Historik
Föregående · 306 · Nästa
Frölunda HC > Sv: Vad har hänt med
65Selander: Publiksnittet för Brynäs ligger på ungefär 4100.. Timrås snitt är 1000 högre..
...*host*
1-1 i matcher.. grattis till segern senast, ny match om en månad.. =)
...*host*
1-1 i matcher.. grattis till segern senast, ny match om en månad.. =)
MoDo Hockey > Sv: Avgångar och motgångar...
Poffa: Det blir fullt på bortastå i Kempis ikväll.. pisk på läktaren?? Nja, tillåt mig tvivla... =)
Säger som Robban Broberg skulle ha sagt:
- Det är öken....
Säger som Robban Broberg skulle ha sagt:
- Det är öken....
Matchtips > Sv: ES omgång 13
Modo - Timrå 3-4
Brynäs - Luleå 3-2
HV71 - Frölunda 3-4 e. s.d
Leksand - Djurgården 5-2
Färjestad - Södertälje 6-1
Malmö - Linköping 4-2
Brynäs - Luleå 3-2
HV71 - Frölunda 3-4 e. s.d
Leksand - Djurgården 5-2
Färjestad - Södertälje 6-1
Malmö - Linköping 4-2
Timrå IK > Sv: På västfronten intet nytt
Baker: Rykten har sagt nåt om två nya spelare, men detta är såklart obekräftat...
Frölunda HC > Sv: Serge Boisvert
MrAce:
Ulf Weinstock ersatte inför den här säsongen den gamle Frölunda-favoriten Serge Boisvert som tränare i Frisk/Asker. (se länk..)
Vad beträffar kanadickens vidare äventyr går jag bet...
Ulf Weinstock ersatte inför den här säsongen den gamle Frölunda-favoriten Serge Boisvert som tränare i Frisk/Asker. (se länk..)
Vad beträffar kanadickens vidare äventyr går jag bet...
Frölunda HC > Sv: Serge Boisvert
MrAce:
Nej, kolla in länken nåt inlägg ner så ser du att han lagt rören på hyllan. Spelade med Vålerengen fram till säs. 98/99, sen fick det tydligen räcka.. =)
Nej, kolla in länken nåt inlägg ner så ser du att han lagt rören på hyllan. Spelade med Vålerengen fram till säs. 98/99, sen fick det tydligen räcka.. =)
Frölunda HC > Sv: Serge Boisvert
henkebus:
Det var säkert underhållning på hög nivå att se honom lira. Faktum är att han lirade hockey som 40-åring i Norge.. men vid 44 år kanske tiden hunnit ikapp även honom... =)
Det var säkert underhållning på hög nivå att se honom lira. Faktum är att han lirade hockey som 40-åring i Norge.. men vid 44 år kanske tiden hunnit ikapp även honom... =)
Timrå IK > Sv: Hyllningar!
JimmyH: Ulrik Lindh höll ju en pinsam nivå matchen igenom.. nivå förresten..? Lustigt att det blott krävdes lite hollywoodtalang (från båda lagen) för att få med sig utvisning, när den typen av tacklingar som inte hör hemma på en hockyplan inte ger nånting...?
Min hyllning av Cassel hade som de flesta säkert förstår, inget att göra med tacklingen han delade ut.. jag är blind, helt enkelt =)
Min hyllning av Cassel hade som de flesta säkert förstår, inget att göra med tacklingen han delade ut.. jag är blind, helt enkelt =)
Timrå IK > Sv: Hyllningar!
Helg Ernest: Okej.. misade totalt vem som egentligen tacklade Nordgren, sen när Sanny proppade Molin trodde jag att det var för att ge igen...
Timrå IK > Sv: Hyllningar!
Var det inte Ove Molin som tacklade Nordgren?? Det var väl honom som Sanny proppade i andra perioden??
Ursäkta min synskada.. =)
Ursäkta min synskada.. =)
Timrå IK > Sv: Timrå- Brynäs
Det var inte timråpublikens förtjänst att Micke Lind var bäst på isen, den biten fixade Timrå IK rätt bra själv genom att uppträda riktigt pinsamt långa stunder. Men Brynäs är värt beröm tycker jag.. vilken speed förstafemman visade prov på! Sedan får dom med sig övriga spelare i laget och man är ju väldigt effektiva, Timrå skapar tryck men Brynäs gör mål...
