Historik
Föregående · 304 · Nästa
Frölunda HC > Sv: Frölunda - SSK
BROS4EVER: Jag har ingen aning. Jag kollade bara upp vart han gått nånstans... Nej, det är nog inte bara att välja och vraka i unga år.. då får man vackert ta de chanser man får. Kanske han går en liknande "omväg" som Lundqvistarna gjorde via Brunflo/Rögle....
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Värt att prova.. Kanske han som föll häromsisten försökte sig på en Backwards Steamroller eller nåt....? =)
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Lumber Jack: Cykloperna gör comeback.. =)
Tycke om smak om namn på ishallar är väl lite som "mina barn och andras ungar"... det är nog omöjligt att komma ifrån vart ifrån man kommer. Sydkraft Arena kändes från början som lite avlägset och nåt jag skulle ha svårt för, men med tiden har jag lärt mig att tycka om det. Fjällräven blir nog hur bra som helst, bara den blir av....
Tycke om smak om namn på ishallar är väl lite som "mina barn och andras ungar"... det är nog omöjligt att komma ifrån vart ifrån man kommer. Sydkraft Arena kändes från början som lite avlägset och nåt jag skulle ha svårt för, men med tiden har jag lärt mig att tycka om det. Fjällräven blir nog hur bra som helst, bara den blir av....
Timrå IK > Sv: Biljettläget
Läst på hemsidan: "Lördag Kl 14.30 är ALLA biljetter slutsålda till matchen. Eventuellt outhämtade biljetter släpps söndag morgon kl. 08.00 och kan köpas hos valfritt ATG-ombud. Inga biljetter kommer att säljas vid arenan."
Folkligt, festligt och fullsatt!!
Folkligt, festligt och fullsatt!!
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
MoK: Vet med säkerhet att de inblandade tänkt i helt andra banor. Idén var att tipsen skulle lämnas anonymt och offentliggöras först när alla tips var lagda. Därmed kan ju inte heller tips "kopieras"....
MoDo Hockey > Sv: Vilse i pannkakan
Frisco: Följde dramatiken... inte alls nån lätt lottning det där inte. Nog bara gruppsegraren vidare från sexlagsgrupperna också, eller??
Timrå IK > Sv: Invigningen av Sydkraft Arena
På söndag kommer även Anna Maria Sandqvist från Riksidrottsförbundet att överlämna utmärkelsen Intressant idrottshistorisk plats till Timrå IK.
"-Den här platsen är en av hundra platser i landet som utsetts. Vi har sparat utmärkelsen till invigningen , säger Tomas Johansson."
Timrå är placerade på plats 78 med omnämnadet: "Klassiskt ishockeyfäste." I övrigt kan man lokalt sett även läsa om Slädavikens IP på Alnö på listan.
Se länktips..
"-Den här platsen är en av hundra platser i landet som utsetts. Vi har sparat utmärkelsen till invigningen , säger Tomas Johansson."
Timrå är placerade på plats 78 med omnämnadet: "Klassiskt ishockeyfäste." I övrigt kan man lokalt sett även läsa om Slädavikens IP på Alnö på listan.
Se länktips..
Timrå IK > Invigningen av Sydkraft Arena
På söndag sker den officiella invigningen av Sydkraft Arena. Arenan står nu klar.
Och då bjuder Timrå IK på fingerfärdiga pianisten och underhållaren, Robert Wells och finska världsviolinisten, Linda Lampenius. Konferencier blir Kjell Lönnå.
"-Det kommer att bli ett enormt drag i en timme, säger Timrå IK:s klubbdirektör, Thomas Johansson med ett stort leende."
Läs vidare om arrangemanget på hemsidan. Se länktips...
Och då bjuder Timrå IK på fingerfärdiga pianisten och underhållaren, Robert Wells och finska världsviolinisten, Linda Lampenius. Konferencier blir Kjell Lönnå.
"-Det kommer att bli ett enormt drag i en timme, säger Timrå IK:s klubbdirektör, Thomas Johansson med ett stort leende."
