Historik
Föregående · 14 · Nästa
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
På vilken nivå ligger ryktet? 1-3?
Varför drar signeringen ut på tiden?
På vilken nivå ligger ryktet? 1-3?
Varför drar signeringen ut på tiden?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Har alla tagit semester från hockey? Verkligen dålig aktivitet här. Är Adam på gång till Malmö? Är det någon som vet något om detta?
Har alla tagit semester från hockey? Verkligen dålig aktivitet här. Är Adam på gång till Malmö? Är det någon som vet något om detta?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Finns det någon mera information om Rhodin?
Finns det någon mera information om Rhodin?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Ja kommer Maztro med ej underbygda rykten som inte håller blir det inte nådigt.
Skämt å sido, det vore super med Rhodin i laget och han verkar inte ta det med en klackspark att gå ner en nivå. Tack Lukner, du kanske ordnar backbesättningen som ger stabilitet.
Ja kommer Maztro med ej underbygda rykten som inte håller blir det inte nådigt.
Skämt å sido, det vore super med Rhodin i laget och han verkar inte ta det med en klackspark att gå ner en nivå. Tack Lukner, du kanske ordnar backbesättningen som ger stabilitet.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Mike Skinner:
jo, det är klart men finns det en övertygelse om vad man vill ha är det dumt och vänta, eller är det rea i åtanke.
jo, det är klart men finns det en övertygelse om vad man vill ha är det dumt och vänta, eller är det rea i åtanke.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
horcoff:
Även jag ville med min kommentar vara lite rolig.
Det kunde ha blivit Västerås, som ligger närmare Karlstad.
Även jag ville med min kommentar vara lite rolig.
Det kunde ha blivit Västerås, som ligger närmare Karlstad.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Slinger:
Det hoppas jag inte han är, eller finns det andra indikationer efter som du tar upp det?
Det hoppas jag inte han är, eller finns det andra indikationer efter som du tar upp det?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Perfekt, jag undrade varför det drog ut på tiden. Det får inte bli samma utdragna process som inför senaste säsongen. Gör klart med spelarna så att de kan börja träna och lära känna varandra! Det är ett otyg att dra ut på tiden. Antingen finns pengarna eller inte.
I dagarna fick Almtuna en väldigt bra sponsor, omsättning på 500 miljoner. Därför gick de ut och shoppade igen även om de sagt att de hade fullt.
Perfekt, jag undrade varför det drog ut på tiden. Det får inte bli samma utdragna process som inför senaste säsongen. Gör klart med spelarna så att de kan börja träna och lära känna varandra! Det är ett otyg att dra ut på tiden. Antingen finns pengarna eller inte.
I dagarna fick Almtuna en väldigt bra sponsor, omsättning på 500 miljoner. Därför gick de ut och shoppade igen även om de sagt att de hade fullt.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Hakan Olsen:
Ett tillägg: VIK verkar har varit och dragit i rätt många spelare. Det kan bero på att de förlorar Olausson och är rätt desperata.
Ett tillägg: VIK verkar har varit och dragit i rätt många spelare. Det kan bero på att de förlorar Olausson och är rätt desperata.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Knogen:
Jag har svårt att gradera ryktet eftersom det är några led innan det kom till min kännedom.
Ett par andra rykten via VIKs fans hemsida (Grukburken):
"Sedan tidigare tittar VIK även på backarna Greger Artursson (ex-Mora)," och även Adam Andersson har VIk varit i kontakt med enligt samma källa.
Förmodligen har det varit kontakter men vart dessa leder till är svårt att sia om. Frågan är vad MIK vill och har att erbjuda,
Jag har svårt att gradera ryktet eftersom det är några led innan det kom till min kännedom.
Ett par andra rykten via VIKs fans hemsida (Grukburken):
"Sedan tidigare tittar VIK även på backarna Greger Artursson (ex-Mora)," och även Adam Andersson har VIk varit i kontakt med enligt samma källa.
