Historik
Föregående · 28 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Uppriktigt orolig
ellis: Vi ska väl förhoppningsvis kunna förbättra backsidan och ev ha samma status vad gäller målvakter. Forwards är väl som det är…
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Hade förväntat mig något bättre… men brygden på vissna tallbarr kanske bränner oväntat många hjärnceller.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
bar mofftak: Det är väl inte Brynäs som värderar arenan, eller hur?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Uppriktigt orolig
Auchinleck: Färjestad hade en prognos som var något sämre än Brynäs efter årsskiftet, så de har väl trollat på något annat sätt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Självklart är det så och det är just det som det arbetas på (hoppas jag) och kommer att arbetas på.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs verkar ju dock ha inskrivet i sin värdegrund att spelare inte meddelas att de inte kommer att få istid nästa säsong, utan bör se sig om efter andra lösningar om de vill få speltid.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Arenan var väl inte värderad sedan tio år och med den värdeutveckling som varit var det klockrent. Ett annat populärt alternativ hade varit att sälja den dyrt till kommunen och ett tag senare ta över den igen för en symbolisk summa.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Brynäs har sin sparsmakade svart/vita profil. Sedan är det naturligtvis billigare att skriva ut materialet på kontors-lasern än att skicka det på tryck externt.😉
+ 1
Brynäs IF > Sv: Uppriktigt orolig
Peja: Möteshandlingarna ska publiceras i dag och det inkluderar väl den ekonomiska redovisningen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Undrar om de ens kommer att kliva av om valberedningens förslag blir nedröstat?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Du som vet får upplysa dom om vilken taxa den ska ställas in på.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Felix kvar i Philadelphia, undrar om det innebär något för Ersson?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Laken: En styrelseledamot har förmodligen inte tid eller möjlighet att ta ett sådant uppdrag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Ja,management/organisationskonsulter kostar. Men vi vet inget om överenskommelsen mellan BIF och River Jump. Är det på löpande räkning eller är det fastpris och det behöver inte vara så att det debiteras fulltid för två konsulter.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Tror du har mest rätt vad gäller alt två.
Är snarare för att visa att bolaget har fått ett tyngre rekryteringsuppdrag.
Den här nivån på rekrytering sker knappast via platsannons.
Är snarare för att visa att bolaget har fått ett tyngre rekryteringsuppdrag.
Den här nivån på rekrytering sker knappast via platsannons.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ledsen, men det kommer inte att anställas någon via annons, men det vet alla häcklare redan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Det jag far efter är att du inte har en aning om vad våra konsulter har haft för avsikt att och försökt att genomföra. Intresset från de få ansvariga att delta kanske var noll och intet.
Sen är det kul att du har hyggliga kunskaper i engelska språket, men jag har personligen lite svårt för att namn ofta ska förvanskas av många skribenter här inne.
Men håller med om att mötet blev värdelöst och inte tillförde någonting.
Sen är det kul att du har hyggliga kunskaper i engelska språket, men jag har personligen lite svårt för att namn ofta ska förvanskas av många skribenter här inne.
Men håller med om att mötet blev värdelöst och inte tillförde någonting.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Var på väg att skriva ett något mer utvecklat inlägg men jag nöjer mig med att skriva att den här typen av dåligt underbyggda skitinlägg bara är ointressanta och irriterande.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Men du får tänka på att Färjestad gjorde en katastrofsäsong, så självklart måste de satsa för att det inte ska upprepas!
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Ja, vi har ingen som kan värva! Framförallt har vi inga positioner i laget som vi kan värva till, i princip.
Brynäs har uppenbart som policy att inga kontrakt bryts, den skit vi har den sitter vi med.
Brynäs har uppenbart som policy att inga kontrakt bryts, den skit vi har den sitter vi med.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Skönt agiterat på FB
”
Brynäs bjuder in till medlemsmöte den 3 juni. Detta är alltså inget annat än en strategisk manöver från ledningen eftersom årsmötet är den 22 juni. Man vill lägga mötet nära årsmötet för att kunna påverka besvikna medlemmar. Samma strategi användes innan de tre ödesmatcherna där klubbdirektör valde att ha en träff och frågestund om Brynäs framtid innan avgörandet. Gå inte i den riggade fällan mina vänner ❤️💛🖤
”
”
Brynäs bjuder in till medlemsmöte den 3 juni. Detta är alltså inget annat än en strategisk manöver från ledningen eftersom årsmötet är den 22 juni. Man vill lägga mötet nära årsmötet för att kunna påverka besvikna medlemmar. Samma strategi användes innan de tre ödesmatcherna där klubbdirektör valde att ha en träff och frågestund om Brynäs framtid innan avgörandet. Gå inte i den riggade fällan mina vänner ❤️💛🖤
”
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Wesley: Blir lite svårt på en social kanal av den här typen.
Men sjung gärna, jag stör mig inte på det!
Men sjung gärna, jag stör mig inte på det!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: För att han har en mjuk framtoning? Min erfarenhet är att det går att komma väldigt långt med intelligens, förhandlingsteknik och lite smartness. Inte alltid som hårda nypor är rätt framgångsrecept.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Du menar att en Brynästränare behöver mer stake för att smälta in i gruppen?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Manner självkritisk efter att ha åkt ut i kvarten:
” Tränaren Mikko Manner lämnar nu också klubben efter sammanlagt åtta år.
– Det är en stor besvikelse, en fiaskosäsong. Jag fick inte laget att spela den nivå som vi borde och HIFK var bättre på alla områden. Det är en flopp och som en storklubb borde vi vara bättre, säger han efter uttåget.
Manner tar också på sig ansvaret för att Kärpät inte gick längre än till kvartsfinal.
– Mitt jobb är att svetsa samman laget och det lyckades jag inte med. Det är mitt fel. Jag har säkert börjat tro för mycket om mig själv och inte klarat av att göra grundjobbet, säger Manner.”
” Tränaren Mikko Manner lämnar nu också klubben efter sammanlagt åtta år.
– Det är en stor besvikelse, en fiaskosäsong. Jag fick inte laget att spela den nivå som vi borde och HIFK var bättre på alla områden. Det är en flopp och som en storklubb borde vi vara bättre, säger han efter uttåget.
Manner tar också på sig ansvaret för att Kärpät inte gick längre än till kvartsfinal.
– Mitt jobb är att svetsa samman laget och det lyckades jag inte med. Det är mitt fel. Jag har säkert börjat tro för mycket om mig själv och inte klarat av att göra grundjobbet, säger Manner.”
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nisse på Mon or: Preliminära diskussioner har tagits. Men Philadelphia ska säga sitt först.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Jag har inte sagt något överhuvudtaget 😂😂😂😂😂
När någon låter ena parten få så stort svängrum i media är det lämpligt att man i samband med detta låter den utpekade få möjlighet att komma till tals. Går inte det är det kutym att kommentera detta.
Att Brynäs hela ledning har försvunnit så när som på en person vet vi nog alla.
Men det är också helt klart att Stisse har valt sida.
När någon låter ena parten få så stort svängrum i media är det lämpligt att man i samband med detta låter den utpekade få möjlighet att komma till tals. Går inte det är det kutym att kommentera detta.
Att Brynäs hela ledning har försvunnit så när som på en person vet vi nog alla.
Men det är också helt klart att Stisse har valt sida.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Stisse som låter ena parten få svängrum igen, det vore sunt att låta motparten dvs spillrorna av nuvarande styrelse få kommentera.
Annars en läsvärd artikel.
Annars en läsvärd artikel.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Finns väl ingen företagsrepresentant som i media skulle säga något sådant, oavsett status.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}: Kontrar med något högaktuellt, musiken i frontlinjen!
Länkar:
https://youtu.be/5ZVC6f9cXKk
https://youtu.be/5ZVC6f9cXKk
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}: Härligt, en favorit. Men var bara 5-6 år gammal så..
Länkar:
https://youtu.be/rsExj_0IHEs
https://youtu.be/rsExj_0IHEs
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: Vi sitter säkert. Var väl flera år sedan laget lyssnade på den sportsliga ledning, så detta fixar dom själva som vanligt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Vad för information ska Brynäs släppa idag och var har du fått reda på det?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Stämmer med min tolkning. Så ska Brynäskanbättre realisera sitt förslag är deras enda hopp att valberedningen kan få styrelsen att avgå med hänvisning till trycket från medlemmar, sponsorer och politiker.
Sedan är det frågan om det alternativet är bättre än vad nu valberedningen kommer fram till för alternativ.
Sedan är det frågan om det alternativet är bättre än vad nu valberedningen kommer fram till för alternativ.
Föregående · 28 · Nästa