JD

1078 inlägg · 17339 besäkare

Historik

· 16 ·
Fotboll > Sv: Premier League
Poffa: Försökte mig bara på ett litet understatement. Naturligtvis är det rött kort för en sån grej. Gilberto hade kunnat paja både knä och fot där.

Fotboll > Sv: Premier League
Poffa: Diskret tackling av Jenas på Gilberto.

Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Portello: Får du tag på Clerks, så se den.

Café > Sv: Hitta bilden!
Alisandali: Stafettpinnen är din.

Café > Sv: Hitta bilden!
JD: Rättelse. Det finns två olika omslag, så bägge godkänns.

Café > Sv: Hitta bilden!
Då vill jag se det skivomslag Joakim Lindengren gjorde åt det eminenta bandet Strebers.

Café > Sv: Hitta bilden!
Kronblom: Raggare is a bunch of motherfuckers ;)

Café > Sv: Roliga länkar
Köp inte piratkopierade filmer...

Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Tackar. Wish away.

Café > Sv: Hitta bilden!
OK. En bild på Ramones på scen önskas.

Café > Sv: Hitta bilden!
Hälge: En varg måhända ?


Café > Sv: Hitta bilden!
Selina: Rätt lag, men din bild är från Millenium Stadium i Cardiff.

Café > Sv: Hitta bilden!
Hälge: Helt rätt. Pluspoängen och önskningen är din.

Café > Sv: Hitta bilden!
Selina: Jag vill se en bild på ett fullsatt The Loft på Loftus Road. Pluspoäng om ni hittar en bild från ståplatsepoken.

Café > Sv: Hitta bilden!
Selina: Nu då ?

Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
Kronblom: Nej han lade rören på hyllan.

Övrig sport > Sv: Baseballtråden

El Maco:
Även om jag inte följer med så noga håller jag en liten tumme för SF Giants. Mest för att den enda match jag sett live var Giants - Mets. En tillrest Metssupporter tillbringade f.ö hela matchen till att skälla (högt) på sin egen pitcher.


Café > Sv: Roliga länkar
Lyssna på Mastering Swedish ( tre lektioner) på Slay Radio. =)

Café > Sv: Roliga länkar
Stigsson: Eftersom det snart inte går fem minuter utan en Star Wars-trailer så postar jag en variant också...

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2005 Sverige-Tjeckien
Salle: Perkele...

Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
mattis69:..och även uppe i västra.

Svenska Hockeyligan > Sv: Lönetak önskas! bra eller dåligt?
Sinuhe: Jag vet iaf minst ett företag som ökar sin sponsring av TIK, så det ska nog gå bra ändå.

Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
Kvinnohund: Danielsson är/var utlånad till Sundsvall.

Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
TIKbiff: Hockeykultur.com har en lite mer nyanserad rapport. =)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Det hinns nog med...

Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
Per HApps: Det är väl bara de välbekanta skellefteånerverna som gör sig påminda. Det ökar iaf chanserna att få behålla Jonte.

IF Sundsvall Hockey > Sv: Kvalet till allsvenskan

Et tu Brute:

Jag tycker att den nya allsvenskan på förhand känns betydlig intressantare än fotbollens motsvarighet till andraliga. Till skillnad mot Superettan kommer den här serien nog inte att vara lika beroende av de degraderade lagen för att hålla publikintresset uppe.


IF Sundsvall Hockey > Sv: Kvalet till allsvenskan
Frella: Man får iaf ta sig en funderare på hur det är ställt med Norrlandshockeyn. Om SAIK går upp kommer vi bara att ha Löven och Sundsvall från Norrland (och ev Brynäs) i den näst högsta serien.

IF Sundsvall Hockey > Sv: Kvalet till allsvenskan

Frella: Kommer Sundsvall ö.h.t att ha nåt att hämta i Allsvenskan ?

Man har ju en darrig ekonomi redan idag som knappast mår bättre av långa resor till Skåne och Småland etc. Med tanke på Dragons framgångar och Selångers satsning finns ju även risken att deras bit av sponsorkakan kommer att minska. 



Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
Dawidovski: Bröderna Romö naturligtvis...

Timrå IK > Sv: Silly Season 05/06
Frella: Nu brukar dock inte Skellefteånerverna visa sig förrän de sista två tre omgångarna, så vi ska inte säga hej då till Jonte riktigt än.

Timrå IK > Sv: Samanhållning!
El Maco: Det ser ut som Smidjegrav.

Timrå IK > Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Jonte Hedström påstås skratta utan tänder, men uppenbarligen kan man skratta både bäst som sist utan garnityr. =)

Timrå IK > Sv: Den s k Läktargruppen
Frella:
Det är ju en debatt som aldrig tar slut. Ibland verkar det som om det bara finns två alternativ. Antingen sjunger majoriteten 'fel' ramsa och skämmer ut oss inför hela hockeyvärlden, eller så sjungs 'rätt' ramsa av det fåtal personer som hittat nåt guldkorn på nån obskyr uzbekisk supportersida.

Man kanske skulle prova en mellanväg nån gång och försöka sprida ut de nyare ramsorna så att massan lär sig dem samtidigt som massan anstränger sig lite för att förnya sig ?

Som den gode Di Leva sa ' Vi har bara varandra'.

Nu återgår jag till jobbet och ni helglediga jävlar kan dra åt h-e. ;)

Timrå IK > Sv: Juniorerna
Vi firar väl dagens vinster med......

www.rathergood.com/first_drink/

Timrå IK > Sv: Malmö - Timrå IK 2005-02-26
Enligt en bekant på plats är det TIK som för spelet, men Mif är farliga i sina kontringar.

IF Sundsvall Hockey > Sv: Kvalet till allsvenskan
Frella: Skellefteånerver ?

Timrå IK > Sv: Lockouten över?
Hälge: Att inte vaktmästarna har vett att salta....

Brynäs IF > Sv: BIF-TIK
RavenLord: Jag uppfattade aldrig nån publiksiffra, men er vinst var helt odiskutabel. Fortsätter ni på detta vis blir kvalserien en veritabel lummelunda. Stabil defensiv och ett effektivt utnyttjande av de chanser som uppstod. Visserligen skulle ett normalt TIK ha malt ner er, men det förtar inget av er prestation idag. Bara att lyfta på kepsen.

Timrå IK > Sv: Lockouten över?
Hälge:
Med ett nyktrare öga än mitt kanske han skulle ha tagit nån av puckarna, men det ursäktar på intet vis dagens pinsamma uppträdande av laget.

Timrå IK > Sv: Lockouten över?
Ice Tea: Kapanen lämnades ensam vid åtminstone två, tre av målen. Ingen skugga må således falla över vår finske hjälte då han var den ende som åtminstone var något så när med i matchen.

Timrå IK > Sv: Pissmatchen i Gävle
SMÅLAND: Jag har inte läst vad som har skrivits tidigare ikväll.
Redan vid lunch fick vi som åkte med sponsorbussen reda på att NHL-förhandlingarna hade återupptagits och att Aki och Kipper inte skulle spela pga uppsagda försäkringar och ev NHL-spel.
Detta förklarar dock på intet vis dagens genomklappning. Alla som känner mig vet att jag är den sista att sluta heja på laget, men idag orkade jag inte ens lämna Brynäs pub inför 3:e perioden.

Timrå IK > Sv: Fantastiskt
LingaN: Mittnytt visade ungefär en halvminut. De två första målen och en av Zätas chanser.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV 71 2005-02-03
Frella: Apropå Herr Jonasson undrar jag än idag över vad han menade då han kallade oss för aboriginier i ett referat för ett antal år sedan.

Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2005-02-01
Janken: 0-2 av Chrippe som stal pucken av DIFs sista man och sedan fintade bort Theodore.

Timrå IK > Sv: Sundin ut
JD: Bifoga gärna en länk, fårskalle.

Timrå IK > Sundin ut

Ser att Sundin går till Skellefteå. Törs man hoppas på en förstärkning nu då fönstret öppnar ?


Timrå IK > Sv: Jimmy D
Ice Tea: Såg att de vann mot Västerås IK Ungdom (gör en ramsa på det namnet den som kan) med 3-5. Det lär ju dessvärre inte ha stärkt Jimmys aktier.

· 16 ·
Om JD
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE

Från Sönnsvall