Historik
Föregående · 297 · Nästa
Timrå IK > Sv: Gamla målvakter och backbjässar
matsby: Det som står att läsa på transfersidan är följande:
Posted: 22/12/2003: [bild]www.eurohockey.net/flags/fi.gif[/bild] [f]Pasi Petriläinen[/f] (D)
From: [bild]www.eurohockey.net/flags/fi.gif[/bild] [f]TPS Turku[/f] to [bild]www.eurohockey.net/flags/fi.gif[/bild] [f]Tappara Tampere[/f]
Added By: Tom Henriksson, [k]Status: Confirmed
signed for the rest of season[/k]
Hur tolkar du detta som att Pasi signat för Tappara även nästa säsong?
Posted: 22/12/2003: [bild]www.eurohockey.net/flags/fi.gif[/bild] [f]Pasi Petriläinen[/f] (D)
From: [bild]www.eurohockey.net/flags/fi.gif[/bild] [f]TPS Turku[/f] to [bild]www.eurohockey.net/flags/fi.gif[/bild] [f]Tappara Tampere[/f]
Added By: Tom Henriksson, [k]Status: Confirmed
signed for the rest of season[/k]
Hur tolkar du detta som att Pasi signat för Tappara även nästa säsong?
Frölunda HC > Sv: Espen förblir Djurgårdare
DIForever: Ingen tvekan om att flera i laget kommer att få en nytändning. Men det är nog inte fullt så enkelt att hela lagets spel höjs en nivå, med EN spelares intåg...
Nåt säger mig också att good old Espen lär ha aningens svårt med motivationen. För en knapp vecka sen så avskrev han ju helt planerna på att det skulle bli DIF..?
Han behöver nog sin tid, men när det vankas slutspel blir det säkert åka av..
Nåt säger mig också att good old Espen lär ha aningens svårt med motivationen. För en knapp vecka sen så avskrev han ju helt planerna på att det skulle bli DIF..?
Han behöver nog sin tid, men när det vankas slutspel blir det säkert åka av..
Frölunda HC > Sv: Espen förblir Djurgårdare
70 Rodrigues: Har all respekt för Espen Kanudsen, men en spelare gör sällan ett lag, allra minst en SM-vinnare. Men kraven lär ju höjas på DIF fr.o.m nu...
Timrå IK > Sv: Gamla målvakter och backbjässar
matsby: Ja, klart med Tappara säsongen ut... var väl väntat.
Timrå IK > Gamla målvakter och backbjässar
Nån som minns Manne Fredriksson? Han stod ju i TIK 1997-99 och är säkert ihågkommen hos många med rätt blandade känslor.. Hur som helst så dök jag på hans namn eftersom han är "högvilt" på transfermarknaden.. =) Flyttlasset går den här gången till tyska ligan..
Robert Schnabel som klev in i backbesättningen under säs. 2000-01 gjorde väl ett mer bestående intryck, med all rätt! Han blev idag klar för NHL och Nashville...
(Se länk..)
Robert Schnabel som klev in i backbesättningen under säs. 2000-01 gjorde väl ett mer bestående intryck, med all rätt! Han blev idag klar för NHL och Nashville...
(Se länk..)
Timrå IK > Sv: Ode; Örnjävlar vid tallarnas friska rötter
mike66: Vilket epos.... vem släckte lyset här inne??
Tre Kronor > Sv: VILKA SKALL TILL VM!!!
Mattias - 74: Magnus Johansson anser jag håller en klart sämre nivå än under förra säsongen. Säkert beroende på att han spelar i ett bottenlag. Han var given i det här laget, men frågan är hur det ser ut i april...
Tre Kronor > Sv: Småkronorna
Dream Team: Varför håller man inte käft?! =)
Förlust 2-3, efter mål 58.02....
Förlust 2-3, efter mål 58.02....
Tre Kronor > Sv: Småkronorna
sylf: Kvitterat 2-2! Sebastian Meijer, med knappt fyra minuter kvar.. Kanada dominerar skotten, men Sverige håller jämna steg. Härligt!
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Hälge: Känns ändå som domaren är den som BORDE ha koll och ta utvisning när sånt händer. Tror knappast att ledare/förbunskapten har nån egentlig möjlighet till påverkan på den som dömer...
