Historik
Föregående · 109 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Game!
Forsberg 1978:
Sitter och specialstuderar Hjalmarsson i Hv71, 14 år i NHL och är totalt bäst på plan, 3 Stanley cup guld och många tvekade på hans status i SHL, han är överlägset bäst på planen idag tillsammans med Sklenicka i Brynås. Rolig match att glo på när man har Leksand på samtidigt
Sitter och specialstuderar Hjalmarsson i Hv71, 14 år i NHL och är totalt bäst på plan, 3 Stanley cup guld och många tvekade på hans status i SHL, han är överlägset bäst på planen idag tillsammans med Sklenicka i Brynås. Rolig match att glo på när man har Leksand på samtidigt
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
{297}:
Nu skall jag inte jinxa alltför mycket men satan vad stabila ni är. Detta ser riktigt bra ut.
Grattis Timrå
Nu skall jag inte jinxa alltför mycket men satan vad stabila ni är. Detta ser riktigt bra ut.
Grattis Timrå
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:
Bland det fulaste tacklingar på länge, Dessutom verkar han helt oberörd varför han fick matchstraff. Det där kommer bli minst 5 matcher.
Skulle det visa sig att Little missar ex 10 matcher så skall borgman ha lika lång avstängning. Det har jag efterlyst länge, Disciplinnämnden är ett skämt. Skadar du någon som är borta 10 matcher skall förövaren va avstängd lika länge, ganska logiskt. Varför är det inte så?
Bland det fulaste tacklingar på länge, Dessutom verkar han helt oberörd varför han fick matchstraff. Det där kommer bli minst 5 matcher.
Skulle det visa sig att Little missar ex 10 matcher så skall borgman ha lika lång avstängning. Det har jag efterlyst länge, Disciplinnämnden är ett skämt. Skadar du någon som är borta 10 matcher skall förövaren va avstängd lika länge, ganska logiskt. Varför är det inte så?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Borgman delade just ut en enorm ful knätackling på Broc Little, det blir nog en 6 - 7 matcher för den där.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Game!
bradberry:
Samtidigt kan man vända på frågeställningen, nu är jag inte tränare men jag har följt hockey i så många år att jag vet om att om en målvakt gör en mindre bra insats, som den Lindbäck gjorde i Torsdags så väljer många tränare den andra målvakten i matchen efter, det är ju det konkurrens handlar om.
Han har dessutom stått majoriteten av matcherna, kanske dags att han får vila lite.
Lindbäck är såklart bättre men han kanske skall vila honom tills matchen mot IKO på Tisdag?
Samtidigt kan man vända på frågeställningen, nu är jag inte tränare men jag har följt hockey i så många år att jag vet om att om en målvakt gör en mindre bra insats, som den Lindbäck gjorde i Torsdags så väljer många tränare den andra målvakten i matchen efter, det är ju det konkurrens handlar om.
Han har dessutom stått majoriteten av matcherna, kanske dags att han får vila lite.
Lindbäck är såklart bättre men han kanske skall vila honom tills matchen mot IKO på Tisdag?
+ 3
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Värmer upp med eran match innan det är dags att se Leksand, tror ni har bra chans till poäng. Lycka till
Tippar 2 - 4 Hanzl gör 2 ;)
Tippar 2 - 4 Hanzl gör 2 ;)
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang:
Hade inte Lindbäck slarvat vid 2 mål samt att Rödin inte spelat Ruohomaa i händerna, hade det såklart slutat annorlunda, tycker inte Leksand var speciellt mycket bättre spelmässigt men vi satte chanserna när vi fick dom det var det som avgjorde, hade ex Björninen satt sin chans när ni kom 3 mot 1 hade det såklart inte slutat såhär, klyschan " små marginaler gör sig påmind "
Hade inte Lindbäck slarvat vid 2 mål samt att Rödin inte spelat Ruohomaa i händerna, hade det såklart slutat annorlunda, tycker inte Leksand var speciellt mycket bättre spelmässigt men vi satte chanserna när vi fick dom det var det som avgjorde, hade ex Björninen satt sin chans när ni kom 3 mot 1 hade det såklart inte slutat såhär, klyschan " små marginaler gör sig påmind "
+ 6
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
Wales - Iran 0 -2
Nu inväntar vi Qatar - Senegal, tror det blir en enkel seger för Senegal med 3 - 0
Nu inväntar vi Qatar - Senegal, tror det blir en enkel seger för Senegal med 3 - 0
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic:
Brynäs har haft väldigt svårt att vinna i Leksand, inte en seger sedan 2017 i SHL, måste ju bero på något,, jag vet inte vad det beror på själv men har en liten känsla av att Leksand brukar tända till när det är fullsatt och match mot ex Brynäs.
