Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Helvete vad bra vi är, och Gällas spelplan är exemplarisk!
Förläng med Gälla! Hockeyettan är nog kul!
Förläng med Gälla! Hockeyettan är nog kul!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: yepp, lätt att spela ett självspelande piano. Men nu när den funktionen gått sönder och man måste spela själv, så hör man hur falskt det är.
Vi åker ut med trion i båset.
Vi åker ut med trion i båset.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Danne66: Rätt säker på att det är trion i båset som är orsaken till misären.
De som sätter upp en icke fungerande spelplan. De som inte lyckas hitta kedje par som fungerar.
Men men skydda dem, de gjorde det bra två säsonger "sägs det". Enligt mig är det enbart ledande spelares tack att vi gått bra.
Hoppas vi fortsätter med tränar trion säsongen ut, så vi spelar HA nästa år🤘
De som sätter upp en icke fungerande spelplan. De som inte lyckas hitta kedje par som fungerar.
Men men skydda dem, de gjorde det bra två säsonger "sägs det". Enligt mig är det enbart ledande spelares tack att vi gått bra.
Hoppas vi fortsätter med tränar trion säsongen ut, så vi spelar HA nästa år🤘
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jag lider med dig! Hoppas något där i Karlstad blir roligt/bra, så resan inte var i förgäves.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: yepp, Delia står.
Det är vårt bås det, tränarna vi skyddar i vått och tort.
Spelar en målvakt som inte fungerar, som vet om att han kommer få gå.
Våra ledare i båset gav upp innan matchen ens börjat.
Men äsch, HA är ju kul. Förläng med tränar trion och Delia tack!
🎵Time to, say good bye! 🖤💛❤️🎵
Det är vårt bås det, tränarna vi skyddar i vått och tort.
Spelar en målvakt som inte fungerar, som vet om att han kommer få gå.
Våra ledare i båset gav upp innan matchen ens börjat.
Men äsch, HA är ju kul. Förläng med tränar trion och Delia tack!
🎵Time to, say good bye! 🖤💛❤️🎵
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Honken72: Var det verkligen Gällas bedrift? Jag vill minnas att han stod med armarna i kors även förra säsongen.
Han har spelat ett självspelade piano två säsonger.
Iår behöver han spela det själv och vi alla ser hur bra det går.
Han har spelat ett självspelade piano två säsonger.
Iår behöver han spela det själv och vi alla ser hur bra det går.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Erat: Varför inte? Han har väl inte direkt lyckats med denna säsong? Har han ens tagit en timeout out iår?
Förra matchen, vid 2-1 fanns många lägen att ta TO.
Ikväll vid 3-1 och vi pressar, varför tar han inte TO för att lyfta laget?
Hade jag misslyckats så enormt, som han gjort gång på gång iår. Hade jag inte fått va kvar på mitt jobb. Spelar ingen roll hur bra jag var för ett år sen.
Förra matchen, vid 2-1 fanns många lägen att ta TO.
Ikväll vid 3-1 och vi pressar, varför tar han inte TO för att lyfta laget?
Hade jag misslyckats så enormt, som han gjort gång på gång iår. Hade jag inte fått va kvar på mitt jobb. Spelar ingen roll hur bra jag var för ett år sen.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Mickesgolf: Varför måste man alltid ha en lösning för att lyfta fram ett problem?
Är det så även på ditt jobb? Du får inte yttra dig om ett problem utan att ha en lösning?
Är det så även på ditt jobb? Du får inte yttra dig om ett problem utan att ha en lösning?
+ 3
Brynäs IF > Sv: Matchtråd 2025-09-30 Västra Frölunda - Brynäs IF
Fundering, hur länge ska man skydda Gälla & co?
Vill inte höra något "Ah men gälla tog upp oss till shl, och till final första året tillbaka" .
Var det verkligen tränar trion? Eller var det ledande spelare som löste det?
Syns ganska tydligt idag att ingen i tränartrion är någon ledare.
Varför ska man chansa och vänta? Vad för tecken på förbättringar i specialteams och försvaret har vi sett hittills?
Luktar 22/23 så mycket, omgång 45 med 15+ poäng upp till säker mark är snart här, och Alcen börjar med sina panikvärvningar.
Så varför ska vi skydda gälla & co?
Vill inte höra något "Ah men gälla tog upp oss till shl, och till final första året tillbaka" .
