Historik
Föregående · 29 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Om de styrelseledamöter som har ett år kvar ej avgår självmant, kommer man åt dem då?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vet inte om ni har observerat den men det finns en intervju med herrskapet från tidigt i morse som säger lite mer.
Länkar:
Så vill Brynäs nya klubbdirektörer sätta föreningen på kartan igen: ?Inte här för en quick fix?
Så vill Brynäs nya klubbdirektörer sätta föreningen på kartan igen: ?Inte här för en quick fix?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Ser fram emot en sommar med kukfäktande utan resultat och att augusti inleds med Dackell som tf sportchef och Molin som tf HC…
Konsulter är läskigt, även om det bara är för att hålla arbetet vid liv under en övergångsperiod… Vilka trauman en del personer måste ha upplevt.
Konsulter är läskigt, även om det bara är för att hålla arbetet vid liv under en övergångsperiod… Vilka trauman en del personer måste ha upplevt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: PJ har ju styrt upp den sportsliga sidan, så han känner väl sig extra lämplig för omval!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Ur våra stadgar:
§ 24 Styrelsens åligganden
Mellan årsmötena är styrelsen föreningens beslutande organ och ansvarar för föreningens verksamhet.
Styrelsen ska utse bolagsstyrelse inom helägda dotterbolag och utse representanter i delägda bolag. Styrelsen ska inom ramen för stadgarna och RF:s samt vederbörande SIF:s stadgar ansvara för föreningens verksamhet enligt fastställda planer samt tillvarata medlemmarnas intressen.
Det åligger styrelsen särskilt att
tillse att för föreningen gällande lagar och bindande regler följs
verkställa av årsmötet fattade beslut
till föreningens årsmöte framlägga verksamhetsberättelse med resultat‐ och balansräkning samt verksamhetsplan och budget för kommande verksamhetsår
ansvara för och förvalta föreningens medel
anställa klubbdirektör
tillse att planering, ledning och uppföljning sker inom föreningen
tillställa revisorerna räkenskaper m m enligt § 29
i särskild ordning meddela föreskrifter och riktlinjer gällande styrelsens och klubbdirektörens arbete
Ordföranden är föreningens officiella representant. Ordföranden leder styrelsens möten och arbete. Vid förfall för ordföranden inträder vice ordföranden i dennes ställe.
I övrigt fördelas ansvarsområdena bland styrelsens ledamöter efter beslut i styrelsen.
§ 25 Möten och beslut
Styrelsen sammanträder minst fyra gånger per år på kallelse av ordföranden eller minst hälften av ledamöterna.
§ 24 Styrelsens åligganden
Mellan årsmötena är styrelsen föreningens beslutande organ och ansvarar för föreningens verksamhet.
Styrelsen ska utse bolagsstyrelse inom helägda dotterbolag och utse representanter i delägda bolag. Styrelsen ska inom ramen för stadgarna och RF:s samt vederbörande SIF:s stadgar ansvara för föreningens verksamhet enligt fastställda planer samt tillvarata medlemmarnas intressen.
Det åligger styrelsen särskilt att
tillse att för föreningen gällande lagar och bindande regler följs
verkställa av årsmötet fattade beslut
till föreningens årsmöte framlägga verksamhetsberättelse med resultat‐ och balansräkning samt verksamhetsplan och budget för kommande verksamhetsår
ansvara för och förvalta föreningens medel
anställa klubbdirektör
tillse att planering, ledning och uppföljning sker inom föreningen
tillställa revisorerna räkenskaper m m enligt § 29
i särskild ordning meddela föreskrifter och riktlinjer gällande styrelsens och klubbdirektörens arbete
Ordföranden är föreningens officiella representant. Ordföranden leder styrelsens möten och arbete. Vid förfall för ordföranden inträder vice ordföranden i dennes ställe.
I övrigt fördelas ansvarsområdena bland styrelsens ledamöter efter beslut i styrelsen.
§ 25 Möten och beslut
Styrelsen sammanträder minst fyra gånger per år på kallelse av ordföranden eller minst hälften av ledamöterna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Lite scary om Brynäs skulle fortsatt att styras av Per-Johan Johansson och en TF informatör.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Duon Jennie Brobeck och Gunnar Ekman tillträder idag som tillförordnade klubbdirektörer i Brynäs IF.
I sportfrågor är Josef B rådgivande.
Info till privatpartners
I sportfrågor är Josef B rådgivande.
Info till privatpartners
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Men snälla! Saknar du det, eller vad är det frågan om? Finns absolut inga av Brynäs problem som är lösta, så vi har inget att vara kaxiga över. Bara skönt att stormen har lagt sig så vi kan fokusera på mer konstruktiva sakar.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Varför inte? Unicef är väl en organisation som göder en massa redan förmögna människor snarare än de som är avsedda att få de insamlade medlen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Vet inte! Väcksjö, Växsjö eller hur fan stavas det egentligen?
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Spock: Lööke kan bara en sång annars är han hjärntvättad.
Varning, visst Timråinslag kan förekomma.
Varning, visst Timråinslag kan förekomma.
Länkar:
https://youtu.be/uBnl_VG_2oY
https://youtu.be/uBnl_VG_2oY
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: För lite tröst och välmående
Länkar:
https://youtu.be/pEunwzv-I7Q
https://youtu.be/pEunwzv-I7Q
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Hade inget med något av dina inlägg att göra.
Svarade och klippte in den delen av Zappaholics inlägg jag svarade på. Kommenterade detta och la in en frekvent förekommande kommentar från bl a Facebook.
Svarade och klippte in den delen av Zappaholics inlägg jag svarade på. Kommenterade detta och la in en frekvent förekommande kommentar från bl a Facebook.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: ” Misstankarna kommer alltid kvarstå mot männen. Och frias de felaktigt så är det en stor skam eftersom rättssamhället vänder kvinnorna ryggen...”