Läs vidare om arrangemanget på hemsidan. Se länktips...
Timrå IK > Sv: Biljettläget
Blott 68 ståplatsbiljetter kvar till försäljning för en timme sen. Fullsatt var ordet! =)
Timrå IK > Sv: Sankta Lucia
Maggan: Håller med. Katter är i regel fogliga varelser med rätt enkla krav.. dom får ju t.o.m plats bredvid kudden utan att störa alltför mycket.
Timrå IK > Sv: Speakern suger!
Frella: Tror nog inte att hockeyligan har de minsta synpunkter på just detta, nej.
Timrå IK > Sv: Speakern suger!
Teddybear: Nej, men med tanke på att hockeyligan har just detta med bortalagets lineup som ny regel för i år så kan man väl säkert ana att dom också har vissa krav på hur detta framställs...
Timrå IK > Sv: Speakern suger!
Teddybear: Kanske inte ändå. Nån slags heder och seriositet måste man nog ändå visa upp?!
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Lumber Jack: Ja, det är ju skitroligt med såna där matcher. Vi mötte i regel Sundsvall i finalen och nu var det några säsonger sedan DM gick av stapeln i länet lite söder om er, så då tävlade vi ju på samma villkor eftersom vi då spelade i samma division, så det var väl hugget som stucket om segern. Det kan vara så att mötet i SCA-cupen räknas som DM-final.. jag vet inte..
Hehe.. Sollefteå.. ja, jag tror jag minns snacket på HS när finalen spelats. Hur det än går så är det ju ett välkommet avbrott från det totala allvaret....
Hehe.. Sollefteå.. ja, jag tror jag minns snacket på HS när finalen spelats. Hur det än går så är det ju ett välkommet avbrott från det totala allvaret....
MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Lumber Jack: Bergeforsen Flyers la ner för rätt många år sen, så det är nog inte aktuellt. Kovland har vi mött i DM ett antal ggr, oftast i semifinal med givet resultat. Förstår dock inte varför detta mästerskap helt lagts på is..?
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
Linnea: Så sant, så sant. Tror dock att jag hört just dom där siffrorna (10-2) nämnas vid ett par matchtips tidigare under säsongen, därav mitt förmodade tvivel om din seriositet... =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
Linnea: Nej, det menade jag ju inte heller, men jag vet också att om det bjuds till tävling i nån form, genomseriös eller på skoj, så är du i regel rätt motiverad att plocka dina "skalper"... =)
Har jag fel?
Har jag fel?
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
Linnea: Visst, realism i all ära, men risken/chansen att utmanarna plockar åt sig nån pinne här ökar kanske om man använder lite av det...
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
Linnea: 10-2 tippar hon fullt medveten om att SSK har två raka segrar och nog fåt aningens bättre självförtroende. Med att inte ta detta tippande FÖR allvarligt menas nog att man ändå bör ta ett visst mått av realism med i beräkningarna..... =)
Mitt tips: 4-2
Mitt tips: 4-2
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
Dragan 2k: ....ja, om nu någon behövt tvivla på detta!?
Nu är det ju så att undertecknad i de allra flesta fall står på matcherna, men visst.. man är ju en vanemänniska även där, så en gissning på hur många rader upp man vanligtvis står är väl en tänkbar utmaning....=)
Nu är det ju så att undertecknad i de allra flesta fall står på matcherna, men visst.. man är ju en vanemänniska även där, så en gissning på hur många rader upp man vanligtvis står är väl en tänkbar utmaning....=)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen siar vidare
millis: Som helt utomstående kan t.o.m jag förstå att det är utmanarna som gjort detta till allvar.
Timrå IK > Sv: Biljettläget
Kl 10.20 fanns det 160 biljetter kvar inför söndagen... Skynda er ni som inte köpt biljett!
Timrå IK > Sv: 3 raka i Gavlerinken!
65Selander: Nej, men att flytta laget och hallbygget till övärlden utanför Göteborg skullee ju funka hur bra som helst. Märkligt ändå att så många Brynäsare hittat just dit...?
