Historik
Föregående · 305 · Nästa
Timrå IK > Sv: Anmälningar
matsby: Nej, jag är i Göteborg till början av december, så det blir inget Gavle för min del.. Du då?
Timrå IK > Sv: Kvällens domare
matsby: "klart bakåt, skott kommer"
Med garanterad lösplugg från SSK =)
Med garanterad lösplugg från SSK =)
Frölunda HC > Sv: Exprtpanelen om Frölunda - Frärjestad
Linnea: Ingen måtta på optimismen här inte.. fast ett högt mått av ironi kan förmodligen skådas=)
4-2 till VF blir det.. åt rätt håll det med=)
4-2 till VF blir det.. åt rätt håll det med=)
Frölunda HC > Sv: 12044
Sannes: Helt grymt att man lyckas sälja ut Scandinavium match efter match. Det är ju ändå bara november...
3-0 Kallio nu. Spiken i kistan!
3-0 Kallio nu. Spiken i kistan!
Timrå IK > Sv: Timrå-Malmö
orion:
Klart som fan man gillar anfallshockey! Men man ska ju ha ett spelarmaterial som är anpassat efter den spelstilen också. Sedan är det ju ett plus att vara sådär lagomt underskattade också.... =)
När det ser ut som det gjort hittills den här säsongen får laget gärna spela grishockey även på hemmais, bara poängen trillar in..
Klart som fan man gillar anfallshockey! Men man ska ju ha ett spelarmaterial som är anpassat efter den spelstilen också. Sedan är det ju ett plus att vara sådär lagomt underskattade också.... =)
När det ser ut som det gjort hittills den här säsongen får laget gärna spela grishockey även på hemmais, bara poängen trillar in..
Matchtips > Sv: enstaka matcher i omgång 30, 31, 20
Malmö-HV71 3-2
Frölunda-Brynäs 5-2
Luleå-Modo 4-2
Frölunda-Brynäs 5-2
Luleå-Modo 4-2
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om matchen Frölunda - Timrå
Danne_L:
Får skylla på NÅGONS sega dator, eller nåt.. =)
Får skylla på NÅGONS sega dator, eller nåt.. =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om matchen Frölunda - Timrå
Vill passa på att en gång för alla svära mig fri från alla kopplingar till allt vad dragspel och knätofsar heter, trots att jag är en Timråit på besök i Gbg..
Nåväl.. ett matchtips mäktar jag såklart med. Läser inläggen tidigare.. ojoj vad uppåt alla TIK´are är då.. den där beryktade ångesten börar krypa sig på på allvar igen..? Medicin som funkat förut?? Ja, kanske..
För att ytterligare strö salt i såren går mitt tips i liknande spår. VF bör vinna tämligen klart, eftersom man verkar följa traditionen och vara skoningslösa på hemmais. Dessutom krävs det nåt extra av Timrå som saknar flera viktiga spelare och en för dagen storspelande Bosse Ahl om TIK ska ges nån chans.
Mitt tips är 5-1 till VF..
Nåväl.. ett matchtips mäktar jag såklart med. Läser inläggen tidigare.. ojoj vad uppåt alla TIK´are är då.. den där beryktade ångesten börar krypa sig på på allvar igen..? Medicin som funkat förut?? Ja, kanske..
För att ytterligare strö salt i såren går mitt tips i liknande spår. VF bör vinna tämligen klart, eftersom man verkar följa traditionen och vara skoningslösa på hemmais. Dessutom krävs det nåt extra av Timrå som saknar flera viktiga spelare och en för dagen storspelande Bosse Ahl om TIK ska ges nån chans.
Mitt tips är 5-1 till VF..
MoDo Hockey > Sv: Fotbollstråd (Kom igen FV)
Dream Team: Kan ju iofs tänkas att Viljan är rätt Frisk hos FV (!!) ocskå.. =)
MoDo Hockey > Sv: Fotbollstråd (Kom igen FV)
Får säga stort grattis till VF och ett än så länge svalt grattis till GIF som ju har en del kvar att bevisa än..
MoDo Hockey > Sv: Fotbollstråd (Kom igen FV)
scim: Men hur bra är GIF på att spela på ledning då?? Gör man mål i slutminuterna ska det väl inte vara så förbannat svårt att stänga igen hemåt, inte minst mot ett lag som Halmstad som inte har något att spela för. Tyvärr verkar det som om Giffarna spelar sig själva ur allsvenskan. Hoppet står till att DIF vinner, tror jag. GIF fixar det knappast själva...
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
gud: Länken nedan kan nog ge en del smått och gott. Bara att söka efter det lag du är ute efter..
MoDo Hockey > Sv: FOPPA 3 nya poäng!!
zigge: Ena riktigt fina motgångssupportrar vi, seru.. bättre kasta yxan i sjön, än att vara det femte hjulet under vagnen, eller nåt sånt...