Förmodligen har det varit kontakter men vart dessa leder till är svårt att sia om. Frågan är vad MIK vill och har att erbjuda,
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Metal Guru:
ok, Tuokko är på gång, något som jag stöder. Åtminstone har ha bytt hjul på bilen ute på byn om jag förstått det rätt.
ok, Tuokko är på gång, något som jag stöder. Åtminstone har ha bytt hjul på bilen ute på byn om jag förstått det rätt.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Jag tycker sidan börjar spår ur en del. Vad är bara tokrykten, rykten och rykten med tyngd (dvs seriösa)? Det måste uttryckligen anges (1-3).
För min egen del skulle jag gärna se M. Tukko och någon mera intensiv forward i laget till hösten. Några som kan jaga vettet och orken ur motståndarna.
Jag tycker sidan börjar spår ur en del. Vad är bara tokrykten, rykten och rykten med tyngd (dvs seriösa)? Det måste uttryckligen anges (1-3).
För min egen del skulle jag gärna se M. Tukko och någon mera intensiv forward i laget till hösten. Några som kan jaga vettet och orken ur motståndarna.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Slinger:
Är det flytt på gång?
Jag letar en ny klubb och min agent jobbar på högvarv den här veckan för lösa allting, säger Artursson
Är det flytt på gång?
Jag letar en ny klubb och min agent jobbar på högvarv den här veckan för lösa allting, säger Artursson
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Uppsala har haft en riktigt bra sportsäsong. Almtuna, Sirius bandy, Storvreta innebandy, och basketen har gjort mycket bra ifrån sig, trots detta kan Almtuna konkurrera om att få plats i tidningen. Uppsala är Sveriges fjärde stad befolkningsmässigt och det är på sin plats att det skall finnas bra lag, men det har inte varit på det viset. Har det blivit ett trendbrott? Intresset för lagen pekar i den riktningen och dessutom hägrar ett stort inomhuskomplex med plats för olika sporter, inklusive hockey. Den har åtminstone kommit upp på ritbordet. Månne andra delar av Sverige bäva.
Almtuna har tydligen värvat klart nu, åtminstone enligt klubbdirektören.
Uppsala har haft en riktigt bra sportsäsong. Almtuna, Sirius bandy, Storvreta innebandy, och basketen har gjort mycket bra ifrån sig, trots detta kan Almtuna konkurrera om att få plats i tidningen. Uppsala är Sveriges fjärde stad befolkningsmässigt och det är på sin plats att det skall finnas bra lag, men det har inte varit på det viset. Har det blivit ett trendbrott? Intresset för lagen pekar i den riktningen och dessutom hägrar ett stort inomhuskomplex med plats för olika sporter, inklusive hockey. Den har åtminstone kommit upp på ritbordet. Månne andra delar av Sverige bäva.
Almtuna har tydligen värvat klart nu, åtminstone enligt klubbdirektören.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Hur ser det ut när det gäller dalatidningarnas intresse för MIK? Upsala Nya Tidning har ett antal artiklar i veckan om Almtuna och hur bra de är att värva. För att det skall bli något intresse bland allmänheten måste det skrivas om MIK i tidningarna.
Hur ser det ut när det gäller dalatidningarnas intresse för MIK? Upsala Nya Tidning har ett antal artiklar i veckan om Almtuna och hur bra de är att värva. För att det skall bli något intresse bland allmänheten måste det skrivas om MIK i tidningarna.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Metal Guru:
ok, det kan vara Kimby som Almtuna syftade på avseende värvning av klasspelare.
ok, det kan vara Kimby som Almtuna syftade på avseende värvning av klasspelare.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Slinger:
Ja, detta vara en uppenbart dålig ryktesspridning. Inte ens godkännt som aprilskämt.
Ja, detta vara en uppenbart dålig ryktesspridning. Inte ens godkännt som aprilskämt.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Det vore perfekt om Jonas W. och Bogg kommer tillbaka, Jag har större hopp om ett bra lag till nästa säsong jämfört med vad jag hade inför 2008/09. Nu finns det något att starta ifrån.