Var det verkligen tränar trion? Eller var det ledande spelare som löste det?
Syns ganska tydligt idag att ingen i tränartrion är någon ledare.
Varför ska man chansa och vänta? Vad för tecken på förbättringar i specialteams och försvaret har vi sett hittills?
Luktar 22/23 så mycket, omgång 45 med 15+ poäng upp till säker mark är snart här, och Alcen börjar med sina panikvärvningar.
Så varför ska vi skydda gälla & co?
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Är det bara mål vi räknar? AJF kanske inte har gjort mål. Men samtidigt en av få som gjort grovjobbet på isen.
Bäckis har inte heller gjort mål, ska vi skeppa han med? Samma med Bobby, scott, vesel m.m.
Sluta kolla enbart mål, och se helheten...
Bäckis har inte heller gjort mål, ska vi skeppa han med? Samma med Bobby, scott, vesel m.m.
Sluta kolla enbart mål, och se helheten...
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tänk att jag sa när ludde lämnade, att han kommer bli andremålvakt för Åhman kommer ta första spaden.
Var många här som då, som sa att jag hade helt fel.
Vad mycket speltid han får där borta 😇🥲
Var många här som då, som sa att jag hade helt fel.
Vad mycket speltid han får där borta 😇🥲
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Sunken jr, svrcek, hillström och lejon får man inte glömma bort.
Svrcek och sunken jr tror jag kommer blomma ut under säsongen, och vara riktigt vassa.
Svrcek och sunken jr tror jag kommer blomma ut under säsongen, och vara riktigt vassa.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Av de värvningar som gått är det enbart 2 jag känner "fan att vi inte gick in där".
Det är Radim Zohorna & Lukas Rousek. Men de kanske inte passar in i truppen? Litar på alcen.
Vi har en bra trupp, men målvaktsidan är det största frågetecknet just nu.
Ska källgren gå igenom en operation och rehabilitering på upp till 9mån, då tror jag inte han kommer tillbaka alls om jag ska va ärlig.
Det är Radim Zohorna & Lukas Rousek. Men de kanske inte passar in i truppen? Litar på alcen.
Vi har en bra trupp, men målvaktsidan är det största frågetecknet just nu.
Ska källgren gå igenom en operation och rehabilitering på upp till 9mån, då tror jag inte han kommer tillbaka alls om jag ska va ärlig.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
lapad: "Gillar inte Bengtsson, alldeles för seg och har en tendens att dra på sig onödiga utvisningar."
Tycker man inte sett tillräckligt av grabben för att värdera honom, vad fick han 10 byten?
Utvisningarna tycker iaf jag var otroligt billiga, många av dem.
Ingen tilltänkt topback, men som 7e/extra absolut finns nog utvecklingspotential där.
Tycker man inte sett tillräckligt av grabben för att värdera honom, vad fick han 10 byten?
Utvisningarna tycker iaf jag var otroligt billiga, många av dem.
Ingen tilltänkt topback, men som 7e/extra absolut finns nog utvecklingspotential där.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
bradberry: haha jo, gick lite snabbt där, ska va Andersson såklart.
Söderström tror jag stannar, tror inte han drar nu när han bosatt sig med sin nya lilla familj.
Dastous, åker nog enbart om han får NHL kontrakt. Annars stannar nog han med.
Djoos kommer hänga med, oavsett vad man vill eller inte.
Berra blir borta ett tag absolut.
Men som sagt, detta är vad jag tror.
Söderström tror jag stannar, tror inte han drar nu när han bosatt sig med sin nya lilla familj.
Dastous, åker nog enbart om han får NHL kontrakt. Annars stannar nog han med.
Djoos kommer hänga med, oavsett vad man vill eller inte.
Berra blir borta ett tag absolut.
Men som sagt, detta är vad jag tror.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Såhär vill jag tro att vi jobbar efter. Sen vad som går att få till är en annan sak.
Silfver, Larsson och Järnkrok hade man gärna sett ihop igen.
Silfverberg - Larsson - ny 1F
Rödin - ny 1C - O. Lindblom
ny 2F - ölund - kopacka / Ny 2F
Bobby - vesel - Pettersson
Extra: svrcek, sunken jr hillström.
Backar;
Dastous, söderström / ny 1B
Norlinder, Axelsson
Kindvall, Bertilsson
Djoos
Målvakt;
Källgren / ny 1M
Clara
"
1F - Järnkrok, Eklind, Bäckström
2F - Strömgren, gunler.
