Historik
Föregående · 26 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
grimiss:
"
Får flashbacks till man spelade tennis och skulle serva för avgörande matchboll när man hade ledning. Stört svårt. Svagt psyke på mig haha.
"
Låter som skillnaden på Timrå och DIF förra året.
I alla intervjuer stod DIFarna och pratade om resultatet på tavlan och vad det behövde vara.
Timrå fokuserade på hur de kunde se till att göra klart jobbet i varje byte och fatta rätt beslut i varje situation. Alltså ett fokus på rätt beteenden för ett lyckat utfall.
"
Får flashbacks till man spelade tennis och skulle serva för avgörande matchboll när man hade ledning. Stört svårt. Svagt psyke på mig haha.
"
Låter som skillnaden på Timrå och DIF förra året.
I alla intervjuer stod DIFarna och pratade om resultatet på tavlan och vad det behövde vara.
Timrå fokuserade på hur de kunde se till att göra klart jobbet i varje byte och fatta rätt beslut i varje situation. Alltså ett fokus på rätt beteenden för ett lyckat utfall.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov:
Att nåt så nära kan va så långt bort!
Äh, kom igen MoDo!
Vad skulle ni annars göra?
Bevara SHL Stockholmsfritt!
Att nåt så nära kan va så långt bort!
Äh, kom igen MoDo!
Vad skulle ni annars göra?
Bevara SHL Stockholmsfritt!
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{10299}: Sam Hallams största kända last är att han har kopplingar till Solna.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Grötmyndig är ett annat ord som kommer till minnes.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Kerstin_k: Osympatiska är troligen det bästa ordet för att beskriva DIF.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
vonDöbeln:
"Det är verkligen INTE svårt att göra rätt."
Det är dock lättare att göra fel, annars hade du inte behövt ordningsvakta.
För att hålla sig till Sillytråden
Vad händer med Lodin nu tro?
"Det är verkligen INTE svårt att göra rätt."
Det är dock lättare att göra fel, annars hade du inte behövt ordningsvakta.
För att hålla sig till Sillytråden
Vad händer med Lodin nu tro?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
DJ Hemp:
"Men samma sak gäller inom fotbollen om man håller på Giffarna. Vi hade lätt kunnat tappa en tvåmålsledning till förlust på den tiden. Särskilt om det handlat om Allsvenskan förra året. Knappast en tröst utan snarare tvärtom. Bara ännu en påminnelse om det förjävliga med att överhuvudtaget ha blivit sportintresserad en gång i tiden.
"
Haha, tänkte precis på det här i ditt förra inlägg.
Tonsatt med Pessimistkonsulten av Euskefeurat.
"Men samma sak gäller inom fotbollen om man håller på Giffarna. Vi hade lätt kunnat tappa en tvåmålsledning till förlust på den tiden. Särskilt om det handlat om Allsvenskan förra året. Knappast en tröst utan snarare tvärtom. Bara ännu en påminnelse om det förjävliga med att överhuvudtaget ha blivit sportintresserad en gång i tiden.
"
Haha, tänkte precis på det här i ditt förra inlägg.
Tonsatt med Pessimistkonsulten av Euskefeurat.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Vikten av status kombinerat med en enorm trendkänslighet leder till ett liv i konstant tunnelseende från stressen. Då har en inte tid att stanna upp och tänka till ordentligt.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
BlackBay:
"Svensson skulle behöva hitta tillbaka till första SHL-säsongen då det smällde i varje sargduell och återigen bli sheriffen där bak.
"
Förstår hur du tänker, men det finns inte plats för det i vårt försvarsspel. Vi är mer strukturerade nu.
"Svensson skulle behöva hitta tillbaka till första SHL-säsongen då det smällde i varje sargduell och återigen bli sheriffen där bak.
"
Förstår hur du tänker, men det finns inte plats för det i vårt försvarsspel. Vi är mer strukturerade nu.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Det är ogenomtänkt att hålla på Djurgården och försöka få det till att det är dåligt att andra är bönder.
Men tankeverksamhet är bevisligen inte prioriterat, se LED-gate.
Men tankeverksamhet är bevisligen inte prioriterat, se LED-gate.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Zource: Tja, vissa som är icke-binära väljer att kalla sig hen. Eller så ansåg ante08 att personens genus var irrelevant för att föra fram berättelsen.
Kanske ville ante08 trigga konservativa, vem vet.
Kanske ville ante08 trigga konservativa, vem vet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Så länge MoDo tar en tidig ledning med en större marginal kommer det gå hem.