Det vore perfekt om Jonas W. och Bogg kommer tillbaka, Jag har större hopp om ett bra lag till nästa säsong jämfört med vad jag hade inför 2008/09. Nu finns det något att starta ifrån.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Ros i Aftonbladet har varit ute igen med att Leksand är intresserade av Rhodin. Det bästa vore om Greger, Rhodin och Nordström kommer till MIK, sedan fylls det på med ungtupparna. Rhodin och Norström var helt suveräna under matcherna mot HV. Jag tycker inte att Nordström fick den kredit han förtjänar i kvällspressen, läs Sportbladet. Det var ett antal för många sidor om Jönsson.
Ros i Aftonbladet har varit ute igen med att Leksand är intresserade av Rhodin. Det bästa vore om Greger, Rhodin och Nordström kommer till MIK, sedan fylls det på med ungtupparna. Rhodin och Norström var helt suveräna under matcherna mot HV. Jag tycker inte att Nordström fick den kredit han förtjänar i kvällspressen, läs Sportbladet. Det var ett antal för många sidor om Jönsson.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Roberts statistik ser bra ut, men det säger inget om framtiden. Han har bra längd- och viktsdata. MIK behöver även en del spelare med pondus, inte bara tekniska lättviktare.
Roberts statistik ser bra ut, men det säger inget om framtiden. Han har bra längd- och viktsdata. MIK behöver även en del spelare med pondus, inte bara tekniska lättviktare.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Stigsson:
Bra, Almtuna var även intresserade av honom.
Bra, Almtuna var även intresserade av honom.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Barbapappa:
Jag skall inte gnälla på dig Barraapapap, utan kommer med något positivt: "Stefan kör barmark" Träningsdosen ser bra ut. Inför föregående säsong var jag fundersam till hur träningen genomfördes, och som jag befarade var, enligt hemsidan, inga a-lagsspelare med då från början. Nu blir det förhoppningsvis helt andra bullar.
Vad var der om Kerman? Är han ledig och vill komma till ovansiljan?
Jag skall inte gnälla på dig Barraapapap, utan kommer med något positivt: "Stefan kör barmark" Träningsdosen ser bra ut. Inför föregående säsong var jag fundersam till hur träningen genomfördes, och som jag befarade var, enligt hemsidan, inga a-lagsspelare med då från början. Nu blir det förhoppningsvis helt andra bullar.
Vad var der om Kerman? Är han ledig och vill komma till ovansiljan?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Mike Skinner:
Detta kanske inte är rätta stället att kommentera årets kvalserie, men det har varit en besvikelse. Jag såg AIK - SSK men det var inte snack om saken. SSK var bättre,. AIK-spelarna var som gele i benen, har inte sett något liknande, det var någon AIK-spelare som kom i spagat efter tackling. Nästa säsong måste MIK vinna mot AIK och liknande lag för att ha en chans till högsta serien. Jag skäms något att MIK var chanslösa mot AIK udner serien.
Detta kanske inte är rätta stället att kommentera årets kvalserie, men det har varit en besvikelse. Jag såg AIK - SSK men det var inte snack om saken. SSK var bättre,. AIK-spelarna var som gele i benen, har inte sett något liknande, det var någon AIK-spelare som kom i spagat efter tackling. Nästa säsong måste MIK vinna mot AIK och liknande lag för att ha en chans till högsta serien. Jag skäms något att MIK var chanslösa mot AIK udner serien.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Steff:
Jag såg sista matchen mot Almtuna i Uppsala, och blev, och flera med mig, imponerade av Martins speed. Han borde utnyttja sin skriskoåkning mera, inte bara vid enstaka tillfällen
Jag såg sista matchen mot Almtuna i Uppsala, och blev, och flera med mig, imponerade av Martins speed. Han borde utnyttja sin skriskoåkning mera, inte bara vid enstaka tillfällen
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Tubest:
Rhodin är enligt Sportbladet intressant för Leksand. Följer i så fall Greger med?
