Gavelo

17620 inlägg · 2865 besäkare

Historik

· 119 ·
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10585}: Nä du får givetvis ha dina egna smeknamn på spelarna, det har vi alla, dock brukar ju smeknamn i nästan 100% av fallen bestå av förkortningar medans du valde att lägga till några bokstäver, lite märkligt men du gör som du vill kompis.

Jag skulle väl säga att rätt mycket av det du skriver har varit rätt kontroversiellt, absolut får du även där ha åsikten att Berna och Näsen är modos sämsta backar och att Theodore Niederbach borde spela i allsvenskan men det blir kontroversiellt när backparet var riktigt bra för Modo i sin första Shl säsong tsm och att 22 åriga Niederbach fick stort förtroende högt i hierarkin hela säsongen vilket ändå tyder på att tränarna tror på honom i någon form.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10585}: Vår talang. draft rond 2

Ok, nä den spelaren känner jag inte till tyvärr.
Spännande!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10585}: Börja med att skriva sanningar och inte hitta på egna saker som inte stämmer, det är en bra början!
Sen kanske man kan försöka att inte skriva otroligt kontroversiella saker i varje inlägg där 90% handlar om stora sågen mot egna spelare.

Men ja jag håller med, vi är roliga här på HS :)

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10585}: Vem är det?

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Då är jag Morten Green med Jesper Daamgards klubba och Kristian Forsberg frisyr.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10015}: Jag tror faktiskt att Mario är en stor bidragande orsak till storstadshetsen mellan dom 2, Mario har alltid varit extremt öppen med sin kärlek till betong gettot och letat efter grönare gräs medans Adrian varit mer chill i sin utstrålning.

Visst är det ett långskott men hyfsat realistiskt om inte djurgården spelar i Shl den dagen då han eventuellt vänder hem.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Jag tänker lite såhär, Hedman , ja kanske, Hägg, ja kanske, v,Olofsson, absolut, inom kort, Grundström, fullt möjligt, Adrian Kempe möjligt,
Blir som säsongen 06/07 när hemvändarna bär Modo till Sm guld.

Drömma får man!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Trilske: Det förutsätter man 🇸🇪

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{7639}: Viket backpar är bättre ?

Förutom Berna/Näsén då.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Karlsson/Hedman har alltså 4+4 tsm på lite mer än 2 matcher!
Är detta världens kanske bästa backpar just nu?

MoDo Hockey > Sv: Silly season
puffe: Är det bara jag som stör mig på att man lever rövare med ljudanläggningen i arenan medans tv försöker göra intervjuer, ibland är det ju svårt att höra vad Foppa säger.

Iofs kanske det mer är tv produktionens problem, man kanske borde tagit intervjuerna lite mer skym undan ist.

Aja små problem

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10522}: Jag är 200% säker att Sellgren spelar i Modo 25/26 om vi inte ramlar ur Shl.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon: Modohockey.se

MoDo Hockey > Sv: Silly season
bengt88: 2 år 👍🏼

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Han vill hem, bekräftat av bekanta, dock går han för att få ett nytt kontrakt i NHL, med all rätt, en eller 2 extra säsonger i NHL inbringar väldigt mycket pengar!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Snälla någon som bestämmer, lägg alla stora sport evenemang på reklamfria kanaler, och när man ändå håller på så kan man förbjuda all reklam för spelsajter

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Dom hade ju Mariusz Czerkawski back in the days, väldigt bra spelare!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Precis av den anledningen som jag tycker diskussionen med han skulle vara NHL’s bästa back blir ruskigt löjlig.
Hade man diskuterat NHL’s bästa offensiva back så hade det varit mer korrekt.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Inte jag heller men nu har vi ett bra incitament att åka 😅

MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Ok, vi sätter en pilsner i Hägglunds till vintern, jag säger 10-0 och du säger 7-1, närmast vinner. 🤓

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Trilske: Apropå kvällens match, Polen alltså!
Sverige har tillsamman strax under 2000 NHL matcher och polen har tillsammans 1 Ahl match!

Jag säger att allt under 10-0 får nog ses som en plump i protokollet.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Såg sjukt misstänkt ut tills man fick se de andra bilderna, då kändes det som domarna gjorde rätt.
Men Danmark, 4 raka PP där man sammantaget skapat 1 målchans, man dumpar puck 10/10 ggr men Kanada är alltid först på pucken, Gath måste nog ta och justera upplägget en aning

MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Aagaard har inte varit någe bättre än True och vi älskar ju Aagaard för att han alltid levererar i Modo, så vi ska som du säger absolut inte döma någon utifrån VM, rollerna och spelsystemen är helt annorlunda.
Men visst hade man hoppats att True skulle var den där första Centern i Danmark som tog täten och drog laget framåt.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Är det Danmark som spelar bra, eller är det Kanada som spelar dåligt, helt ärligt är det nog en kombination.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
S-vikaren: True har en väldigt jobbig kväll mot Kanada i Vm, han spelar väldigt nervöst och ser nästan ut att be om ursäkt för att han är på isen och då skall tilläggas att Kanada är ruskigt svaga.

