Historik
Föregående · 55 · NästaWayne Gresky: Div 2- meriter? Senast något lag från Timrå var nere och hälsade på där var väl på -30- eller -40-talet.
Jan och Ola hette Segerstens. Och de var med säsongen efter Timrå hade åkt ur ES säs. 1981/82. Ola gjorde blott en säsong, medan Jan hängde i även 1983/84. Jag ville minnas att de gjorde en del poäng och mycket riktigt. Båda låg runt 30 poäng som mest. Bäst var Jan då med 42 poäng på 31 matcher under hans sista säsong med laget.
Ola varvade efter tiden i TIK ner i ÖIK medan Jan gick till Leksand och fick erfara elitseriehockey. Via Örebro gick sedan karriären vidare till ÖIK och fick sitt slut där 1991.
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=30357
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=58864
Player Search Results
Den "ALLMÄNA VARNINGEN!" här ovan känns väl i dagsläget lite malplacerad. Den har väl funnits där några år nu redan och så hetsigt är det nog inte nu längre mellan supportrarna.
Ambroo: Nä, och dessutom lär väl vår, eller ska vi säga Västra Frölundas Mikko Lehtonen, ligga smygbakis och knapra ångestdämpande f.t... ;-)
HV blå borta kan nog bli en värre nöt att knäcka... :)
Men nog borde ni slå ett SSK som i det närmaste totalt saknar ett eget offensivt spel? Ja, håller ni nollan så har ni ju inte förlorat iaf!
Redigerad kommentar
Timrå kommun
250kg kärlek: Det här var en historia av det lite märkligare slaget. Men napp, det fick killen så det räckte iaf, jisses!
Björn W: Nix pix. Det som stinker här ibland är väl månne den inte helt njutningsfulla odören från Oskars ute i Söråker, på tal om bannern... ;-)
Redigerad kommentar
De luktproblem som var vardag här tidigare här är väldigt sällsynta i dessa dagar. Det är fritt att tolka hur positivt jag nu vill framställa detta, men det är så det är.
Redigerad kommentar
Ambroo: Och vips så hade VIK vänt... 1-2 nu, och allting är som förväntat igen.
Mötet Sundsvall-Timrå det här året lockade 2500 pers, men annars brukar det vara klent med drag. Hemmapremiären i Hockeyallsvenskan drog "hela" 1222 stackare som tvingades se Almtuna vinna med 6-1.
Forza Timrå! Ända in i kaklet!!!
Jag flyttar det här inlägget till en redan existerande tråd.
"Nån som vet vem som kommer att stå mellan stolparna i premiären?"
Föregående · 55 · Nästa
Redigerad kommentar