Historik
Föregående · 54 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Nu vill vi se en enorm revanschlystnad i övermorgon. Räcker förmodligen inte. Växjö gjorde också en fatal insats senast.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Dessa tilltänkta målsprutor då som fortfarande nollar framåt. Ser inte lovande ut med Zaborsky, Johnson och viss mån Clarke...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäs bröt en trend i förra matchen. Fara värt för en till ikväll.
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Zappaholic: Nä de får ta och börja måla de också snart nu. Tycker även Clarke "torkat" lite på sistone.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäsgubbe: Nej det är väl lite så att lagets ödmjukhet testas ikväll. Kan det vara så att de gått in i matchen med lite halvtaskig inställning?
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Brynäs har ofta besvär hantera favoritskap så jag är lite orolig ikväll jag.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
{6984}: Om nu Rautio och Sandström av lagledningen bedöms hålla ungefär samma nivå tycker jag var och en åtminstone ska stå två matcher åt gången. Gör man en dålig förstamatch ges du chansen till revansch och upprättelse i matchen därpå. Gör du en bra förstamatch kan du rida på det i en match till. Så det här varannanmatchandet hittills är jag inte heller nån vän av.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
"Rivalmöte" kan jag köpa att matcherna mellan Brynäs och Leksand kan tituleras.
"Derby" däremot är ju faktiskt en rätt konstruerad och felaktig benämning på mötena. Ett derby är väl när två lag från samma stad/kommun eller möjligen också landskap eller län möts? Inget av detta gäller ju faktiskt när Leksand och Brynäs drabbar samman.
"Derby" däremot är ju faktiskt en rätt konstruerad och felaktig benämning på mötena. Ett derby är väl när två lag från samma stad/kommun eller möjligen också landskap eller län möts? Inget av detta gäller ju faktiskt när Leksand och Brynäs drabbar samman.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Med risk för att betraktas som lite "bakom". Var spelar Niclas Andersén nu egentligen? Erkänner att jag helt "glömt bort" honom sista halvåret eller så...
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Vem har satt trådrubriken? Så vitt jag vet är det inte Malmö som gäller idag....
Vad det gäller målvaksvalet ikväll kan man både förstå och inte förstå lagledningens tänk. Visst känns det lite ologiskt att åter sidsteppa Sandström efter ny seger. Å andra sidan borde Rautio finna en stark utmaning och motivation i att få en ny chans att bevisa att han håller.
Vad det gäller målvaksvalet ikväll kan man både förstå och inte förstå lagledningens tänk. Visst känns det lite ologiskt att åter sidsteppa Sandström efter ny seger. Å andra sidan borde Rautio finna en stark utmaning och motivation i att få en ny chans att bevisa att han håller.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Forsberg 1978: Ett ENTER till seger (förhoppningsvis)!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Luleå HF 2016-10-06
Trivs inte Zaborsky i laget? Jäkligt trist att det inte lossnat än för han. Borde vara ett betydande sparkapital.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SH: Växjö kan sportsligt måhända vara SHL´s bästa lag. Tröjutstyrseln ligger i alla fall för mig jumbo. Så rörig. Och den där vågrätta bården hon på Expressen tydligen är tilltalad av, den tycker jag är riktigt ful. Nä, då har KHK i mitt tycke en betydligt stilrenare orange tröja. BIF i mitt tycke topp 3.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Linköping lör 1/10-16
Tror vi har en upp-och-ner-säsong att fejsa. Utvärderar man en kontenta av de fyra avklarade matcherna kan man väl tycka att spelet förtjänat mer än sex poäng. Men jag tror mycket ändå talar för en mellanmjölksäsong tabellmässigt. Vi har ett lag som troligen är för bra för botten men något för instabilt och ostadigt för toppskiktet.
+ 3
Brynäs IF > Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: "Revanschlust, hemmapremiär, fansen, guld-tillbakablick, klarade 5-minutare osv. Idrotten fungerar så. Inte alltid lätt att stå emot."
Jo,det kan jag väl instämma i. Men nu blickar vi framåt och tar ny sats. Gäller att pinna på här i början av serien så det finns lite att falla tillbaka på längre fram.
Jo,det kan jag väl instämma i. Men nu blickar vi framåt och tar ny sats. Gäller att pinna på här i början av serien så det finns lite att falla tillbaka på längre fram.
Brynäs IF > Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Gunderson tror jag nog kommer upp. Dock har jag känt sedan han blev klar att han hissats till höjder han får svårt att motsvara.
+ 1
Brynäs IF > Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Tycker tredjeperioderna flera gånger i höst varit Brynäs dilemma. Kraft- och orkfattigt. Som helhet dock absolut ingen katastrofinsats ikväll, men synd att man inte fullföljer matchen bättre.
Poängplocket på bortaplan var ett problem förra säsongen och ska vi lyfta tabellmässigt måste detta bli bättre i vinter. Jag är dock orolig för att det kan komma att bli mycket upp och ner med det här laget.
Poängplocket på bortaplan var ett problem förra säsongen och ska vi lyfta tabellmässigt måste detta bli bättre i vinter. Jag är dock orolig för att det kan komma att bli mycket upp och ner med det här laget.
Brynäs IF > Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Nedsläpp igen och spontant tycker man kanske att detta dygn inte borde utfalla i en total scenförändring sett till gårdagen. Men hockey är som vi vet komplext.
Brynäs IF > Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
{7225}: Ja, ikväll kommer ett intressant nytt test vad laget går för. Om man direkt kan följa upp en sån insats som igår då blir man optimistisk inför fortsättningen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Jevgenij Davydov ?
Jevgenij Davydov har blivit lite bortglömd i Brynäs-ledet. Kanske för att en ännu skarpare måltjuv både föregick och kom tillbaka efter honom: Tom Bisset.
Brynäs IF > Sv: Jevgenij Davydov ?
tjugo8: Ja det var en intressant artikel. Brynäs var verkligen illa ute där -96. Vet inte vad som hände för jag har för mig de inledde elitserien ganska bra där på hösten. Sen rasade allt så de fick spela den där kvalserien, trots en trupp som lovade nåt helt annat. Då + det där året (var väl -08) då de vann en avgörande kvalseriematch för kontraktet i Västerås, då hängde det på en skör tråd verkligen...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inkazar: Personligen tror jag väl inte heller på ett sånt jättelyft som det skulle handla om ifall det skulle bli guld. Men när de i hockeystudion småfnyser aningen osmakligt då Wikegård pläderar för Brynäs då skulle det vara intressant få veta mer i detalj varför de andra inte tror på Brynäs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HitTheLights: Ja ja. Men vi vill väl att detta "bättre lag" vore Brynäs? Nu tycker jag i och för sig att de nästan varit det också. De har ryckt upp sig efter 1-1.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
0-1 snabbt. Synd om vi skulle avsluta den goda försäsongen med förlust.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: "Illavarslande" är det väl om han kanske får problem med sin skada under säsongens gång. Det har vi ju andra exempel på, inte minst i Brynäs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vi är säkert i alla fall överens om att det är trist och något illavarslande att en spelare redan från seriestart är så pass skadad att han blir borta uppåt fem matcher.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vilka är det då? Fälth inget bra köp tycker du alltså?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: "Jag sticker ut hakan och säger att om laget klarar sig utan skador på toppspelare är vi topp fyra när serien summeras."
Det ska vi komma ihåg. Då börjar det ju inte särskilt bra. Fälth tydligen borta flera matcher direkt...
Det ska vi komma ihåg. Då börjar det ju inte särskilt bra. Fälth tydligen borta flera matcher direkt...
Brynäs IF > Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
bradberry: L-G är en pladdrare som aldrig har nån substans eller tydlig linje i det han säger. Det har jag alltid tyckt. Med det sagt, så kan man aldrig sätta sig över någons åsikter. Att han är skeptisk till Brynäs chanser är inget nytt - men han lär få tycka vad han vill. Liksom Ottomanen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inkazar: Jag har just lyssnat igenom hela podcastintervjun med Stefan Bengtzén och måste säga att vi har en alldeles utsökt sportchef. Så vältalig, måltydlig och rejäl. En enorm tillgång just nu för Brynäs IF. Kan inte vara bättre på den posten.
+ 14
Föregående · 54 · Nästa