Costanza

21364 inlägg · 24463 besäkare

Historik

· 371 ·
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
henkelainen:
Smaka på den här karamellen, Janos har hittat en lägenhet i Ö-vik, en så kallad Hari-Bo...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka:
Janos viker ner sig i slutspelet: Hari pussy...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Paddan:
3 mål från Janos: Dynamit-Hari...

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
haggen:
Pratade med Näslund nyss, han kommer att presentera eventuella nyförvärv på ÖA-husets skyltfönster bredvid "Foppa har inget SM-guld" eller vid den sprayade ninjatexten "Kämpa för faan!" på Fjällräven Center's ena vägg...

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
haggen:
Näslund kommer eventuellt att presentera en artistspelare från Björklöven senare under säsongen. Detta pressmeddelande från Hasse A. kommer att ske med urklippta bokstäver från VK, limmat på begagnat toapper från Arenan och skickas via vanlig post till alla nyhetskällor runt i Västernorrland. Längre räcker inte portot...

Men det kunde ha varit värre ;-)

Redigerad kommentar


Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
mikenomad:
Jag tror att många juniorer kan lyfta sitt spel nu när de får 38 min speltid per match. Hamnar Modo sist så är det ju inte sämre än förra säsongen...

MoDo Hockey > Sv: Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!
Berka:
Daniel Sedin är sig inte lik, 5+2 på 7 matcher mot regerande mästarna, skärpning! Han måste käka puck!

Timrå IK > Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo:
MoDo's trupp är klar, Oscar fick inte plats, han hörde av sig för sent. Snart börjar barmarksträningen och testerna på IKSU i Umeå.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Dragan 2k:
Nu ska jag forska lite på nätet, gillar T.J. Hensick pengar, segelbåtar och räkmackor eller västernorrlandsderbyn, skoter och tomma gågator?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Dragan 2k:
Nystart och revansch, det är annars så kallade modoord. Kan inte alla som skriver på för er, erkänna att det är närheten till räkmackan King Size som egentligen lockar. Tänk att Lill-Honken hade råd att köpa tusen stycken i månaden...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Paddan:
Jag får det till knappt 10000 st "hur xxxxx som helst" på officiella...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka:
Man behöver bara säga: "Den här värvningen är hur kul som helst" en gång...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:
Jag säger som Freddan: "We like to buy players who has a lot of fart in them"


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Wayne Gresky:
Det ordnar sig. Nu säljer vi MoDo-hallen och går ut på en smaskig köpturné....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Varför går inte Luleå ut med nyheten att Damien Fleury är signad? Agenten vill inte säga något. Betyder detta att han är klar för MoDo istället eller att både han och Viktor Rask ska till Luleå..eller hamnar båda hos MoDo? :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
NuMo:
Ulf Samuelsson är en NHL-coach som vill till Elitserien. Rask's agent Elefalk har förutom MoDo-ikoner, några intressanta namn i sitt stall, b.la Ossi Väänänen som spelat i Philly och Canucks.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Berka:
Precis, jag såg t.ex. Darren Haydar på IKSU i Umeå.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det sket sig för Skellefteå vad gäller J-VM 2013/14. Ö-vik är fortfarande med i racet...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Johnny B Goode:
Wennerholm är Foppoman. Har säkert ett bäddset med Foppamotiv :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppas nya jobb är förstasidesnyhet på NHL.com, kanske nån bra spelare läser där och skriver på direkt :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Bad_Brett:
Oj, vad dyrt det kommer bli, en så kallad degklump...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Gustafsson:
Jag har hört att Näslund vill ha in lite fart på hemsidan och en föryngring av innehållet. Ja, men tack för den här tiden då, Hasse Andersson...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
T T:
Men eftersom han viftat med pengar så betyder ju det att han fått ut lön och pensionsinbetalning redan, så det är nog Hannu ;-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
bisterfinnen:
Bra att han lämnade kniven hemma :-) Stod det nåt om Matti Nykänän var med...?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
spud:
"I landslaget och IFK tidigare spelat en aktiv ishockeyspelare sikaili HIFK och Blues i den tredje finalen match på Isstadion i hallen.
Utomlands den här säsongen ishockeyspelare toikkaroi brusande berusad i Helsingfors korridorer Isstadion andra erätauolla.
Han viftade med en stor SCUBA-halsduk och ropade högt obsceniteter särskilt kvinnliga tittare. Situationen är bevittnas av flera familjer som kauhistelivat man av.
-Ja, det var lite konstigt att se gårdagens stjärnspelare i detta skick i den gamla kotihallissaan. Han skrek svordomar och oklarheter i korridorerna, chockad HIFK fläkt kummeksui."

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Förbered er på en trolig skandalartikel snart i kvällspressen angående Hannu-Pekka.