Brynäs har haft väldigt svårt att vinna i Leksand, inte en seger sedan 2017 i SHL, måste ju bero på något,, jag vet inte vad det beror på själv men har en liten känsla av att Leksand brukar tända till när det är fullsatt och match mot ex Brynäs.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Efter att ha bevittnat matchen på plats så är det såklart skönt att Leksand vann men jag tycker inte Brynäs va så dåliga som många hävdar, vi gjorde mål på våra chanser och hade ett bättre målvaktsspel hade kunnat slutat hursomhelst men är det någon som skall lastas för förlusten så är det nog Lindbäck tyvärr, vad är det som hänt där? Han skall ju tillhöra toppen i SHL, hoppas ni kommer igen. Långt kvar av serien
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Landeskog fyllde 30 samma dag
Rätt coolt ändå att 2 av våra bästa svenskar i NHL fyller samma dag
Rätt coolt ändå att 2 av våra bästa svenskar i NHL fyller samma dag
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lapp på luckan ikväll i Tegera.
Roligt men föga överraskande
Hur många bussar går från Gävle och andra ställen? Någon som vet
Roligt men föga överraskande
Hur många bussar går från Gävle och andra ställen? Någon som vet
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-11-24
Kulltorp:
17 % på powerplay och 4,20 på Timråseger på Svenska spel, känns som om Svenska folket underskattar Timrå rejält, jag tror ni fixar poäng ikväll.
17 % på powerplay och 4,20 på Timråseger på Svenska spel, känns som om Svenska folket underskattar Timrå rejält, jag tror ni fixar poäng ikväll.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Hoppas du får rätt, jag skall upp och se matchen.
Jag tror och hoppas det lossnar för Hrivik snart.
Kanske redan ikväll ;)
Hoppas du får rätt, jag skall upp och se matchen.
Jag tror och hoppas det lossnar för Hrivik snart.
Kanske redan ikväll ;)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 5
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
När får vi se QPR i PL igen?
Loftus Road, en klassisk arena
När får vi se QPR i PL igen?
Loftus Road, en klassisk arena
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
Finns en rolig historia om Jones när han spelade i Wimbledon, de skulle möta Newcastle och 2 timmar innan match satt han och en lagkamrat och käkade och tog en pint på en krog i Newcastle, då kommer en av gästerna fram och frågar om Vinnie är bänkad, nej svarar Vinnie jag laddar upp, jag hinner nog med en eller ett par till innan avspark
Humor
Finns en rolig historia om Jones när han spelade i Wimbledon, de skulle möta Newcastle och 2 timmar innan match satt han och en lagkamrat och käkade och tog en pint på en krog i Newcastle, då kommer en av gästerna fram och frågar om Vinnie är bänkad, nej svarar Vinnie jag laddar upp, jag hinner nog med en eller ett par till innan avspark
Humor
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
De gör inte spelare som Jones och Keane längre. Det var bättre förr. ;)
www.youtube.com/watch?v=sxNJRT-Djc0
De gör inte spelare som Jones och Keane längre. Det var bättre förr. ;)
www.youtube.com/watch?v=sxNJRT-Djc0
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
Jag är uppväxt med Tipsextra, alltid följt Engelska ligan sedan tidigt 80 tal, alltid gillat deras kärlek till fotbollen, började hålla på Liverpool 1983, varit över 3 gånger, befolkningen älskar svenskar de är alltid trevliga bjuder på öl, sociala gästvänliga, och otroligt fotbollskunniga.
Pratade med en gubbe sist jag var över 2017 som sa, jag hoppas verkligen vi vinner vm innan jag dör, nu vet jag inte om han lever eftersom det var 5 år sedan men dom älskar sin fotboll och han var Notts County supporter som fö är den äldsta klubben i England.
Jag är uppväxt med Tipsextra, alltid följt Engelska ligan sedan tidigt 80 tal, alltid gillat deras kärlek till fotbollen, började hålla på Liverpool 1983, varit över 3 gånger, befolkningen älskar svenskar de är alltid trevliga bjuder på öl, sociala gästvänliga, och otroligt fotbollskunniga.
Pratade med en gubbe sist jag var över 2017 som sa, jag hoppas verkligen vi vinner vm innan jag dör, nu vet jag inte om han lever eftersom det var 5 år sedan men dom älskar sin fotboll och han var Notts County supporter som fö är den äldsta klubben i England.
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
Jag håller alltid på England om de inte möter Sverige såklart.
Jag håller alltid på England om de inte möter Sverige såklart.
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
Tittar man på Tysklands startelva så är det ingenting man får stånd av " ursäkta " ;)
Muller Neuer som är till åren, Rudiger och Kimmich är klass, detta är nog en av de sämsta upplagor Tyskland haft i VM
Havertz har inte alls lyckats i Chelsea och ändå startar man honom före sane
Sane Goeretzka och Brandt på Bänken, 3 spelare som går före många i det där laget. Men de kommer såklart gå vidare från gruppen, de kallas ju för den tyskal maskinen och de kommer bli bättre ju längre turneringen lider men guld blir det inte.
Tittar man på Tysklands startelva så är det ingenting man får stånd av " ursäkta " ;)
Muller Neuer som är till åren, Rudiger och Kimmich är klass, detta är nog en av de sämsta upplagor Tyskland haft i VM
Havertz har inte alls lyckats i Chelsea och ändå startar man honom före sane
Sane Goeretzka och Brandt på Bänken, 3 spelare som går före många i det där laget. Men de kommer såklart gå vidare från gruppen, de kallas ju för den tyskal maskinen och de kommer bli bättre ju längre turneringen lider men guld blir det inte.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:
Borde inte alla spelare ha prestationslöner istället för fasta månadslöner?
Då skulle nog de flesta spelare höja sig, många spelare i SHL åker runt och glider bara som om det vore någon jävla söndagsskola.
Kanske redan finns vissa klubbar som har det?
Borde inte alla spelare ha prestationslöner istället för fasta månadslöner?
Då skulle nog de flesta spelare höja sig, många spelare i SHL åker runt och glider bara som om det vore någon jävla söndagsskola.
Kanske redan finns vissa klubbar som har det?
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:
Färjestad för mig, har inget emot deras supportrar. Laget däremot, likadant Lakers, men skulle Brynäs spela final mot FBK håller jag på er, kan inte släppa 1997 än haha
jävla Grislag dom är FBK
Färjestad för mig, har inget emot deras supportrar. Laget däremot, likadant Lakers, men skulle Brynäs spela final mot FBK håller jag på er, kan inte släppa 1997 än haha
jävla Grislag dom är FBK
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz:
Han är kvar på gymet i Leksand enligt en polare som tränar där, vet inte hur mycket "vikt" man skall lägga vid det påståendet men han har säkert sina anledningar.
Skönt att Heineman är tillbaks, 1 - 0 nyss
Han är kvar på gymet i Leksand enligt en polare som tränar där, vet inte hur mycket "vikt" man skall lägga vid det påståendet men han har säkert sina anledningar.
Skönt att Heineman är tillbaks, 1 - 0 nyss
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{8839}:
Ja han och Boniek är ju helgonförklarade i hamlandet.
Ja han och Boniek är ju helgonförklarade i hamlandet.
+ 1
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
Nu blir det förmatch mellan Mexico - Polen som jag tror för övrigt kommer bli den bästa i Vm hittills.
Huvudmatchen är självklart den mellan Malmö - Leksand klockan 19 ;)
Nu blir det förmatch mellan Mexico - Polen som jag tror för övrigt kommer bli den bästa i Vm hittills.
Huvudmatchen är självklart den mellan Malmö - Leksand klockan 19 ;)
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{9742}:
Känns på något sätt som att Argentina alltid sviker när de är favoriter, kanske att många överskattar dom?
0-0 mellan Danmark och Tunisien med 3 ´+ tillägg kvar, också en skräll såklart om det står sig.
Känns på något sätt som att Argentina alltid sviker när de är favoriter, kanske att många överskattar dom?
0-0 mellan Danmark och Tunisien med 3 ´+ tillägg kvar, också en skräll såklart om det står sig.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
LKV:
Nej han verkar sannerligen inte i balans om man skall tro det som skrivs, då är det såklart rätt att bänka honom som BH gjorde senast, får se ikväll om han spelar eller inte och om det är utagerat eller om han hamnat i den berömda " frysboxen "
Trist då han är en riktigt bra spelare.
Nej han verkar sannerligen inte i balans om man skall tro det som skrivs, då är det såklart rätt att bänka honom som BH gjorde senast, får se ikväll om han spelar eller inte och om det är utagerat eller om han hamnat i den berömda " frysboxen "
Trist då han är en riktigt bra spelare.
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{8839}:
Saudierna har vänt på matchen inom loppet av några minuter
Argentina är helt klart skakat
Saudierna har vänt på matchen inom loppet av några minuter
Argentina är helt klart skakat
Fotboll > Sv: Fotbolls-VM i Qatar 2022
{8839}:
Håller med dig.
Nu är det dags för Argentina att gå in i turneringen, blir nog en ny slakt som den England stod för igår.
Tippar 5 - 0
Håller med dig.
Nu är det dags för Argentina att gå in i turneringen, blir nog en ny slakt som den England stod för igår.
Tippar 5 - 0
Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:
Håller med, tycker det är märkligt jag med.
Idag är det vinst som gäller.
Tuffa matcher nu, Malmö borta Brynäs Hemma och Skellefteå borta. Hua
Håller med, tycker det är märkligt jag med.
Idag är det vinst som gäller.
Tuffa matcher nu, Malmö borta Brynäs Hemma och Skellefteå borta. Hua
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Skulle tro att de landar på Dala Airport i Borlänge sedan 10 mil i buss, fast det kan gå direktflyg till Mora men jag tror inte det.
Skulle tro att de landar på Dala Airport i Borlänge sedan 10 mil i buss, fast det kan gå direktflyg till Mora men jag tror inte det.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 1
Föregående · 109 · Nästa

Och Belgiens gyllene generation fortsätter briljera. Är det världens mest överskattade landslag? Nu kommer Lukaku iof in så är det någon som skall kunna göra match av detta är det han.
Laget är ju sjukt starkt på papperet.
Tycker synd om KDB som skall styra över detta laget på planen, världens mest komplette fotbollsspelare när han är skadefri