Historik
Föregående · 5 · NästaFrågan är vad som händer nästa säsong om vi tappar tonåringarna? SHL lagen kommer att få ännu mer pengar från tv avtal m.m. nästa år så det blir nog ännu svårare att ta sig upp ju längre tiden går.... Men som sagt vad vill och kan föreningen göra?
Timeout efter knappt 2 min efter en periodpaus??!!
Jag menar efter 3 förluster så borde det ju brinna av revansch i spelarna om man nu ska vara ett topplag...Vi är ju tydligen sönderlästa av motståndarna och vad är då motdraget? BIK hemma, Modo hemma avslöjade våra brister mot lag som ställer upp i mittzon och vi drar ned på tempo, blir långsamma i egen zon och tappar farten. Jag är skeptisk just nu....
Jag saknar tyngd i både anfall och försvar.
Saknar ett bortaspel.
Vart är vi på väg.....
Ett bra bortaspel vore önskvärt men det har vi inte som ett topplag bör ha.
Det saknas backar, nån som kan hota från blå men det är ju ingen överraskning sen Nielsen for hem. Övre halvan javisst men topp 2 är jag tveksam till om det inte blir förändringar i laget.
Bävar inför JVM.....
BlackBay:Du kanske har rätt men om man tittar på Giffarna så har ju inte arenans läge varit nån jättetillgång publikmässigt precis o då snackar vi centralt. Nu är det väl så att kvalitet på planen ger bättre resultat, bättre tabellläge o mer folk på matcherna oavsett var arenan ligger. Modos snitt i år vet jag inte men nog är det väl lägre o då har dom rätt bra kvalitet på laget....
Räknar man med 90% beläggningskrav på en ny arena o bygger en ny i stan för ca 7000 åskådare ja då ska snittet vara 6300.
Om det är möjligt - javisst
Tror jag på detta - japp
Blir det så - Nja tveksamt men vad vet jag.....
Dream Team: Murley ska inte ens vara ombytt. Inte många gånger den mannen tagit emot pucken med fart. Totalt urusel match efter match men spelar ändå. Det finns juniorer som uträttar oändligt mycket mer så släpp fram Wedin nu...
Det ser inte ett dugg bättre ut nu än förut. Perra har inga svar, han vet inte och han kan f-n i mig inte åstadkomma nån förändring.
Ett tränarbyte måste ske nu - det behövs inga mer bevis nu, det räcker nu. Nu gäller det att bygga ett lag och ett nytt spelsystem inför kvalserien.
Vi har haft så många chanser att plocka in poäng på lagen ovanför men underpresterat vid varje tillfälle och om inte tränarna ser problemet vad gör de då i båset.
Här pyntar man in etxra pengar utöver årskort och vad får man tillbaka?
Vore jag Perra skulle jag självmant tacka för mig o diskret pysa ut.
Olle: TRÄNARBYTE då hakar jag på annars får det vara...
Jag vet inte vad som är fel men när laget presterar på det här viset i det läget som laget befinner sig i tabellen då måste nåt vara fel... frågan är vad det finns för alternativ på tränarposten förutom Ante K.
Visst nära en upphämtning men det räcker liksom inte att ge bort matchen i de två första perioderna
Skandalöst svagt minst sagt
Ny tränare, Ny målvakt, en sniper och en bra back så kanske vi klarar KS.
klarar Timrå IK elitliscensen ö h t?
Men som sagt fram med korten på bordet strutsens tid är förbi
Timrå har seriens särklassigt sämsta lag både på papperet och på banan och innget passande spelsystem om det nu finns något.
Visst vi kan spela jämnt i 5-5 spelet men det har inte gett några poäng för PP räcker inte alls till inte på långa vägar..
Och vad beror det på?
Tja kvalitet/spetskompetens saknas. Att ingen i organisationen märkte det när minst sagt tveksamma värvningar dök upp är ju en gåta.
Årets Timrå är en enda stor chansning som inte gick hem i år heller och vad som fick Perra att fortsätta en säsong till det vete fan.
Tränare, sportchef, o övrig ledning får ta på sig hela ansvaret för detta misslyckande och för att uprätta något uns av trovärdighet bör ledningen visa på STOR HANDLINGSKRAFT redan i morgon. Hur ser handlingsplanen ut? Vad innebär det att man tvingas göra om budgeten?
Hur ser målsättningen ut fr o m nu?
Spelare som underpresterar - varför?
Saknas sportsligt kunnande så måste såna in i föreningen omedelbart!
Nu räcker det inte med att strutta omkring i klubbkavaj och tro att allt löser sig av sig självt.
Vad är den faktiska orsaken till ekonomin är så usel?
Jag vill ha nån form av svar o vänta till årsmötet verkar ju vara en aning sent....
