Historik
Föregående · 159 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: E.x Djurgårdare hjälte”
Aftonbladet levererar.
Aftonbladet levererar.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Confusius: Haha men alltså herregud, Klasen tycker alltså att om han åker in i en stillastående motståndare utan puck så ska det vara utvisning…
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Woods är dessutom riktigt svag i egen zon, jag hoppas Karlin gör lite förändringar.
Toppa 3 kedjor och skapa en avlastande kedja, vi har trots allt vilat mycket mer än Djurgården så vi ska kunna orka.
Toppa 3 kedjor och skapa en avlastande kedja, vi har trots allt vilat mycket mer än Djurgården så vi ska kunna orka.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Blake: Woods är inte speciellt snabb, han är oerhört klen och chanslös att försvara pucken när han möter fullvuxna karlar, han är så iskall och jag förstår ärligt talat inte varför han fortfarande spelar i 1:a.
Men Woods är inte problemet utan det är att vi inte gör mål, vi missar nästan allt.
Men Woods är inte problemet utan det är att vi inte gör mål, vi missar nästan allt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Håller med!
Hittills har jag varit så nervös i final matcherna så jag har druckit vatten och inte kunnat äta något, nu kände jag ”skit samma” det är en dag i morgon, hockey är inte allt, sen hämtade jag en Öl… 0-1 på tavlan och en oerhört stabilt genomförd period.
👍🏼
Hittills har jag varit så nervös i final matcherna så jag har druckit vatten och inte kunnat äta något, nu kände jag ”skit samma” det är en dag i morgon, hockey är inte allt, sen hämtade jag en Öl… 0-1 på tavlan och en oerhört stabilt genomförd period.
👍🏼
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Det är inte första gången, han har hårda och dåliga passningar, speciellt förstapasset.
Uselt PP igen.
Uselt PP igen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Sigge: Vi är iaf osvuren etta på att träffa sarg och plexi när vi får kanonlägen.
Modo måste ha scoutat Myrenberg att man ska skjuta högt på honom för alla skott går väldigt högt.
Modo måste ha scoutat Myrenberg att man ska skjuta högt på honom för alla skott går väldigt högt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoakimE: En dålig period av Modo, eller dålig är det väl kanske inte men Vi är inte speciellt bra.
För många spelare som inte är delaktiga i spelet.
Lite för avvaktande och mjukt i egen zon, lite för lite fysik och lite för dåliga passningar av Modo.
Perioden till Djurgården
För många spelare som inte är delaktiga i spelet.
Lite för avvaktande och mjukt i egen zon, lite för lite fysik och lite för dåliga passningar av Modo.
Perioden till Djurgården
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Sigge: Vi gör bra avvägningar i offensiv zon men varför är vi så mesiga i egen zon är det stora frågan?
Djurgården har det väldigt enkelt i våran zon, vi åker mest och tittar på.
Djurgården har det väldigt enkelt i våran zon, vi åker mest och tittar på.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
bollan123: Den offsiden var inte att leka med
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Inte alls nervös… jag for på gymet 🤷🏼♂️
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Werner: Södergran är en av våra bästa efter jul.
Jag tycker han bör ha premierats med en bättre omgivning.
Jag tycker han bör ha premierats med en bättre omgivning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Charliejfz: 3 vinster till skulle jag säga!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Läser nu Galajda är redo för spel men Myrenberg får stå ändå, det känns faktiskt riktigt sjukt att man kan låna in en potentiell toppmålvakt från en högre liga lagom till slutspelet trots att man har egna målvakter.
Jag hoppas verkligen man stryker denna möjlighet för framtiden.
Jag hoppas verkligen man stryker denna möjlighet för framtiden.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Det är väl den historia vi har som framtvingar en stor portion pessimism hos mig och många andra!
Jag förstår att det bara står 1-1 och att vi gjort bra matcher MEN ändå känns det nästa helt omöjligt att slå Djurgården, det känns liksom som att det ligger i linje med det fack hockeygudarna har stoppat ner Modo i, vi ska helt enkelt inte få vara sådär lyckliga och glada, vi ska inte få kunna ha turen att kunna vinna dom här superviktigts matcherna.
