Historik
Föregående · 21 · Nästa
Timrå IK > Sv: Frälsarna från Kempehallen
Frasse:
Hakkaa päällä betyder ungefär hacka på. Det är ett gammalt stridsrop från tiden då finska soldater (kavallerister ?) ingick i den svenska armén under krigen på kontinenten. Det är iaf den förklaring jag har fått.
Hakkaa päällä betyder ungefär hacka på. Det är ett gammalt stridsrop från tiden då finska soldater (kavallerister ?) ingick i den svenska armén under krigen på kontinenten. Det är iaf den förklaring jag har fått.
Timrå IK > Sv: Rese/Matchrapporter...
Laken:
Non-stop support. Bortastå var precis lika charmerande som jag minns den. Dock såg vakterna/värdarna till att det inte sprangs lika mycket nedanför läktaren som förr i tiden. I TIK-klacken var det fullt ös från början till slut förutom ett par korta andningspauser. Vid ett par tillfällen sjöngs det t.o.m under periodvilan.
Spelarbetyg lämnar jag därhän, men Wernblom verkade bara vara en skugga av sitt forna jag. Med en målvakt som Kapanen behövde man aldrig känna sig orolig även om MoDo avlossade en hel del skott.
Non-stop support. Bortastå var precis lika charmerande som jag minns den. Dock såg vakterna/värdarna till att det inte sprangs lika mycket nedanför läktaren som förr i tiden. I TIK-klacken var det fullt ös från början till slut förutom ett par korta andningspauser. Vid ett par tillfällen sjöngs det t.o.m under periodvilan.
Spelarbetyg lämnar jag därhän, men Wernblom verkade bara vara en skugga av sitt forna jag. Med en målvakt som Kapanen behövde man aldrig känna sig orolig även om MoDo avlossade en hel del skott.
Timrå IK > Sv: Brynäs-Timrå
IceMaster:
Vi är fyra st som lämnar navet ca 15.45. Börjar vissa element i sällskapet propsa på Ulf Lundell i stereon blir vi bara tre.
Vi är fyra st som lämnar navet ca 15.45. Börjar vissa element i sällskapet propsa på Ulf Lundell i stereon blir vi bara tre.
Övrig hockey > Sv: I publikkrisens Sverige...
...lockade Västerbottensderbyt 5973 åskådare samtidigt som EM-kvalmatchen gick. Inte illa för en döende sport.
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Laken:
Med tanke på att vi har vänt, ja.
Med tanke på att Luleå verkar ha ont om folk, nja.
Med tanke på att vi har vänt, ja.
Med tanke på att Luleå verkar ha ont om folk, nja.
Timrå IK > Sv: Grisköping
Helg Ernest:
Det är med bortaklackar som med barnen. De ska stå i hörnet och hålla tyst.
Det är med bortaklackar som med barnen. De ska stå i hörnet och hålla tyst.
Timrå IK > Sv: Grisköping
Helg Ernest: Och då pratar vi bara om förrätten.
Apropå LHC's insats ikväll. Att de skulle vara tunga att möta visste vi nog alla, men att de skulle köra med Löven-de luxe taktik förvånade iaf mig något. Lite mer framåtanda kan man väl ändå kräva ?
Kul ändå att några östgötar hade hittat upp.
Apropå LHC's insats ikväll. Att de skulle vara tunga att möta visste vi nog alla, men att de skulle köra med Löven-de luxe taktik förvånade iaf mig något. Lite mer framåtanda kan man väl ändå kräva ?
Kul ändå att några östgötar hade hittat upp.
Timrå IK > Sv: Grisköping
Helg Ernest:
Se där. Jag hade ändå inte varit i stånd att svara. Rösten for all världens väg 19.47 i tredje. Nu låter man som en neddrogad säl.
Se där. Jag hade ändå inte varit i stånd att svara. Rösten for all världens väg 19.47 i tredje. Nu låter man som en neddrogad säl.
Timrå IK > Sv: GO TIMRÅ GO
Laken:
Med tanke på att vi blev placerade på det övre etaget samt att en del av TIK08 hamnade på nedre var väl klacken ok. Sedvanlig 'våg' mellan klack och lag efter matchen. Mackan svängde förbi och pekade upp mot klacken direkt efter 2-0.
Med tanke på att vi blev placerade på det övre etaget samt att en del av TIK08 hamnade på nedre var väl klacken ok. Sedvanlig 'våg' mellan klack och lag efter matchen. Mackan svängde förbi och pekade upp mot klacken direkt efter 2-0.
Timrå IK > Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
SMÅLAND:
Jag tycker att du har en skön inställning. Själv brukade jag vara ett nervkolli innan match, men efter skärselden i våras då vi t.om. vann i Tegsladan (Umeå Arena whatever) känner jag lugnet som Hassebo brukar säga.
