Hägglundsmaffian

743 inlägg · 115 besäkare

Historik

1 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bjerselius och OP borde endast träna på att göra mål hela sommaren. Hade dom kunnat sätta åtminstone 1/10 av deras lägen hade vi varit ett större hot förra säsongen.
Dom är ju totalt ofarliga, motståndarna behöver inte ens bry sig om dom.

Dom gör det överlag bra men när dom missar varje läge dom får så finns det andra som kanske borde spela istället.
Skulle vi kunna få 10 mål och 15-18 poäng från OP och åtminstone 10-12p från Bjerselius så hade laget fått en helt annan dimension.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: jag tycker att vi har haft dåligt komponerade lag 3 säsonger i rad. Vi måste ju vara Sveriges enda lag utan en fungerande eller uttalad förstakedja (kanske Karlins fel dock?) en bra målvakt i taget som vi kör sopslut på (kanske Karlins fel dock?) vi överlevde första året i SHL för att vi hade ett sånt naivt och riskfyllt spel att motståndarna knappt trodde att det var sant och pga att Oskarshamn kanske var tidernas sämsta SHL lag. År 2 blottades vi.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: sant. Hinken har fått oss till att bli offer av ett slags Stockholmssyndrom. Man letar ursäkter och förklaringar till allt när sanningen egentligen kanske bara är att det är Hinken som är usel på att komponera ihop lag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: håller med. Nu följer jag inte SAIK men håller dom också på och lägger upp filmer från fysträning etc?

Kan tänka mig att det stör också. Man vill bara kötta i gymmet så kommer ett kamerateam och börjar störa mitt i allt.

Borde vara total kameraförbud från alla håll.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Videbro förklarar resultatet i en intervju. Förlängningen med Hinken känns bara ännu märkligare nu. Vi gjorde alltså en sån satsning att Hinken fick bygga ett lag vi egentligen inte hade råd med för att vi skulle gå upp.

Hinken misslyckades å det grövsta och styrelsen tänkte att det här går ju jätte bra, Hinken måste vi säkra upp med i 3 år till!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: den enda träningen Bjersa och OP ska syssla med hela sommaren är att stå och öva på att träffa mål och flygande anfall. Skulle dom kunna sätta åtminstone en bråkdel av sina lägen hade vi varit betydligt farligare.

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Gavelo: det går bra nu Hinken!!!

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Dexter : Leksand Kan väl inte gå upp? Helt nytt lag och hög målsättning. Kommer ta 20 matcher att spela ihop laget och sen blir pressen för stor. Det vet väl alla!?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: är det bara jag som känner att Hinken har vänt på spelbrickan MoDo? Förra säsongen hade vi trubbiga och usla backar. Det gick dåligt.

I år får vi bättre backar men trubbiga forwards. I Hinkens värld betyder det att det måste bli bra när man gör tvärtom!
Personligen så är jag inte lika övertygad.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag tittar på spelschemat men just nu känner jag absolut ingenting. En förnimmande känsla av ångest smyger sig möjligtvis på.

Hinken, en riktig Mododödare!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Vi sparkade Karlin och slutade 1 match från final. Det var bättre än jag vågade hoppas på under Karlins sista tid.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: slå även ett getöga på infiltrationen av personer från Västra Götaland de senaste åren! Känns inte naturligt...

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
HalvHund: typ så.
För mig symboliserar MC losermentaliteten MoDo haft de senaste säsongerna.
Ger mig fan på att han drar på sig ett matchstraff game 7 i slutspelet när vi ligger under med 3-2 och jagar kvittering.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Att Linus drar måste väl åtminstone betyda att vi har något nytt att presentera?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: ja jag tycker att det är dåligt skött med MC.
Hinken skickar dubbla signaler när han säger att dom jätte gärna vill ha Måns men samtidigt får han inget erbjudande.

Tycka vad man vill om Måns insatser och fortsättning i klubben men det framstår som ytterst amatörmässigt skött. Allra helst när man yttrar sig offentligt om det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vilken död silly. Ska det bli ännu en vecka utan nyheter?
Jag befarar att vi snart går in i en period där Hinken växlar fokus på ursäkterna och börjar klaga på död marknad och få tillgängliga spelare ute.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: håller med. Fitz är bra men han är inte så bra att han är värd att vänta på.

Tänk om vi mot förmodan har 4 kedjor som klickar sen ska en gubbe i lådan dyka upp och eventuellt skapa friktion i minst en kedja.