Jag håller på att ge upp......
I ST hetter det möte med sportansvariga och i Expressen hette det hemligt krismöte och vad vet man vad som kom fram på det mötet.
Kanske värva en back eller kanske en back och en forward om ekonomin tillåter och omprioriteringar måste då ske. Sparka tränaren eller ska han avgå självmant vi får väl se..
Det hela hockeysverige sett för länge sedan att laget helt enkelt är för dåligt det verkar ha passerat styrelsen obemärkt förbi.Man undrar ju vilken sorts tränare som kan ändra på detta..
Ingen av de s.k experterna tror att Timrå kan ta sig ur bottenträsket men tänk va jävla underbart om det kunde bli en tändvätska för laget och om de kunde bevisa att alla haft fel...
Ja det är sådana förhoppningar man har nu - inte speciellt realistiska men It aint over until....
Det kostar ju inget att drömma....
Håller med Jimmy H - de måste agera och det måste ske nu oavsett vad resultatet blir!
Det handlar om hur man bygger ett lag och vi skulle få fler spelare med lokal anknytning.
Nu kan man vara lite efterklok och säga det skulle inte se sämre ut än vad det gör idag men med rätt tränare och juniorernas energi o inställning mixat med en riktigt bra 1 :a femma o rutin från delar av den trupp vi har idag sä är jag övertygad om att det sett mycket bättre ut och det hade varit roligare att gå titta på Timrå.
Kanske dags att byta leverantör eller jämna skiten med backen och låtsas som det aldrig funnits.
Eller kanske en ny ledning kan åstadkomma en förändring, byta leverantör av material, ställa krav på de som inte vill jobba och riva ned och bygga nytt och bygga rätt.
Hade detta varit i ett annat företag så inte hade ledningen tillåtits göra samma misstag år in och år ut.
Timrå IK är nu ett åtlöje för hela hockeysverige, tyvärr!!!
Det finns containrar för pappersinsamling som rör sig bättre och snabbare än vissa spelare gör just nu och ändå spelar de nästa match. Det är för mig helt obegripligt
Vad beror det på?
Jag vägrar att tro det är över men kraftfulla åtgärder behövs NU!!
Styrelsen borde i detta nu, om det inte redan haft det, ha ett krismöte och sedan presentera en tydlig plan för att försöka hindra bygget att bli ett fornminne där det en gång i tiden spelades hockey.
Nä man vet ju inget om nånting inom Timrå IK längre..
Lägger man dessutom till den bild av föreningen som negativ publicitet ger av bl a Boork, mfl s.k experter och övrig media så ter ju sig föreningen som löjligt oproffesionell.
Inte ens lokala media har ju egentligen inte ifrågasatt nånting om lagbygge och föreningens mål och visioner när riksmedia sågade allt jämns med fotknölarna.
Det verkar ju som om ledningen inte bryr sig ö h t, kul så länge det varar typ. så ser det åtminstone ut i mina ögon.
Hade Friberg gjort mål så....
Vi kan gnälla hur mycket som helst på spelare o tränare men någon bakom skrivborden i barackerna har satt ihop det här laget.
Nu måste det det bli konsekvenser av misskötseln annars så framstår ju Timrå IK som om dom faktiskt inte bryr sig. Förtroendet måste återupprättas och då krävs tydliga förändringar.
Det måste vara färdigchansat med värvningar, en tydlig spelidé, nytt blod in i föreningen som har framtidstro och inte gömmer sig bakom uttalanden om att vi är så liten förening och vi har ingen bra arena.
Runt 55 miljoner läggs på truppen och detta är vad de fick till trots att de "kunde börja planera för en ny säsong på en gång" som det hette efter Landers sista match.
STOPPA NEDMONTERINGEN AV TIMRÅ IK
vad man skulle vilja veta är ju hur dyr truppen är i år jämfört med fjolåret och om det finns nåt som helst reservkapital för att försöka rädda laget kvar för det kommer att behövas.
Att som TJ inledde upptaktsträffen med att vi är en så relativt liten klubb och har en liten arena köper jag inte heller. Lule, Saik, Växjö, är ju exempel på att det funkar ändå.
Nä det enda raka är pumpa in ett nytänkande i föreningen och för det så krävs det nya personer som vill utvecklas föreningen o inte avveckla om det inte redan är för sent alltså...
Riddarn och Lundström är ju egentligen bara back-up målvakter.
Men att ingen i organisationen reagerat på lagbygget är väl det som skrämmer mest och visar på en rejäl oproffsighet som genomsyrar föreningen.
