mattias - 74

30845 inlägg · 47921 besäkare

Historik

· 111 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Skulle Max komma in tror jag någon av Ruohomaa eller Ashton flyttar på sig, Zacke sitter på en hög lön men är sjukt viktig för lagets sammanhållning, kanske Brynäs skulle ta honom istället? Tydligen riktigt bra röst i Omklädningsrummet med vad jag fått höra

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey_22

Ja Björn har lyft Leksand jättemycket senaste åren, men denna säsongen har han en del och jobba på. Inget mål i PP på 6 - 7 matcher tror jag mig höra trots forwards som Zackrisson, Camper, Quennville, Ashton, Hrivik samt Ruohomaa, dåligt puctempo senast men hoppas det löser sig ju längre serien går.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag brukar sällan lägga mig i diskussioner om andra lags " problem " eller vad det nu är för att en del personer i alla forum bemöter inlägg från vissa skribenter med att vara otrevlig, så läser ni detta och känner ni att ni måste va otrevlig så tar vi det på bubblor ok?

Har följt diskussionen om Alcen och eran sk dåliga start länge

Hade eran match på samtidigt som våran på Datorn senast när ni mötte Rögle , tycker friman Palve och Bergman ser ut som div 1 spelare. Jag vet att det är jävligt lätt och sitta som supporter till ett annat lag och säga hur man skall göra, har skickat en del av inlägget till en del Brynäs skribenter för jag är lite rädd att lägg ut offentligt då man är rädd att bli attackerad av en del kränkta personer som alltid försvarar Brynäs

Varit turbulent i många år i Leksand innan Tjomme och BH kom till klubben, Djurgårdarna grät när TJ lämnade sthlm för Dalarna, inget illa menat men Alcen bör bytas ut, han saknar totalt erfarenheten som krävs för att bestämma över en sådan klassisk klubb som Brynäs, även om diskussionen går om att vissa klubbar mår bra av att spela i allsvenskan så köper jag inte det, det är en mardröm att spela i den där jävla serien, ni skall va glada att ni sluppit den

Alcen har iof värvat Larsson och Sikcklenka som varit enligt mig era bästa spelare, den sistnämnda kommer nog inte va kvar i SHL länge, otroligt imponerad av honom hittills.

Jag vill med detta inlägg säga att jag hoppas ni repar er, många leksaingar vill att ni åker ur, jag är inte en av dom, jag har personliga problem just nu och är sjukskriven och han andra saker och tänka på men kände att jag ville lufta mig lite

Vill citera min gamla gymnasielärare innan jag slutar " för varje dumt ord du säger om en person skall du säga 10 positiva " detta var 1991, kommer ihåg det som igår.

Svara folk med respekt och kärlek istället för att va otrevliga och dryga. Undrar vad Huge tycker om detta?

Ha en fin dag på er alla Brynäsare


// Mattias

Fotboll > Sv: Champions League
Skapliga åttondelar

Så lottades alla åttondelsfinalerna i Champions League
Manchester City–Leipzig
Benfica–Club Brugge
Real Madrid–Liverpool
Tottenham–Milan
Napoli–Frankfurt
Chelsea–Dortmund
Porto–Inter
Bayern München–Paris Saint-Germain

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}:

Har för mig att det var så under den gamla Elitserien att domare kunde bli degraderade till lägre serier om de gjorde för många uppenbara misstag.

Inom den engelska fotbollen har det varit tal om länge att domarna skall kunde bestraffas om de gör för uppenbara misstag, sedan VAR infördes har blivit bättre och sämre beroende på hur det tillämpas, kan det vara något för Ishockeyn att ta efter?

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:

Trevliga nyheter
Uppladdat:

500x0-226195be-2140-45d3-b1e7-c7ea8ebd1c7f.png


Café > Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74:

Det är ju trots allt Fredag

Vi kör en klassiker

Trevlig helg allesammans

www.youtube.com/watch?v=S1O0m9UXAwk

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grattis Brynäs.

