Historik
Föregående · 16 · NästaEl Maco:
Även om jag inte följer med så noga håller jag en liten tumme för SF Giants. Mest för att den enda match jag sett live var Giants - Mets. En tillrest Metssupporter tillbringade f.ö hela matchen till att skälla (högt) på sin egen pitcher.
http://www.hockeykultur.com/index.php?subaction=showfull&id=1112816104&archive=&start_from=&ucat=1&
Et tu Brute:
Jag tycker att den nya allsvenskan på förhand känns betydlig intressantare än fotbollens motsvarighet till andraliga. Till skillnad mot Superettan kommer den här serien nog inte att vara lika beroende av de degraderade lagen för att hålla publikintresset uppe.
Frella: Kommer Sundsvall ö.h.t att ha nåt att hämta i Allsvenskan ?
Man har ju en darrig ekonomi redan idag som knappast mår bättre av långa resor till Skåne och Småland etc. Med tanke på Dragons framgångar och Selångers satsning finns ju även risken att deras bit av sponsorkakan kommer att minska.
Frella / Et tu Brute: En artikel från ST i vintras om ekonomin hos IFSH.
Det är ju en debatt som aldrig tar slut. Ibland verkar det som om det bara finns två alternativ. Antingen sjunger majoriteten 'fel' ramsa och skämmer ut oss inför hela hockeyvärlden, eller så sjungs 'rätt' ramsa av det fåtal personer som hittat nåt guldkorn på nån obskyr uzbekisk supportersida.
Man kanske skulle prova en mellanväg nån gång och försöka sprida ut de nyare ramsorna så att massan lär sig dem samtidigt som massan anstränger sig lite för att förnya sig ?
Som den gode Di Leva sa ' Vi har bara varandra'.
Nu återgår jag till jobbet och ni helglediga jävlar kan dra åt h-e. ;)
Föregående · 16 · Nästa