Jag tycker att du har en skön inställning. Själv brukade jag vara ett nervkolli innan match, men efter skärselden i våras då vi t.om. vann i Tegsladan (Umeå Arena whatever) känner jag lugnet som Hassebo brukar säga.
Timrå IK > Sv: I år spelar Timrå IK slutspel
För vi är sist i .....
Nähä, inte det ?
Personligen är jag faktiskt nöjd om vi har två lag bakom oss i slutet av serien. Slutspel blir nog svårt, men inte omöjligt, att nå.
Nähä, inte det ?
Personligen är jag faktiskt nöjd om vi har två lag bakom oss i slutet av serien. Slutspel blir nog svårt, men inte omöjligt, att nå.
Timrå IK > Sv: Helt otroligt, Timrå IK!
Johan J:
Challe Berglunds favoriter - Heja, heja, heja Timrå
Challe Berglunds favoriter - Heja, heja, heja Timrå
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
tranan:
Jag tror att han sa några mindre smickrande ord till domaren.
Jag tror att han sa några mindre smickrande ord till domaren.
Timrå IK > Sv: Underbart....
Ursäkta dubbelpostningen, man blir ju alldeles till sig när TIK leder. : )
Skönt att defensiven verkar att lyft sig åtskilliga steg från ifjol.
Skönt att defensiven verkar att lyft sig åtskilliga steg från ifjol.
Timrå IK > Sv: Underbart....
En mycket kortfattad rapport från Selina lyder :
Under isen i 1:a
Bra i 2:a
Kapanen rinkens gigant !
Under isen i 1:a
Bra i 2:a
Kapanen rinkens gigant !
Timrå IK > Sv: Underbart....
En mycket kortfattad rapport från Selina lyder :
Under isen i 1:a
Bra i 2:a
Kapanen rinkens gigant !
Under isen i 1:a
Bra i 2:a
Kapanen rinkens gigant !
Timrå IK > Sv: Underbart....
Om de ändå kunde ge f-n i att berömma Timrå. Vi är ju bottentippade. :)
Timrå IK > Sv: ishallens plats
Frasse99:
De gamla rävarna kanske minns 'Dödens dal' ?
En slogan så god som någon. Visst finns Stödes klassiska (?) skylt kvar.
F-n nu börjar premiärnerverna komma smygandes. Jag förstår mig inte på folk som ser fram mot match. Själv är jag ett darrande nervvrak fram till dess att jag passerar entrén och får gå upp på södra.
De gamla rävarna kanske minns 'Dödens dal' ?
En slogan så god som någon. Visst finns Stödes klassiska (?) skylt kvar.
F-n nu börjar premiärnerverna komma smygandes. Jag förstår mig inte på folk som ser fram mot match. Själv är jag ett darrande nervvrak fram till dess att jag passerar entrén och får gå upp på södra.
Timrå IK > Sv: ishallens plats
Frasse99:
Ja, nu menade jag ju inte hemma hos Stöde-Isak, utan kanske lite närmare ,säg, Ljungaverk. :)
Ja, nu menade jag ju inte hemma hos Stöde-Isak, utan kanske lite närmare ,säg, Ljungaverk. :)
Timrå IK > Sv: ishallens plats
mike66:
Typiskt sörlänningar att bara tänka på sig själva. Nä, väster om Stöde säger jag. Bra för alla.
Typiskt sörlänningar att bara tänka på sig själva. Nä, väster om Stöde säger jag. Bra för alla.
Timrå IK > Sv: Viktigt med förköp
gud:
Så var det nog. De visade iaf en okuvlig vilja att följa den rätta läran.
Så var det nog. De visade iaf en okuvlig vilja att följa den rätta läran.
Timrå IK > Sv: Viktigt med förköp
Bergius:
Just det. Kommer ihåg en resa till Södertälje för några år sedan i (super?)allsvenskan. Två killar kliver på bussen i stan och en stund senare kommer deras lärare och påpekar det olämpliga i att fara på bortamatch en skoldag.
Efter en kort debatt kliver de av bussen, bara för att på något sätt hinna till Södertälje före nedsläpp iaf.
Just det. Kommer ihåg en resa till Södertälje för några år sedan i (super?)allsvenskan. Två killar kliver på bussen i stan och en stund senare kommer deras lärare och påpekar det olämpliga i att fara på bortamatch en skoldag.
Efter en kort debatt kliver de av bussen, bara för att på något sätt hinna till Södertälje före nedsläpp iaf.
Timrå IK > Sv: Storebror störst - igen!