Rhodin är enligt Sportbladet intressant för Leksand. Följer i så fall Greger med?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
morahockey:
Helt klart är dessa, nedan, intressanta. Jag är speciellt imponerad av Westerling som är en av de tongivande i AIK. Men är han intresserad av att komma tillbaka till Mora när han fått smak på storstadslivet och Stureplan? Martin Jansson vore bra som injektion och Boggen har gjort det bra i Timrå. Naturligtvis är Rhodin en stor klippa i försvaret, och om det kan kombineras med Greger blir det superbra. Frågan är hur mycket lönen för dessa ligger på numera, Förutom dessa skulle jag gärna vilja att Genoway och Sandström blir kvar. Båda visa en hel del energi. Har inte Genoway lämnat redan?
Tomas Rhodin, Färjestad
Håkan Bogg , Timrå
Martin Jansson
Jonas Westerling , AIK
Helt klart är dessa, nedan, intressanta. Jag är speciellt imponerad av Westerling som är en av de tongivande i AIK. Men är han intresserad av att komma tillbaka till Mora när han fått smak på storstadslivet och Stureplan? Martin Jansson vore bra som injektion och Boggen har gjort det bra i Timrå. Naturligtvis är Rhodin en stor klippa i försvaret, och om det kan kombineras med Greger blir det superbra. Frågan är hur mycket lönen för dessa ligger på numera, Förutom dessa skulle jag gärna vilja att Genoway och Sandström blir kvar. Båda visa en hel del energi. Har inte Genoway lämnat redan?
Tomas Rhodin, Färjestad
Håkan Bogg , Timrå
Martin Jansson
Jonas Westerling , AIK
Mora IK > Sv: Övrigt
Mike Skinner:
Det hade tydligen hettat till mellan Perra och Jönsson avseende köordningen till kaffeautomaten (atomata på värmlandska). Bägge har ett ökänt dåligt morgonhumör. "Få ja int en köffe degradere je dö ti reservbänka, vräkte Perra ur sig. Jösse förstod inte hälften men replikerade med att han skulle gå klaga för Loben. Och på den vägen är det.
Det hade tydligen hettat till mellan Perra och Jönsson avseende köordningen till kaffeautomaten (atomata på värmlandska). Bägge har ett ökänt dåligt morgonhumör. "Få ja int en köffe degradere je dö ti reservbänka, vräkte Perra ur sig. Jösse förstod inte hälften men replikerade med att han skulle gå klaga för Loben. Och på den vägen är det.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Tubest:
Även jag som brukar, enligt vissa, vara rätt negativ tycker det är bra att Lasse får vara första-målvakt. Det är viktigt att börja längst bak för att bygga ett lag. Men hur ser det ut på backsidan? Det är nästa steg som är mycket viktigt att få utrett. Sedan är det dags för forwardssidan att krydda på det vi förhoppningsvis har dvs. de unga hungriga och tangfulla spelarna. Men som sagt målvakt och försvar är det som skall vara ryggraden
Även jag som brukar, enligt vissa, vara rätt negativ tycker det är bra att Lasse får vara första-målvakt. Det är viktigt att börja längst bak för att bygga ett lag. Men hur ser det ut på backsidan? Det är nästa steg som är mycket viktigt att få utrett. Sedan är det dags för forwardssidan att krydda på det vi förhoppningsvis har dvs. de unga hungriga och tangfulla spelarna. Men som sagt målvakt och försvar är det som skall vara ryggraden
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Stigsson:
Kan tänka mig in i hans situation. Han har varit andra målvakt ett tag och behöver stå för att utvecklas. Det tillhör en målvakts utbildning att stå i matcher.
Kan tänka mig in i hans situation. Han har varit andra målvakt ett tag och behöver stå för att utvecklas. Det tillhör en målvakts utbildning att stå i matcher.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Stigsson:
Vi får hoppas att Lasse får chansen. Risken är att han kastar bort sin karriär inom hockey.
Vi får hoppas att Lasse får chansen. Risken är att han kastar bort sin karriär inom hockey.
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
zeb:
En annan sak. I dagens Upsala Nya Tidning redovisades olika klubbars omsättning, elitserien och de som var i kvalserien samt Almtuna.
Modo och Brynäs 118-120 miljoner (övriga elitserielag 130-180 miljoner; FBK högst)
Leksand 90 miljoner (ungefär i samma nivå som SSK, Timrå, Luleå, Skelefteå, DIF och Rögle)
VIK 24 miljoner
AIK 20
Växjö 15
Almtuna 6
MIK ?