Vi har även nya tränare som aldrig känt på Fitz, jag tror det är bättre att ha någon mindre skadebenägen från dag 1 än någon som måste slicka sina sår halva hösten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SPOODI: SKÄMTAR DU!? 🤣🤣🤣

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SPOODI: hur står det till med läsförståelsen själv om man inte förstår vad ordet "kanske" betyder?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Kravställan ska upp!!!
Fitzgerald kanske kommer in lite senare, han är upptagen med annat.

Men glöm inte, kravställan ska upp!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: ja det är ju ingen slump att det blir Brynäs. En bättre mentor än Bäckström finns ju knappast i Capitals ögon.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Peja: just den grejen borde göra MoDo mer desperata att gå upp. Vi har inte råd med ett mellanår och tappa talanger.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: det är ju bara Lövare som skriver så för att hetsa och retas. Inte ens riktiga rykten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: får vi en dålig start måste Hinken iväg illa kvickt så att vi kan ha en ny SC senast i November.

Allra helst om vi går dåligt och Kalmar flyger fram, blir lätt att rikta strålkastaren på problemet då!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: 40K i månaden? Det lät väldigt billigt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
fryppe: så om man bygger ett spetsigt lag har man bara fyllt det med spelare som kommer göra skillnad?
Och ett trubbigt lag är fyllt med sopor?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: tack för klargörandet, du vet alltså inte vad spets betyder.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: har du i huvudtaget någon aning om vad spets betyder? Man är inte spets bara för att man spelar i en viss liga eller i ett visst lag.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: lite konstigt resonemang. Man behöver inte vara spets bara för att man spelar i ett vinnande lag.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Hinken gör fel varje säsong och så testar han att göra tvärtom säsongen efter. Han använder MoDo som ett slags trial and error experiment.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Det är inget lagbygge man får ståfräs av direkt. Men det kan bli bra om man kommer ihop som lag. Det är ju lite av en motpol från förra säsongens lag så det borde ju kunna bli bra i teorin.

Men om det inte fungerar så kommer Hinken få det hett om öronen "hur trodde han att ett så trubbigt lag skulle fungera"

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: totalsågar även satsningen på SDHL.


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
MP skriver att Bernhardt knappast hamnar i AIK.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vikingmodo : bilden man får av Karlberg är väl inte direkt att han är en hård kravställare. Känns ganska mjuk och på frågan vad för slags ledare han är kunde han knappt svara på det. "försöker vara schysst och behandla alla lika"

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: får väl hoppas på minst ett nyförvärv i samband med lägesrapporten.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Hinken har aldrig funderat på att det kanske är han som är för dyr sett till värdet som vi får?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Larsson är märklig, om det är klart att han lämnar.. Varför lämnar han inte?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Sen är det så här, en hockeyspelare och dennes flickvän kan inte bara välja var man vill bo. Bernhardt har kraftigt sänkt sina aktier och måste inse att dom behöver ta ett steg tillbaka och gå till ett ställe som gynnar karriären bäst.

Välja ett kul ställe att bo på kan man göra när man stärkt sina aktier.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: är Berra ens ihop med samma tjej fortfarande?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: ja det var faktiskt lite roligt att googla "henrik Gradin tvåvägsback" ett uttryck han kanske borde sluta med?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: men det är ju lite märkligt att AIX och SSK får in spelare kontinuerligitet och från relativt höga hyllor. Vis av erfarenhet blir man inte förvånad om Hinken står med byxorna nere när spelarmarknaden är rensad.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vilken jävla nacke Rosén har i intervjun!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: lyssnar man på Hinken i senaste videon från omklädningsrummet så hör man ju direkt från hästens mun att det var kaosartat. Sen vad det innebär vet man ju inte men att man tar upp det på det viset betyder att det borde ha stormat rätt ordentligt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: ja man undrar ju vad oddsen är att man hittar rätt puzzelbitar till ett lagbygge på samma ställe hela tiden.
Vi hade kanske fått ett bättre lag om man letade lite bredare istället?

MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: har AIX fått hybris på riktigt? 🤣

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: nu först kom dom på det? 🫣

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: lägg till Bjerselius i den listan. Det kittlar ju inte direkt med den centeruppställningen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: ja precis. 40% som siffra säger ingenting.
Hockeyspelare har även fler hjärnskakningar etc än vanligt folk vilket kan leda till depressioner och andra psykiska åkommor. Det är nog en större orsak än "press"

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: att 40% av elitidrottare har mått dåligt av stress säger ingenting. Det kanske är en lägre siffra än i befolkningen i övrigt.

1 ·
Om Hägglundsmaffian
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: 19. Stor grabb

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(