Historik
Föregående · 15 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5647}: Jag noterar att forumets egna polyhistor har uttalat sig om huruvida spelare är vältränade eller inte. Själv har jag inte förmågan att efter okulära besiktningar från foton och TV-sändningar kunna göra den bedömningen. Utgår från att du umgåtts nära med hockeyspelarna i omklädningsrum och gym så att du kunnat delge oss dina tvärsäkra slutsatser.
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
{5647}: Härligt att det inte finns några oliktänkande inom de egna leden. Jag var lite rädd att ni blivit openminded.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Alla verkar ha glömt att Nubben mer eller mindre lovat att det kommer in en utländsk spelare. Det tror jag blir en back som kommer att spela i förstaformationen.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: Tommie Lindgren kom till Timrå 71/72. Spelade i Heffners Ortviken innan.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
gustav9: Om en utländsk spelare kommer in så är det rimligtvis på backsidan. Forwardssidan verkar mer än väl fylld med alla namn som florerar.Jag tror att det är där vi får se överraskningen. Min egen tolkning av vad Nubben sa igår.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Vill man gå längre tillbaka så kan vi ju nämna Bert-Ola Nordlander, Inge Hammarström, Lill Strimma, Eje Lindström...
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Laken: Apropå ingenting så skulle jag önska att Timrå kör en livesändning till på fredag. Allt förutsatt såklart att det finns något att informera om. Det är så uppenbart att livesändningarna får fart på supportetkollektivet och swishandet. Gårdagens sändning inbringade runt 40000:- och eftersom deadline är på söndag så behövs det något extra för att vi ska nå 400-450000. Det kan vara skillnaden som gör att vi kan få det där nyförvärvet( i min fantasi) som man håller på att förhandla med.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Definitionen av överbetald är att man inte levererar. Alltså inte applicerbar på Jonathan.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{J F K. Det här med olika vägval i livet och att alla inte väljer den där självklara vägen verkar vara främmande för dig. Ok jag kan köpa det. Hockeykulturen är ju på många orter oerhört konservativ och enkelspårig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Personligen så ägnar jag väldigt lite tid att bocka av gamla spelares val i livet. Huruvida de flyttar till Skäggböle, Timrå eller Övik har liksom ingen betydelse. Skulle det vara så att era gamla spelare älskar Modo lite mer än våra gamla spelare så grattis. Själv så fokuserar jag på kommande säsong.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag har full respekt för att du inte har detaljkoll på Z. Hade du haft det så hade du vetat att han slutade spela p.g.a. en kronisk ryggskada. Sen vet jag inte rent allmänt om kriterier för en stor spelare är att han avslutar sin karriär i moderklubben.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ni verkar ju vara noggranna med var man är fostrad och Samuel Påhlsson är från Medelpad, fostrad i Ånge.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ni är jättebra. Framför allt om ni drömmer er tillbaka. Varför leva i nuet? Finns ingen anledning att vara bitter.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
240327:- just nu, plus en förlängning av kampanjen en vecka till.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Ironi fungerar inte när man har en skev självbild. Då riskerar man att ta er på allvar.
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
hockeyärnice: Jag swishade 1000:- . Jag förstår att alla inte kan göra det, men många bäckar små...
+ 17
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Kulltorp: För att hålla igång swishandet så tror jag att det hade varit en bra idé att ha en sändning till veckan.
+ 17
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: ”Bara” med Liljewall, Blomstrand och Dahlén så kan vi redan ha tre starka kedjor:
Dahlén-Lundin-Lööke
Hartmann- Liljewall-Blomstrand
Samt gnuggarformationen
Boyce-Madsen-Reinhardt
Dahlén-Lundin-Lööke
Hartmann- Liljewall-Blomstrand
Samt gnuggarformationen
Boyce-Madsen-Reinhardt
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Finns absolut klara likheter. Liksom i Nordkorea rullar det fortfarande väldigt många Volvos från 70-talet i Mådåland.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Föredrar dig tusenfalt Ove jämfört med en del sektledare i ert forum som lever i en fantasivärld där man tror att Mådå är Guds reinkarnation på jorden.
+ 13
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Vill bara påminna alla (inklusive Icing Ove) att snarast Swisha in pengar till Timrå. Sprid det till släktingar och vänner. Vi har något stort på gång!
+ 16
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: Det var väl lite Snövitfeeling i Mådå förra säsongen. Glader på läktaren och Toker i båset.
+ 17
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Swishat! Självklart att vi alla ska bidra till satsningen. När man lyssnar på Nubbens tydliga besked om ambitionen att gå upp och mumlet om att det blir ett starkt lag om allt går i lås. Ja då känns det ännu viktigare att hjälpa till så att vi kan fixa alla kontrakt. Vet inte hur jag ska kunna dämpa mina förväntningar efter det här.
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Puckat: Liljewall och Blomstrand hade ju dokumenterat en fantastisk kemi i SSK. Just kombinationen vore en fantastisk värvning, om (om, om, om) det är sant.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Saknar också en Didrik-typ som kan rensa rejält framför mål.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Håller med. Vi behöver få in nytt blod på backsidan.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Costanza: ”Heart of hockey”, ”Grannens grabb” Slogans som vittnar om drömmar som förblev just drömmar. Grannbegreppet har nu tänjts till USA-importer på dekis. Det kan inte vara lätt att leka kulturbärare i Övik just nu.
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Jag vet precis när det slog över. När man började kalla sig Heart of hockey tappade jag all respekt för Modo. Patetiskt fick en ny betydelse. Inte ens en NHL-klubb hade kunnat komma på en sådan verklighetsfrånvänd slogan. Heart of hockey är det ultimata beviset på att något är grundläggande fel med Modo som förening. Beviset finns också i deras gästbok. Finns inga supportrar med en så skev självbild. Bortförklaringar till misslyckanden är legio. Självrannsakan är ett ord som aldrig nått Örnsköldsvik. Men jag kan inte ens bli irriterad längre. Numera tycker jag bara det är skrattretande hur de gräver i maratontabeller och drömmer sig tillbaka till en tid som inte längre finns.
+ 18
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det viktigaste är att du behåller din ödmjukhet.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2020-02-22
Steken84: Visst är det jobbigt att vi leder med 4-0?
+ 2
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2020-02-12
{9028}: Hoppas att Stures tal finns med på highligts imorgon.
+ 18
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2020-02-12
Olli Hahl: Jag föreslår en 45 minuters hyllning till Bulla vid nästa derby. Kjell Lönnå inleder dessförinnan med två timmars lättsam körsång.
+ 13
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-12-06
roger_sundsvall: Vi är mentalt starka just nu. Inte lätt att vända 0-2 under en period. Dahlén verkar äntligen vara på G.
+ 1
Timrå IK > Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Bragd-Birger: Avdelning lysande inlägg. Man blir glad när forumets nivå höjs med 150%. Har inte mycket att tillägga mer än att jag var på plats igår. Där bakom målet, lågt stående tappar man i stort sett överblicken hur spelet ser ut i stort. Det man däremot ser är enskilda spelares aktioner, tacklingar, och energinivån avläst i blicken. Utifrån det perspektivet tyckte jag det såg bra ut igår. Det fanns mycket energi och farten och rörligheten var betydligt högre än mot exempelvis SSK borta och första bortamatchen mot AIK. Visst det passades fel en hel del, men man var också snabba med att ta tillbaka pucken. Jag känner mig försiktigt optimistisk.
+ 4
Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Grovjobbarna visade vägen idag och klacken jobbade också stenhårt hela matchen. Drugge hade klippt bort rävsvansen. I övrigt inget att rapportera från Hovet.
+ 9
Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Det är nog väldig få som är glada och nöjda med spelet. Skillnaden mellan oss är nog att jag inte har behov av att skriva fem inlägg per dag och karva i ett sår som redan finns. Det Knylan efterlyser är att man också försöker se konstruktiva lösningar. Finns ett antal härinne som faktiskt gör det. Medans andra ägnar sig helhjärtat åt att gång efter gång upprepa samma mantra. Det är ett fritt forum och man kan självklart göra det. Men då får man också tåla att en hel del andra är rätt trött på det.
+ 26
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Härligt med lite negativa vibbar innan killen ens fått på sig skydden!
+ 19
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Håller helt med. Vill man inte läsa vissa inlägg så är det bara att hoppa över. Herregud det här forumet är sannerligen inte för finsmakare, men det har heller aldrig varit syftet. Jag kan irritera mig över en del som ägnar sig åt personangrepp och ibland avsaknaden av konstruktiv kritik ( gnäll finns det gott om men sällan några förslag till konstruktiva lösningar), men det innebär inte att jag skulle vilja censurera dessa personer.
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Fick en gång en vänförfrågan från Muammar Khadaffis dotter på Linkedin. Hon behövde väl antagligen vidga nätverket efter pappans frånfälle.
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2019-10-30
Smokey: Jag och sönerna är på plats ikväll. Ses där!
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
erathoo: David Westlund lånas ut. Då är nog Ragnarsson på ingång.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Ett litet tillägg. Den här offentliga presskonferensen är jag lite tveksam till, men det blir kanske mer begripligt om man visste vad det handlade om.
+ 2
Föregående · 15 · Nästa