Håller helt med. Syns redan bland kommentarerna ”Att förundersökningen lagts ner pga brist på bevis innebär inte att han är oskyldig ”
Håller helt med. Syns redan bland kommentarerna ”Att förundersökningen lagts ner pga brist på bevis innebär inte att han är oskyldig ”
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, nu hoppas man istället på att Hedberg ska bli värvningsbar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Är det fortfarande det felaktiga påståendet att det var i Ö-vik som händelsen inträffade som är grunden till utpekandet?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Är det inte påvisbara falsarier från kvinnans sida och kontraktet inte kan sägas upp så sätt han i frysboxen under kvarvarande säsong.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly: Den låten följde mig och en kompis genom Europa på en tågluff. På varje bar/pub vi besökte och som hade jukebox så satte vi på den som första låt!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Kan ha varit så enkelt och tanklöst att man bara avvaktade klartecken från läkaren.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: Media fiskade väl efter svar ang Berglund då han inte spelade. Bom-Bom svarade då att han bara fått reda på att han inte var tillgänglig. Varför han inte var tillgänglig svarade man inte på, Covid eller att han utreddes. Sedan blev han klar för spel, vem som tog det beslutet är ett frågetecken, troligtvis inte Josef då han inte hade kontrollen tidigare. Beslutet fattades troligtvis högre upp och eftersom Sundlöv och Campese var tagna ur matchen var det troligtvis den sportsligt ansvarige i styrelsen.
Spekulationer javisst, men jag känner att det är det mest troliga scenariot.
Spekulationer javisst, men jag känner att det är det mest troliga scenariot.
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Gylling breddade lyssnandet helt klart, sedan gillade jag Kjell Alinge han introducerade mycket nytt han med. Alinge och Forsell…
Länkar:
https://youtu.be/67mAWS1_gjk
https://youtu.be/67mAWS1_gjk
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Grattis till ett välförtjänt avancemang!
Då kan jag räkna med en massa dryga Timråsupportrar i Brynäsboken nästa säsong men det brukar ge sig efter tiotalet matcher!😉
Grattis!!
Då kan jag räkna med en massa dryga Timråsupportrar i Brynäsboken nästa säsong men det brukar ge sig efter tiotalet matcher!😉
Grattis!!
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Soffdomaren: Jaha, jag trodde du skrev att du låg med alla. Men det var kanske något freudianskt så du skrev en mix av det du menade och det du ville…😂
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Spock: Är väl någon till i styrelsen…
Men hoppas att det som nu råkade hända Brynäs också blir en väckarklocka för alla klubbar. Lätt att somna in och tycka att allt flyter på och är bra av sig själv.
Men hoppas att det som nu råkade hända Brynäs också blir en väckarklocka för alla klubbar. Lätt att somna in och tycka att allt flyter på och är bra av sig själv.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Då förstår jag vad du menar. Brynäs rester till ledning har hanterat allt väldigt dåligt. Det hade räckt, då han utreddes för misstanke, att han även fortsatt hade varit otillgänglig för spel.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ” Drabbar ju det laget stenhårt nu under sommaren”
Det är väl inte laget som ska straffas?
Det är väl inte laget som ska straffas?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Behöver finnas starka ledarpersoner i gruppen som kan och vågar säga stopp om någon visar upp egenskaper som rimmar illa med de krav som finns, till exempel värdegrunden.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Då har du chansen nu, antar att du menar Unicef? Unicef är ingen sponsor till Brynäs och har aldrig varit.
Beträffande min tidigare kommentar, då läste jag förmodligen slarvigt.
Beträffande min tidigare kommentar, då läste jag förmodligen slarvigt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78: Tycker JFK trycker på rätt punkt en bit längre ner. Brynäs var helt oförberedda, i sin nuvarande status, på att hantera en kris. Det har präglat den här affären och tränardebaklet från start till mål.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Onödigt uppskruvad analys och kommentar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Brynäs saknar helt en plan och kompetens för hur man ska hantera en kris. Amatörmässigt från början till slut.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Det är väl en bedömning som varje enskild medlem måste göra innan röstning och detta oavsett om det är valberedningens förslag eller något annat alternativ.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Gillade honom kommer jag ihåg, men det stämmer det du säger. Han är förresten ständig medlem i Brynäs.😉
Nu checkar jag ut
Nu checkar jag ut
Länkar:
https://youtu.be/k391eMiMBRE
https://youtu.be/k391eMiMBRE
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Jag måste komma ut nu…
Jag har aldrig fastnat för Lundell, har köpt några vinyler, men nej.
Jag har aldrig fastnat för Lundell, har köpt några vinyler, men nej.
Länkar:
https://youtu.be/SDMkC1aubZ8
https://youtu.be/SDMkC1aubZ8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hockeyälskaren: Har skrivit detta tidigare.
Antar att Brynäs var mer intresserade av vad rättsväsendet sa.
Var lite seriös.
Antar att Brynäs var mer intresserade av vad rättsväsendet sa.
Var lite seriös.
+ 2
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Ja det är onödigt tungt nu.
Länkar:
https://youtu.be/Cab_XlnJZjc
https://youtu.be/Cab_XlnJZjc
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hassan: Jag antar att det man visste var att han var anmäld för våld i nära relation. Bulan förnekade detta och Brynäs avvaktade förundersökningen, utan att veta vad den innebar i sak, örfil eller vad.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Han vill inte ta in information utan målet är bara att jiddra.
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Ja, fy f.n vad många troll som dyker upp!
Länkar:
https://youtu.be/Z5NGd3dwv3E
https://youtu.be/Z5NGd3dwv3E
Föregående · 29 · Nästa