Nu hoppas jag detta funkar som en jinx för vi är fan värda ett avancemang till Shl nu efter flera bra år som topplag i As
Jag förstår att det bara står 1-1 och att vi gjort bra matcher MEN ändå känns det nästa helt omöjligt att slå Djurgården, det känns liksom som att det ligger i linje med det fack hockeygudarna har stoppat ner Modo i, vi ska helt enkelt inte få vara sådär lyckliga och glada, vi ska inte få kunna ha turen att kunna vinna dom här superviktigts matcherna.
Nu hoppas jag detta funkar som en jinx för vi är fan värda ett avancemang till Shl nu efter flera bra år som topplag i As
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Förväntningarna om vi går upp är att överleva, överlever vi säsong i 1 så kanske vi kan våga hoppas på slutspel säsong 2 men det bör knappast vara en förväntning utan jag skulle säga att första 3 åren handlar om att bli ett attraktivt och stabilt Shl lag
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Absolut ingen utvisning, det där sker 100ggr i varje match framför mål, helt rätt av domarna att fria.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Deaths_design: Man brukar säga att match 3 är den svåraste att vinna, vet inte om det kanske stämmer men det blir iaf otroligt viktigt att ta den och få momentum.
Modos special teams har inte varit bra i finalserien men det har erat varit och där är väl skillnaden mellan vinster och förluster, för som du säger så är det jämt i övrigt.
Det kunde stått 2-0 eller 0-2 i matcher just nu så jämt har det varit sett till bra målchanser så 1-1 får väl anses som rättvist överlag.
Modos special teams har inte varit bra i finalserien men det har erat varit och där är väl skillnaden mellan vinster och förluster, för som du säger så är det jämt i övrigt.
Det kunde stått 2-0 eller 0-2 i matcher just nu så jämt har det varit sett till bra målchanser så 1-1 får väl anses som rättvist överlag.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
modomille: Linköpings målvakt har dessutom spelat riktigt riktigt bra.
Det jag kanske tycker att vi saknat i många många år är det här med att hantera svåra situationer, att våga vara bäst när allt verkligen ställs på sin spets, visst klarade vi kvalet 2011 men bortsett från det så är det skralt med framgångar.
Tittar lite på både Växjö och Saik, De förstnämnda har alltså fler Sm guld på ca 10 år än vad vi har under hela våran existens, dessutom kan dom plocka ett nytt inom ett par veckor.
Saik har inte heller många år i Shl men har väl redan spelat så många finaler att jag tappat räkningen och även tagit Sm guld.
Dessa föreningar har lyckats hantera media, fans, press och kunnat spela på toppen av sin förmåga trots allt runtomkring, något Som faktiskt är sjukt beundransvärt.
Matchen igår skulle vi givetvis vunnit så bra som vi spelade i sin helhet men ändå förlorar vi och jag håller med dig, känslan är att detta kan vara matchen som spelade tillbaka oss i As, jag hoppas som fan inte att så är fallet men det känns oerhört dystert med tanke på våran historia.
Det jag kanske tycker att vi saknat i många många år är det här med att hantera svåra situationer, att våga vara bäst när allt verkligen ställs på sin spets, visst klarade vi kvalet 2011 men bortsett från det så är det skralt med framgångar.
Tittar lite på både Växjö och Saik, De förstnämnda har alltså fler Sm guld på ca 10 år än vad vi har under hela våran existens, dessutom kan dom plocka ett nytt inom ett par veckor.
Saik har inte heller många år i Shl men har väl redan spelat så många finaler att jag tappat räkningen och även tagit Sm guld.
Dessa föreningar har lyckats hantera media, fans, press och kunnat spela på toppen av sin förmåga trots allt runtomkring, något Som faktiskt är sjukt beundransvärt.
Matchen igår skulle vi givetvis vunnit så bra som vi spelade i sin helhet men ändå förlorar vi och jag håller med dig, känslan är att detta kan vara matchen som spelade tillbaka oss i As, jag hoppas som fan inte att så är fallet men det känns oerhört dystert med tanke på våran historia.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Jag skulle spontant säga att vi behöver fler kralliga backar, ett par rejäla gubbar som kan spela som Folin för jag tror att man vinner mästerskap med en bra defensiv.
Sen måste man naturligtvis ha spets och bredden men prio bör vara att stärka upp bakifrån, Målvakt, Backar spets och bredd
Sen måste man naturligtvis ha spets och bredden men prio bör vara att stärka upp bakifrån, Målvakt, Backar spets och bredd
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Marrdin: PP och Boxplay måste bli bättre om vi skall ha en chans, i övrigt gör Modo en bra match men det syntes tydligt att vi är lite gröna och ängsliga i förlängningen, men det 3 första perioderna så rullar vi på bra.
Det sura är ju att inget av detta spelar någon större roll i en finalserien, här handlar det bara om att vinna matchen oavsett hur grisigt och fult det må se ut.
Btw. Har det sagts någon någonstans om Dickinsson lämnar efter säsongen, sett att alla ”räknar bort honom” men har man hört något konkret?
Övrigt kanske BigDick är sugen på en återkomst? (Om det blir As)
Det sura är ju att inget av detta spelar någon större roll i en finalserien, här handlar det bara om att vinna matchen oavsett hur grisigt och fult det må se ut.
Btw. Har det sagts någon någonstans om Dickinsson lämnar efter säsongen, sett att alla ”räknar bort honom” men har man hört något konkret?
Övrigt kanske BigDick är sugen på en återkomst? (Om det blir As)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Modomas: Nu spekulerade jag om Modo blir kvar i As, känns ändå lite relevant faktiskt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ssk tar in Blomstrand och Dyk nu också.
Jag skulle kunna se Modo ta ett mellanår även om man alltid vill se att det satsas.
Men ser man på det laget som Brynäs har och kanske får så känns det faktiskt nästan omöjligt och då skulle jag kunna tänka mig att acceptera att man håller i kulorna och försöker satsa året därpå.
Ja om vi inte skräller och går upp i Shl då förstås
Jag skulle kunna se Modo ta ett mellanår även om man alltid vill se att det satsas.
Men ser man på det laget som Brynäs har och kanske får så känns det faktiskt nästan omöjligt och då skulle jag kunna tänka mig att acceptera att man håller i kulorna och försöker satsa året därpå.
Ja om vi inte skräller och går upp i Shl då förstås
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Tro om Modo kommer ta nästa säsong som ett mellanår och låta Brynäs gå genom serien för att sedan ta och göra ett försök säsongen därpå?!
Brynäs för nu enligt källor långt gångna samtal med Öhlund och Scott, signerat dessa utöver alla stjärnor som valt att stanna så kommer Brynäs nog hittills ha det mest dominanta laget i Hockeyallsvenskans historia.
Brynäs för nu enligt källor långt gångna samtal med Öhlund och Scott, signerat dessa utöver alla stjärnor som valt att stanna så kommer Brynäs nog hittills ha det mest dominanta laget i Hockeyallsvenskans historia.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Monno: Modo själva är sina största motståndare, som det varit senaste 15 åren ungefär.
Positivt denna säsong är att vi iaf håller oss kyliga och inte bråkar bort chanserna.
Jag har inte gett upp men jag ger inte laget mer än kanske 20% chans att ta sig vidare.
Positivt denna säsong är att vi iaf håller oss kyliga och inte bråkar bort chanserna.
Jag har inte gett upp men jag ger inte laget mer än kanske 20% chans att ta sig vidare.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Monno: Jag begrundar det på att jag genuint och ärligt tycker att Djurgården är ett bättre hockeylag och det brukar visa sig över en matchserie.
Man har nu mött oss hemma i Övik och kunnat haft 2-0 i matcher men vi hade enorm tur att vi lyckades hålla undan och avgöra i sudden, nu vänder skutan ner till deras Borg där dom är ännu starkare.
Jag säger inte att det är kört men jag ger oss väldigt liten chans att ta 3 segrar om inget mirakulöst sker, som att Myrenberg skadar sig, Klasens ljumskar ger upp eller att Woods börjar spotta in mål.
Sen är det ju som du skriver att Modo inte klarat slå in sista spiken i kistan senaste 15 åren så man är väl luttrad och utgår från att det kommer gå åt helvete.
Man har nu mött oss hemma i Övik och kunnat haft 2-0 i matcher men vi hade enorm tur att vi lyckades hålla undan och avgöra i sudden, nu vänder skutan ner till deras Borg där dom är ännu starkare.
Jag säger inte att det är kört men jag ger oss väldigt liten chans att ta 3 segrar om inget mirakulöst sker, som att Myrenberg skadar sig, Klasens ljumskar ger upp eller att Woods börjar spotta in mål.
Sen är det ju som du skriver att Modo inte klarat slå in sista spiken i kistan senaste 15 åren så man är väl luttrad och utgår från att det kommer gå åt helvete.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Monno: Nej jag har ingen förloramentalitet, tvärtom skulle jag säga, men jag är även realist.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
bollan123: Nej Dusan har inte rätt, det är Djurgårdens skicklighet som gör att Berna/Näsén mfl inte får den överflödiga tid som dom är van i PP, vi blir fullständigt uppätna av djurgårdens taktik och skicklighet, tyvärr.
Tyvärr har Modo inte coacherna för att göra dom förändringar som kanske krävs så vi får hoppas att vi kan störa Djurgården på andra sätt, tex spelet 5 mot 5.
Tyvärr har Modo inte coacherna för att göra dom förändringar som kanske krävs så vi får hoppas att vi kan störa Djurgården på andra sätt, tex spelet 5 mot 5.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Robin Ztorken L: Man får väl gratulera Dif till segern och en trolig Shl plats med denna krigaseger, man har mentaliteten, man har värvat smart och spenderat pengar, man har satt press på domarna och lånar en Shl målvakt, smart agerat.
Nästa säsong har Brynäs ett bättre lag än vad Dif har, Aix har utökat budgeten rejält, Ssk går in tungt och Löven ser ut att få behålla de bättre spelarna så nästa säsong kommer nog bli den kvalitetsmässigt bästa på mycket länge.
Nästa säsong har Brynäs ett bättre lag än vad Dif har, Aix har utökat budgeten rejält, Ssk går in tungt och Löven ser ut att få behålla de bättre spelarna så nästa säsong kommer nog bli den kvalitetsmässigt bästa på mycket länge.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Södergran har gjort sig förtjänt av bättre lina och bör spela på Woods plats.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Dundee: Idag var domarna bra, Wessner bra, Östergren eller vad han heter var också bra!
Modo är det spelmässigt bästa laget men Djurgården är ett bättre hockeylag.
Modo är det spelmässigt bästa laget men Djurgården är ett bättre hockeylag.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
19MoDo21: Där rök Shl platsen väldigt långt bort
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
bollan123: Jag ger mycket ris så därför är jag tvungen att även ge ros när det är befogat!
Riley har varit kass mer eller mindre en längre tid, men nu i sista perioden tycker jag han sänder ut helt annorlunda signaler, han tar i, han kämpar, ja han är nog till och med lite svettig.
Gissningsvis har han fått en åthutning av ledarna för han blev 200% bättre mellan 2:a och 3:e perioden, han är inte i sin normala form men iaf 200% närmare den nu än när han steg upp i morse.
Riley har varit kass mer eller mindre en längre tid, men nu i sista perioden tycker jag han sänder ut helt annorlunda signaler, han tar i, han kämpar, ja han är nog till och med lite svettig.
Gissningsvis har han fått en åthutning av ledarna för han blev 200% bättre mellan 2:a och 3:e perioden, han är inte i sin normala form men iaf 200% närmare den nu än när han steg upp i morse.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: Modo gör en spelmässigt och chansmässigt riktigt bra andra period, men målen saknas
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Monno: Detta är nog en ”sådan” match där vi inte kan vinna hur vi än bär oss åt.
Jag hoppas jag har fel men känslan är att vi kommer ha 1-1 i matcher och sen tror jag tyvärr på det värsta.
Jag hoppas jag har fel men känslan är att vi kommer ha 1-1 i matcher och sen tror jag tyvärr på det värsta.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Confusius: Jag kanske är något hård i bedömningen men jag tycker Diffen känns hetare.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{7639}: Perioden till Djurgården.
Vi förlorar nästan alla närkamper, vi klarar inte av djurgårdens höga tempo och vi känns inte alls lika sugna och desperata.
Woods måste bänkas, alltså han är sämre än OP just nu!
Vi förlorar nästan alla närkamper, vi klarar inte av djurgårdens höga tempo och vi känns inte alls lika sugna och desperata.
Woods måste bänkas, alltså han är sämre än OP just nu!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Heyerdal: Håller med, Modo måste börja vrida på huvudet och åka mer skridskor, nu är vi för passiva och sätter ingen press.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
SPOODI: Vårat passningsspel är verkligen ur balans och försvarspelet är nästan overkligt svagt
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Tycker Norén gjort det kanon när han fått spela, han spelar säkert och försöker ligga på rätt sida.
Brickley är såklart starkare, tyngre och bra att stöta med sin långa klubba samtidigt som Norén är snabbare, mer rörlig och allmänt säkrare i sitt spel.
Jämförelsevis är väl Norén kanske lite valpig så Brickley bör vara ett bättre val, men Norén kan nästan spela på samma nivå så Brickley blir inget stort tapp trots allt.
Brickley är såklart starkare, tyngre och bra att stöta med sin långa klubba samtidigt som Norén är snabbare, mer rörlig och allmänt säkrare i sitt spel.
Jämförelsevis är väl Norén kanske lite valpig så Brickley bör vara ett bättre val, men Norén kan nästan spela på samma nivå så Brickley blir inget stort tapp trots allt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Paninaro: Brickley hade en hemsk match så där känns det väl ändå ganska givet, men Ingman är tråkigt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
snowden: Sitter och ser Växjö- Saik och funderar på hur Riley Woods ska kunna ta en plats i Shl och Saik?!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: Hoppas vi kan släppa på allt och bara köra nu, tycker det kändes ganska spänt igår.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Padrone78: Helt ärligt tycker jag Brickleys passningsspel är hans absolut sämsta egenskap, det är hårda och dåliga passningar i 9/10ggr , ofta på felvända spelare och det har att göra med att han aldrig sätter fart på skridskoåkningen i uppspelsfasen, han glider tills han är så hårt bevakad att han :
1. Ramlar eller slår en bakomryggenpassning
2. Passningen går till iceing
3. Passningen går till felvända modospelare eller motståndare
Han är ju inte värdelös på skridskorna och har en bra förmåga att driva pucken så varför sätter han inte fart, tar den över röd och lägger djup ist för att slå en särpasssning som ofta blir helt fel.
Nu såg han hämmad utav skadan och har han minsta känning så hoppas jag att han inte spelar.
1. Ramlar eller slår en bakomryggenpassning
2. Passningen går till iceing
3. Passningen går till felvända modospelare eller motståndare
Han är ju inte värdelös på skridskorna och har en bra förmåga att driva pucken så varför sätter han inte fart, tar den över röd och lägger djup ist för att slå en särpasssning som ofta blir helt fel.
Nu såg han hämmad utav skadan och har han minsta känning så hoppas jag att han inte spelar.
+ 5
Föregående · 159 · Nästa
Folin!
I denna finalserie får vi ett bra kvitto på hur tempot, tuffheten , fulspelet i kulisserna och mediabevakningen kommer vara i Shl, och här i denna omgivning har Folin visat att han är en bjässe.
Han spelar hela tiden med ett lugn men ändå fruktansvärt resolut, han är råstark i närkampsspelet och vinner nästan alltid sin gubbe oavsett om det är Berglund eller Krüger han möter, han tar inga onödiga utvisningar men flyttar sig inte heller när djurgårdarna kommer på besök.
För mig har han och Wahlberg växt till giganter, ett för Karlin och Modo ”To go to” backpar när hela havet stormar.
👍🏼