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
Boråsindian: Han har alltid varit väldigt ojämn. Lägstanivån är som du säger, otäckt låg..
Sina bästa säsonger har han gjort i Sundsvall.. senast 2001/02. Det var ju där han först lyckades som målvakt och det är väl egentligen också bara där som han fått känna att han är given förstemålis. Klart som fan då att man känner trygghet.
Min uppfattning är att det enbart är i Bobcats (Sundsvall) som det finns nåt kvar att hämta för honom. Mitt tips är att han inom en par säsonger är tillbaka här uppe igen, inte minst pga att hans pappa Sune Bergman numer är coach i Sundsvall.. Annars lägger han nog ner, det finns ingen utveckling kvar i honom..
Sina bästa säsonger har han gjort i Sundsvall.. senast 2001/02. Det var ju där han först lyckades som målvakt och det är väl egentligen också bara där som han fått känna att han är given förstemålis. Klart som fan då att man känner trygghet.
Min uppfattning är att det enbart är i Bobcats (Sundsvall) som det finns nåt kvar att hämta för honom. Mitt tips är att han inom en par säsonger är tillbaka här uppe igen, inte minst pga att hans pappa Sune Bergman numer är coach i Sundsvall.. Annars lägger han nog ner, det finns ingen utveckling kvar i honom..
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
Boråsindian: Killen är 28 år men uppträder fortfarande som en junior ibland. Han stod i Timrå några mörka år i mitten av -90-talet, så jag kan förstå vad du talar om.. =)
Läge att lägga ner karriären där, säger jag...
Läge att lägga ner karriären där, säger jag...
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
Danne_L:
Frölunda och Mölndal har spelat i samma serie under 5 säsonger. Mölndal gick upp i division 1 samma år som VF åkte ur elitserien, säs. 1984/85 var första gången de möttes..
Mölndal hade ju några gyllene säsonger åren efter VF gått upp. Det var väl dom som "hämmade" deras utveckling.. Nu fick man ju vara bäst i stan i sin division. Säs. 1990/91 möttes man igen, både i allsvenskan och i kvalserien. Här gjorde nämnde Tallberg mest mål av alla i allsvenskan det året.
Mölndal försvann på redan kända gunder från ramljuset i mitten på -90-talet...
Hittade lite mer om Tallberg, se länken. Han varvade ner i Team Gävle 1995/96, inte ens 30 år fyllda..
Frölunda och Mölndal har spelat i samma serie under 5 säsonger. Mölndal gick upp i division 1 samma år som VF åkte ur elitserien, säs. 1984/85 var första gången de möttes..
Mölndal hade ju några gyllene säsonger åren efter VF gått upp. Det var väl dom som "hämmade" deras utveckling.. Nu fick man ju vara bäst i stan i sin division. Säs. 1990/91 möttes man igen, både i allsvenskan och i kvalserien. Här gjorde nämnde Tallberg mest mål av alla i allsvenskan det året.
Mölndal försvann på redan kända gunder från ramljuset i mitten på -90-talet...
Hittade lite mer om Tallberg, se länken. Han varvade ner i Team Gävle 1995/96, inte ens 30 år fyllda..
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
Klinth:
"God Frölundanivå"? Att tänka på är väl att han den säsongen (1999/00) stod blott 2 matcher och hade en räddningsprocent på 71,4...
Blev väl rätt omgående ivägskickad till Gislaved i hopp om lite lägre ställda krav, kanske..
Frölunda slutade iaf trea i elitserien den säsongen men åkte ur i kvarten mot MoDo. I mål i merparten av matcherna stod istället Pat Jablonski och Mario Brunetta.. eller ja, när jag tänker efter så var kanske Dyrén inte så långt efter ändå... =)
Det var ju året efter som Algotsson och en viss Henrik Lundqvist klev in i bilden och det skapades förhoppningar om lite klass på målvaktssidan, även i Frölunda.. =)
Länktipset är en bild på spektaklet...
"God Frölundanivå"? Att tänka på är väl att han den säsongen (1999/00) stod blott 2 matcher och hade en räddningsprocent på 71,4...
Blev väl rätt omgående ivägskickad till Gislaved i hopp om lite lägre ställda krav, kanske..
Frölunda slutade iaf trea i elitserien den säsongen men åkte ur i kvarten mot MoDo. I mål i merparten av matcherna stod istället Pat Jablonski och Mario Brunetta.. eller ja, när jag tänker efter så var kanske Dyrén inte så långt efter ändå... =)
Det var ju året efter som Algotsson och en viss Henrik Lundqvist klev in i bilden och det skapades förhoppningar om lite klass på målvaktssidan, även i Frölunda.. =)
Länktipset är en bild på spektaklet...
Timrå IK > Sv: Timrå-Leksand
JimmyH: Den siffran är tyvärr snudd på halverad mot Luleå på torsdag...
Timrå IK > Sv: Nubben
Helg Ernest: Du menar väl ändå att det är Alla Helgons Dag..? Kristi flygare är väl i maj, eller nåt sånt.. =)
När vi åkte buss till Gbg i slutspelet i mars, då rullade bussen iväg vid 01.30, om jag inte ställt väckaren helt fel.. fast det bör ju sägas att motivationen att resa dom 72 milen nog är lite större i en semifinal än i en vanlig elitseriematch..
Jag kommer personligen att vara på plats i Scandinavium nästa lördag.. tillsammans med TIK031...
När vi åkte buss till Gbg i slutspelet i mars, då rullade bussen iväg vid 01.30, om jag inte ställt väckaren helt fel.. fast det bör ju sägas att motivationen att resa dom 72 milen nog är lite större i en semifinal än i en vanlig elitseriematch..
Jag kommer personligen att vara på plats i Scandinavium nästa lördag.. tillsammans med TIK031...
Timrå IK > Sv: Hyllningar (igen)
Frella: Nej, det är ju det man inte kan begripa.. en lägstanivå som inte existerar...??
Timrå IK > Sv: Hyllningar (igen)
epa: Helt på sin rätta plats, säger jag. Vi hyllade dom ju ingenting under matchens gång, enbart före och efter densamma..
Dom får nog hitta andra saker att skylla förlusten mot Brynäs på än supporterklubben.. dom själva är nog ett bra tips..
Dom får nog hitta andra saker att skylla förlusten mot Brynäs på än supporterklubben.. dom själva är nog ett bra tips..
Timrå IK > Sv: Dahlén, var är du?
r8n: Henke får nog vara nöjd om han hittar rätt på alla tänder igen han.. han tillför inget som vi redan inte har, dvs spelare som tveksamt håller nivån riktigt och som ofta försvinner helt ur matcherna..
Stefan Jalonen: Den här matchen avgjordes ju tyvärr även mycket beroende på tveksamma domslut.. luften gick väl ur spelarna vid 0-3 som nog inte skulle blivit mål ens.
Men det oroväckande är ju att dom går bort sig så totalt ibland, det ska inte gå att spela så mycket utan hjärna tycker man. Man undrar vart det där smarta och enkla försvarsspelet från ifjol tagit vägen...? Försvann det med Jindrich, Lindman och Linds defensiva kvalitéer???
Stefan Jalonen: Den här matchen avgjordes ju tyvärr även mycket beroende på tveksamma domslut.. luften gick väl ur spelarna vid 0-3 som nog inte skulle blivit mål ens.
Men det oroväckande är ju att dom går bort sig så totalt ibland, det ska inte gå att spela så mycket utan hjärna tycker man. Man undrar vart det där smarta och enkla försvarsspelet från ifjol tagit vägen...? Försvann det med Jindrich, Lindman och Linds defensiva kvalitéer???
Timrå IK > Sv: Nu får det fan vara nog!
snubbelfinten: Det beror väl på graden av det hela. Ibland blir det ju ingen avstängning alls för liknande händelser..?
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
GuldIndianen: Niklas "dyrken" Dyrén.. han har nog varit ifrågasatt i alla lag utom i Sundsvall, tror jag.
Jaså, det var under Boorkens tid.. ja, man fattar om han insåg att han nog inte riktigt höll klassen. Men jag kan fortfarande inte förstå varför Frölunda ens värvade honom...
Jaså, det var under Boorkens tid.. ja, man fattar om han insåg att han nog inte riktigt höll klassen. Men jag kan fortfarande inte förstå varför Frölunda ens värvade honom...
Timrå IK > Sv: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp
El Aka Ali: Eller nån variant av armbågsvals kanske.. Nej, jag hoppas det blir TIK som dansar idag. Tips 3-1..
Frölunda HC > Sv: Luleå-Frölunda
GuldIndianen: Apropå Sundsvall, är det någon som minns målvakten Niklas Dyréns debut i VF-tröjan?? Han är ju S-vallare från början och vill jag minnas stod i elitseriepremiären för rätt många år sen och släppte väl in allt mer eller mindre...
Timrå IK > Sv: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp
SMÅLAND: Tror dock det är en risk i att jämföra läget nu med fjolåret. Då gick allt, och då menar jag allt, verkligen Timrås väg..
Men du har rätt i att hjärtat var med dom genom hela säsongen och den där kämpaglöden tog kål på många motståndare. Det har ju varit lite si och så med den där en för alla-känslan i laget denna säsongen. Därför var gårdagens seger extra viktig på det sätt den togs. Leksandsmatchen har samma vikt med tanke på det du nämner.. det är dags att börja vinna hemma också...