Kanske man har tagit temat: "Enade vi stå, söndrade vi falla"?
Kanske man har tagit temat: "Enade vi stå, söndrade vi falla"?
Timrå IK > Sv: 3 raka i Gavlerinken!
heart: Om du räknar med fjolårssäsongen så har TIK 6 raka segrar och 26-8 i målksillnad...
Begravlerinkspöket får söka nya lag att hemsöka=)
Begravlerinkspöket får söka nya lag att hemsöka=)
Timrå IK > Sv: Brynäs-Timrå
Är det inte märkligt hur saker svänger ändå. När Timrå ifjol slog Brynäs på bortais så bröts en trend som varat sedan 50-talet. Senast TIK hade vunnit i Gävle var 1957...
Efter 35 år har man nu tagit 6 raka segrar?! Snacka om att ha skrämt iväg ett spöke långt på avvägar...
Efter 35 år har man nu tagit 6 raka segrar?! Snacka om att ha skrämt iväg ett spöke långt på avvägar...
IF Sundsvall Hockey > Var tog distriktsmästerskapet vägen?
Nån som kan berätta varför det inte längre spelas DM i vårat distrikt?? Jag menar, ett derby extra mår man ju knappast dåligt av... =)
Timrå IK > Sv: Hockeylöner
JimmyH: Har någon person överhuvud taget orkat läsa den där listan? En massa siffror som inte säger ett skit och som dessutom är full av saker som inte stämmer.
En av de märkligaste matcher jag sett ikväll. Ett under att TIK undviker en klar förlust... Skönt att se TIK-klacken ett flertal gånger i bild =)
En av de märkligaste matcher jag sett ikväll. Ett under att TIK undviker en klar förlust... Skönt att se TIK-klacken ett flertal gånger i bild =)
Timrå IK > Sv: Hockeylöner
Frella: Ja, det är det förstås. Men han hade säkert ett visst tillskott även under fjolåret.
Timrå IK > Sv: Hockeylöner
Frella: Ja, och förutom detta lär han även få en del reklampengar för den där gräsligt fula masken han har på sig. Tacka vet jag den som han hade i början av säsongen...
Timrå IK > Sv: Fullsatt?
En stilla undran. Om "taket" för hur mycket folk SyA får ta in är satt till 5900, då kan man ju undra hur det ändå med marginal fick plats drygt 6100 i hemmapremiären..?
För SÅ trångt var det inte då och det går ju också som ni nämnt här att knö ihop sig mycket mer uppe i hörnen på ståplats.
Fan vilken härlig seger igår! Kändes gött att följa den även "på avstånd" och publiken lät väldigt mycket de gånger som sportradion sände från arenan. Keep up the good work! Jag är åter på plats till nästa MoDo-fight!
För SÅ trångt var det inte då och det går ju också som ni nämnt här att knö ihop sig mycket mer uppe i hörnen på ståplats.
Fan vilken härlig seger igår! Kändes gött att följa den även "på avstånd" och publiken lät väldigt mycket de gånger som sportradion sände från arenan. Keep up the good work! Jag är åter på plats till nästa MoDo-fight!
Timrå IK > Sv: Linköping - Timrå på söndag
rådbjer: God morgon?? Du här stämplade man in tidigt i morse! =)
Kan hur som helst bli intressant med Manderville. Vad beträffar 91:an (Robban), så är han stenklar målskytt ikväll!!
Kan hur som helst bli intressant med Manderville. Vad beträffar 91:an (Robban), så är han stenklar målskytt ikväll!!
Timrå IK > Sv: Linköping - Timrå på söndag
rådbjer: Mandel?? Och vem i TIK har du namngett som 91:an då? Robban Carlsson?? =)
Timrå IK > Sv: Uppladdningen har börjat
Rinken: Åh nej.. man blir ju mörkrädd när den där spillkråkan dyker upp igen. Den där skapelsen bör aldrig mer visas offentligt! =)
Örnen är död, länge leve tallarna!
Örnen är död, länge leve tallarna!
Föregående · 304 · Nästa