Historik
Föregående · 21 · NästaVarandes ännu äldre än du så minns jag t.o.m. rysningarna från 70-talet så det som hände där runt 2000 var som en pånyttfödelse. Ett obeskrivligt rus där vi gamlingar uppförde oss som tonåringar igen efter en lång ökenvandring tillsynes utan slut. Så den "nära döden upplevelse" som varit de senaste åren behandlades bäst med förträngning. Jag har tillhört de fega uslingar som för det mesta hållt mig borta från arenorna. Det har helt enkelt varit för smärtsamt. Jag har tryckt undan Timråhjärtat som en försmådd älskare, där min partner bestämt sig för att vandra ned i underjorden.
Det som pågår nu har absolut gett supporterenergi, men jag föredrar ändå att utgå från att allt dör idag eller mot Karlskoga och tröstar mig med att den här säsongen ändå ger signaler till supportrar och sponsorer i distriktet att detta lag Timrå IK är på gång med något. Så även om drömmen dör om någon/några dagar så finns det ett starkt ljus där i tunneln och det är banne mig inte ett mötande tåg.
El Maco: Instämmer. Dessutom "om" det skulle skett på det sätt som Mr TikAlltid skriver så är det att betraktas som våldtäkt.
Jag avskyr verkligen den här snedvridna argumentationen som skuldbelägger kvinnan. Mörkertalet när det gäller våldtäkter är också ohyggligt stort. Runt 80% av våldtäkterna anmäls inte. Att då plocka fram ett undantag bekräftar INTE regeln.
Dessa kan jag leva utan i den rödvita dräkten:
Andreas Molinder. Ingen fart, ingen teknik, inget skott, ingen energi.
Crippe: Han lider av dåligt självförtroende och inget lyckas och vi har inte råd med att ”vänta in” hans tillfrisknande.
Nils Bäckström: Slarvig rent allmänt vad gäller uppspel och markeringar.
Sterner: Ett namn som förpliktigar. Han har inget som morfar hade. Noll attityd, slarvig och saknar blick för spelet.
Rent allmänt så kan ju ingen undgå att se att vi befinner vi oss i en kollektiv själförtroendekris, som också verkar ha nått tränartrojkan. Någon form av injektion måste in innan det är för sent. Vi behöver spelare med erfarenhet, skicklighet och ATTITYD och glöd. Spelare som kan lyftas av motgångar. Spelare som växer när det går tungt och kliver fram. Jag tycker att det saknas i dagens lag. De med rutin har helt enkelt inte den personligheten. Jonte, Crippe, Hagos och t.o.m. Pelle Hallin försvinner in i den gråa anonyma massan. Jag minns när vi säsongen 2000/2001 tog in Mikael Lindholm som då var i slutet av sin karriär. Han gjorde inget mål på sina 14 matcher, men han var en ledare i båset och jag minns fortfarande hans glödande blick när han blev förbannad på lagkamrater som inte tog i, eller motståndare som försökte trycka ned oss. Det kombinerat med en spelskicklig Linkantyp och en målskytt borde göra susen. Med dessa tre så tror jag att en hel del av våra spelare kan vakna upp och få energi igen. Sen måste vi träna PP dygnet runt inklusive skotträning. Yared Hagos påminner mig ibland om Tomas Holmström (ja ni läste rätt). Taskig skridskoåkning, skral teknik, inget vidare skott, men med mycket vilja. Någon kom på att Tomas skulle parkeras framför målet och raka in returer som ersättare för Dino Ciccarelli. Det enda som behövdes var mod, smärttålighet, kraft och vilja. Jag tycker att man ska träna en första PP uppställning med Hagos i den rollen. Han ska stå där parkerad framför målet och ta stryk och raka in returer.
Nog om detta. Jag tror fortfarande att vi kan överleva För det finns potential i den här slokörade gruppen och jag tror fortfarande på Monthén. Han behöver bara några spelare som visar vägen på isen.
Fart of Hockey kan t.o.m. långsiktigt tjäna på detta och inse att man måste sluta med sitt quick fix beteende.
Föregående · 21 · Nästa