Men du har rätt i att hjärtat var med dom genom hela säsongen och den där kämpaglöden tog kål på många motståndare. Det har ju varit lite si och så med den där en för alla-känslan i laget denna säsongen. Därför var gårdagens seger extra viktig på det sätt den togs. Leksandsmatchen har samma vikt med tanke på det du nämner.. det är dags att börja vinna hemma också...
Timrå IK > Sv: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp
SMÅLAND: Hehe.. skönt att vi talar samma språk.. =) Men visst är det så det har sett ut. Visst är en färdig sk. stjärna kanske att föredra framför en ung och oprövad spelare, men då måste ju personen leva upp till ryktet också. Detta har ju inte alltid varit fallet i t.ex de lag du nämner...
Hjärta och känslor betyder allt i hockey, det såg vi tydliga kontraster på dels mot Brynäs, då detta helt lämnats hemma och nu igår mot MoDo, då saker och ting var på plats igen...
Hjärta och känslor betyder allt i hockey, det såg vi tydliga kontraster på dels mot Brynäs, då detta helt lämnats hemma och nu igår mot MoDo, då saker och ting var på plats igen...
Timrå IK > Sv: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp
SMÅLAND: Vilka sk. stjärnor ser du i MIF, SSK och LHC???
MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
zigge: Jaja.. missfförstå mig rätt nästa gång, hoppas jag... =)
Bussen med fans från lite längre söderut anlände i god tid, även dom med rött som dominerande färg..
Men smyg-Redsare?? Not likely...
Bussen med fans från lite längre söderut anlände i god tid, även dom med rött som dominerande färg..
Men smyg-Redsare?? Not likely...
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2003-10-23
gud: Faktum är att han har rätt så många strängar på sin lyra:
Distriktsdomare i Västernorrlands Innebandyförbund
Domare i Svenska Innebandyförbundet
Domare - Innebandy i Västernorrlands Innebandyförbund
Domare - Fotboll i Medelpads Fotbollförbund
Distriktsdomare i Medelpads Fotbollförbund
Domare - Fotboll i Ångermanlands Fotbollförbund
Distriktsdomare i Västernorrlands Innebandyförbund
Domare i Svenska Innebandyförbundet
Domare - Innebandy i Västernorrlands Innebandyförbund
Domare - Fotboll i Medelpads Fotbollförbund
Distriktsdomare i Medelpads Fotbollförbund
Domare - Fotboll i Ångermanlands Fotbollförbund
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2003-10-23
gud: Grundström satsar numer på innebandy och fotboll. Det går ju att kombinera eftersom det spelas olika säsonger.
Han har fått massvis med beröm i innebandyn såhär långt och dömer en bit upp i seriesystemet.
Så visst.. liket lever.. =)
Han har fått massvis med beröm i innebandyn såhär långt och dömer en bit upp i seriesystemet.
Så visst.. liket lever.. =)
MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
knaskamilla: Hehe.. nej, det var väl ingen större insats igår, men det brukar ju å andra sidan inte krävas så stora åthävor för att bräcka hemmastödet i Kempehallen.. =)
Den ramsan är rätt ny och är väl "med på prov".. den får studeras rätt noggrant under lupp här framöver. Tyvärr sänker den tempot rejält och kritiken ser jag som ytterst välbefogad...
ALLA:
Någon som har koll på historien hos er.. platsen där Kempis ligger, man får känslan av att det varit en uterink med läktare på sluttningen ner tidigare.. stämmer denna skarpsynthet?
Den ramsan är rätt ny och är väl "med på prov".. den får studeras rätt noggrant under lupp här framöver. Tyvärr sänker den tempot rejält och kritiken ser jag som ytterst välbefogad...
ALLA:
Någon som har koll på historien hos er.. platsen där Kempis ligger, man får känslan av att det varit en uterink med läktare på sluttningen ner tidigare.. stämmer denna skarpsynthet?
MoDo Hockey > Sv: Kasta matchprogram
knaskamilla: Men den där stopppningen som sitter i taket suger väl ändå åt sig det mesta av ljudet..? Avgrundsvrålet bara försvinner när det lämnar gomseglet..
Glädjande att höra att bortaklacken på "läktaren-där-man-inte-ser-hela-planen", hördes mest.. det är ju kraftig cyklopvarning att göra skillnad man står mitt i klacken.. =)
Glädjande att höra att bortaklacken på "läktaren-där-man-inte-ser-hela-planen", hördes mest.. det är ju kraftig cyklopvarning att göra skillnad man står mitt i klacken.. =)
Föregående · 305 · Nästa
Djurgården-Södertälje 5-2
Malmö-Leksand 3-5
Luleå-Brynäs 5-2
Frölunda-Linköping 5-1
Timrå-Modo 4-2