Historik
Föregående · 20 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Cardigan Daffipoff: OJOPJOJOJOOJOJ DET ÄR BÄCKIS SILFVER PANG
+ 11
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: En rolig grej, när man fortsätter läsa är att man inte får ställa upp med felaktig första kedja, som dansen vi o luleå hade i finalen gjorde. Ifall du läser p.20, vilket också är en ny regel ifall jag kollar på förra årets regler. Så vi kan inte säga exempelvis att det är Clara som står, fast Delia är den som står i första perioden.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
havre: Kikade i regelboken
Endast lagkaptenen, om denne inbjuds av domaren, har privilegiet att diskutera
regeltolkningar med domarna. En lagkapten, en assisterande lagkapten eller någon annan
- spelare som kommer från spelarbåset och protesterar eller försöker påverka en domare
- på något sätt, ska ådömas mindre straffet för Regel 39 – Abuse of officials. Skulle denna
- protest fortgå, kan misconduct penalty utdömas och, om protesterandet fortsätter, game misconduct.
Källa: Regelbok(längst ner) p.19
Endast lagkaptenen, om denne inbjuds av domaren, har privilegiet att diskutera
regeltolkningar med domarna. En lagkapten, en assisterande lagkapten eller någon annan
- spelare som kommer från spelarbåset och protesterar eller försöker påverka en domare
- på något sätt, ska ådömas mindre straffet för Regel 39 – Abuse of officials. Skulle denna
- protest fortgå, kan misconduct penalty utdömas och, om protesterandet fortsätter, game misconduct.
Källa: Regelbok(längst ner) p.19
Länkar:
Svenska Ishockeyförbundet
Svenska Ishockeyförbundet
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Erat: Var ett tag sedan man skrev till Bäckström som barn och fick tillbaka denna. "rena dräkter" i all ära, men vi har snyggast tröjor oavsett. Bifogar även alla Bäckis mål från slutspelet 2017-18, vid 4:53 passar Djoos till ett mål också. Jag är bra taggad att få se alla spela imorgon.
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 12
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
RommeTigern: Nä, det tror jag inte. Tror fortfarande att han fick sparken med flit.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Catodenäldresspöke13: Jack Kopacka, 20 mål nästa säsong tror jag.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Silfverkroken: Men det största jag tog mig från dagens underhållning var faktiskt Svrcek. Killen kommer bli en jävla stjärna.
+ 12
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Tigerhjärta: Apropå något helt annat, liten intervju med LP.
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Säsongen 25-26
Berge: Såvitt jag förstod Norlinder på intervjun så vill han tillbaka till NHL. Det är nog målet för honom, och vem kan klandra honom han är ung o vill spela i bästa ligan, sedan tror inte jag att någon tvekar på att han har modo om hjärtat.
+ 3
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
Sven.Savage: Haha, vi får se. Det är magkänslan iallafall. Spännande säsong som börjar snart.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
Sven.Savage: Det tror jag, det är ju inte en dålig hockeyspelare och Bulan är ju inte en dålig coach heller. Storlek är ju också viktigt, ifall han kan använda den rätt så är det pondus på isen helt klart.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Bäckis? Den enda jag kan tänka mig förutom Sveriges Patrick Roy, Hellberg!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2024-25: Vägen mot SM-gludet!
Sven.Savage: Jag tror han kommer vara bra, kanske inte direkt. Luleå verkar göra rätt bra med era backar när era tränare har fått chansen att jobba med dom över tid. Han är ju inte lastgammal heller och en rätt stor pojk. Blir nog bra tror jag.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Cardigan Daffipoff: Alltså Vrana är ju bra, allt annat är bara påhitt. Men vi har ju fullt lag och Bellows kommer prestera.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jonjo: Det går ju inte att sikta lägre än förra säsongen, dels för vinnarskallarna där Gälla hör till men sedan nu med all förstärkning. Jag ser fram emot att se alla våra Brynäskillar spela hockey nästa säsong, sagt det förut; det pirrar i magen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Catodenäldresspöke13: Jag tänker lite såhär, vi har sett träningsbilderna, han är ju inte slut trots vad alla säger. Sedan är det ju spelsinnet Bäckis är känd för. Sedan ifall en målgörande passning kommer från en 18 åring eller en 45 åring spelar mindre roll. Det han är bäst på kommer inte kräva mer än vad det kräver. Jag tror vi alla bara ska vänta o se men min magkänsla är att han kommer göra 60-70p.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
lapad: Alltså, ifall han får vara hel - vilket jag tror. Han hade aldrig signat 1+1 om han inte kände sig frisk så kommer vi alla få kolla på Bäckis, Silfverberg o gänget varje match nästa säsong. Kommer vara Tisdagsgodis, Torsdagsgodis och Lördagsgodis för oss alla. Oavsett om vi är lika dominanta som förra säsongen.
+ 3
Frölunda HC > Sv: Luleå - Frölunda Semi 2
Rulltårtan : Du får självklart tro vad du vill, det enda vi kan göra är att vänta o se, men Silfverberg sa ” – Han är otroligt spelskicklig. Det har man sett nu när han varit på is, det bara smäller på bladet. Han kommer bidra med otroligt mycket." Och han är ju hyfsat bra.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Min tanke är att ifall dom vill göra bravado av att Bäckström kommer hem så är det på svarta mot vita. Men vem vet egentligen, jag tror att han kommer enbart för chandla-streamen och det kommer alla i Sverige gillar tror jag. Det är bra för ligan i stort sätt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Alltså vilka karaktärer Alcén lyckas hitta ändå. Det måste väga ganska tungt i besluten ändå för att hitintills har allihopa varit lite "lag först" osv, alla våra nyförvärv verkar verkligen vilja spela för Brynäs. Jag gillar Bellows redan!
+ 11
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Silly: Jag vill fortsätta att säga att vi ska inte glömma pojkarna vi har som jag vill ha förlängning med, Trivigno o Kopacka. Jag håller fortfarande fast vid att Jack Kopacka kommer göra 20 mål nästa säsong, killen spelade i Kristianstad för två säsonger sedan, briljerade i HA som vi alla såg o gjorde 18 mål i sin första SHL-säsong. Han kommer att växa nästa säsong, tror jag. Sedan Trivigno, vår egna attack-tax. Det är inte som han kommer vara mindre målsugen nästa säsong och vi alla vet att han är den spelaren som avgör, som dessutom är väldigt tjafsig och kanske lite dryg.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
xxx BIF xxx: Tycker kanske egentligen det kvittar vem som hade rätt o fel gällande Alcén. Faktumet är att han har gjort det väldigt bra. T.om kompisar som är anhängare till andra klubbar frågar hur Alcén lyckas med dessa värvningar. Summa summarum är att vi nyss kollade på en säsong där vi dominerade då målet var att ha två lag bakom oss i slutet av säsongen, vi fans fick till och med se oss i en final, sedan har vi en säsong framför oss som kommer vara väldigt rolig att kolla på oavsett hur det går med tanke på spetsen vi har i truppen, om vi missar slutspel eller om det blir guld. Sedan vem som hade rätt om Alcén från början är egentligen ovesäntlig, just nu finns det inget härligare.
+ 4
Föregående · 20 · Nästa