I detta fall är väl kanske Lundmarks kommentar försvarbar iom att han helt enkelt inte passar som TV-kommentator. SVT verkar inte ha några krav alls på vad dom anställer för nötter..
I detta fall är väl kanske Lundmarks kommentar försvarbar iom att han helt enkelt inte passar som TV-kommentator. SVT verkar inte ha några krav alls på vad dom anställer för nötter..
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Hälge: Så här står det i SB 2003:
"En målvakt är INTE tacklingsbar bara för att han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff för interference eller charging skall utdömas varje gång en motståndare tar onödig kontakt med målvakten."
Svart är alltså JA på din fråga.
"En målvakt är INTE tacklingsbar bara för att han befinner sig utanför sitt målområde. Ett straff för interference eller charging skall utdömas varje gång en motståndare tar onödig kontakt med målvakten."
Svart är alltså JA på din fråga.
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Hälge: Svaret lyder: Kommentatorerna ÄR helt odugliga och vet förmodligen inte bättre. Det om något har varit pinsamt att lyssna till under helgen!
Frölunda HC > Sv: dax för en vettig tråd
Danne_L: Skulle väl säkert kunna inträffa, men det skulle nog än mer säkert bli en del nagelbitande och nervositet i VF´s ledning OM det mot förmodan skulle ske... =)
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
MrAce: Men om Svenska Ishockeyförbundet accepterar att man skickar iväg representanter för svensk ishockey som inte är bättre än såhär, vart ligger felet?
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
jenza: Jag skyller inte på nåt, otur allra minst. Laget Sverige ställde upp med var helt enkelt inte bättre och därför kan man nog inte kräva så mycket mer heller.
Missförstå mig inte och tro att jag på nåt sätt är nöjd. Detta är i stället ett trist exempel på hur dålig svensk landslagshockey är just nu....
Svårt som sagt att kräva mer av just DETTA landslag.
Missförstå mig inte och tro att jag på nåt sätt är nöjd. Detta är i stället ett trist exempel på hur dålig svensk landslagshockey är just nu....
Svårt som sagt att kräva mer av just DETTA landslag.
Frölunda HC > Sv: dax för en vettig tråd
Danne_L: Du vet exakt vad jag menar, eller hur? =) Matcher i grundserien och slutspelet är helt skilda saker.. där behövs ju en bra målis som nästan på egen hand kan vinna matcher...
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
jenza: Man måste väl se till de förutsättningar som finns och lägga ribban där. Kraven på det här laget kan inte ställas högre, med tanke på vilka spelare som är med. Fiaskostämpel bör man få först när man misslyckas om man förväntas vinna... Sverige var för övrigt ett mål från att vinna hela turneringen...
Men visst, kalla det fiasko du..
Men visst, kalla det fiasko du..
Frölunda HC > Sv: dax för en vettig tråd
Danne_L: Hehe.. nä, det gör det ju inte det. Men frågan kändes aktuell iom att TIK och VF är i lite samma läge med just osäkra andremålvakter.. =)
Frölunda HC > Sv: dax för en vettig tråd
Danne_L: Vilken chansning i sånt fall.. fast å andra sidan har ju VF lyckats bra med det tidigare... =)
Frölunda HC > Sv: dax för en vettig tråd
Danne_L: Håller med i viss mån, men ett faktum är ju att Timrå kan stå utan förstemålvakt om det vankas slutspel. Kimmo Kapanen har visserligen sluppit nån frånvaro för sina ledproblem, men vad allmänheten får veta kanske inte är hela sanningen..? Jag skulle hellre kalla det att TIK visar framförhållning. Enligt Nubben var dessutom Corey Hirsch otroligt billig...
Vad Hirsch av idag håller för klass är såklart osäkert. Men det känns i alla lägen som han ger större stabilitet på målvaktssidan än de helt oprövade juniorer som kanske skulle kastas in som förstamålvakter i SM. Han har ju ändå spelat rätt många matcher i NHL/Stanlay Cup... Hur skulle VF göra om Jönfeldt blev enda alternativet i ett slutspel??