Men om det bara är ledning med uddamålet lär spelarna bli för tagna av stundens allvar. MoDo behöver ta in er gamle spelare Johan Forsberg på heltid oavsett hur det går den här säsongen, dock i hans nya profession.
Men om det bara är ledning med uddamålet lär spelarna bli för tagna av stundens allvar. MoDo behöver ta in er gamle spelare Johan Forsberg på heltid oavsett hur det går den här säsongen, dock i hans nya profession.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
jonsson: Ytterligare ett skäl till att bevara SHL Stockholmsfritt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: "Lyckas ni vända detta till något positivt är ni fan kreativa."
Hur mycket kostar en tidsmaskin år 2024?
Hur mycket kostar en tidsmaskin år 2024?
MoDo Hockey > Sv: Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: "Jävlar är ni starkast ikväll!"
"Ikväll är ni starkast!"
twitter.com/mick3lindgren/status/1650173711465566209?t=6MyBU0EsTszpaz2bwbN5CQ&s=09
"Ikväll är ni starkast!"
twitter.com/mick3lindgren/status/1650173711465566209?t=6MyBU0EsTszpaz2bwbN5CQ&s=09
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Haha, DIFs kostymnisse står och pratar om vad ishockey verkligen är - framför kameran passerar publik i fotbollströja efter fotbollströja.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Mycket billig utvisning på helt fel spelare. Beställd från högre ort luktar det.
MoDo Hockey > Sv: Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Ja det var ett märkligt val att slå icing där.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: "Timrå mår bra av modo I shl och modo mår bra av Timrå i samma serie."
Och SHL mår ypperligt av att vara stockholmsfritt, lös det!
Och SHL mår ypperligt av att vara stockholmsfritt, lös det!
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson:
Varför hejar jag på Modo ?
1 . Garpenlöv
2. Klockan slår
3 . Kul med derby , bättre ekonomiskt för Timrå
4. Difopoli
Varför hejar jag på Modo ?
1 . Garpenlöv
2. Klockan slår
3 . Kul med derby , bättre ekonomiskt för Timrå
4. Difopoli
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Lovar inget om kvaliteten! Det är synd att Norrlands Guld inte tillverkas i Norrland,
om en vill leka patriotisk vill säga.
om en vill leka patriotisk vill säga.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: En sann Medelpadda har alltid ett 24-pack i lager. ;-)
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Du måste förbeställa. 24-pack.
Vasa bryggeri typ Norrlands enda icke "microbrewery".
Vasa bryggeri typ Norrlands enda icke "microbrewery".
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: Synd att inte Nubben hade kommit åt informationen i bild två, då hade vi kanske kunnat fått Coronaskyddet istället för torskars.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson:
"Det bedöms vara en oaktsam highsticking eller crosschecking, men mer att han tar emot än att han våldsamt driver igenom en crosscheckingrörelse, säger han.
"
Jag börjar dock bli nyfiken på att testa på att vår klubb har det såhär väl förspänt.
Gör vad FAN ni vill så kommer Björn Wettergren och räddar er när det hettar till.
"mer att han tar emot" Gaslighting-nivå 11 av 5.
"Det bedöms vara en oaktsam highsticking eller crosschecking, men mer att han tar emot än att han våldsamt driver igenom en crosscheckingrörelse, säger han.
"
Jag börjar dock bli nyfiken på att testa på att vår klubb har det såhär väl förspänt.
Gör vad FAN ni vill så kommer Björn Wettergren och räddar er när det hettar till.
"mer att han tar emot" Gaslighting-nivå 11 av 5.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: "Är man mer nervös i soffan än på plats? Har köpt biljetter till imorgon för att se matchen i Hägglunds."
Om ni leder med udda målet lär det vara värre på plats med alla andra som har panik samtidigt, känslor smittar ju och så vidare.
Om ni leder med udda målet lär det vara värre på plats med alla andra som har panik samtidigt, känslor smittar ju och så vidare.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: För er som saknat strimmorna så har Genève i alla fall lite cheerleaders i mitcirkeln nu i periodpausen...
Inte längre förvånad över att SHL dominerar i CHL, det är väldigt höga toppar och djupa dalar i spelarkvaliteten i bägge lagen. Kanske utvecklande för svenska tränare?
Brynäs nya coach lär i alla fall inte bli chockerad över nivån i Hockeyallsvenskan, för det är Hockeyettanklass på visa insatser i den här finalen.
Genèves "top scorer" lägger en lös vobblig flippmacka rätt in i det egna slottet i ledning 3 - 0?!
Inte längre förvånad över att SHL dominerar i CHL, det är väldigt höga toppar och djupa dalar i spelarkvaliteten i bägge lagen. Kanske utvecklande för svenska tränare?
Brynäs nya coach lär i alla fall inte bli chockerad över nivån i Hockeyallsvenskan, för det är Hockeyettanklass på visa insatser i den här finalen.
Genèves "top scorer" lägger en lös vobblig flippmacka rätt in i det egna slottet i ledning 3 - 0?!
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Att det är game 7 i Schweiz mellan vad som bör vara säsongens bästa lag och det som presteras är det här? Samt att hallen i Genève inte imponerar, Västerås IK ringde och undrade varför Genève snott deras hallritningar.
Inte går någon spelare till Schweiz för att spelet i ligan håller högre kvalitet i alla fall.
De sanna skälen är tre L:
Lönen
Lägga sig i sängen hemma efter bortamatchen
Låg skatt
EV Zug har bra faciliteter för egen utveckling, men det är en knepig väg till NHL i förhållande till att spela i SHL.
Hade en varit Luleåsupporter hade jag varit lite fundersam på klubbhjärtat hos förra säsongens härförare.
Inte går någon spelare till Schweiz för att spelet i ligan håller högre kvalitet i alla fall.
De sanna skälen är tre L:
Lönen
Lägga sig i sängen hemma efter bortamatchen
Låg skatt
EV Zug har bra faciliteter för egen utveckling, men det är en knepig väg till NHL i förhållande till att spela i SHL.
Hade en varit Luleåsupporter hade jag varit lite fundersam på klubbhjärtat hos förra säsongens härförare.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Trilske: "slutspelsjoker" eller Wish-Jämtin, potato potato.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modo-Målet: Sveningsson är ju lite tvivelaktig i sitt beslutsfattande ibland. Men är han ens klar för spel?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: "Om DIF vänder detta kommer media gulla med dem i halvår och tjata om vilken heroisk prestation de stått för."
De kommer ta upp det hela nästa säsong och vid varje minsta medgång i flera år. De har ju haft tillbakablickar till senaste guldet under hela slutspelet.
De kommer ta upp det hela nästa säsong och vid varje minsta medgång i flera år. De har ju haft tillbakablickar till senaste guldet under hela slutspelet.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Trodde du var sarkastisk när du helsäkert påstod att djurgårdaren skulle bli avstängd.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modo-Målet:
"Det kommer bli griseri på högsta björklöven-nivå imorgon."
Ni har ingen som kan Hutcha som Hutchings och Weigela som Weigel. Framförallt saknar ni någon som kan Rahima som Rahimi.
Så även om det är en väg, tror jag ni gör bäst i att vara för överlägsna för att drabbas av" små marginaler". Det var i alla fall så Timrå kom segrande ur det hela.
Möjligen att Lodin lyckades Weigela några procent.
"Det kommer bli griseri på högsta björklöven-nivå imorgon."
Ni har ingen som kan Hutcha som Hutchings och Weigela som Weigel. Framförallt saknar ni någon som kan Rahima som Rahimi.
Så även om det är en väg, tror jag ni gör bäst i att vara för överlägsna för att drabbas av" små marginaler". Det var i alla fall så Timrå kom segrande ur det hela.
Möjligen att Lodin lyckades Weigela några procent.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Offside-Lennart:
"Kommer nog ej bli anmält pga dom ville säkert bara ge han 5 minuter :p"
Ahh, tänkte inte på det.
Crosschecking i ansiktet är ju inte så hög skaderisk så att disciplinnämnden ska behöva ta ställning till händelsen.
Det är skönt att upplägget är så förtroendeingivande. /S
"Kommer nog ej bli anmält pga dom ville säkert bara ge han 5 minuter :p"
Ahh, tänkte inte på det.
Crosschecking i ansiktet är ju inte så hög skaderisk så att disciplinnämnden ska behöva ta ställning till händelsen.
Det är skönt att upplägget är så förtroendeingivande. /S
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Offside-Lennart:
Bra argumenterat och resonerat från Kristoffer Folkstrand.
Men blir det anmält till disciplinnämnden?
Om, ja. Vad händer där?
Smells fishy!
Bra argumenterat och resonerat från Kristoffer Folkstrand.
Men blir det anmält till disciplinnämnden?
Om, ja. Vad händer där?
Smells fishy!
+ 1
Föregående · 26 · Nästa



