Historik
Föregående · 23 · NästaAbsolut och det är också tanken. Åsikter i frågan annat än själva rösten är självklart välkommna.
| Ja, ibland spårar det ur helt. | |
| 59% (24) | |
| Nej, generellt tycker jag det är bra. | |
| 41% (17) | |
Antal röster: 41 st
Det verkar som vi överträffade oss själva under Drakkampen igår. Omöjliga skideliten vann förstås, men en andraplats imponerar. Ska vi bestämma att detta blir melodin i vinter?
Någon som vet om och i så fall vilka spelare som deltog?
"Nordgren känner bland annat Christian Söderström, Jonathan Hedström och Oscar Hedman – något som bidrog till att Timrå kunde säkra sin prestigevärvning.
– Timrå känns som hemma, så det ska bli otroligt roligt att komma tillbaka."
Jag måste erkänna att jag bölade en skvätt på läktarplats idag. När Sebastian Erixon presenterades kändes det sådär bra som det gör när någon man unnat all framgång i världen TROTS att han lämnade laget jag älskar återvänder. Ja, jag kunde inte hjälpa att det kändes förbannat skönt att se honom åka ut på isen igen. Nu är han ingen frälsare, absolut inte, men då han tillsammans med Crippe (och möjligen någon eller några av de juniorer som finns med alla gånger under försäsongen) har sina rötter i klubben ända sedan barnsben så var det en härlig känsla att se honom i Timråtröjan på nytt!
Sebastian Erixon gick i den förskoleklass jag jobbade i på Böle skola läsåret 1995/96. Otaliga var de raster som spenderades på skolplanen utanför utövandes landhockey med undertecknad som självklar deltagare tillsammans med de killar som älskade spelet med klubba och boll. Allting har en början någonstans....
Och Gunno på det här... jag börjar ana en strimma hopp här trots allt. Även om vi kommer att ha erbarmligt små marginaler att spela på och att vårt hopp står till att alla spelare fixar att spela på max samtidigt som deras utveckling stadigt går framåt, 3x20 under 55 omgångar. Det är väl inte för mycket begärt, eller?
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Vad är det för fel med att börja hålla på ett lag när det går bra? Om det spel laget visar upp gör att man bara börjar älska sporten och laget ser jag inte något att anmärka på i det. Grejen med "medgångssupportrar" som jag tror att du fiskar efter är väl att dom kanske sviktar lite när segrarna inte längre radar upp sig. Jag har då haft mina sympatier för Liverpool ända sedan början av -80-talet. Den fotboll som laget visade upp då var man helt ensam om i brittisk fotboll. En helt annan nivå helt enkelt. Att man inte vunnit ligan på över 20 år spelar ingen roll, det är ändå mitt lag, i vått och torrt.
"Samtidigt lär inte ekonomiskt ansträngda Timrå IK vara den klubb som kan erbjuda Nordgren det bästa kontraktet. Men det verkar inte betyda allt.
– Känner man för en klubb så gör man. Då spelar inte pengarna en avgörande roll, säger Nordgren.
Har du hört något från Modo på sistone?
– Nej, inte någonting nu."
Han säger väl precis det som står, d.v.s att pengar inte betyder så mycket i jämförelse med trivsel.
Vi verkar ha helt annorlunda humor för jag garvar mig inte harmynt åt trams om rövhål direkt.
Lumber Jack: Varför det? Lockouten 2004/05 vann ju Samuel Påhlsson SM med Frölunda, det sågs väl inte så värst skandalartat då vill jag minnas. Samme hade ju rätt goda skäl till sitt klubbval då. Varför kan detta inte få ske igen?
För att MoDo under de säsonger du räknat "leder" med 113-103, menar du då?
Det är väl lite så som Modo ser på saken också. MoDo Hockey är navet i den regionen och man har iaf tidigare nästan kunnat dammsuga klubbarna i närområdet rätt så rena på talanger. Det har varit ett naturligt kliv att ta för en ung spelare och en morot, inte minst. Jag har inte jordens koll på hur det ser ut idag men det naturliga klivet att ta idag för en ung spelare i en mindre klubb vart vi än befinner oss i Sverige - det behöver inte vara i Modo's upptagningsområde - är väl snarare AHL, NHL eller KHL än den elitserieklubb som råkar finnas närmast till hands. Som sagt, tiderna förändras och så gör också förutsättningarna för att skapa en trupp från närområdet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Föregående · 23 · Nästa