Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 301 ·
Timrå IK > Sv: FBK - Timrå IK 2003-12-13
Utvisning på Rajamäki.. kämp, kämpa..

Timrå IK > Sv: FBK - Timrå IK 2003-12-13
Målchanser direkt för FBK som verkar taggade!

Timrå IK > FBK - Timrå IK 2003-12-13
Så att allt blir rätt.. =)

MoDo Hockey > Sv: Friscos bildgåta XXVI
Frisco: Nej, tror att det är Frölunda-FBK. Kanske kaffevagnen passerar Järntorget i Gbg vid det aktuella tillfället..?

Matchtips > Sv: Omgång 30
FBK - TIK 4-2
DIF - LHF 4-3
MoDo - BIF 3-1
SSK - LIF 5-2
LHC - VF 3-2

Matchtips > Sv: Resultat omgång 29 - Vi vänder på tabellen
Snacka om att gå bom helt och hållet.. illa! Det kan bara bli bättre.. =)

Timrå IK > Sv: Nej tack
Fanzin: Brynäs har haft ca. 3500 pers. på sina senaste matcher.... känns inte som man lyckas locka folket nåt vidare..

Timrå IK > Sv: Nej tack
Danne_L: Jaså, trodde jag hittat årets.. men det känns som du har större koll än mig.. =)

Timrå IK > Sv: Nej tack
Har roat mig med att kolla hur mycket övriga klubbar tar i entré på ståplats. Snittet överlag ligger på hundringen jämnt.

Brynäs - Ståplatsbiljett över 16 år 100.
Djurgården - Billigaste alternativet är 140.
Färjestad - 100.
HV 71 - 100.
Leksand - 100.
Linköping - 110.
Luleå - 90.
MIF - 60.
MoDo - 90.
Södertälje - 120 (medlem 60).
Timrå - 100.
Västra Frölunda - 90/60. (Delvis skymda platser på de billigaste platserna..)

Allt enligt hockeyligan..

Frölunda HC > Sv: Tegelsten i ryggsäckarna
Dragan 2k: Ja, vad stod det i AB.. tre riktigt bra målchanser på hela matchen.. mest skott ur dåliga lägen..? Ska man vinna en match som ser ut på det sättet, då krävs verkligen att man utnyttjar målchanserna...

Frölunda HC > Sv: Tegelsten i ryggsäckarna
Dragan 2k: Känns iofs som det kan bli lite svårt att hitta dom ytorna att få upp den farten i spelet mot såna lag som just bökar ihop det, eller "geggar" till det som det stod i AB.. Det tragiska i sammanhanget är ju att det BORDE betala sig att vilja åka skridskor och just få den där intensiteten i spelet.
Alltså, det lag som väljer att sabotera med ideliga hakningar och sånt skit, ja dom ska väl också straffas för detta genom utvisningar...

Men, men.. nu ser ju verkligheten tyvärr inte riktigt ut så.......

Timrå IK > Sv: Krossa Tälje
pasi: Prova med Jack Bauer eller någon på CTU, dom klarar ALLT!! =)

Frölunda HC > Sv: Sämsta jag sett
BROS4EVER: Ett lag som vinner allt, men gör det på ett gnetigt och erbarmligt tråkigt sätt kommer nog ändå alltid ha sin publik, men dom kommer att ha förbannat svårt att locka till sig nya åskådare..

Bättre då att bjuda upp till ett spel som du säger, också ger valuta för pengarna. Det kanske inte alltid är vägvinnande, eller speciellt bra, eller för den skull ger segrar... Men så länge viljan finns att ge åskådarna det där lila extra.. ja, då är man också garanterade att folket lär återvända.......

Sedan beror det givetvis på vad man jämför med. Säg en avgörande SM-final.. ja, samtliga VF:are som vet hur det känns att vinna en sådan, vet säkert också att när det väl ska avgöras, då gäller det helt andra spelregler.....


Att förlora gör ingenting, men att vinna är allt....

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Madde: Men han är ju den som är ansvarig till hur laget ser ut på isen. Ser man att ett backpar går bort sig fullständigt tre gånger av tre möjliga, och det blir mål bakåt varje gång, då har man en skyldighet som coach att agera. Det han borde gjort var att plocka om i backparen.. det är det som måste hända när det inte funkar...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Helg Ernest: Ja, du ser.. skadeglädjen är den enda sanna glädjen..

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
willysson: Hur duktiga var firma Hansson/Jäger då??

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Xcool85: Och in med vilka då..?

Frölunda HC > Sv: Sämsta jag sett
Kungen: Känns som vi kan ta varann i hand och skämmas ikapp....

Timrå IK > Sv: Timrå IK - SSK 2003-12-11
Red Rocker: Det är väl tragiskt att TIK inte tar alla 3 poäng när man leder med 4-1....

Matchtips > Sv: Omgång 29
Luleå - MoDo 3-3 (LHF-vinst)
HV71 - Färjestad 2-3
Timrå - Södertälje 4-1
Leksand - Djurgården 2-2 (DIF-vinst)
Frölunda - Malmö 3-0
Brynäs - Linköping 3-1

Frölunda HC > Sv: Hardys trupp
Danne_L: Nej, nu blev det ingen lugn jul i år heller... =)

Frölunda HC > Sv: Hardys trupp
Joel Lundqvist ersätter Mikael Karlberg i Baltica Cup...

Timrå IK > Sv: Uppror mot seriesystemet
GuRRa: För att du som supporter varit i samma läge för inte allt för många år sen. Tänk om man stängt Elitserien då Timrå fortfarande låg i serien under, skulle du haft samma åsikt då...?

