Historik
Föregående · 126 · Nästa
Timrå IK > Sv: för dom som är intresserade
taget från en relaterad artikel angående cupen,
"När det gäller cupen var förstås inte samtliga matcher några höjdare. Att spela tre matcher på tre dagar under en hård träningsperiod sätter förstås sina spår. Men några matcher höll helt klart hög elitserieklass och Timrå var det lag som bjöd på den roligaste hockeyn. Kul också att Timrå fick vinna cupen med det spelet. När det gäller upphaussade Linköping får vi nog sätta ett frågetecken. I storlek är det nog ingen som klår dem, men de kommer att få väldiga problem med de mest skridskostarka lagen i elitserien."
"När det gäller cupen var förstås inte samtliga matcher några höjdare. Att spela tre matcher på tre dagar under en hård träningsperiod sätter förstås sina spår. Men några matcher höll helt klart hög elitserieklass och Timrå var det lag som bjöd på den roligaste hockeyn. Kul också att Timrå fick vinna cupen med det spelet. När det gäller upphaussade Linköping får vi nog sätta ett frågetecken. I storlek är det nog ingen som klår dem, men de kommer att få väldiga problem med de mest skridskostarka lagen i elitserien."
Timrå IK > Sv: för dom som är intresserade
mike66: jo ;)
har gjort en snabb liten poängtabell (blev uttråkad) väldigt amatörmässig vet inte om den är riktigt gjord heller men bry..
har gjort en snabb liten poängtabell (blev uttråkad) väldigt amatörmässig vet inte om den är riktigt gjord heller men bry..
Timrå IK > för dom som är intresserade
hittade en till artikel om TIKs vinst i Jämtland Hockey Cup när jag letade efter lite statistik här är länken.. (kommer från Östersunds Posten)
Timrå IK > Sv: Internet erbjudande
jag tänkte på internet erbjudandet på timraik.nu jag?!.. har iof anmält intresse för HS erbjudandet också..
Timrå IK > Sv: Tips !!
qwerty: MoDo kommer att sluta högre tror jag, Timrå kommer inte sluta 12:a TIK har inte värvat tokigt (inget tyder på det i dagsläget iaf), TIK kommer däremot att kämpa i botten om platserna 8-11 det tycker jag är realistiskt sist kan nog kanske SSK komma men jag skulle inte satsa pengar på det.. tror att Leksand får det lite tungt och hamnar någonstans i botten men vad som helst kan hända i hockey så jag tänker inte spika någon tabelltippning för det vore dumt tycker jag.
Timrå IK > Sv: Leif Boork
mike66: alla har vi en liten TIK:are inombords som vill ut hahaha bra sagt ;)
Timrå IK > Sv: Leif Boork
SMÅLAND: mm jo jag kom på en värvning som jag personligen skulle klassa som chansvärvning dock, det är Wallenberg..alla andra vet TIK vad dom går för, den "okände" Martin Lindman har TIK varit intresserad av förut så han är scoutad, även om Wallenberg är scoutad o.s.v. så är det den närmaste värvningen man kan komma till chansvärvning..
Timrå IK > Sv: Leif Boork
f.ö. så har TIK inte chansvärvat, bl.a. Hautamaa har scoutat åt Timrå har jag för mig..
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
badger: jag vet jag bekräftade det bara för att en del folk trodde att det var Matthiasson som gjorde målet..
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
det var Koivunen som gjorde 1-0 den gick via en finsk spelares blad. här är sts ena artikel.
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
roligt inlägg på jamtlandhockeycup.com
"Sent: 18.46 - 31/8
Har Aftonbladet,Expressen mfl fel?
Nej, det är bara försäsong!"
"Sent: 18.46 - 31/8
Har Aftonbladet,Expressen mfl fel?
Nej, det är bara försäsong!"
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
BlackBay: ja, en pajas på jamtlandhockeycup.com sade att det var 3-4 men det var ett skämt.
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
BlackBay: nejdå jag är inte bättre än någon annan så överskatta inte mig men jag vet att dom kom 3:a...
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
BlackBay: 3:a säger jag juh!...kolla på www.jamtlandhockeycup.com får de c
"I fjol tog vi en bronsplats, så det är klart att vi räknar med en bra placering. Vi kommer att diskutera detta med laget."
"I fjol tog vi en bronsplats, så det är klart att vi räknar med en bra placering. Vi kommer att diskutera detta med laget."
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
dr-nix: eller rättelse jag vet inte var Pelicans hamnade förra säsongen men Härmeenlina blev 3:a .
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
Dream Team: jag har inte forskat kring lagen men jag vet att Härmeenlinna kom 3:a (brons) förra säsongen och Pelicans kom 8:a
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
har en lista med nuffror som jag fick vid träningsmatchen mot Lada Togliatti
Timrå IK > Sv: Timrå-Hämeenlinna
BlackBay: jo vi kan lägga in lite pengar ;),
badger: hur är läget atm?
badger: hur är läget atm?
Föregående · 126 · Nästa
"Domarna under cupen, Ulf Rådbjer och Christer Lärking, hade order om att hålla en låg bedömningsnivå. De tog utvisningar för allt och lite till. Det blev dock inte lugnare på isen. Tvärtom. Många spelare blev griniga och ett par matcher var nära att spåra ur. Domare Rådbjer bjöd dock på sig själv rejält under matchen Timrå-Linköping när han åkte fram till den kritiska Timrå-klacken och kastade upp pipan. Grabben som tog emot den ville dock inte ta över rättsskipandet utan kastade tillbaka pipan efter några sekunders betänketid. När Rådbjer klev av banan efter matchen hyllades han av Timrå-fansen som matchens lirare."