Aagaard var osynlig första matchen men har synts mer i denna, dock hade jag hoppats på lite mer fysik och grit från honom men det tar nog ett tag att bli varm i grejerna, är över en månad sedan han spelade klart säsongen så lite överseende får man nog ha.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: Du har rätt inget du skriver, det medger jag, men när vi tittar på utfallet och vad vi fick i Ruohoma, Oregan, Hutsko, Rubins så vore det nästan en bedrift att lyckas värva spelare som man får ut ännu mindre utav, därför ser jag dagens Modo som något starkare än fjolårets, skulle dessutom True, Winberg och Olofsson spela till sig 3 stjärnor av 5 när vi summerar säsongen så kommer vi vara 2 snäpp bättre än förra säsongen.

Sen har vi Ranta som behövde 20 omgångar innan han kom igång, kan han spinna vidare på fjolåret så är han en uppgradering på sig själv.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Personligen tycker jag Modos trupp är aningen bättre än förra säsongen men vi kommer nog hålla till i botten 6 och det är väl precis det Hinken/Widebro har sagt, prio är att överleva år2 och samtidigt bygga upp en stark organisation, dvs Modo själva satsar inte speciellt högt sportsligt för A-laget utan prio är att överleva och bygga organisation som man ser nödvändig på längre sikt, smart tycker jag.

Med en stark organisation och starkare ruljangs i juniorleden så tror jag Modo kommer stå sig starka även de säsonger som det sportsliga går tufft.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Såklart vi är vänner 💪🏽🏁

Btw, lite lätt överraskande att inte Jasek nådde VM med Tjeckien, dom har inte direkt en stjärnspäckad trupp.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Det är du redan ;)
Haha nä flåt.

Jag håller med, dessutom extra kul med ganska många Modoiter i VM, blir klart roligare att följa dessa lag!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Byss: Han ser rätt ok ut, tycker inte han dominerar på något sätt men han rör sig bra och ser ganska rörlig ut trots en enorm hydda.
Bra tekade och bra klubbteknik, lite avvaktande i spelet utan puck men såklart svårt att bedöma efter 1 match.

Han kommer nog bli en ganska bra 2:a center

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Varför är det ett dåligt beteende att argumentera för att jag tycker någon annans åsikt är skruvad.
Notera att jag har absolut inget emot dig, det vore bara konstigt eftersom jag inte känner dig, du är säkert en hyvens grabb på många sätt, däremot tycker jag just den aktuella åsikten du yttrade är riktigt skruvad och på ett forum får man tåla att folk ifrågasätter det man vädrar, speciellt om dom är ganska kontroversiella.

Jag anser inte att påstå att någon har en skruv lös är att gå till personangrepp, men så tillför jag den äldre generationen där man inte blir så lättkränkt heller, när jag frågade dig om du kände dig kränkt över min kommentar så svarade du nej så då förstår jag inte vad ditt problem är?!

Men för att inte göra en höna av en fjäder så tror jag vi sätter stopp här och går vidare!

Trevlig kväll 👍🏼

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Så du känner dig kränkt och anklagar mig för att gå till personangrepp strax efter du skriver och undrar om jag har en störning?!

Du får ha din åsikt helt klart, precis på samma sätt som att jag har min och jag tycker du har en skruv lös som jämställer rysk hockey med thailändska landslaget.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
erjo: Jo jag vet, men det fråntar ju inte det faktum att det inte bara är Putin som frotterar sig med idrottskändisar, vilket var svaret till JFK.

Alla ”ledare” frotterar sig med idrottskändisar så det argumentet att Putin gör det tycker jag blir ohållbart.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Ja du har uppenbarligen en skruv lös om du tycker rysk hockey är lika intressant som thailändska landslaget.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Vem har låtsas som något annat?
Jag konstaterade bara att politiken påverkar idrotten, i min mening alldeles för mycket.

Putin är ju inte ensam om att frottera sig med idrottsstjärnor, Obama som är den president som släppt flest bomber i andra länder och sannolikt även dödat flest oskyldiga hade både NFL och NHL lag och spelare på besök i vita huset.

Jag har aldrig brytt mig om vad majoriteten tycker och tänker, 90% av jordens befolkning är ufon.
Jag accepterar att Ryssland inte är välkommen för att det är de beslutet som är taget, däremot tycker jag det är synd om ryska idrottare som inte står bakom Putin och kreml

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Koff: Skitsnack, ryska spelare behandlas precis lika bra som alla övriga spelare i respektive lag.
Saknar man inte ryssar i stora turneringar så har man en skruv lös, det är en världsnation inom hockeyn och lyfter kvalitén avsevärt

MoDo Hockey > Sv: Silly season
{10585}: Det blir så när man blandar in politiken med idrotten.
Ryssar är både välkomna och omtyckta i NHL, men att dessa spelare inte får spela VM är bara tråkigt!
Kuch å grabbarna borde skaffa medborgarskap i Kamerun och spela VM för dom ist 🤗

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: som sagt, upptagningsområdet är stort, sjukt många aktiva hockeyspelare i Usa och Kanada, sen finns det enormt med isytor, varenda liten håla har ishall så möjligheten att träna på is är stort.
Men framförallt sitter hockeyn i deras DNA, man har extremt mycket längre förberedelsers, man tränar lite annorlunda och mentaliteten är inte ”Det är viktigast att alla för vara med”

Men om man vänder på det så är väl Sverige väldigt unika med att få fram så vansinnigt många stora hockeyspelare trots att vi är en fjuttnation befolkningsmässigt

Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Erol Ateceae: Väldigt bra hockey, överraskande bra!
Lite synd bara att matchen förstörs rätt hårt av all reklam, sverige rullar upp USA och kommer till ett ruskigt fint avslut, ist för att visa spelsekvensen så kör man reklam ist för att sedan återvända till matchen när pucken är släppt.


Fantastiskt.

Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Rip Kirby: Man kunde ju tycka att när det är VM så borde inte prio vara att tjäna massa pengar på reklam utan det primära vore att ge svenska folket en bra VM upplevelse!

Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
eltifoso: Synd på all reklam som förstör sändningarna!

Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Byss: Sverige öppnar väldigt starkt, snudd på 0 felpass första 10

Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Rip Kirby: Man behöv int tippa men kul att se vad folk har för förväntningar:)
Men i övrigt håller jag med, Sveriges på papperet backsida är våran bästa, sedan finns det en del utropstecken.

Tre Kronor > Sv: Ishockey-VM herrar 2024
Rip Kirby: Jaha vad tror vi om matchen ikväll?
Media har målat upp Sverige rätt ordentligt så det är upplagt för ett antiklimax!

USA känns överlag starkare och av den anledningen tror jag dom vinner med 2-5

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Golden boy : Verkligen inte, det finns några riktigt starka indikationer på att han är på väg hem.
MEN, han kommer försöka få ett nytt NHL avtal till hösten.
Jag tror mycket kokar ner till årets VM, gör han ett bra Vm så kommer han nog få ett 2 vägs kontrakt någonstans men gör han ett sämre VM så kan det bli att ha flyttat hem.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Wauzsig: Utan att gå för djupt i saker då jag sitter i bilen men jag tycker det saknas en tydlig rollfördelning, tex så har Sverige flertalet spelare som gillar att hålla puck och dribbla men vi saknar spelare som gör grovjobbet. Jag tycker dessutom att Sverige saknar tuffa spelare, grisiga om man så vill och vem skall stå framför kassen och brottas med deras backar?, vi kommer ju möta fruktansvärt bra lag och spelare och helt ärligt tycker jag många i Sveriges trupp är lite mellanmjölk på denna nivån, kanske lite för många 3:e kedja spelare.

Rent krasst saknar jag ett par riktigt fysiska backar, 2-3 grova pjäser som kan ta fighten på kassen och sen ser jag heller ingen riktigt struktur, vilka ska leda laget?

Burra som är extremt kåt på att ha puck, Kempe likaså, men kan dom leda laget?!

Som jag skrev, Sverige har ett individuellt skickligt lag men jag ser inte styrkan som lag betraktat.
Sen åter igen, jag kan ha sjukt fel i min oro.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: Och Tj Hensik hade över 100 matcher i NHL med 0,34p/m och 340p och 300 matcher i Ahl innan han kom till Modo.

Spelare som kommer från Ahl är som blanka papper!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Wauzsig: Eftersom jag tänker lite längre än gemene man så blir jag inte speciellt upphetsad när man lastar in stora namn utan att ha någon direkt röd tråd, alltså precis det jag skrev.
Men visst, du kanske är som majoriteten och tycker att bara man lastar in stora namn, 4 backar som du nämner så löser sig allt annat!?!

Individuellt har Sverige ett väldigt bra lag, men som lag ser jag inte styrkan!

MoDo Hockey > Sv: Silly season
SPOODI: Är det bara jag eller känns VM truppen extremt spretig?!
När jag tittar på truppen så känns den väldigt svag och saknar röd tråd, här har man plockat in det som finns bara dom spelar i NHL utan större tanke på rollfördelning.

Jag kan ju vara helt fel ute såklart men jag ser inte styrkan i truppen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Nej, värvningarna genomförs via Corviridis så tekniskt sett har aldrig Rögle ens haft pengarna vad jag kan förstå.

· 119 ·
Om Gavelo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sundsvall