Att spara på spelartruppen vilket ger dåliga resultat, som ger dåliga publiksiffror, minskad försäljning,dålig marknadsföring av varmärket Timrå IK m.m. kan väl inte vara rätt väg att gå ekonomiskt sett. jag fattar ingenting hur de täner om de tänker ö h t
Vampola såg ju ut som en bra värvning men det måste väl komma fler eller tänker dom bygga laget runt defensiva spelare och hur kommer då PP att se ut, nåja kanske Pärssinen o Pikken kan tillsasmmans med Vampola stå för det. Men var är PP backen funderade jag.....
Jag saknar ett riktigt hemmaspel - att äga banan och styra o ställa men då krävs att man likt säsongen i början på 2000 -talet har kvalitet kombinerat med kämpaglöd och en röd tråd i sitt eget spel. Vi har ingetdera och har inte haft de senaste 3-4 åren. Nedmonteringen av ES-föreningen Timrå IK fortsätter och jag ser ingen ljusning men jag ger inte upp i alla fall inte än....
Behöver jag säga att jag är jävligt besviken på ledningen.
Så nu fick jag avreagera mig lite och funderingarna varför jag pyntade över 10 000 spänn för detta fortsätter...
Ett utgående kontrakt konta ett nytt i frölunda OK Nubben visste vad Hahl hade här och sen vare bara för frölunda att bjuda över eller....
men Timrå höjde budet och då ökade frölunda sitt eller....
är det nån som tror att Timrå kunde knäcka frölundas bud då eller...
Är det säkert att Nubben viskade om hahls kontrakt och vad Timrå bjöd eller var det agenten som vill höja sitt arvode?
Svar vi inte kommer att få utan att prata med de inblandade och förresten vad spelar det för roll nu.
Vi ligger dyngsist och frågan vi bör ställa är vad kommer föreningen att göra åt detta?
Ett studiebesök hos de två nordligaste lagen vore kanske på sin plats.
Detta lagbygge luktar kvalserie, degradering, dåliga publiksiffror, minus i ekonomin m.m. Vem är ansvarig? Spelarna, tränarna, sportchefen(om det nu inte bara är en titel) Klubbdirektören eller ordförande?
Årets upplaga av Timrå IK kan väl inte kosta mer än fjolåret eller.... jag menar hur mycket blöder föreningen ekonomiskt egentligen då det verkar som om två sponsorer såg till att överskottet blev 400 000 kr!!!!
Nåt måste i a f hända och det snabbt om viljan finns att spela ES kommande år.
Tittar man på laguppställningen så kan i a f inte jag bli förvånad att det ser ut som det gör...
Men på torsdag då drar jag till arenan med förhoppning om att kvällens insats aldrig mer kommer att upprepas.... fast jag tvivlar lite grann... på att det går åt så där väldigt många korvburkar....
Ja man drar väl till med en klassiker: KÄMPA TIMRÅ
Att han är nyckelspelare i Kärpät vet jag inget om men Kärpät är i alla fall ett jävla bra lag rakt igenom.
Att alla i HV var misslyckade ifjol visar ju bara på att även lag med ETABLERADE spelare också kan misslyckas eller hur d v s det är ingen garanti för att allt blir frid och fröjd.
Därför är det viktigt med karaktärsspelare - som inte viker ned sig eller
tar allt med en axelryckning.
Naturligtvis är avsaknaden av självförtroende en orsak, en annan orsak tror jag är bristande kvaliteter defensivt på centersidan.
Här saknar jag Krykov men framför alllt Hagos. Centern är ju enormt viktig även i försvarsspelet i egen zon men även mitt i banan. Här har det varit lite för mycket droppa puck vid offensiva blå med spelvändningar som följd samt vilse i den egna zonen. De matcher jag sett så har det varit stora ytor för motståndarna i "slottet" vilket gör att vi får alldeles för mycket spel i egen zon som i sin tur gör att vi blir väldigt stressade, stirriga ja du har väl sett själv.
Så vad göra för att vända detta?
Fick man önska så skulle en bra tvåvägscenter + en ytterforward lyfta spelet framåt samt en stor stark defensiv back typ som Rajamäki var. Annars så är det som kenta säger: Det är vi som grupp som måste ta tag i det här dvs gilla läget. Här kommer nu min kritik på dina ideliga upprepningar om ledningens misslyckande:
Hur hjälper det laget?? Förbättrar det stämningen i föreningen, bland supportrar?? Eller är denna kritik ett sätt för dig att må mindre dåligt över lagets svaga resultat?? Har inte spelarna nå´t ansvar själva eller ska dom också säga att det var ju nubben som tog hit mig. Jag menar att ansvaret ligger på alla i laget inkl ledningen. Nu måste vi se framåt alla supportrar - det som är gjort är gjort det går inte att spela bandet tillbaka. Nu måste vi vara sanna supportrar hur det än går annars så kan vi ju titulera oss medgångssupportrar vilket har en mycket negativ klang i mina öron
Till sist så måste ledningen få i gång Crippe. Han underpresterar i den miljön han är i nu, tyvärr. Han är en så´n som kan göra det oväntade vilket behövs just nu. men som det ser ut nu så skapar han ingenting. In med honom med Manderville och Nielsen eller en ny center.