1C, Caggiula, Karlström
1B, L, Carlsson, A, Boqvist & G, Carlsson
M; Hellberg, Sandström
"
Silfver, Larsson och Järnkrok hade man gärna sett ihop igen.
Silfverberg - Larsson - ny 1F
Rödin - ny 1C - O. Lindblom
ny 2F - ölund - kopacka / Ny 2F
Bobby - vesel - Pettersson
Extra: svrcek, sunken jr hillström.
Backar;
Dastous, söderström / ny 1B
Norlinder, Axelsson
Kindvall, Bertilsson
Djoos
Målvakt;
Källgren / ny 1M
Clara
"
1F - Järnkrok, Eklind, Bäckström
2F - Strömgren, gunler.
1C, Caggiula, Karlström
1B, L, Carlsson, A, Boqvist & G, Carlsson
M; Hellberg, Sandström
"
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Tror det är många här inne som skulle behöva logga ut och låta förlusten rinna över än innan man loggar in igen.
Hur kan man sitta och kritisera Alcen, gälla & co.s Jobb?
De har på två säsonger, TVÅ säsonger. Tagit oss från HA till en SHL final.
Om de lyckades med detta på TVÅ säsonger, så tycker då iaf jag att det känns jävligt bra. Hur bra är vi inte om 5 säsonger då?
Att komma ut från mörkret som legat över brynäs, är ingen sprint, det är ett maraton.
Som Gälla hade sagt, vi måste ha tålamod.
Fan sträck på er, slå er på bröstet och va stolt över Brynäs och våra gubbar!
Hur kan man sitta och kritisera Alcen, gälla & co.s Jobb?
De har på två säsonger, TVÅ säsonger. Tagit oss från HA till en SHL final.
Om de lyckades med detta på TVÅ säsonger, så tycker då iaf jag att det känns jävligt bra. Hur bra är vi inte om 5 säsonger då?
Att komma ut från mörkret som legat över brynäs, är ingen sprint, det är ett maraton.
Som Gälla hade sagt, vi måste ha tålamod.
Fan sträck på er, slå er på bröstet och va stolt över Brynäs och våra gubbar!
+ 32
Brynäs IF > Sv: SM-final 6 - Luleå - Brynäs
Så klart känns det tungt och tomt just nu.
Men imorrn är en ny dag.
Jävlar vad bra vi är, och vilken säsong.
Tänk hur dominant vi hade vart, om vi var bra i specialteams och en stabil målvakt.
Det är saker som går att förbättra och förändra till nästa säsong.
Detta var bara starten!
Ge mig en bra silly, med bra värvningar och en ny jävla säsong!
STOLT BRYNÄSARE!
Men imorrn är en ny dag.
Jävlar vad bra vi är, och vilken säsong.
Tänk hur dominant vi hade vart, om vi var bra i specialteams och en stabil målvakt.
Det är saker som går att förbättra och förändra till nästa säsong.
Detta var bara starten!
Ge mig en bra silly, med bra värvningar och en ny jävla säsong!
STOLT BRYNÄSARE!
+ 12
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Börjar länga efter sillyseason nu. Vill se vilka vi släpper. Och vad vi har pågång.
Detta var första året, där vi var sist ut på marknaden och hade förmodligen sämst handlingspunkt.
Kommer nog vara ett lockande erbjudande för spelare nästa säsong.
Målvaktssidan är fortsatt en snackis, hur ska vi lösa den delen? Kan Clara vara rätt?
Detta var första året, där vi var sist ut på marknaden och hade förmodligen sämst handlingspunkt.
Kommer nog vara ett lockande erbjudande för spelare nästa säsong.
Målvaktssidan är fortsatt en snackis, hur ska vi lösa den delen? Kan Clara vara rätt?
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
OveJärnkrok: Tror på laget, vi är absolut bättre än luleå.
Men tror inte att vi kommer få chansen.
Hade vi fått spela som luleå, hade det vart en 4-0 seger i matcher.
Men vi spelar efter olika regler. Luleå får hänga som ryggsäckar, trippa, filma m.m.
Vi får inte spela med kroppskontakt.
Inget kommer stoppa shl och tv4, från att deras fina story om hur luleå och omark äntligen fick sitt guld.
Men tror inte att vi kommer få chansen.
Hade vi fått spela som luleå, hade det vart en 4-0 seger i matcher.