Håller med Matsby.. dags för flera spelare att ta och rannsaka sig själva...
Den förste spelaren som åker fram till Niklas Nordgren när han skadar sig är Daniel Casselståhl.. det om något visar väl på vad det finns att beundra hos vissa människor... Det är såna spelare som kanske förtjänar en hyllning och en avtackning...
JimmyH: Snygg banderoll!!
Håller med Matsby.. dags för flera spelare att ta och rannsaka sig själva...
Den förste spelaren som åker fram till Niklas Nordgren när han skadar sig är Daniel Casselståhl.. det om något visar väl på vad det finns att beundra hos vissa människor... Det är såna spelare som kanske förtjänar en hyllning och en avtackning...
JimmyH: Snygg banderoll!!
Timrå IK > Sv: Zyndapp KS 50
Polkagrisen: Bekymret nu är vart den ska ligga nånstans under matcherna, det är ju ingen liten sak. Det finns ju ingen plats bakom klacken nu som det var tidigare. Tanken är väl att det ska vara just som du säger, men det ordnar sig nog..
Timrå IK > Sv: Zyndapp KS 50
Polkagrisen: Om du var på premiärmatchen mot Frölunda så har du redan sett den. Den vecklades ut över ena långsidan på sittplats...
Timrå IK > Sv: Sittplats, ni är underbara
GuldIndianen: Räkna med mig på plats den 1 november iaf.. blir ett sant nöje att se Timrå rycka lite fjädrar av indianerna... =)
Matchtips > Sv: total ställning efter 10 omgångar
Bergius: Bara att hålla med.. vilket slit.. Starkt jobbat!
Timrå IK > Sv: Supporterlag?
HH: Det handlar i första hand om en sponsormatch som gjordes upp mellan Timrå IK och den aktuella sponsorn redan i våras. Men eftersom det blev som det blev med ishallen i våras så hanns det aldrig med. Men som det lät så behövdes det väl ett tillskott på spelare..
Håller med om namnet dock.. sponsormatch är ju vad det är.
Håller med om namnet dock.. sponsormatch är ju vad det är.
Timrå IK > Sv: Timrå- Brynäs
wesse: Nej, det kan man ju tycka men hur kan du glömma bort att både Lind och Cassel spelat i Timå IK under åtta säsonger och att deras betydelse för laget under åren i division ett och avancemanget till elitserien faktiskt var rätt avgörande.
Micke Linds egenskaper som center/tekare/boxplay/powerplay/hjärta för laget/målskytt/nyckelspelare m.m, kan bara inte glömmas bort.
Killarna är värda sin hyllning, inget snack om saken!
Micke Linds egenskaper som center/tekare/boxplay/powerplay/hjärta för laget/målskytt/nyckelspelare m.m, kan bara inte glömmas bort.
Killarna är värda sin hyllning, inget snack om saken!
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om matchen MIF-VF
Dragan 2k:
MIF hade faktiskt plus på Frölunde hemma förra säsongen, men en seger gick till Gbg iaf.
I premiäromgången ifjol vann Dokusoporna med 3-1, sedan gick en match åt vardera laget. Men senast VF vann där nere var i omg. 36, den 11 jaunari och då med 2-1...
MIF hade faktiskt plus på Frölunde hemma förra säsongen, men en seger gick till Gbg iaf.
I premiäromgången ifjol vann Dokusoporna med 3-1, sedan gick en match åt vardera laget. Men senast VF vann där nere var i omg. 36, den 11 jaunari och då med 2-1...
Timrå IK > Sv: Timrå IK - LHC 2003-10-18
Nike89: Hansson spelade hela matchen och skötte sig mycket bra. Resolut spel och löste situationer på ett bra sätt.. han har gått framåt mycket de senaste matcherna. Är klart en av sex backar nu.
Romö fick begränsat med istid. Lite svårt att säga exakt hur mycket, men det var mest i första och andra perioden han spelade, mindre i tredje av naturliga skäl, eftersom man gick ner på folk.
Han såg rätt försiktig ut, vilket nog är klokt tänkt. Dumt att chansa allt för mycket och gå bort sig. Såg ut att ha lite svårt med tempot i spelet och blev stundtals rätt passiv.
Romö fick begränsat med istid. Lite svårt att säga exakt hur mycket, men det var mest i första och andra perioden han spelade, mindre i tredje av naturliga skäl, eftersom man gick ner på folk.
Han såg rätt försiktig ut, vilket nog är klokt tänkt. Dumt att chansa allt för mycket och gå bort sig. Såg ut att ha lite svårt med tempot i spelet och blev stundtals rätt passiv.
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Frisco: Pelle Lindbergh i kassen, där ser man.. och släpper in mål mot Timrå, det göra han så fint=)
Försöker luska lite i övriga som syns på bilden. Säsongen måste vara 1978/79, eftersom det var den sista säsongen som Lindbergh stod i bajenkassen och Timråtröjorna tidigare säsonger såg inte ut på det sättet.
#16 som gör mål, kan vara Lennart Norberg, #2 i bakgrunden vet jag ej och #5 i Hammarby kan vara Göran Dürge.
Lagen möttes i playoff och Timrå vann bägge mötena (6-3 och 7-6 e. s.d).
Försöker luska lite i övriga som syns på bilden. Säsongen måste vara 1978/79, eftersom det var den sista säsongen som Lindbergh stod i bajenkassen och Timråtröjorna tidigare säsonger såg inte ut på det sättet.
#16 som gör mål, kan vara Lennart Norberg, #2 i bakgrunden vet jag ej och #5 i Hammarby kan vara Göran Dürge.
Lagen möttes i playoff och Timrå vann bägge mötena (6-3 och 7-6 e. s.d).
Timrå IK > Sv: Kallt som f..
Dragan 2k: Kan med säkerhet intyga att man spelade tre dagar ända tillbaka när elitserien enbart hade 36 omgångar.
Timrå IK > Sv: Kallt som f..
Dragan 2k: Du måste tänka på när VF spelade division 1-hockey då.. eller vilket lag du nu åsyftar. Då var det ju matcher onsdag/söndag, ibland nån fredagsmatch.
Men i elitserien har det nog alltid varit tre matcher, tisdag/torsdag/lördag eller söndag.
Hockey ÄR världens bästa idrott!
Men i elitserien har det nog alltid varit tre matcher, tisdag/torsdag/lördag eller söndag.
Hockey ÄR världens bästa idrott!
Timrå IK > Sv: Kallt som f..
Dragan 2k: Här badar vi redan i sol och temperaturen verkar kunna ta sig en bit upp på plusskalan idag=)
Match varannan dag ja, men jag kan nog tycka att det är varning utfärdad för lite transportsträcka. Visst, när man står där på läktaren då har man ju glömt vad detta innebär, men det märks att det är mycket kvar av säsongen. Märkligt egentligen, med tanke på att matcherna som spelas nu, lägger grunden för resultatet längre framåt vårkanten.
"en gång i veckan", säger du.. kan inte minnas att elitserielagen någonsin spelat EN match i veckan..?
Match varannan dag ja, men jag kan nog tycka att det är varning utfärdad för lite transportsträcka. Visst, när man står där på läktaren då har man ju glömt vad detta innebär, men det märks att det är mycket kvar av säsongen. Märkligt egentligen, med tanke på att matcherna som spelas nu, lägger grunden för resultatet längre framåt vårkanten.
"en gång i veckan", säger du.. kan inte minnas att elitserielagen någonsin spelat EN match i veckan..?
Timrå IK > Sv: Kallt som f..
Helg Ernest: Dom hade minusgrader även i Göteborg nu i veckan.. Norrland är större än somliga tror.. =)
Timrå IK > Ingen supporteresa till Ö-vik?
Saxat från ST-online idag. En tydligare markering att nåt är fel får man leta efter...
[f]"Punka på supporterbussarna?
Visserligen fanns några tappra och bilburna Timråfans på läktarna i
Kempehallen. Men ingen organiserad bussresa anordnades. Det första
länsderbyt i Elitserien var tydligen inte speciellt intressant. Inget annat
än en stor skandal. Skärpning!!!!"[/f]
[f]"Punka på supporterbussarna?
Visserligen fanns några tappra och bilburna Timråfans på läktarna i
Kempehallen. Men ingen organiserad bussresa anordnades. Det första
länsderbyt i Elitserien var tydligen inte speciellt intressant. Inget annat
än en stor skandal. Skärpning!!!!"[/f]
MoDo Hockey > Sv: Nu vaknar alla... (NHL-snack)
Poffa: "Z" kommer igång vad det lider.. nog inte nån lek som nybliven center i Detroit att hitta rätt direkt.
Timrå IK > Sv: Dahlen igen
mike: Ja, han svor ju vid sitt blod att Romö skulle få istid..? Hade varit gött med vinst ikväll OCH mot Link*ping på lördag... men, jaja.. vi får väl styra upp den matchen nu åtminstone=)
Hehe.. japp! Här går ingen säker.. bilan skall falla.. =)
Hehe.. japp! Här går ingen säker.. bilan skall falla.. =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
danoj: Hehe.. vi bestämmer att vi inte är helt överens, det är nog enklast så.. =) Det lär visa sig hur det går..
Eller så blev jag för trött för att tänka klart, vem vet.. godnatt och heja Timrå =)
Eller så blev jag för trött för att tänka klart, vem vet.. godnatt och heja Timrå =)
Timrå IK > Sv: Dahlen igen
mike: Hehe.. gissa om spolingen Nike89 kommer att vara på krigsstigen i morgon då han får veta att Romö nötte bänk hela matchen..
"Huk er i bänkera gubber & kärringer....." =)
"Huk er i bänkera gubber & kärringer....." =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
danoj: Intresset ligger väl snarare i om Frölunda kan utmana FBK.. jag tror inte det, men du och andra är såklart av annan åsikt. Debatten är väl lönlös, min uppfattning är framförd hursomhelst.. =)
MoDo Hockey > Sv: Sitt vackert! (Derbytråd #1)
Grattis till kvällens seger! Inte mycket att orda om det. Timrå var för dåliga i egen zon och en viss herr Wernblom gillar det området lite FÖR mycket för att såna misstag ska vara riktigt hälsosamma.. =)
Mot nya derbymatcher nästa vecka.. då även jag är på plats! =)
Mot nya derbymatcher nästa vecka.. då även jag är på plats! =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
danoj: Hehe.. jag kan nästan sätta pengar på att VF inte vinner.. =)
Det känns med mer och mer tydlighet som om Frölunda går mot en liknande säsong som FBK hade ifjol. Som regerande mästare snackas det inför säsongen om vikten av att behålla hungern och att spelet finns kvar bla bla bla.. Men väl där så söker man med ljus och lykta efter ett spel som inte alls finns där.. det är rätt farligt att titta FÖR mycket bakåt i backspegeln...
FBK kanske inte gör om en liknande prestation som när man vann guld senast.. då man var fullständigt överlägsna, det är nog omöjligt. Men man är ändå så pass mycket stabilare än övriga lag att man helt enkelt inte går att slå...
Som sagt, guldet till Karlstad..
Det känns med mer och mer tydlighet som om Frölunda går mot en liknande säsong som FBK hade ifjol. Som regerande mästare snackas det inför säsongen om vikten av att behålla hungern och att spelet finns kvar bla bla bla.. Men väl där så söker man med ljus och lykta efter ett spel som inte alls finns där.. det är rätt farligt att titta FÖR mycket bakåt i backspegeln...
FBK kanske inte gör om en liknande prestation som när man vann guld senast.. då man var fullständigt överlägsna, det är nog omöjligt. Men man är ändå så pass mycket stabilare än övriga lag att man helt enkelt inte går att slå...
Som sagt, guldet till Karlstad..
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
danoj: Tror dessvärre för er och alla andra elitserielag att Färjestad helt enkelt är för bra i år. Jag menar det spel dom presterar är hur grymt som helst. Man går alltså in och kör över HV rätt rejält ikväll. Jag har sett dom en match live och en på TV och jag ser inga som kan rå på dom.
Säsongens svenska mästare heter Färjestads BK.. minns var ni läste det först! =)
Säsongens svenska mästare heter Färjestads BK.. minns var ni läste det först! =)
Timrå IK > Sv: Jag vill köpa
azzkikr: När två parter ska kommunicera hänger reslutatet oftast ihop med hur villig respektive part är att lyssna...
Bra att du vill åka med på resorna. Men det behövs ännu fler som visar intresse, men det lär säkert bli bättre framöver...
Bra att du vill åka med på resorna. Men det behövs ännu fler som visar intresse, men det lär säkert bli bättre framöver...
Timrå IK > Sv: Jag vill köpa
azzkikr: Du har missat en rätt viktig sak. Supporterklubben har ingenting alls att göra med vilka saker huvudföreningen tar fram och säljer.. det är just det som är grejen.. det finns massor med idéer ute bland supportrar, men dom kommer aldrig fram till Timrå IK om det bara nämns här.
Supporterklubben säljer i stort sett enbart huvudföreningens artiklar, bara ibland finns möjligheten att ta fram egna supporterprylar.
Du åker aldrig på några bortaresor va??
Supporterklubben säljer i stort sett enbart huvudföreningens artiklar, bara ibland finns möjligheten att ta fram egna supporterprylar.
Du åker aldrig på några bortaresor va??
Timrå IK > Sv: Dahlen igen
El Maco: Hörde även att Foyne skulle göra comeback.. hans status var dock lite mer osäker.
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Nästa match mot Timrå i Gbg är i mellandagarna...
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
GuldIndianen: Söndag den 15:e är det VF mot Djurgår´n...
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Lördag den 1 november är matchen...
Du och Danne L och ett par till tappra själar var det väl som var upp?
Annat liv i luckan nu, jag lovar! =)
Hehe.. dom plågade oss rätt hårt med den där låten=)
Du och Danne L och ett par till tappra själar var det väl som var upp?
Annat liv i luckan nu, jag lovar! =)
Hehe.. dom plågade oss rätt hårt med den där låten=)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Linnea: Jag är inte ett dugg samlad.. mera bisvärm look-alike.. =)
DU samlad.. jo, eller huuuur! =)
DU samlad.. jo, eller huuuur! =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Linnea: "Du bestämde.. och jag sa ja!"
Känns som ett snack om detta är på sin plats när familjen är samlad... =)
Känns som ett snack om detta är på sin plats när familjen är samlad... =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Hehe.. känns dock som ett oavgjort resultat efter full tid är bäst för berörda parter i familjen s.a.s.. =)
Svenssons slagdänga har nog gjort sitt på ett tag den. Har inte hört den spelas i ishallen nånting i höst.. men den gick ju rätt varm i ladan i våras=) Tog dock den inte så allvarligt..
Var du upp nånting hit då, eller?
Svenssons slagdänga har nog gjort sitt på ett tag den. Har inte hört den spelas i ishallen nånting i höst.. men den gick ju rätt varm i ladan i våras=) Tog dock den inte så allvarligt..
Var du upp nånting hit då, eller?
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Inte så mycket planering bakom matchen egentligen.. mer lyckliga omständigheter. =)
Hehe.. ja, nu hade jag ju turen att vara på plats redan i våras, när Timrå vann 2-1=) och Scandinavium funkar.. helt klart! Trivs dock rätt bra på hemmaplan också, numer iaf.. =)
Hehe.. ja, nu hade jag ju turen att vara på plats redan i våras, när Timrå vann 2-1=) och Scandinavium funkar.. helt klart! Trivs dock rätt bra på hemmaplan också, numer iaf.. =)
Frölunda HC > Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Ämnar vara på plats måndagen den 27:e.. Blir skoj att bevittna VF-TIK på plats.. =)
Föregående · 306 · Nästa
En sak som dock är väldigt säker är att maken till mer bortskämd hemmapublik än den i Kempeholken får man leta efter.. visst var det hyfsat livat runt klacken och stora ståplats igår, men i övrigt så var det rätt visset.. återigen...
Skall dock sägas till försvar att det ljud som ändå ibland lyckas frammanas ur de SM-finaltörstande nolaskogsarnas halsar, tyvärr genast dör ut iom den kassa akustik som är i ishallen...