KOM IGEN TIMRÅ KOM IGEN
En helt felaktig utvisning,dessutom så borde Wennerbergs+ luläspelarens utv kvittats då hade det blivit 5-4 för Lulä. Fel igen alltså. Strålmans friläge - solklar hakning!!! men han är ju från Gävle han Andersson....
Sen är vi ju bedrövliga i egen zon oavsett utv eller inte......
...och inte mycket bättre i anfallszonen även om det blev en liten uppryckning i 2:a
Super dåligt just nu
Jag tycker mig ana en viss stabilitet ändå trots dessa måste matcher som är jävligt svåra att spela när självförtroendet inte är på topp.
Hoppas Manderville är tillbaka och att Strålman hinner hem till helgen och att Kalle K kommer tillbaka efter skadan.
Svoboda i kassen - Oksa får titta på ett tag till
betalar man bara rätt pengar så går nog de flesta att värva det beror på plånboken vilket resultat man får.
Sen att de flesta är uppbundna av andra kontrakt är ju liksom inget nytt i dessa tider. Bra spelare är inte utan kontrakt den här årstiden
Det finns ett ekonomiskt mål med varje säsong d v s att lönebudget för spelare inte får överskridas att räntor och amorteringar måste betalas, anställda ska avlönas, material, underhåll av arenan m.m.
Bara för att klubben ökar sin omsättning så innebär det inte att vi kan spendera som de 4 stora lagen i ES.
HV var i samma sits ifjol trots att de är än mer kapitalstarka. Ibland funkar det och ibland funkar det inte.
Om man läser vad nubben sagt så återkommer: Vi kan inte matcha de övriga lagens löner när det gäller landslagsspelare d v s vi får värva billigare och hoppas på att spelarna utvecklas och att kollektivet lyckas och på så vis har vi ju också producerat landslagsspelare själva av mer eller mindre utdömda spelare.
Klubben har fortsatt med samma tankesätt men skillnaden nu mot de senaste åren är att resultaten uteblivit och vips så sågas spelare, ledare, sportchefer, klubbdir. utom vid vinst då är det förhållandevis lugnt.
Varje år är det några lag som är inblandade i streckstriderna det är så det är i sportens värld, trots att ett lag ser starkt ut på papperet. Vi måste nog ha klart för oss att vi fortfarande inte är ett etablerat slutspelslag i ES. men att vi är på väg och under resans gång lär man sig av misstagen för man får inte bli ett lag som dansar på linjerna år efter år för då går det som för Malmö, Leksand SSK m fl till slut.
Tungt segt oinspirerat var det - Tog FBK matchen musten ur spelarna??
Men jag undrar vart den där "vi ger oss aldrig" andan tog vägen.
Det såg ju uppgivet ut efter Moras 2-0.
Tycker laget ser slitet ut - matchar manderville & co för mycket men så saknar vi ju en hel femma oxå.
Uppehållet kommer väldigt lägligt om man säger ...
Kämpa Timrå!!
Bryta samarbetet - tja, blir det bättre för det, för båda parter alltså.
vore det inte bra om juniorer kunde slussas in i S-vall, om de håller måttet naturligtvis, vilket det finns några som gör.
Sen har jag skrivit förr och säger det igen - det är spelarna som agerar på isen och därmed har de oxå ett ansvar. Just nu är det bara 5 spelare som gör det.
Du kanske oxå vill att Nubben ska avgå eller...
Som om det skulle hjälpa laget att bli bättre....
är det logik det?
Eller tänker du på nästa säsongs ev nyförvärv?
Jag förstår inte riktigt vad vi skulle tjäna på det.
Sen finns det en del andra som kräver att Aalto ska bort eller bänkas trots att han skjuter mest, har flest poäng. När vi har centrar som inte gör det defensiva jobbet på rätt sätt. Han värvades för sina offensiva kvaliteter för om ni kommer ihåg så klagade vi för några år sedan på att vi hade nån back som kan skjuta från blå eller en riktig powerplayback.
Det är så enkelt att att höja våra spelare vid vinst och såga dem fullständigt vid förluster.
Men framför allt ställ krav på spelare som Nielsen, Crippe, Gahn m fl.
Prestera mer eller ut på bänken. Timrå har ju mycket lägre tempo på matcherna i år - kanske det är för dåligt tempo på träningarna, vad vet jag men förändringar är nödvändiga och det fr o m i morgon.
Kanske uppropet skulle skickas till frugan!!!
Föregående · 5 · Nästa