Historik
Föregående · 54 · NästaFörresten, har nån sett det här?
http://www.brynas.se/Nyheter/Medlemsduellen/
Jag förutsätter att alla härinne redan är medlemmar.
Ska ju för övrigt vara en skrattmatch. Gävle med över 90.000 invånare mot Leksand med typ 10.000. Eller funkar det inte så, Brynäslegenden?
www.brynas.se
Och värmlandshelvetet fortsätter att jävlas. Hade fbk haft samma spelövertag hade dom vunnit med 5-0. Det finns ingen gud.
Och självklart skiter det sej efter att media dagligen tjatat om Brynäs gulddrömmar och världens bästa pp. Spelarna måste tagga ner det där snacket. Ödmjukhet.
Och Järnkrok måste jobba med sitt markeringsspel. Är det fjärde gången han låter sin motståndare vända runt och lägga in pucken i mål? Inte konstigt han har taskigt +/-. Bli elak. Bli stark.
Och tungt äre när lagets två viktigaste spelare är långtidsskadade. Är Silfver och Dackell tillbaka till slutspel/kvalseriespel?
Och med två nya hemmamatcher finns risk för tabellras. 15 poäng till ks-strecket.
I NHL 11/12:
Thomas Greiss 92,8 SVS%
I Elitserien 11/12:
Johan Holmqvist 91,43 SVS%
Niklas Svedberg 90,3 SVS%
Förmodligen Czarneckis fel...
På Hockeycanadas hemsida brer man på ordentligt:
"Oscar Dansk earned the shutout with 44 saves in one of the greatest goaltending performances in World Junior A Challenge history"
Game Summary
Peja: Får chefen all skit när det går åt h-vete, bör han få all cred när det går bra. Beslutet att satsa på ungdomsverksamheten har, så här långt, varit en succé. Har svårt att tro att den sportsligt ansvarige inte har en stor del i det.
sylf: Fullständigt nyckfullt vilka tacklingar som bestraffas. Det är bra att fula tacklingar bestraffas men som det funkar nu är det bara disciplinnämnden som känner igen en ful tackling.
Bl.a. Brynäs IF.
Så där har jag räknat hem pengar i mer än 10 år. Men i spelarbudgeten syns aldrig ett spår av nåt överskott. Vi är kroniskt panka.
Har Forsström och Johansson missat hela mediadrevet efter Bertilssons tackling? Eller är det Renberg, Boork m.fl. som bestämmer?
Här är två som kan behöva påminnas om hur dom brukar reagera efter en tackling:
[email protected]
[email protected]
Människor som uttalar sej i media, säger det dom får betalt för. Det gäller Renberg och Boork också.
Clarence: Fan, jag är dyster men du tar det till en helt annan nivå.
En bra trepoängare igår, men blev onödigt spännande. All ungdomlig orutin? Kul att se Bertilssons utveckling till en bra elitseriespelare. Får hoppas att Löf gör samma resa. Han och Gunderson ser ut att väga typ 50 kg.
Höjdpunkt igår: Larssons blåsning av AIK-back i första.
Har Brynäs äntligen fått en riktig elitserieklack? Lysande, ståplats! Lysande!
5 poäng till kvalstrecket. Najs!
Ska aldrig mer dricka sprit.
Demonen69: Var tvungen att läsa ditt inlägg två gånger innan jag fattade att du driver med oss. Alternativt fattar man bättre varför Brynäs gått kräftgång under så många år."Jag har suttit på en central roll i klubben" - ja, jävlar.
Solna AIK på lördag. Fullsatt givetvis och tre kassaskåpssäkra.
Hehe. Stor humor.
Förra säsongen bänkades lagets tredje dyraste spelare.
”SER FRAM EMOTAtt publiken i Gävle förstår vilka framtidsmän som spelar i laget. Förstår att detta lag verkligen kan vinn SM-guld. Och sedan ger Brynäs IF det publikstöd laget förtjänar. Och sedan längtar jag efter att se Johan Larsson, efter alla hyllningar på försäsongen.”
Bodde jag i Gävle skulle jag bli förbannad på alla som dissar gävleborna. Och gå på matcherna på ren jävelskap.
”Givet slutsspelslag” skriver Expressen. Inte helt oväntat eftersom Aftonbladet tippade Brynäs tvärsist.
Du har självklart rätt. Här ska allt kring Brynäs kunna diskuteras. Det jag, och flera andra tydligen, reagerar på, är när man lägger till ”den idioten” när man inte är överens med Brynäs tränare eller sportchef. Precis som om man sitter med nåt sorts facit över vem som egentligen skulle ha spelat PP en förlustmatch eller att man är tvärsäker på vilka förutsättningar som gällde när en viss spelare värvades eller inte värvades. Ödmjukhet är en bristvara härinne.
Ser att många har köpt Jonssons uttalande om SM-guld. Det är som att tro på Victor Muller (SAAB:s huvudägare) när han säger att SAAB:s framtid är ljus. Ibland säger man sånt man inte själv tror på. T.ex. för att motivera och tagga spelare, sponsorer, anställda, aktieägare, långivare, underleverantörer, whatever. Ibland måste man lägga ihop 1 och 1 alldeles själv.
???
Föregående · 54 · Nästa