Historik
Föregående · 317 · Nästa
Timrå IK > Sv: Fler frågor
Frella: Ja just, smällfete Åhlund ja.. Du vet, man har nästan förträngt fjolåret..
Timrå IK > Sv: Fler frågor
Jimmy: Vissa tror jag att jag har bra koll på, vissa är mera gissningar...
1. ?
2. S/T Hockey: Ove Öström
Tunadal: Magnus Billman
3. 90/91: Stefan Lindqvist
91/92: Stefan Lindqvist
92/93: Stefan Lindqvist
93/94: Stefan Lindqvist
94/95: Anders Huss
95/96: Anders Huss
96/97: Mikael Lind
97/98: Mikael Lind
98/99: Peter Gerhardsson
99/00: Anders Huss
00/01: Anders Huss
01/02: Henrik Zetterberg
4. Markus Matthiasson och Henrik Zetterberg.
5. Fredrik Tideman, IF Troja/Ljungby.
6. De kom under säsongen 1998/99. Alla matcher lockade mellan 2000-3000 åskådare, bortalaget tog ledningen i samtliga matcher.
7. 18-1, mot Lejonström säs. 1990/91. 0-10, mot Boden, säs. 1994/95.
8. 1:a Daniel Alfredsson, 26 mål, 35 ass. 61 p.
2:a Peter Forsberg, 15 mål, 35 ass. 50 p.
1. ?
2. S/T Hockey: Ove Öström
Tunadal: Magnus Billman
3. 90/91: Stefan Lindqvist
91/92: Stefan Lindqvist
92/93: Stefan Lindqvist
93/94: Stefan Lindqvist
94/95: Anders Huss
95/96: Anders Huss
96/97: Mikael Lind
97/98: Mikael Lind
98/99: Peter Gerhardsson
99/00: Anders Huss
00/01: Anders Huss
01/02: Henrik Zetterberg
4. Markus Matthiasson och Henrik Zetterberg.
5. Fredrik Tideman, IF Troja/Ljungby.
6. De kom under säsongen 1998/99. Alla matcher lockade mellan 2000-3000 åskådare, bortalaget tog ledningen i samtliga matcher.
7. 18-1, mot Lejonström säs. 1990/91. 0-10, mot Boden, säs. 1994/95.
8. 1:a Daniel Alfredsson, 26 mål, 35 ass. 61 p.
2:a Peter Forsberg, 15 mål, 35 ass. 50 p.
Timrå IK > Sv: Äckliga, äckliga Frölunda
tbse: Hmm.. ok.. Ja, det jag skrev stämmer ju ändå, oavsett vilka du håller på...
Torsk i sudden ikväll, ni var närmast segern, eller?
Torsk i sudden ikväll, ni var närmast segern, eller?
Timrå IK > Sv: Äckliga, äckliga Frölunda
tbse: Ja, det förstår jag. Men ordet äcklig är inget nedlåtande om erat spel. Det kan ju översättas med att Timrå faktiskt inte kom nånstans med erat försvarsspel.
Så kan man se på saken.
Återigen imponerar Frölunda. Har sagt det förut och säger det igen. Såna här gånger finns det inget att gnälla på trots en förlust. TIK försökte och försökte, men VF stod emot allt för bra. Inte mycket annat att göra än att gratulera till en rättvis seger!
Lycka till! Blir kul att komma ner och se matchen på lördag!
Så kan man se på saken.
Återigen imponerar Frölunda. Har sagt det förut och säger det igen. Såna här gånger finns det inget att gnälla på trots en förlust. TIK försökte och försökte, men VF stod emot allt för bra. Inte mycket annat att göra än att gratulera till en rättvis seger!
Lycka till! Blir kul att komma ner och se matchen på lördag!
Timrå IK > Sv: Äckliga, äckliga Frölunda
klm: Han och Koskinen lekte krig med klubborna. Tyckte faktiskt att Koskinen vevade mer än Norrena...
Timrå IK > Sv: Äckliga, äckliga Frölunda
En som var oduglig idag och som kan glömma vidare spel i VM, var Martin Lindman. Vad håller karln på med?
Han måste lida mycket av brist på träning efter skadan han fick under kvartsfinalerna, eller nåt. Som han spelar nu tillför han ingenting offensivt och är osäker hemåt. Höll ju på att bjuda upp till en riktig indiandans i andra perioden bl.a!!!
In med Super-Dave!!!
Han måste lida mycket av brist på träning efter skadan han fick under kvartsfinalerna, eller nåt. Som han spelar nu tillför han ingenting offensivt och är osäker hemåt. Höll ju på att bjuda upp till en riktig indiandans i andra perioden bl.a!!!
In med Super-Dave!!!
Frölunda HC > Sv: Matchen i kväll
Becka: Lite sent nu kanske? Nästa match börjar om mindre än sex timmar...
Frölunda HC > Sv: En vanlig tackling
liepins: Vad jag tror alla Timråfans främst är ute efter är nog inte att halshugga Karlsson för det han gjort. Händelsen har diskuterats hela dan och det är det nog med.
Däremot vill nog alla veta hur disciplinnämnden tänker agera, fallet kan ju inte nämnas utan jämförelse med Christian Sjögrens avstängning.
Kenta Johansson liskom supportrarna kräver nog att nämnden är konsekvent, eftersom händelsen uppe Luleå, liknar den här och i mångas ögon, förstorades upp och blev förstasidesstoff i rikspress och kom på alla experters läppar.
Men det lär vi vänta på ett par dar till innan vi vet nåt om.
Däremot vill nog alla veta hur disciplinnämnden tänker agera, fallet kan ju inte nämnas utan jämförelse med Christian Sjögrens avstängning.
Kenta Johansson liskom supportrarna kräver nog att nämnden är konsekvent, eftersom händelsen uppe Luleå, liknar den här och i mångas ögon, förstorades upp och blev förstasidesstoff i rikspress och kom på alla experters läppar.
Men det lär vi vänta på ett par dar till innan vi vet nåt om.
Frölunda HC > Sv: En vanlig tackling
danne147: Saxat ur GP:
"För Karlsson väntar sannolikt längre avstängning än den automatiska i semifinal 3 efter matchstraffet. I januari i år fick Timrås Christian Sjögren sitta på läktaren i nio matcher för en liknande tackling på Luleås Thomas Berglund.
Martin Holmgren, ordförande i Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd, säger till TT att det är för tidigt att uttala sig.
- Senast på fredag bör vi ha fattat ett beslut.
Wallenberg vill inte heller säga något.
- Det är inte min sak att bestämma ett straff, säger han."
"För Karlsson väntar sannolikt längre avstängning än den automatiska i semifinal 3 efter matchstraffet. I januari i år fick Timrås Christian Sjögren sitta på läktaren i nio matcher för en liknande tackling på Luleås Thomas Berglund.
Martin Holmgren, ordförande i Svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd, säger till TT att det är för tidigt att uttala sig.
- Senast på fredag bör vi ha fattat ett beslut.
Wallenberg vill inte heller säga något.
- Det är inte min sak att bestämma ett straff, säger han."
Frölunda HC > Sv: En vanlig tackling
hockeykim: Men när du handlar måste du ju alltid räkna in den tänkbara konsekvens du får av ditt agerande. Annars kan man ju slå sig fri varje gång med att säga att det inte var avsiktligt osv...
Timrå IK > Sv: Nu ser vi bara framåt!
Helg Ernest: Ödmjukhet föder vinnare. När hat och själviskhet får råda skapar vi problem och olycka för oss själva och andra.
Frölunda HC > Sv: Borgen
Dragan 2k: 9 300 enl. mina uppgifter... Vilken match i ordningen kommer att gå där?
Timrå IK > Sv: Nu ser vi bara framåt!
BlackBay: ALLA!!!!
Kan vi inte bara ta och ignorera den här pojkspolingen Nike 89 en gång för alla. Han har mer än en gång visat vad han tycker och hur inkompetent han är att förstå vad support för ett lag går ut på.
Så kanske det blir utrymme för lite intressanta och mer relevanta diskussioner på detta i övrigt eminenta forum...
Kan vi inte bara ta och ignorera den här pojkspolingen Nike 89 en gång för alla. Han har mer än en gång visat vad han tycker och hur inkompetent han är att förstå vad support för ett lag går ut på.
Så kanske det blir utrymme för lite intressanta och mer relevanta diskussioner på detta i övrigt eminenta forum...
Frölunda HC > Sv: I med och motgång
RoW: Att vinna är viktigare än hur man vinner..
Matchen igår tycker jag var mycket underhållande...
Matchen igår tycker jag var mycket underhållande...
Timrå IK > Sv: Nu ser vi bara framåt!
Tezzan: Hur många ggr. har man inte sett Sundsvalls supportrar joina in i andra lags hatramsor mot Timrå i SCA-cupen. Det tyder väl på vad man tycker är viktigast...
Timrå IK > Sv: Nu ser vi bara framåt!
BlackBay: Fatta detta. Killen byter lag som han byter kälingar. Stod nyligen som supp. till S-vall. Nu har han ändrat till VF.
Killen har problem med sin självbild...
Killen har problem med sin självbild...
Frölunda HC > Sv: I med och motgång
BlackBay: Pressen kommer absolut att öka. Men det går ju också att vända till nåt positivt... :)
Frölunda HC > Sv: I med och motgång
BlackBay: Det man undrat är ju exakt hur länge Timrå ska fortsätta kallas för "överraskning" i media. Det gjorde jag redan efter några matcher, när jag såg hur laget uppträdde.
Så länge dom orden används, i den mycket mediastyrda värld vi ändå lever i, har jag svårt att se Timrå sättas som favorit i jämförelse med Frölunda...
Så länge dom orden används, i den mycket mediastyrda värld vi ändå lever i, har jag svårt att se Timrå sättas som favorit i jämförelse med Frölunda...
Frölunda HC > Sv: Kapanen vs. Kallio
Nike89: Nejdu. Bulan har alltid varit en kärring i våra ögon. Både före och efter den tacklingen.
Resten kommenterar jag inte...
Resten kommenterar jag inte...
Timrå IK > Sv: Nu ser vi bara framåt!
svanru: Timrå får väl fortsätta spela med dom restspelare dom redan har... =)
Frölunda HC > Sv: Kapanen vs. Kallio
FreddanVF: Jag behöver ingen fantasi för att se det som faktiskt inträffat. Att hitta på nåt som kunde ha gjort saken lindrigare är bara dumt.
Föregående · 317 · Nästa
Undrar om han såg andra kvartsfinalen TIK-Luleå, där i princip ALLT var tillåtet.
Snacka om att prata emot sig själv och gå på gamla meriter...