TIK behöver visst förstärkning på backsidan, men å andra sidan så är det ju ett tag kvar till transferfönstret stänger i slutet av januari. Bara att hoppas utrymmet finns rent ekonomiskt för detta.. =)
Vad Hirsch av idag håller för klass är såklart osäkert. Men det känns i alla lägen som han ger större stabilitet på målvaktssidan än de helt oprövade juniorer som kanske skulle kastas in som förstamålvakter i SM. Han har ju ändå spelat rätt många matcher i NHL/Stanlay Cup... Hur skulle VF göra om Jönfeldt blev enda alternativet i ett slutspel??
TIK behöver visst förstärkning på backsidan, men å andra sidan så är det ju ett tag kvar till transferfönstret stänger i slutet av januari. Bara att hoppas utrymmet finns rent ekonomiskt för detta.. =)
Timrå IK > Sv: Läktarflaggan
mangan: Ett stort hjärta för laget föder också riktiga vinnare, det är ingen hemlighet...
Ja, i Frölundas lag under fjolåret är det väl bara en handfull spelare som inte har rötterna i Göteborg med omnejd, mycket imponerande och väldigt ovanligt i modern hockey. Lite roligt är ju också att trots att Ronnie Sundin från början är från Ludvika känns han ju på något sätt ändå som urgöteborgare... =)
Vad beträffar Hardy så är väl guldåret för SAIK ett bra exempel på hur han som stor vinnartyp och lagspelare och lagkapten fick med sig alla spelare till något riktigt stort.. det var säkert hjärtat för laget som gav dom där minuterna på botbänken.. =)
Ja, i Frölundas lag under fjolåret är det väl bara en handfull spelare som inte har rötterna i Göteborg med omnejd, mycket imponerande och väldigt ovanligt i modern hockey. Lite roligt är ju också att trots att Ronnie Sundin från början är från Ludvika känns han ju på något sätt ändå som urgöteborgare... =)
Vad beträffar Hardy så är väl guldåret för SAIK ett bra exempel på hur han som stor vinnartyp och lagspelare och lagkapten fick med sig alla spelare till något riktigt stort.. det var säkert hjärtat för laget som gav dom där minuterna på botbänken.. =)
Timrå IK > Sv: Läktarflaggan
mangan: Känns ganska fånigt att förringa en klubb som tar ett SM-tecken, det är ju ändå ett bevis på det lag som varit allra bäst på att just skapa ett LAG.... Men det går inte att komma ifrån att eftersmaken blir lite fadd när den taktiken bär hela vägen fram. Det är ju faktiskt rätt skönt när såna lag inte håller fullt ut.. faller dom så faller dom ju i regel tungt dessutom... =)
Roade mig med att kolla in laget som före Skellefteå AIK till SM-guld 1978. Anmärkningsvärt är att mer än tio av spelarna hade just SAIK som moderklubb. Ett par utländska importer förgyllde anrättningen men i övrigt var det ju riktiga trotjänare (fram tills dess iaf...) som Hardy Nilsson, Martin Karlsson och Roland Stoltz...
(SAIK -77/78: se länken..)
(Att sedan Hårde Hardy m.fl. sålde sin själ till Örebro i miljonkedjan, det känns kanske ändå ovidkommande för värdet av SAIK´s guld..)
Roade mig med att kolla in laget som före Skellefteå AIK till SM-guld 1978. Anmärkningsvärt är att mer än tio av spelarna hade just SAIK som moderklubb. Ett par utländska importer förgyllde anrättningen men i övrigt var det ju riktiga trotjänare (fram tills dess iaf...) som Hardy Nilsson, Martin Karlsson och Roland Stoltz...
(SAIK -77/78: se länken..)
(Att sedan Hårde Hardy m.fl. sålde sin själ till Örebro i miljonkedjan, det känns kanske ändå ovidkommande för värdet av SAIK´s guld..)
NHL > Mats Sundin matchvinnare men 29 sek. kvar....
Nattens heta drabbning i Air Canada Center mellan Toronto och Montreal var för dom som lyssnade/såg nåt alldeles extra. Matchen tycktes i början av sista perioden vara i bortalagets händer när Mike Ribeiro gör 2-1, men Maple Leafs ville annat...
