Historik
Föregående · 32 · Nästa"Bussresa med sockerspeedade juniorer som överdoserar lördagsgodis känns sådär. Ahlgrens bilar och snuttefiltar flyger genom luften."
"Denna man är ett geni när det kommer till motivation och nu fanns det bara en sak som gällde för oss, hockeyslakt!"
"Tommy skrålade sin omskrivna Eddie Meduza-cover 'När Tommy hällde brännvin i ett glas åt Per-Åge Skröder', då släppte allt."
Helt underbart och man hoppas verkligen att det är någon i laget som skriver. Då stiger förhoppningarna lite och bilden av en stelopererad tränare som sett sina bättre dagar får ett nödvändigt lyft.
Jag förundras över de moln ni sitter och guppar omkring på där uppe i Ö-vikstrakterna. Den drömvärld ni målar upp känns nog vikt för er själva enbart. Vi övriga undrar väl lite till mans hur lång raden egentligen är av spelare som bara sitter och väntar på att få ett kontraktsförslag av Markus.
Han är för skön Anton Hedman. I intervjun som avslutning, på frågan hur han ser på sin moderklubbs möjligheter i slutspelet: "-Ja, jag vet inte, jag tror det blir jämt i hela slutspelet där och, ja, vi får se. Jag hoppas Skellefteå vinner!"
Ja du, Kjell-Åke Tjernström, jag förmodar att ni sålde slut på alla prylar till reapriser från shoppen i Birsta i lördags mellan kl. 2 och 14.
Redigerad kommentar
Gurra88: Ja, du skiter i vilket lag jag håller på, likväl tar du med just detta som ett argument?
Jag hade skämts ögonen ur mig, som jag sa, om mitt lag hade vunnit fördel av en sådan grej. Det får vara hur korkat det vill, jag hade ändå aldrig hållt på och vägt för och nackdelar mot varann mellan två mål som helt saknar betydelse för varann.
"Frölunda går bort sig och vi får 2-0 efter en fin prestation", skriver du. Tror du att man gått bort sig på samma vis även om man sluppit irritationsmomentet Morgan på isen och inte legat under med 1-0? Fokus är ordet här. Rätt fokus. Fel fokus blir det när man som Kenta Johansson tvingas lägga sin energi på helt andra saker än att coacha sitt lag att hålla ihop spelet och att inte gå bort sig. Hur övriga mål går är egentligen ointressant. Den här händelsen är helt matchavgörande, enligt mig.
Jag är otroligt säker på att Frölunda aldrig någonsin vill se Morgan Johanssom döma en match som dom spelar själva igen. Allra minst nu under kvartsfinalerna. Tala om för mig på vilket sätt Frölunda skulle vinna någon som helst fördel genom att Morgan, som du säger, vill rätta till sitt fel?
Men revanschsug lär Frölunda ha fått efter detta iaf. Så vi har säkerligen en mycket intressant matchutveckling att se fram emot. Det är roligt med slutspel.
Redigerad kommentar
Gurra88: Att jag inte är MoDosupporter verkar ha gått dig helt förbi, vilket gör att jag får goda skäl att tvivla rätt mycket på dina bedömningar även i övrigt.
Ja, skämts var rätt tolkning. Går det ens att göra annat efter det där? Du kan väl inte mena att inte du skämdes efter den där "prestationen" signerad Morgan? Nej, att ta tillbaka ett mål när det går till på det där viset går förstås inte, men en ordentlig skämskudde ska man nog ha, det tycker jag allt.
Okej, så Frölunda drabbades inte säger du. Få se nu, den där fadäsen ledde till 1-0 för er, i en match som fram till dess stod och vägde. Inget av lagen hade vunnit nån större fördel utan man lyckades på ett bra sätt styra ut varandra i hörnen. Och ni får, verkligen bokstavligt talat F Å R 1-0. På hemmaplan, och publiken får fnatt. Frölunda tappar fokus helt då domarens bedrifter istället blir det man åker och irriterar sig på. Så nej, det där målet betydde nog inte så mycket trots allt.
Sh?gun 1980 - YouTube
Timrå Icon: Skrämselhicka ger du mig. Tänk Torsten utan skor som dyker upp ur rutan. Ranelid är lightversionen.
Vad tror du om era chanser att gå upp?
mikenomad: Går det bra så vimlar det förstås av positiva minnesbilder. 2001/02: Leksand hemma, 1-4 med tre minuter kvar. Ren magi och vinst på straffar. Det är självklart förutom avancemanget ett av de allra starkaste minnen jag har som är förknippat med hockey. Sedan att Henrik föddes en lördag, kl. 16.19, samtidigt som det var förlängning och HV71 vs. kaputt skridskoskena det räknas inte. Hoppas man får uppleva nåt i den stilen även den här gången. Fast jag är nöjd bara man fixar nytt kontrakt. Jag behöver inga mirakel, även om det är kanske just det vi kommer att behöva.
Spelschemat tyckte jag om, för övrigt.
Men prova du och följ en match via ett trådlöst nätverk som funkar när det själv vill. En match som kändes viktigare än livet självt nästan. Alla gånger när jag inte hade nån kontakt med omvärlden... När kvinnan i restaurangen som hade grejat koden till internet stämplade ut på småtimmarna och skiten dog så visste jag inte var jag skulle ta vägen. Men nu löste det ju sig ändå. Och, just ja, all heder åt dig, Matt Murley! :)
Föregående · 32 · Nästa
Tack för att du visar oss den respekten.