En annan sak. I dagens Upsala Nya Tidning redovisades olika klubbars omsättning, elitserien och de som var i kvalserien samt Almtuna.
Modo och Brynäs 118-120 miljoner (övriga elitserielag 130-180 miljoner; FBK högst)
Leksand 90 miljoner (ungefär i samma nivå som SSK, Timrå, Luleå, Skelefteå, DIF och Rögle)
VIK 24 miljoner
AIK 20
Växjö 15
Almtuna 6
MIK ?
Mora IK > Sv: Rhodin
mattias - 74:
Ni kanske behöver rullatorer till nästa säsong? Ejerdhal kan säkert köpa in en uppsättning. Han är snart redo för en sådan själv. Enligt Upsala Nya Tidning har han styrt och ställt lite hur som helst, men han får kasta in handduken inom en snar framtid. Då ör Leksand utan sin finansier, och hur skall det gå? Blir det Claes Olsson istället?
Ni kanske behöver rullatorer till nästa säsong? Ejerdhal kan säkert köpa in en uppsättning. Han är snart redo för en sådan själv. Enligt Upsala Nya Tidning har han styrt och ställt lite hur som helst, men han får kasta in handduken inom en snar framtid. Då ör Leksand utan sin finansier, och hur skall det gå? Blir det Claes Olsson istället?
Mora IK > Sv: Silly Season inför säsongen 2009/10
Mike Skinner:
Det vore super om bägge spelade i MIK. Märkligt att alla vill till det sjunkande skeppet Leksand.
Det vore super om bägge spelade i MIK. Märkligt att alla vill till det sjunkande skeppet Leksand.
Mora IK > Sv: Övrigt
Mike Skinner:
Glömde en sak, du får finna dig i att det är pre-Silly-season vilket gör att det är lite tomgång i systemet, även om det har hänt en del på kansliet. Dessutom behöver vi inte vara allvarliga 100% av tiden, det är ju bara ett spel.
Förresten, har lärkorna kommit till Lund?
Glömde en sak, du får finna dig i att det är pre-Silly-season vilket gör att det är lite tomgång i systemet, även om det har hänt en del på kansliet. Dessutom behöver vi inte vara allvarliga 100% av tiden, det är ju bara ett spel.
Förresten, har lärkorna kommit till Lund?
Mora IK > Sv: Övrigt
Hakan Olsen:
Det jag har sett hitills är elitserielagen helt klart bättre än de allsvenska lagen i år. De är mera distinkta i sitt agerande. Jag hade även den känslan under föregående års kvalserie, men ni vet hur det gick. MIK tog inte vara på sin elitserie-erfarenhet och den pondus de hade då.
Det jag har sett hitills är elitserielagen helt klart bättre än de allsvenska lagen i år. De är mera distinkta i sitt agerande. Jag hade även den känslan under föregående års kvalserie, men ni vet hur det gick. MIK tog inte vara på sin elitserie-erfarenhet och den pondus de hade då.
Mora IK > Sv: Övrigt
Barbapappa:
Imponerande att du svarade så tidigt. Kakburksfrågan har blivit en "het potatis" verkar det som. De som hackat på dig avseende kakburken verkar ha sitt ursprung i avundsjuka. Vem vill inte veta vad som finns i kakburken? Om de med "sticky fingers" vill rota någon annan stans är det upp till dem. För oss är det kakburken som gäller, eller nybaakt tunnbröd.
Imponerande att du svarade så tidigt. Kakburksfrågan har blivit en "het potatis" verkar det som. De som hackat på dig avseende kakburken verkar ha sitt ursprung i avundsjuka. Vem vill inte veta vad som finns i kakburken? Om de med "sticky fingers" vill rota någon annan stans är det upp till dem. För oss är det kakburken som gäller, eller nybaakt tunnbröd.
Föregående · 14 · Nästa
Tror inte att Mr Horcoff cyklar med en mosbricka, ingen bricka över huvud taget. Det blir nog torkad stillahavslax i så fall.