Med knappt halva perioden spelad så kvitterar Toronto matchen genom Wade Belak och efter detta tar hemmalaget över totalt. Man pepprar den storspelande målvakten Theodore med skott och han ser även ut att bli poängräddare när klockan tickar neråt.
Men med 19.31 spelat så avgör Mats Sundin matchen, på pass av Mikael Renberg.. kan berätta att taket i arenan höjdes ett par pinnhål just då.. =)
4-2 i tom kasse sedan....
Toronto har nu tagit poäng i 14 matcher på raken.. grymt!
Nieuwendyk, Theodore och Sundin matchens tre stjärnor..
Med knappt halva perioden spelad så kvitterar Toronto matchen genom Wade Belak och efter detta tar hemmalaget över totalt. Man pepprar den storspelande målvakten Theodore med skott och han ser även ut att bli poängräddare när klockan tickar neråt.
Men med 19.31 spelat så avgör Mats Sundin matchen, på pass av Mikael Renberg.. kan berätta att taket i arenan höjdes ett par pinnhål just då.. =)
4-2 i tom kasse sedan....
Toronto har nu tagit poäng i 14 matcher på raken.. grymt!
Nieuwendyk, Theodore och Sundin matchens tre stjärnor..
Timrå IK > Sv: Kvällstråd
Dragan 2k: Ja, det lär bli ett grymt spektakel det där.. med maskeradtema och allt. =)
Nej, det var för få som var sugna på långresa.. min på förhand perfekta plan var annars att åka med supporterbussen ner och sedan bli kvar.. "tur" man fixat det med SJ istället=)
Nej, det var för få som var sugna på långresa.. min på förhand perfekta plan var annars att åka med supporterbussen ner och sedan bli kvar.. "tur" man fixat det med SJ istället=)
Timrå IK > Sv: Kvällstråd
Ambroo: En GT sitter ju aldrig fel.. en stänkare i krysset, skulle man kunna säga.. =)
Timrå IK > Sv: Kvällstråd
Dragan 2k: Det rör sig nog mest om resor här inne just nu. Drygt 200 pers. till Leksand nästa fredag känns väl värt att ladda extra till! =)
Timrå IK > Sv: Kvällstråd
jalla: Det var det nog många som var, men bara han blev kvar.. pratade med en polare till mig på väg hem, han väste fram svaren, men PÅ bussen var han.. =)
Timrå IK > Sv: Kvällstråd
jalla: Men exakt HUR dum får man bli? Det känns som det borde ligga i ens eget intresse att även ha lite koll själv...
Frölunda HC > Sv: Hej alla glada
Kungen: Lite mycket vin för dig ändå kanske? Det är väl ändå lördag idag.....
Timrå IK > Sv: Supportermatchen
Mats Edström: Eller om inte annat för att det är förbannat roligt! Och detta nästan ovidkommande hur det sedan går...
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
MEN ÖPPNA ÖGONEN CURRE!! Det VAR inte hög klubba! Knappt utvisning ens...
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Aah.. där kom en gammal klassiker av Curre citerad Anders Hedberg:
"trötta hjärnor, trötta kroppar.."
"trötta hjärnor, trötta kroppar.."
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Eltifoso: Men varför använda skygglappar? DET är väl patetiskt om något...
Kom in i matchen säger jag!
Tufft för svedsko just nu.....
Kom in i matchen säger jag!
Tufft för svedsko just nu.....
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Frella: Curre Lundmark är ju rätt patetisk. Sitter och pratar sig varm om att det svenska spelet ser riktigt bra ut. Inte riktigt det läget om man är aningens kritisk.
Stenkoll där som vanligt....
Stenkoll där som vanligt....
NHL > Sv: Han är tillbaka!
Portello: Står att läsa på ESPN´s skadelista:
Tomas Holmstrom RW Shoulder Out indefinitely. 11/28.
(Se länken..)
Tomas Holmstrom RW Shoulder Out indefinitely. 11/28.
(Se länken..)
Tre Kronor > Sv: BALTICA CUP!!!
Portello: Brukar ju vara så. Sen står den som varit bäst i sista matchen..
Föregående · 297 · Nästa
"Tuffa Viktor" klar för Timrå.. vilken tuffing det visade sig vara då.. =)