Ej bekräftat, men enligt HIFK-forumet har han svinat under en av deras finalmatcher:

portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=491768

Sorgligt om detta stämmer.....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Tio europeiska spelaragenter vet ju redan sen 5 mars att MoDo har jobb att erbjuda till spelare som vill spela en i forsta- och andrafemma:

---------------------------------------------
"Ärende: Toppspelare 2011/12

Tjena!
Jag behöver två toppbackar inför nästa år, en spelande back som kan sköta ett powerplay och en back som är allround som kan bära mycket istid och är en bra passningsspelare!
Behöver en toppcenter som leder första alternativt andraline och som kan producera i elitserien.
Tre stycken ytterforwards som ska spela i dom första två femmorna, det som alla behöver är bra skridskoåkning och också kan stå för en del av produktionen i vårt lag.
Jag hoppas att du har några spelare som passar in hos oss nästa år.
Jag vill gärna göra klart så fort som möjligt på dessa platser så hör gärna av er till mig.

MVH
Fredrik Andersson
Sportchef, Modo Hockey"
------------------------------------------------------

Det är bara Oscar Hedman som hört av sig, eller?? Nä, nu var jag taskig :-)


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Gusse:
Fan, har redan glömt bort att vi var sämst i Elitserien. Jag drömde mig tillbaka till den tiden då MoDo spelade slutspel och Hedin/Hållberg var stabila....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
yngwie:
Men någon gång ska ju Susse Superman sluta, det finns ju hopp utan honom, vi kunde ju nå till final 2002 med fyndvärvningar som Mikael Wahlberg och Högardh, krigare som PetterssonX2, Wernblom och Staal, samt supertalanger som Weinhandl och Lindström.

Vi får hoppas att Näslund får till en bra mix med hungriga spelare och rutin. Jag hoppas även jag att Susse stannar en säsong till.

....och jag är hypernöjd om vi blir 8:a nästa säsong :-)

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Nu får jag panik, fortfarande för tunn trupp. Freddan, ring Kuusela!!

MoDo Hockey > Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
T T:
Pikkarainen gillar T T. Det gör jag också...En back med T T är alltid succé.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Haha, jag måste ändå säga att jag förstår er bubblande skadeglädje. Vi får väl i alla fall hoppas att MoDo-Sundsvall blir en het match i höst...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Johnny Bravo:
Vi sjunger: "Deeet hade kunnat vara värre! Du kunde ha varit Timrå-iit!! Även med en miss, så luktar du ändå inte piss!"

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Johnny Bravo:
Ja, det vore spännade. Svartvadet avgör i nättaket eller inte...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Johnny Bravo:
Japp, jag önskar bara att MoDo kunde ha fått fram nån kapten i NHL eller i landslaget...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger:
Jag ger mig, Lander är en superhjälte...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Johnny Bravo:
Haha, jo övik hade en lagkapten i Stadskampen i TV4 1999, han var väl 87 år gammal, så länge lever ju ingen Timrå-bo....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Paddan:
Lander blir kapten i Kalle Anka-turnering = En timråkeps syns i Lilla Sportspegeln 2006 = episk storhet av internationella mått = Golden Hillbilly Award...

Äh, jag är bara välutbildad och trött. Värva nån Freddan, jag får paniiik...

MoDo Hockey > Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
DariusK:
Är inte ens Svartvadet aggressiv framför kassen?

MoDo Hockey > Sv: Örebro - MODO Hockey 2011-04-06
Örebro:

Örebro experience: 2425 GP
Elitserien experience: 793 GP
Allsvenskan experience: 4217 GP
AHL experience: 77 GP
DEL experience: 52 GP

MoDo:

MODO experience: 3784 GP
NHL experience: 3409 GP
WC experience: 276 GP
OG experience: 33 GP
Elitserien experience: 5109 GP
Allsvenskan experience: 798 GP
SM-Liiga experience: 392 GP
KHL experience: 117 GP
RSL experience: 57 GP
Czech experience: 25 GP
AHL experience: 1135 GP
NLA experience: 105 GP

Fan vad mycket erfarenhet det finns i den här matchen :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
MoDo jagar tyske landslagscentern Alexander Barta, men han vill ju spela i Elitserien så HV71 ligger nog närmare till.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Växjö 2011-03-23
"Vi måste bli aggressivare, menade Per Svartvadet". Någon som vet om han själv tog tag i saken. Sånt där snack har man hört i 3-4 år nu..."Vi måste bli.."

- Bättre tränade?
- Mer ödmjuka?
- Yngre?
- Snabbare?
- Hetare?
- Smartare?
- Tuffare?
- Desperata?
- Ett arbetargäng igen, ja fråga Werner, samt Mikael och Tommy Pettersson vad det innebär..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det är ödmjukhet och smartness som gäller imorgon. Det gäller att vara kall. Ingen spelare får vara under isen:
...youtube.com/user/onetv1channel#p/f/35/Me8cSn4CSLw...

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
Patrik Källstr:
Börja inte hylla de där pösmunkarna nu, de kan inte hantera det...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
... eller gör Conny 1+11 ikväll...

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
mikenomad:
Det står 11-1 på en ölburk jag har hemma, är det ett tecken?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Djurgården 2011-03-05
T T:
Ni har ett bra lag ikväll era jävla tattare!

· 371 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE