Dream Team

18000 inlägg · 92645 besäkare

Historik

· 303 ·
Matchtips > Sv: Omgång 28
Brynäs - Luleå 3-1
Färjestad - Frölunda 3-2
Södertälje - HV71 2-4
Djurgården - Timrå 3-3
MoDo - Leksand 4-1
Linköping - Malmö 3-2

Leksands IF > Sv: Leksand, kom igen!
MoK: "mindre intressanta".. varför det? För att dom är ett förmodat bottengäng? Det kom ju 11 000 mot SSK i lördags..

Timrå IK > Sv: Robert Nordmark gör comeback i kväll
Frella: Men med DIF´s spelsystem så tror jag både Micke och Falken har rollen som backar.. fråga mig inte hur det funkar, men på papperet är dom det.

Leksands IF > Sv: Leksand, kom igen!
MoK: Tror du.. tror att SAIK nog kunde locka lite folk till götet som man ju faktiskt gjort tidigare:

Allsvensk final (säs. 1988/89)
Ons 9/3 Västra Frölunda HC - Skellefteå HC.........2-4 (1-2,1-1,0-1) publik 11.913
Sön 13/3 Skellefteå HC - Västra Frölunda HC.........5-1 (3-0,0-0,2-1) publik 4.315
Ons 16/3 Västra Frölunda HC - Skellefteå HC.........6-5 (2-1,1-3,3-1) publik 12.129
Sön 20/3 Skellefteå HC - Västra Frölunda HC.........5-6 (1-1,2-2,2-2,0-1) publik 5.081
Ons 23/3 Västra Frölunda HC - Skellefteå HC........1-10 (0-3,1-2,0-5) publik 12.365


Eller?

Timrå IK > Sv: Robert Nordmark gör comeback i kväll
Saxat från DIF´s hemsida: "Robert har tränat med laget de senaste veckorna och är i god form. Han har dessutom rutin i massor efter en karriär som en av landets mest meriterade försvarsspelare."

Rutinen ifrågasätter jag inte, men det känns som att han redan i sin "ungdoms" dagar var rätt seg på rören. Återstår nog att se om han inte ändå ett blir rundningsmärke för TIK´s skridskovirtuoser... =)

Timrå IK > Sv: Supportermatch
Moverare: Var det inte den 27:e???

Timrå IK > Sv: Flytta in klacken till mitten, inga nya sittplatser
Redax 2: Kan ha varit i allsvenskan säs. 1985/86..? Den matchen minns jag iaf att jag var på och att jag stod på östra och "trängdes"...

Ja, gisses..........

Timrå IK > Sv: Flytta in klacken till mitten, inga nya sittplatser
Redax 2: Man tyckte det var tryck om det blev över 1000 pers. på en match...
En sådär WOW-känsla idag, kanske.....?

Timrå IK > Sv: Flytta in klacken till mitten, inga nya sittplatser
Captain Crash: Mer isvak kanske......... ja, dom där små estrellapåsarna räckte precis under en paus. Fast å andra sidan så var det ju så öde så man lugnt kunnat plocka med sig campingbord och lugnt få plats...

Timrå IK > Sv: Flytta in klacken till mitten, inga nya sittplatser
Per HApps: Precis. Bergnäset hemma säsongen 1987/88.. förlust 5-6 och 69 pers. på läktaren...... Glöm ALDRIG det!!

Timrå IK > Sv: Flytta in klacken till mitten, inga nya sittplatser
talangscouten: Men det är av säkerhetsskäl som man i det här fallet måste ha två utgångar. Möjligheten att släppa ut folk vid en ev. brand får ju inte bli för begränsad..

Leksands IF > Sv: Leksand, kom igen!
65Selander: Ja, det kan jag hålla med om, men verkligheten ser ju tyvärr annorlunda ut..

Leksands IF > Sv: Leksand, kom igen!
MoK: Men något som faktiskt skulle ge en lösning på "problemet" med derbygrupperna. Som det är nu så är det ju geografiskt omöjligt att ha Leksand och Brynäs i samma grupp, men skulle Skellefteå gå upp så är ju det löst...

Leksands IF > Sv: Leksand, kom igen!
65Selander: Som vanligt i Sthlm.. fotbollen går alltid före.
Det skulle säkert bli mycket folk på Hovet om Bajen gick upp, men frågan är väl vad som händer när det börjar gå tungt.. hur många trogna fans stöttar sitt lag då?

Leksands IF > Sv: Leksand, kom igen!
MoK: Ska vara för att få upp intresset i huvudsta´n i sånt fall då, men ur publik synvinkel så borde väl Skellefteå ligga rätt bra till..?

Timrå IK > Sv: Maskeradresa
Timra_Flicka: Inget TIK på C+ ikväll, dom visar FBK-VF.. Men Comhem visar FBK-TIK nu på lördag...=)

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Färjestad - Frölunda
Linnea: Lugn i bussen nu...=)

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Färjestad - Frölunda
Linnea: Attans.. jag som hade analysen klar=) Men, men.. det går väl att blanda om korten och sia rätt igen. 3-2 till FBK, men denna gång under ordinarie tid.

Timrå IK > Sv: Maskeradresa
matsby: Som startsida... =)

Timrå IK > Sv: Maskeradresa
matsby: Självklart gör man det.. lyssna och minns.. =)

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Färjestad - Frölunda
Danne_L: Säsongen 1987/88 slog DIF Färjestad borta med hela 13-0. Då blev ju ändå FBK svenska mästare samma år...

Inget är således omöjligt... =)

Timrå IK > Sv: Crippe
Häger*: Nej visst, men målvaktsposten är ju mer utsatt och det är därmed också av vikt att den som står där vet vad han gör, annars är ju laget ändå satt på pottkanten, hur bra man än spelar. Här är ju marginalen att chansa mindre än när det gäller utespelare...

Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Färjestad - Frölunda
65Selander: Jag säger 2-2 vid full tid, sen avgör den där måltjuven Prestberg...

Timrå IK > Sv: Supportermatch
actionleif: Det vore kanon det! =) Det som "krisar" mest för egen del är väl byxor...

Timrå IK > Sv: Crippe
Häger*: Så här går "tänket" enligt Hardy Nilsson. Se länken..

Brynäs IF > Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
sylf: Kanske varken Lind eller Prestberg ens är påtänkta.... I dagens hockey letar man ju ofta rollspelare, dessa två är ju helt klart framgångsrika i elitserien, men deras spelstil kanske inte tros funka internationellt..? Jag är ju inte dummare än att jag ser idiotin i att Hardy inte ens vågar prova dock....

Brynäs IF > Sv: Vilka blir kvar nästa säsong???
sylf: Varför ta ut spelare som man redan vet var man har? Baltica Cup och alla andra turneringar är och förblir tester och värdefull lärdom för de spelare som får chansen. Det är nog bara att glömma den ganska romantiska bilden av att det "bara är de som förtjänar en plats som ska vara med".. nu för tiden så måste förbundskaptenen våga prova lite nya kort för att nå utveckling.
Men jag dock kan hålla med om att vissa av spelarna är tveksamma.. nu har jag iofs inte sett alla, men ändå...

Brynäs IF > Sv: Brynäs nya hemsida uppe!
Måste bara få sticka in en kommentar om den nya BIF-sidan.. den blev mkt snygg, en klar förbättring mot tidigare!

Timrå IK > Sv: Crippe
Rinken: Har någon av er tänkt tanken att Hardy kanske valt att ta ut spelare som varit bra under den senaste perioden, att dom individuellt visat så bra kvaliteer att dom faktiskt förtjänar en plats. De respektive lagens totala insatser har nog säkert inget alls att göra med vilka som fått plats...
Sen är det väl ingen hemlighet att laget i Baltica Cup nog är väldigt långt från ett färdigt VM-lag.. man kan nog säga att "Hardy blandar och ger"...

Timrå IK > Sv: Help!
MandyFanUS: It seems as if Manderville has been able to adapt pretty well to the bigger surface.. knowing that he´s only been her for a short while. I´m already starting to like this player a lot! In yesterdays game he made a beautiful assist, but the best work I think he made in penalty killing...
We´ve got one hell of a good player into our team!

Timrå IK > Sv: Help!
shanti: Touch-icing, kallas det..

Frölunda HC > Sv: Nicklas Dyrén,,
henkebus: Ja, tre mål på 8 minuter var det väl.. en inte helt lyckad debut för den gamle västernorrlänningen.. =)

Timrå IK > Sv: Help!
zigge: Jo, den där Zetterlund är säkert vida känd "over there"....

Timrå anonymt?? Få se nu.. klubben har producerat landslagsspelare sedan 1950-talet... tja, det är väl upp till var och en att bedöma värdet i det....

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2003-12-07
YaQoP: Sen finns det ju dom som ser på det hela med lite ironi... vilket MoDo-fansen på Sps ska ha beröm för.. Det är nog därifrån som uttrycket "lillebror" är hämtat, med TIK i tankarna. Vad är skadan i att vända på steken och se på det med lite humor...?

MoDo har hela ett SM-guld mer än Timrå IK.. den där dubbleringen kan bli svår rent matematiskt?
Timrå gör i år sin fjärde raka säsong i elitserien.. så, nu var det sagt..

Timrå IK > Sv: Tifot före kvällens match
JD: Men budskapet kom ju fram på ett storslaget sätt och hade väl egentilgen inget att göra med vilka som vann på isen eller inte. Den kultur som åsyftades var väl främst den som tilldrar sig på läktaren.... och där vinner Timrå över lillebror alla dar i veckan!

Timrå IK > Tifot före kvällens match
Var det nån fler än jag som fick rysningar under TIFO´t med jätteflaggorna?

"Alltid rött!", på norra sitt.. "Alltid rätt!" på södra sitt och på östra sitt en enorm flagga med ett stort T och en text jag inte minns ordagrannt, men nåt med att lillebror skulle lära sig vad kultur är..?
HUR GRYMT SOM HELST!!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2003-12-07
irre: Ja, märkligt så det kan bli. MoDo vinner matchen men åker ner en placering, omvänt läge för Timrå... =)

MoDo Hockey > Sv: Sune Ödlings Moderklubb?
Frisco: Sant.. nog inte Järved alltså...

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Två riktiga föregångare, fast ur lite olika epoker.

-40-tal
[bild]www.tikare.se/historia/Arforar/1942-1966/199421966-4.jpg[/bild]

och -70-tal...
[bild]www.tikare.se/historia/Arforar/1966-1974/1974.jpg[/bild]



Timrå IK > Sv: Inför TIK-Modo
orion: Fröken Lampenius, som förresten är Johan Davidsson´s (HV 71)bättre hälft...

Brynäs IF > Sv: Leksands IF-Brynäs IF
Fanzin: Exakt hur drygt det känns är väl en högst personlig åsikt. Bara för att du känner så behöver det ju inte innebära att ALLA tycker det...

Sverige är ett fritt land.............

Timrå IK > Sv: Ingen risk
Knylan: Skulle nog föredra en rätt lång rad andra saker före just det, kanske..... =)

Timrå IK > Sv: Ingen risk
Knylan: Fråga Henke Larsson får du höra hur många sekunder det tog.. =)

www.aftonbladet.se/sport/9910/22/henke.html

Timrå IK > Sv: Ingen risk
timråfan: Full så högt låter det nog inte någonstans, iaf om man vill ha hörseln kvar...
Däremot så mätte man tydligen upp 115 db ljudnivå under matchen Timrå-Frölunda. Smärtgränsen går vid 125 db....

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Frella: Såja, lyft fram de gamla liken ur garderoben nu. Här döljer vi inget vi helst sopar under mattan... =)

Timrå IK > Sv: Ingen risk
timråfan: Men klacken står ju inte på sittplats.. det var därifrån den arme stackaren föll... ALLT kan hända i ishockey! =)

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Frisco: Viktigt att påpeka dock att den där loggan representerar fusionen Sundsvall/Timrå Hockey (1990-1994)
ST Hockey är restprodukten som skapades när Timrå ville stå på egna ben igen, men var tvungna att dras med skräpet som ligger två mil söderut en säsong till.. (1994-95)

Frölunda HC > Sv: Frölunda - SSK
BROS4EVER: Hittade detta:

Loui Eriksson är född -85: www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=32405

Lennon Eriksson är född -83: www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=32203

Tänkte väl mest att det var en ådersfråga, eller hur pass mogen VF ansåg att Lennon var för spel i elitserien. Men eftersom han är äldre än Loui så är det nog inte det det handlar om...

· 303 ·
Om Dream Team
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Timrå