurser att lyckas, så kan det bli bra.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
yngwie:
Inser nu att Warg blev lite skitnödig då han hörde att ass. tränaren i TIK kallas "Arslet"

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
yngwie:
Kan ingen berätta för killen att han får rännskita där i Twin Peaks. Till och med Timrå har ju renare vatten...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Hannu-Pekka har fått ett bud....

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
Fotens titanskruvar i fyllnyllet på Nubben borde ge en poäng i alla fall. Sen tar Linkan poäng mot Näsan i det klassiska hårgreppet. Trollsås och TJ tar varsin poäng i munhuggning. Sen återstår det en riktig holmgång mellan Perra och Uffe....Perra börjar med att gnälla på skada och Uffe börjar grina för det...Hur skall detta sluta?

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon:
Näsan, Nubben, Foten, Linkan, Trollsås, Uffe, TJ och Perra. Grabbarna grus från Västernorrland borde mötas i en Cage Fight på försäsongen för att elda upp intresset...


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:

Näslund rycker som fan i alla talanger han kan komma åt. Jag gillar det. MoDo måste gå på offensiven och bygga en ny grund.

Men Foppa, var är du? Börja knega du också :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Lumber Jack:
Ja, fan vad Viktor Rask har fått vänta på det här...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
36 :
Tiden går fort, Öhman har spelat hela 9 säsonger i Finland ser jag.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Växjös sportchef passar samtidigt på att bestämt förneka ryktena o att Mikael Tellqvist och Lubos Bartecko skulle vara på väg in.
"Det är fullständigt taget ur luften", säger han.


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
KORITFW:
Esa Pirnes kanske vill testa elitserien igen..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bartecko och Nagy är inte med i dagens Slovakien, båda är skadade. Nagy har ont i näsan och Bartecko har en skada på överkroppen.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
spud:
Lite kul är det ju att Näslunds garage är större än de flesta villor i Ö-vik, det vore tufft om Uffe bodde där...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Susse får väl jobba för att ta tillbaka pucken av Klasen.. Nä, du har nog rätt...Hoppas han skriver på.

"Välkommen till MoDo, Linus Klasen! Vad tycker du om Fjällräven Center, fin va?"

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Randy Marsh:
Klasen skulle ju passa riktigt bra med Susse/Skröder. Men hur dyr är karln egentligen?

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka?
Näslund, när kommer 9-poängarna? Nästa vecka?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"Bröderna Dalton MoDo Award" har idag tilldelats Justin Morrison, Robert Döme, Zdenek Blatny och Karol Krizan för sina fantastiskta uppoffringar och kriminella aktiviteter då de stal guldet och gav det till staden Örnsköldsvik.

Det är dags att ni blir en Dalton också, Hedman och Tolle!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
spud:
Har alltid hejat på GIF Sundsvall i fotboll så det är inte svårt att bli jäkligt imponerad av Dragons som verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med sin organisation. Det var dock längesen man slaviskt följde basket. 1994 och Chicago Bulls kunde jag kolla in hemma i Ö-vik i allafall, jävlar vilka lirare....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
36 :
Vill inte vara respektlös, men det bästa för klubben vore om Svartvadet avslutade sitt kontrakt. Han passar inte in i dagens fartfyllda hockey, tyvärr. Kan funka om han är frisk och jobbar på sin snabbhet under sommaren (ring Sedinarna för tips)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
mrpm:
Nä, Janos Hari tar den platsen i år, den nye Zucca:

www.youtube.com/watch?v=dgTCYpZp71k


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Paddan:
Om det inte blir Hensick, hoppas jag att Colorado lånar ut tysk/kanadensaren Mark Olver, en kreativ center med näsa för målet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Jag ser fram emot lite heta matcher där "Osten" med logerödvin sitter och skriker okvädningsord till Tollefsen, Hedman och Uffe...

Själv kommer jag att sitta och skrika: "Näslund, värva nån! Jag får paniik!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Uffe har nu plockat sin förste spelare till MoDo från sitt förra lag säsongen 2006, nämligen Pöck. Finns det någon annan därifrån som ni tror skulle passa i MoDo?..finns många fina namn från det gänget...Immonen, Baranka (nu i VM), Dawes...

Ahh, han tränade Nagy året efter...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Näslund huttrar, snackar Uffe och gör reklam för Fjällräven...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:
Jag ägnar all min tanke på elitseriens silly season och lite Canucks. Barta verkar inte vara någon skridskovirtuos det lilla jag sett av honom, men nu är jag ju ingen certifierad hockeyscout...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SH3IN:
Vi sitter och scoutar nr 29 i Tyskland...

www.youtube.com/watch?v=UWR32H3U_bY

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modoante:
Det är ju ungernklass på Tre Kronor - Ja nå så Haribelt!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
yngwie:
MoDo borde satsa på norrmän framöver, de verkar hyfsade ändå.

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
Dragan 2k:
Jag, Foppa och Näslund kommer att satsa 1% av vår förmögenhet på nya spelare till MoDo. Jag har redan satt in min 500-lapp....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka:
1999/2000 spelade vi final med backarna Hållberg, Alavaara, Pihl, Bouchard, Hedin, Öberg, Duus. Mirakel kan hända igen....Till och med en Timrå Hillbilly kan spela final om allt klaffar. Håll hoppet uppe optimist-Olle!

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:
Vi får hoppas på en nytändning och utveckling för honom.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Poffa:
Kan det bli en ny Markus Karlsson tro, tvåa i interna målligan 1997. Ibland hittar ju MoDo guldkorn...Man vill ju vara optimist så här under sillysäsongen.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
I dagsläget är inte Kamil Kreps eller Kristian Kuusela med i Kärpäts trupp. Kanske kostar killarna kosing.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Olle:
En Ö-viking som som vinner poängligan i NHL har alltid skägg. Näslunds fjun räckte inte riktigt till... Han fick bli sektledare i istället, en skägglös Hans Scheike...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Olle:
Oscar har nog insett att det inte är så lätt att bli MoDo-it, nu har han ågren och inser att det blev än värre, han blev Timrå-it...

· 370 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE