Historik
Föregående · 15 · Nästa
Luleå HF > Sv: Kvällens match
fighter: riktiga grisresultat idag
timrå 1-0
mora 0-0
dif 1-1
skare va hockey de? Är ju fan mer mål i fotboll.
timrå 1-0
mora 0-0
dif 1-1
skare va hockey de? Är ju fan mer mål i fotboll.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Jag tycker de har en förmåga åka upp till offensiv blå och bli stllastående där.
Eller också blir fast checkade i egen zon för de inte hjälper till tillräckligt.
jag tycker iaf inte att spelet back till fwd och komma in i anfallszon från egen funkar öht. det är vår största svaghet.
Eller också blir fast checkade i egen zon för de inte hjälper till tillräckligt.
jag tycker iaf inte att spelet back till fwd och komma in i anfallszon från egen funkar öht. det är vår största svaghet.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
tk75: Vi kan inte direkt spela hemma heller för delen.
Vi har svårt att ta oss från egen zon till anfall. Vi har för kassa backar, vi saknar uppspel och våra forwards åker helt fel.
Så har det varit de senaste åren
Vi har svårt att ta oss från egen zon till anfall. Vi har för kassa backar, vi saknar uppspel och våra forwards åker helt fel.
Så har det varit de senaste åren
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Albert Hall: Tyligen lyckades farbror Bosse få fram saldot på OBOLs konton iaf.
Det är ju mer än vad Kurren lyckades med.
Nu är ju bara frågan hur man får ut pengarna.
Kanske kan Bosse få ut dem.
Det är ju mer än vad Kurren lyckades med.
Nu är ju bara frågan hur man får ut pengarna.
Kanske kan Bosse få ut dem.
NHL > Sv: Avstängningar
Poffa: Fast den tidåldern kanske inte applicerar på den straffskala de använder i år.
Värre grejer finns det givetvis massor.
Värre grejer finns det givetvis massor.
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Albert Hall: Kan det vara så att ett par spelare / tränares placeringar i OBOL är anledningen till att
1. Vi plockade en sportchef från de egna leden trots en massa snack om alla möjliga.
2. Vi plockade en tränare från j20
3. Vi värvade väldigt sparsamt och släppte iväg ett antal spelare
----
= Vi har dålig ekonomi?
Eller är jag helt fel ute?
1. Vi plockade en sportchef från de egna leden trots en massa snack om alla möjliga.
2. Vi plockade en tränare från j20
3. Vi värvade väldigt sparsamt och släppte iväg ett antal spelare
----
= Vi har dålig ekonomi?
Eller är jag helt fel ute?
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Bolivar: Eller ett steg närmare att ramla ur.
Hemska tanke.
Hemska tanke.
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Lite intressant endå att blaskan har en intervju med allas favvo OBol-Bosse och ingen som noterar / kommenterar detta.
Har alla Luleåfans gått och dött efter igår eller grävt ned sig i en skog eller vad
Har alla Luleåfans gått och dött efter igår eller grävt ned sig i en skog eller vad
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Bolivar: äre int samma från coop alltid?
Ngn sopa.
Tur man ser matcherna på plats.
Fast idag skulle man varit hemma och spenderat tiden bättre känns det som
Ngn sopa.
Tur man ser matcherna på plats.
Fast idag skulle man varit hemma och spenderat tiden bättre känns det som
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Bolivar: Fyfan vilken skitmatch och fyfan vad Obsut stinker.
Kommer ju inte ur egen zon och ger nästan 3p till mora på slutet
Kommer ju inte ur egen zon och ger nästan 3p till mora på slutet
NHL > Sv: Avstängningar
Poffa: Har du sett värre grejer sen Downies tackling den här säsongen?
Nu bidde det bara 25 matcher visserligen.
Men repeat offenders borde ju få långa straff.
Nu bidde det bara 25 matcher visserligen.
Men repeat offenders borde ju få långa straff.
NHL > Sv: Avstängningar
WarhawK: 0ch utan att ens ha sett det så räknar jag med att Jesse Boulerice får ngt liknande straff förhoppningsvis.
och nu när jag sett det och med tanke på vem det var säger jag resten av säsongen minst.
och nu när jag sett det och med tanke på vem det var säger jag resten av säsongen minst.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lindberg Råkkar: Inte för att HV borta är ngn match vi direkt kan räkna med. ch spec inte efter den första perioden.
Men hä ri andra visar de ju lite liv iaf. Men de måste ju göra mål. typ Lindgren och Isaksson i ppläget annars blir ju aldrig nå match.
Och sen får ju inte försvaret bjuda på mål. Spec inte Modig om han nu skall spela nå mer matcher. Han är ju långt ifrån 1a målis nu.
Men hä ri andra visar de ju lite liv iaf. Men de måste ju göra mål. typ Lindgren och Isaksson i ppläget annars blir ju aldrig nå match.
Och sen får ju inte försvaret bjuda på mål. Spec inte Modig om han nu skall spela nå mer matcher. Han är ju långt ifrån 1a målis nu.
NHL > Sv: NHL säsong 07/08!
Öborna har lyckas ganska bra med sina värvningar.
Comrie fedotenko guerin öser ju in poäng.
Och Briere dominerar rätt bra i Flyers med. 3 mål 2 ass redan
Comrie fedotenko guerin öser ju in poäng.
Och Briere dominerar rätt bra i Flyers med. 3 mål 2 ass redan
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Aliline: Nej så går det för sopgäng.
oddset på fbk kan inte bli mycket mer än 1.25
oddset på fbk kan inte bli mycket mer än 1.25
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Aliline: jA duger det inte med ett durklag försök med en sil.
Gå för 3 nu lule
Gå för 3 nu lule
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Typiskt jela som vanligt.
En kille att ha ögonen på och han hänger 2 i första.
En kille att ha ögonen på och han hänger 2 i första.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Bolivar: vad gör de 2 som går på puck men missar och låter backen lägga den mot mål
sopor hela högen
men men 1.50 på mooodooo
sopor hela högen
men men 1.50 på mooodooo
NHL > Sv: NHL säsong 07/08!
Paddan: tycker det funkar ganska fint.
oftast finns det ju flera alternativ
oftast finns det ju flera alternativ
NHL > Sv: Avstängningar
WarhawK: Är väl eg inte mer än rätt.
En avstängning av det här slaget borde ju vara global.
Inte smita till ngn annan liga.
En avstängning av det här slaget borde ju vara global.
Inte smita till ngn annan liga.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
PEN: Hur menar du nu? Att Jesse skulle vara en vevare och hoppa in när det blev slaggis?
Han fick vara nöjd med de få byten han fick lira.
Han fick vara nöjd med de få byten han fick lira.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Har alla lulefans gått och dött eller?
Det är ju verkligen lågsäsong här i den här tråden och snart bara 1h till match
K RO S S S S S S S S A S S K
Det är ju verkligen lågsäsong här i den här tråden och snart bara 1h till match
K RO S S S S S S S S A S S K
NHL > Sv: NHL säsong 07/08!
WarhawK: Amen till det.
Bara namnet säger ju allt.
Ja nu körde ju LA över ducks.
Så jag antar det bara är att köra in pengarna på ducks imorgon istället.
För de vinner väl varsin?
Bara namnet säger ju allt.
Ja nu körde ju LA över ducks.
Så jag antar det bara är att köra in pengarna på ducks imorgon istället.
För de vinner väl varsin?
NHL > Sv: NHL säsong 07/08!
WarhawK: Ja ikväll börjar det.
Jag noterade att man fick hela 2 i odds på ankorna.
Men dels NHL, dels premiär gör väl att det känns superovisst.
Men på pappret borde ankorna vara dagens bank.
Och c+ verkar mesa live så man får kolla NASN istället
Jag noterade att man fick hela 2 i odds på ankorna.
Men dels NHL, dels premiär gör väl att det känns superovisst.
Men på pappret borde ankorna vara dagens bank.
Och c+ verkar mesa live så man får kolla NASN istället
NHL > Sv: Avstängningar
WarhawK: Ja då fick han ju ett kännbart straff endå.
20 matcher är ju typ 25% av säsongen.
Och det är väl mer än riktigt våldsamma tilltag på senaste åren.
Även om straffen har tenderats att höjas gradvis.
Frågan är väl dock om straffet påverkar Downie på så sätt att han slutar med sånt. Det tror inte jag.
20 matcher är ju typ 25% av säsongen.
Och det är väl mer än riktigt våldsamma tilltag på senaste åren.
Även om straffen har tenderats att höjas gradvis.
Frågan är väl dock om straffet påverkar Downie på så sätt att han slutar med sånt. Det tror inte jag.
NHL > Sv: Apropå ingenting...
Paddan: Hehe.
Vi diskutera illaluktande träningskläder på jobbet idag och då kom vi in på edge. Och ja efter lite spekulation om hur de funka så skojade vi oss fram till exakt vad du skriver ovan.
Dvs att de inte skulle släppa ut ngt utan att handskar och skriller skulle fyllas.
Skrännande.
Vi diskutera illaluktande träningskläder på jobbet idag och då kom vi in på edge. Och ja efter lite spekulation om hur de funka så skojade vi oss fram till exakt vad du skriver ovan.
Dvs att de inte skulle släppa ut ngt utan att handskar och skriller skulle fyllas.
Skrännande.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Känns som hade de nedflyttning vid jul skulle vi varit klara redan.
NHL > Sv: Skador
WarhawK: 2+10 har vi ju i elitserien.
är väl rimligt att de får det i NHL med om de inte har det.
Sen är det väl i princip så med alla utvisningar att är den grov så kan det ge 5+20 istället. Finns ju tom 5-20 för tripping. Vetefan hur man skall lyckas få det dock. SKulle väl vara om man trippar ngn så han far handlöst in i sargen eller så.
Sen video och dylikt tycker jag bör användas oavsett. Fula tilltag i eller utanför spelet borde resultera i avstängningar.
I elitserien tycker jag domarbedömningarna spårat ur. I princip så är det ju så att ju fulare tilltag desto lindringar straff. Förutom just om kastar handskarna då är det direkt match och gärna avstängning. Men om man istället ger igen med ett yxhugg baki ryggen på domarn så klarar man sig oftast eftersom ES inte kör nå retro via video. Men det kommer kanske nu när allt går på TV.
Kan ju alltid hoppas.
NHL känns ju mer i framkant när det gäller sånt. Sen att de generellt har högre toleransnivåer speciellt vad det gäller offside och icing är en annan femma.
är väl rimligt att de får det i NHL med om de inte har det.
Sen är det väl i princip så med alla utvisningar att är den grov så kan det ge 5+20 istället. Finns ju tom 5-20 för tripping. Vetefan hur man skall lyckas få det dock. SKulle väl vara om man trippar ngn så han far handlöst in i sargen eller så.
Sen video och dylikt tycker jag bör användas oavsett. Fula tilltag i eller utanför spelet borde resultera i avstängningar.
I elitserien tycker jag domarbedömningarna spårat ur. I princip så är det ju så att ju fulare tilltag desto lindringar straff. Förutom just om kastar handskarna då är det direkt match och gärna avstängning. Men om man istället ger igen med ett yxhugg baki ryggen på domarn så klarar man sig oftast eftersom ES inte kör nå retro via video. Men det kommer kanske nu när allt går på TV.
Kan ju alltid hoppas.
NHL känns ju mer i framkant när det gäller sånt. Sen att de generellt har högre toleransnivåer speciellt vad det gäller offside och icing är en annan femma.
NHL > Sv: Skador
WarhawK: Scott Stevens skulle aldrig fått lira i ligan då.
Du är ju bara grinig för det var en "ful" spelare.
Om det varit Sami Kapanen så hade det väl ine varit samma liv.
Å andra skulle han väl inte hoppat in den sådär.
Jag höll ju med om att det var utvisning. Sen om han skall bli avstängd 10 matcher vet jag inte om jag tycker. Det får isåfall ligan avgöra.
Jag tycker endå att det är fel att döma efter verkan.
Du är ju bara grinig för det var en "ful" spelare.
Om det varit Sami Kapanen så hade det väl ine varit samma liv.
Å andra skulle han väl inte hoppat in den sådär.
Jag höll ju med om att det var utvisning. Sen om han skall bli avstängd 10 matcher vet jag inte om jag tycker. Det får isåfall ligan avgöra.
Jag tycker endå att det är fel att döma efter verkan.
NHL > Sv: Skador
WarhawK: Ja för fan. Fram med mera domare som han i Luleå-Brynäs igår. Som totalt blåser sönder allt. Varje avblåsning står 10 utespelare och kollar och undrar vem som gjort vad nu.
Man måste ju få tacklas för bövelen. OK att just det här tar mot huvve och att killen bärs ut men det känns som lite dom efter verkan snarare än efter regelboken.
OK man kan döma för
1. Han lämnar isen med skrillerna
2. det tar mot huvet.
Men det är trots allt puckförande spelare. Det ser inte ut att vara för många skär eller ngt. Iofs framgår det inte av clipet för han kommer glidande med ganska hög fart och möter en spelare från motsatt håll som kollar puck.
Hade det varit mot sargen och utan att hoppa hade det ju inte varit någonting.
Man måste ju få tacklas för bövelen. OK att just det här tar mot huvve och att killen bärs ut men det känns som lite dom efter verkan snarare än efter regelboken.
OK man kan döma för
1. Han lämnar isen med skrillerna
2. det tar mot huvet.
Men det är trots allt puckförande spelare. Det ser inte ut att vara för många skär eller ngt. Iofs framgår det inte av clipet för han kommer glidande med ganska hög fart och möter en spelare från motsatt håll som kollar puck.
Hade det varit mot sargen och utan att hoppa hade det ju inte varit någonting.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Portello: ja det är aldrig för sent att ge upp
Inga säsongskort på blocket än iaf.
Inga säsongskort på blocket än iaf.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
knaskamilla: Nu vet vi vad som gäller.
Ett stenhårt slagga från blå räknas som "löst"
Ett stenhårt slagga från blå räknas som "löst"
Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Lindberg Råkkar: Målen rasar in som de skall.
blir ju fan mål i varje anfall. och luleå skall kallas bottengäng vad är då de här dragspelsförsvaren.
blir ju fan mål i varje anfall. och luleå skall kallas bottengäng vad är då de här dragspelsförsvaren.
NHL > Sv: Rangerstråden
WarhawK: Ja man skall väl inte lägga ngn vikt vid träningsmatcher.
Men lite kul var det.
Men lite kul var det.
Föregående · 15 · Nästa
Inte med den laguppställningen och en gammal gårdare som coach.