Men vi spelar efter olika regler. Luleå får hänga som ryggsäckar, trippa, filma m.m.
Vi får inte spela med kroppskontakt.
Inget kommer stoppa shl och tv4, från att deras fina story om hur luleå och omark äntligen fick sitt guld.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
OveJärnkrok: Du tror vi kommer få den chansen?
Matchen på onsdag slutar 5-2, 3 pp mål Luleå.
Under hela matchen får Luleå 7 pp, vi 1 (som kommer i slutet av matchen där det står 5-1)
Där har du hur det kommer se ut sista matchen för säsongen.
Matchen på onsdag slutar 5-2, 3 pp mål Luleå.
Under hela matchen får Luleå 7 pp, vi 1 (som kommer i slutet av matchen där det står 5-1)
Där har du hur det kommer se ut sista matchen för säsongen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Så glad att jag missar sista matchen på onsdag.
Man såg redan från match 2, att det finns inget att spela om.
Det var bestämt från start att luleå ska ta guld.
Kollade man deras matcher mot Växjö och Frölunda, såg det likadant ut. Växjö är väl kanske serien de var jämnbra mot motståndet.
De var haft sån domarfördel hela slutspelet att det är skrattretande.
Varför spelar vi ens? Ge dem bara guldet.
Men men, sista matchen på onsdag, sen är det semester.
Och man slipper sitta och va äcklad över domarnivån en match till.
Man såg redan från match 2, att det finns inget att spela om.
Det var bestämt från start att luleå ska ta guld.
Kollade man deras matcher mot Växjö och Frölunda, såg det likadant ut. Växjö är väl kanske serien de var jämnbra mot motståndet.
De var haft sån domarfördel hela slutspelet att det är skrattretande.
Varför spelar vi ens? Ge dem bara guldet.
Men men, sista matchen på onsdag, sen är det semester.
Och man slipper sitta och va äcklad över domarnivån en match till.
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 5 - Brynäs - Luleå
Fast idag vann ju ett dåligt lag?
Inte svårt att försvara, om man får ta till alla fulknep utan att det blir konsekvenser.
Blir enkelt att spela då.
Vi fick aldrig en ärlig chans i finalen, bara lägga denna på hyllan och gå vidare.
Inte svårt att försvara, om man får ta till alla fulknep utan att det blir konsekvenser.
Blir enkelt att spela då.
Vi fick aldrig en ärlig chans i finalen, bara lägga denna på hyllan och gå vidare.
+ 3
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Utvisningen är solklar, men det som jag stör mig på så jävla mycket.
Vem bestämmer? Spelarna eller domarn?
Domarn hade ingen tvåa, först shinnimin skriker och är arg, då lyftet han armen.
Är det så finaldomarna ska jobba? Ta beslut på hur spelaren reagerar?
Vem bestämmer? Spelarna eller domarn?
Domarn hade ingen tvåa, först shinnimin skriker och är arg, då lyftet han armen.
Är det så finaldomarna ska jobba? Ta beslut på hur spelaren reagerar?
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Hahahaha, så dåliga vi vart i finalen är det sämsta vi vart iår.
Vi är klappkass, helt värdelösa.
Vi är klappkass, helt värdelösa.
+ 2
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Supportern: Luleå är så bra i 2a perioder. Vi måste vara med, vi måste spela enkelt och lungt.
Gälla ta TO
Gälla ta TO
+ 1
Brynäs IF > Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Indrasis. Hade han bara gått tillbaka till grunderna.
Spelat enkelt och använt sin fysik, hade han vart så mycket bättre.
Sluta försök så mycket, gör det enkelt!
Spelat enkelt och använt sin fysik, hade han vart så mycket bättre.
Sluta försök så mycket, gör det enkelt!
+ 2
1 · Nästa
Inte direkt så att Välimäki kostar oss något denna säsongen.
Vill du få in spets, då får du räkna med att de vill ha en klausul. Nog bör du kunna räkna ut det själv.
Inte så att spetsspelare har som mål att spela shl??
Jävligt skönt att Alcen lyckades få Välimäki på 2 år, det betyder att han spelar hos oss nästa säsong om han lämnar usa. Och vem vet, lyckas han inte i Canes så kanske han kommer redan denna säsong, då han fick ett one way kontrakt.
Finns fler spets backar på marknaden, Alcen har nog en på kroken ska du se.