Noterat från derbyt :
Styfen såg nästan generad när klacken ville att han skulle vinka.
Sundsvallsklacken blev mindre och mindre efter varje paus.
Styfen såg nästan generad när klacken ville att han skulle vinka.
Sundsvallsklacken blev mindre och mindre efter varje paus.
Övrig hockey > Sv: Allsvensk analys
Utan att ha nämnvärt på fötterna, men från södra gissar jag på :
Rögle :Välmeriterade Roger Melin borde få rätsida på ett lag som ofta viker sig när det gäller.
Bofors : Verkar ha fått behålla stommen från fjolårets trupp, som tog sig ända fram till kvalserien.
Mora : verkar ha förstärkt truppen skapligt och nu slipper man poängtappen mot Leksand.
Den sista platsen till SA kommer nog Västerås, Tranås och Arboga att göra upp om.
Rögle :Välmeriterade Roger Melin borde få rätsida på ett lag som ofta viker sig när det gäller.
Bofors : Verkar ha fått behålla stommen från fjolårets trupp, som tog sig ända fram till kvalserien.
Mora : verkar ha förstärkt truppen skapligt och nu slipper man poängtappen mot Leksand.
Den sista platsen till SA kommer nog Västerås, Tranås och Arboga att göra upp om.
Timrå IK > Zätas tröja.
Petitesser, men inte blev väl #20 reserverad för all framtid som AB påstår ?
Jag hade för mig att den bara skulle reserveras till Z kommer tillbaka. (Inte för att jag motsätter mig en tröja i taket när han lägger rören på hyllan om 10-15 år.)
Jag hade för mig att den bara skulle reserveras till Z kommer tillbaka. (Inte för att jag motsätter mig en tröja i taket när han lägger rören på hyllan om 10-15 år.)
Timrå IK > Sv: Timrå Vs Lada Togliatti
ernie eagle:
Fast å andra sidan vet man aldrig vad som skrevs i boken.
Fast å andra sidan vet man aldrig vad som skrevs i boken.
Timrå IK > Sv: Tabelltippning...
Nylin: Vilket borde passa oss som hand i handske. Vi hade inte en chans att gå upp enligt Roffe R, vi skulle omöjligt hålla oss kvar utan kval första säsongen och vi skulle ju hamna efter AIK och Leksand i årets kvalserie.
Uppenbarligen presterar vi bäst som 'underdog' (en rätt bra bok av Torbjörn Flygt f.ö.).
Uppenbarligen presterar vi bäst som 'underdog' (en rätt bra bok av Torbjörn Flygt f.ö.).
Timrå IK > Sv: Med träbänkar mot Allsvenskan
TobbeA:
Men man ska nog inte glömma att utan den stämning som genereras från ståplats skulle nog en del sittplatser förbli osålda. Man får väl hoppas att klubbarna respekterar den 'ståplatskultur' som finns när/om ladorna byggs om.
Men man ska nog inte glömma att utan den stämning som genereras från ståplats skulle nog en del sittplatser förbli osålda. Man får väl hoppas att klubbarna respekterar den 'ståplatskultur' som finns när/om ladorna byggs om.
Timrå IK > Sv: Bygg ut/om Timrå Isstadion!
Laken:
Om jag har förstått saken rätt så äger Norrporten komtorsfastigheten medan kommunen äger gräsplanen. Kanske något att ta efter ?
Om jag har förstått saken rätt så äger Norrporten komtorsfastigheten medan kommunen äger gräsplanen. Kanske något att ta efter ?
Timrå IK > Sv: TACK för din tid i Timrå IK, Lars Molin!
Skarin:
Naturligvis hoppas vi på Lasse Falk.
Naturligvis hoppas vi på Lasse Falk.
Timrå IK > Sv: Fagermo till Luleå
Skarin: Jag misstänker att Losec-konsumtionen i distriktet kommer att öka drastiskt i vår.
Timrå IK > Sv: Satsning eller goodbye
Jag får intrycket att man läser in lite mer in Nubbens uttalande än vad som nödvändigtvis finns där. Han konstaterar att vi är ett bottenlag, spelar man i kvalserien är man ju faktiskt ett sådant.
Jag kanske är lite blåögd, men jag får iaf intrycket av artikeln i ST att han endast konstaterar fakta. Det behöver väl inte utesluta att klubben har högre ambitioner ?
Den 25:e är det dags att anmäla sig som medlem.
Jag kanske är lite blåögd, men jag får iaf intrycket av artikeln i ST att han endast konstaterar fakta. Det behöver väl inte utesluta att klubben har högre ambitioner ?
Den 25:e är det dags att anmäla sig som medlem.
Föregående · 21 · Nästa
Bara två kvar då, Challe och Boorken.