Brynäs IF > Sv: Tabellen efter denna säsong.
Ford Prefect: Mr. Pink.. det är en helt annan sak det.. =)

(Se länktips.. OBS! andra klippet uppifrån, "Torsktortyr")

Timrå IK > Sv: Går vi om Frölunda?
Helg Ernest: Tror det kan bli svårt att hålla sig före VF resten av säsongen. Nog större chans att HV 71 tappar mark.. Men det skulle ju vara kanonbra om TIK placerar sig som sämst 4:a, eftersom man då slipper lottas mot kanske HV eller Frölunda redan i kvarten..

Om vi spekulerar lite, säg att Timrå kommer 4:a.. vad sägs om Timrå mot Linköping eller kanske Brynäs i kvartsfinal...? =)


Hehe.. SKÅDESPEL.. jag säger, SKÅDESPEL! Kjell Lönnå i verklig toppform! =)

Timrå IK > Sv: Går vi om Frölunda?
Helg Ernest: Timrå har ju tagit in väldigt många poäng på Frölunda genom att lagen haft lite olika formkurvor. Timrå har varit väldigt starka, speciellt på hemmaplan medan VF inte övertgat lika mycket som tidigare.
Kruxet att gå om redan i morrn är att TIK är 5 pinnar efter.. =) Fast lagen möts ju den 28:e.. läge för både revansch och ett avancemang förbi då, kanske...? =)

NHL > Curtis Joseph tillbaka i otroligt skadefyllda Detroit.
Curtis Joseph andra stopp för säsongen i AHL blev väldigt kortlivat. Redan på tisdagen kallades den 37-årige keepern upp från Grand Rapids.

Läs vidare på länktipset..

Frölunda HC > Sv: Calle igen...
Dragan 2k: Hehe.. en parodi snart detta.. =) Man fattar ju att frugan har lessnat på honom!

Timrå IK > Sv: Luciaresa
Stefan Jalonen: Ja just.. tänkte inte på den.. =) Den lär nog bli kanon den med=)

Timrå IK > Sv: Luciaresa
Madde: Därför att det kanske är årets sista..? =)

Rögle BK > Sv: Here we go!
fja: Favoritskap är ju kanske inte lätt att hantera jämt heller...

Timrå IK > Sv: Luciaresa
Dalan_: I confess! =) Det blev postat tre ggr.. tänkte snygga till det men allt måste ha försvunnit..?
Sjung ut igen vetja! =)

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
jenza: Ja, verkligen små marginaler. Ekonomiskt sett helt nödvändigt att gå till SA för krislaget AIK.. Pite kommer alltid igen.. =)

Rögle BK > Sv: Here we go!
5-2.. och spiken i kistan..

Frölunda HC > Sv: Tips
mangan: Okej.. mitt tips är 3-0.. få se hur länge man får behålla det den här gången då..? =)

MoDo Hockey > Sv: Zajkowski
Frisco: Halvjobbig kväll för Zajkowski...

Ser dock just nu ut som att 0-6 i baken inte spelar nån roll, eftersom AIK också ligger under.. Heja Pite!

Rögle BK > Sv: timeout
mikael_puma: Ser halvmörkt ut just nu du..

Rögle BK > Sv: Here we go!
Ebbe: 2-2 kom nu istället..

Frölunda HC > Sv: Tips
slashpuppie: Låter gött! =)
Men likväl finns det dom som undgått att höra er..? Jaja, det har säkert sin logiska förklaring.. =)

Frölunda HC > Sv: Tips
slashpuppie: Okej om det kanske är svårt att hitta rätt på varann i en så pass stor arena som LLA, men är det inte lite märkligt ändå att det inte hördes vart WWS stod??

Frölunda HC > Sv: Tips
slashpuppie: Jaså, du agerade teckentolk igår? =)

Frölunda HC > Sv: Tips
slashpuppie: Hehe.. lika oorganiserade på läktaren som VF var på isen... =)

Frölunda HC > Sv: Tips
(saknad)e du dom? =)

Timrå IK > Sv: Inför TIK-SSK
Danne_L: Såja.. skygglappar på.. =)

Timrå IK > Sv: Inför TIK-SSK
Danne_L: Skulle väl vara om TIK underskattar SSK som detta skulle kunna inträffa, men det inträffar som tur är inte så ofta på hemmaplan...

Timrå IK > Sv: Inför TIK-SSK
Kristian Gahn verkar iaf laddad till tänderna när han svarar på hur TIK ska möta upp SSK i morgon:

"-Som vanligt med bra fart och ta initiativet från start. Vi ska visa vad skåpet ska stå. Och lyckas vi och spelar rätt, då kommer SSK-spelarna längta hem redan efter första perioden, säger Kristian Gahn."

(Saxat från hemsidan..)

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Leksand 9/12 19.00
Poffa: Stackars Jörgen Grundström... =)

Frölunda HC > Sv: Tips
Danne_L: Hehehe.. hård men rättvis! =)

Ja, hemma har det ju varit säkra poäng mot MIF och skall väl så förbli...

Frölunda HC > Sv: Tips
Danne_L: Hmm.. VF har tagit 1 av 9 möjliga p. mot LHC hittills. Lite bättre mot MIF dock, 7 av 12 p...

Lätta poäng var det, eller..? =)

Frölunda HC > Sv: Tips
Danne_L: MIF hemma igen?! Märkligt hur förbundet lägger matcherna ändå...

· 301 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå