Historik
Föregående · 42 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så satt P Hedin och läste en artikel om vad NHL-spelare tjänar i morse. Tyckte allt att han såg lite uppgiven ut.
Café > Sv: Ersättningsord för svordomar
Metal Guru:
Jo, men "fy farao" låter ju ändå lite vettigare. Tycker jag.
Frisco:
Fan, satan, jävlar, järnspikars?
Jo, men "fy farao" låter ju ändå lite vettigare. Tycker jag.
Frisco:
Fan, satan, jävlar, järnspikars?
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad
Poffa:
Det där med svenska språket verkar inte vara Kalitzkis grej heller:
"Modo fick energi och syre inför slutronden och när Magnus Wernblom gjorde Modo-mål nummer 258 och blev historisk som örnsköldsviksklubbens meste målgörare genom tiderna. Men det var ett första klassens skitmål när Modo-forwarden slängde in pucken från förlängda mållinjen och en dittills utmärkt Jonas Gustavsson stötte olyckligtvis in pucken i eget mål."
Det där med svenska språket verkar inte vara Kalitzkis grej heller:
"Modo fick energi och syre inför slutronden och när Magnus Wernblom gjorde Modo-mål nummer 258 och blev historisk som örnsköldsviksklubbens meste målgörare genom tiderna. Men det var ett första klassens skitmål när Modo-forwarden slängde in pucken från förlängda mållinjen och en dittills utmärkt Jonas Gustavsson stötte olyckligtvis in pucken i eget mål."
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad
Hur såg matchen förresten ut på TV? Såg det ut som att isen var dålig eller var det spelarna som inte hade någon förmåga till puckkontroll kvar?
Café > Sv: Ersättningsord för svordomar
Stigsson:
Min mor säger "farao också!", det låter himla fånigt.
Min mor säger "farao också!", det låter himla fånigt.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad
Wayne Gresky:
Man skulle kunna säga att hela MoDo tände till efter att Werna gjort sitt jubileumsmål. Werna himself såg ut att bli typ fem-tio år yngre i ett nafs.
Man skulle kunna säga att hela MoDo tände till efter att Werna gjort sitt jubileumsmål. Werna himself såg ut att bli typ fem-tio år yngre i ett nafs.
MoDo Hockey > Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka:
Vadå, har Peter Sundström haft julfest och bestämt sig för att börja spela hockey igen? Jag förstår inte.
Vadå, har Peter Sundström haft julfest och bestämt sig för att börja spela hockey igen? Jag förstår inte.
MoDo Hockey > Sv: Mora - MODO Hockey 2007-12-04
Berka:
Det jag undrar är om inte han börjar bli lite väl gammal vid det här laget? Fyra år äldre än Sjödin...
Det jag undrar är om inte han börjar bli lite väl gammal vid det här laget? Fyra år äldre än Sjödin...
Café > Sv: Vetgirig.nu
Frisco:
Lustigt att just du skulle lyfta frågan. Samma status på datorn fortfarande? Jag kan tänka mig att ändra tidsdiffen som krävs för seger vid samma antal rätt till en längre sådan. Själv brukar jag ägna mig åt att äta frukost samtidigt som jag tävlar, det innebär ju att jag är lite långsammare än någon som inte gör det...
Lustigt att just du skulle lyfta frågan. Samma status på datorn fortfarande? Jag kan tänka mig att ändra tidsdiffen som krävs för seger vid samma antal rätt till en längre sådan. Själv brukar jag ägna mig åt att äta frukost samtidigt som jag tävlar, det innebär ju att jag är lite långsammare än någon som inte gör det...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind:
Det vore väl en perfekt julklapp till dig! Synd att den inte finns, annars hade jag genast ringt pappsingen.
Det vore väl en perfekt julklapp till dig! Synd att den inte finns, annars hade jag genast ringt pappsingen.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Portello:
Själv vinner jag typ aldrig mot någon annan än dig. Hur ska man tolka det? ;)
Själv vinner jag typ aldrig mot någon annan än dig. Hur ska man tolka det? ;)
MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Paddan:
Det är iofs länge sen multran blev avstängd (sist). Som svar på din fråga: MODOAnton, kanske?
Det är iofs länge sen multran blev avstängd (sist). Som svar på din fråga: MODOAnton, kanske?
MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Salle:
Jag tror att sidan kajkade ihop när hela forumet insåg att multran är avstängd.
Jag tror att sidan kajkade ihop när hela forumet insåg att multran är avstängd.
MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
AM:
Hoho, undrar varför jag inte tog någon läsarbild på UH som jag kunde skicka in. Aldrig tidigare har läsarbilderna varit så upplysande som de där.
Hoho, undrar varför jag inte tog någon läsarbild på UH som jag kunde skicka in. Aldrig tidigare har läsarbilderna varit så upplysande som de där.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Jag undrar om de inte har någon sorts böter för sådant inom klubben. Harald, Timmy och några till satt och pratade om böter för snack på lunchen häromdagen. Jag tyckte mig höra summan 5000 nämnas. Är det något man får av Hockeyligan eller?
Jag undrar om de inte har någon sorts böter för sådant inom klubben. Harald, Timmy och några till satt och pratade om böter för snack på lunchen häromdagen. Jag tyckte mig höra summan 5000 nämnas. Är det något man får av Hockeyligan eller?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:
Ja, verkligen. En annan som nog behöver akta sig är Jerry. Varför känns det som att hans arbetsbörda genast minst dubblats?
Ja, verkligen. En annan som nog behöver akta sig är Jerry. Varför känns det som att hans arbetsbörda genast minst dubblats?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så är det visst Jerry man får prata med när man inte kan prata med Mia längre. Spännande.
MoDo Hockey > Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
Wayne Gresky:
Nä, han satt kvar. Konstigt tycker jag.
Nä, han satt kvar. Konstigt tycker jag.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Dream Team:
Men åh. Du skrev ju att det hade diskuterats tidigare. Fel ordval, med andra ord.
Det låter mer som att han säger "fräckhes" med lite läspande s än "fräckis", tycker jag, därför jag alltid har hört fräckhet. Kanske man måste ringa och fråga honom vad han egentligen sa?
Men åh. Du skrev ju att det hade diskuterats tidigare. Fel ordval, med andra ord.
Det låter mer som att han säger "fräckhes" med lite läspande s än "fräckis", tycker jag, därför jag alltid har hört fräckhet. Kanske man måste ringa och fråga honom vad han egentligen sa?
Café > Sv: Vetgirig.nu
Dream Team:
Men håll med om att det låter bättre med fräckhet. (Och att om han säger fräckis så säger han fräckes.)
Jag såg ingen diskussion i din länk, var det på en annan sida på forumet eller något?
Men håll med om att det låter bättre med fräckhet. (Och att om han säger fräckis så säger han fräckes.)
Jag såg ingen diskussion i din länk, var det på en annan sida på forumet eller något?
Café > Sv: Vetgirig.nu
LL:
Eller hur...är det kanske fräckhet han säger ändå? Kan det vara alla andra som hör galet, och inte jag?
Eller hur...är det kanske fräckhet han säger ändå? Kan det vara alla andra som hör galet, och inte jag?
Café > Sv: Vetgirig.nu
Wayne Gresky:
Jaha, NU förstår jag. Det låter i alla fall mycket bättre om man tänker att han säger fräckhet än om man tänker att han säger fräckis, så jag fortsätter nog att höra det jag hör.
Jaha, NU förstår jag. Det låter i alla fall mycket bättre om man tänker att han säger fräckhet än om man tänker att han säger fräckis, så jag fortsätter nog att höra det jag hör.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Wayne Gresky:
Nä, det där med Sterner kommer senare. Det är jag ganska säker på. Fast nu har du kanske lyssnat på klippet och hört att du har rätt...jag orkar inte kolla igen.
Nä, det där med Sterner kommer senare. Det är jag ganska säker på. Fast nu har du kanske lyssnat på klippet och hört att du har rätt...jag orkar inte kolla igen.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda
Paddan:
Lustigt, min mor berättade just samma sak, att mamma Hedman var rädd för att Harald skulle vilja slänga in Oscar för tidigt.
Lustigt, min mor berättade just samma sak, att mamma Hedman var rädd för att Harald skulle vilja slänga in Oscar för tidigt.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan:
Var det något fel på din egen tråd?
Var det något fel på din egen tråd?
Café > Sv: Vetgirig.nu
Poffa:
I sådana fall säger han "fräckes". Nu lyssnade jag igen, och det låter fortfarande inte som fräckis.
I sådana fall säger han "fräckes". Nu lyssnade jag igen, och det låter fortfarande inte som fräckis.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Stigsson:
Är det du som har gjort frågan på Vetgirig? =) Det kan vara han som har en dialekt jag inte förstår också, jag har hört det där klippet mååånga gånger och aldrig tvivlat på vad han säger.
Är det du som har gjort frågan på Vetgirig? =) Det kan vara han som har en dialekt jag inte förstår också, jag har hört det där klippet mååånga gånger och aldrig tvivlat på vad han säger.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Huge:
Själv duellerade jag mot Portello idag. Vi fick en fråga om vad det första kommentatorn sa efter Foppas straff -94 var. Det rätta svaret var "Vilken fräckis", men jag är ganska säker på att han sa "Vilken fräckhet". Nu gjorde det ju inte så mycket då jag fick rätt ändå, men...rätt ska väl vara rätt?
Själv duellerade jag mot Portello idag. Vi fick en fråga om vad det första kommentatorn sa efter Foppas straff -94 var. Det rätta svaret var "Vilken fräckis", men jag är ganska säker på att han sa "Vilken fräckhet". Nu gjorde det ju inte så mycket då jag fick rätt ändå, men...rätt ska väl vara rätt?
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda
Jag tycker att någon ska hyra in en clown eller ståuppare eller något, så spelarna blir lite glada. Och se till så att Krizan får umgås med sin familj, så jävla sur som han var idag kan han inte ha träffat dem på flera veckor...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så satt Jerry helt ensam och åt idag. Och Timander är less på att inte kunna spela.
MoDo Hockey > Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
MorganaLefaey:
Fan, vad jag inte skulle vara sugen på att åka till Sthlm och spela hockey om min fru alldeles precis nyss hade fött barn.
Fan, vad jag inte skulle vara sugen på att åka till Sthlm och spela hockey om min fru alldeles precis nyss hade fött barn.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Känns tråkigt att de som kraxade om Häggström redan när han anställdes hade så rätt. För det känns ganska uppenbart att han kan få ta på sig skulden för att hon slutar.
Själv håller jag en tumme för att efterträdaren är en som lovar mindre och håller mer, eller i alla fall håller vad den lovat och inte bara snackar.
Känns tråkigt att de som kraxade om Häggström redan när han anställdes hade så rätt. För det känns ganska uppenbart att han kan få ta på sig skulden för att hon slutar.
Själv håller jag en tumme för att efterträdaren är en som lovar mindre och håller mer, eller i alla fall håller vad den lovat och inte bara snackar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Hmm. Jag pratade med henne i telefon senast fredag för tre veckor sen. Fast mail har hon iofs aldrig varit bra på att svara på, eller svara snabbt på.
Hmm. Jag pratade med henne i telefon senast fredag för tre veckor sen. Fast mail har hon iofs aldrig varit bra på att svara på, eller svara snabbt på.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Vad olämpligt. Undrar vem jag nu ska tjata på för att få svar på en fråga som jag behöver svar på innan den 12:e.
Vad olämpligt. Undrar vem jag nu ska tjata på för att få svar på en fråga som jag behöver svar på innan den 12:e.
MoDo Hockey > Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
Frisco:
Någon förklaring till mysteriet verkar han inte vilja ge oss heller.
Någon förklaring till mysteriet verkar han inte vilja ge oss heller.
MoDo Hockey > Sv: SV: Djurgården - MODO HOCKEY 2007-11-29
NordaBoy:
Oops, you did it again. Hur lyckas du?
Oops, you did it again. Hur lyckas du?
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Poffa:
Det tycker jag låter som ett bra förslag. Fast då skulle väl någon gnälla över att vi inte följer reglerna och ställer upp med det bästa laget.
Det tycker jag låter som ett bra förslag. Fast då skulle väl någon gnälla över att vi inte följer reglerna och ställer upp med det bästa laget.
Föregående · 42 · Nästa
Tips: Om man behöver använda svenska bokstäver i ett land där de inte finns på tangentbordet kan man gå in på en svensk sida och kopiera den bokstav man behöver, för att sedan klistra in den där man behöver använda den. Lite tidskrävande, men ska man tävla på Vetgirig kan man kanske förbereda genom att redan ha hittat en sida med många öööö, ääää och åååå på innan man börjar.