Starkt att slå Luleå på bortaplan

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Tredje nollan för armalis denna säsong

Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz:

Lycka till ikväll, kommer nog bli en rolig match

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
{9386}:

Lycka till ikväll.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:
"
" Och JA, verkligen kul att världens bästa Karlsson är bäst igen "

Ja han är het just nu, såg Buffalo - Pens i natt. Sabres känns som om de är bättre än förra säsongen, nu har de gjort 14 mål på pens och RW
Inga lag som utmanar om bucklan men ändå imponerande,

Vad tror du om Oilers chanser att vinna SC? " mitt lag "


NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Vad tror du om Forsberg? Inte blir det 50 mål inte?

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Bra kväll för en del svenskar i NHL i natt.

Jesper Bratt har gjort poäng i 10 raka nu.

Hampus Lindholm gjorde 4 poäng mot Pittsburgh

Erik Karlsson gjorde hattrick mot Anaheim.

Han har gjort 9 mål på 15 matcher denna säsong som back vilket är otroligt imponerande

Erik Granqvist som är expertkommentator på Viasat sa att Filip Forrsberg skulle göra 50 mål denna säsong, han har inte haft någon bra säsong hittills som såklart är tråkigt, jag är ju leksing och unnar honom all framgång,

Han måste nog begära och bli trejdad snart om han skall vinna SC

Nashville är otroligt ojämna

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Stryparn:

Haha

Så kan man också uttrycka sig, Jenna Jameson skulle gilla ditt inlägg, läste hennes självbiografi för ett tag sedan, då säger hon. " storleken har ingen betydelse, den kan aldrig blir för stor "

Lycka till ikväll

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
pyts:

Skönt att Lang och Alsing fick plats, Lang är riktigt het nu i SHL

En del namn är självklara som Pudas, ligans bästa back så han borde va med

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
mikenomad:

Lycka till ikväll, LHC är kluriga, vi kommer precis från ett dubbelmöte, det är vårat nya bogeyteam efter ÖHK,

Hoppas ni vinner, håller alla tummar jag har

Har spelat x på lången, luktar jämnt på förhand

bra odds med men gråter inte om ni vinner

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
eltifoso:

Postar man Thåström skall man hyllas, en av hans bästa alster om hans uppväxt

Skebokvarns plattan är helt fantastisk

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Miley kan fan sjunga hon med

Chad Smith är fö trummisen i Red Hot Chilli peppers om ingen visste det

www.youtube.com/watch?v=DqoQY9bobow

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Oskar Lang har förlängt med 3 år

Bra det

Snabbast i SHL på skridskorna

Viktig i ett slutspel

Bra inställning på den snubben

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{9742}:

Mer Rock'n'roll än såhär blir det inte

www.youtube.com/watch?v=GilzbcZOcHU

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Petey21:

Exakt detta jag menar.

De som gör mål och vinner poängligan i ett slutspel i ett kval är de som märks, sådana här spelartyper är guld värda, i ett slutspel.

Andreas Jämtin hade jag tagit vilken dag som helst i Leksand när han var som bäst, en otroligt underskattad spelare, han gjorde dessutom ganska bra med poäng i HV när de var som bäst.

Tror det var Crawford som sa när Colorado vann, vi har världens bästa lag redan men vi har också Claude Lemieux som inte får den upprättelse han förtjänar

Han skadade Draper med en ful tackling men Draper var då en av RW bästa spelare.

Vi vet ju alla vilka som vann 1996

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

HAHA sjukt det där.

Oavsett så är många hockeyspelare tuffa. Fotbollsspelare är inte alls lika hårda med vissa undantag, Butcher i VM 86 eller Jaap Staam som syddes utan bedövning på ögonbrynen i VM 2002 tror jag det var, satt i direktsänd tv och inte rörde en min när läkaren sydde ihop honom

haha

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

" , för NHL-domare är helt enkelt så mycket bättre. "

Det har jag alltid tyckt, vill se bättre domare i ett slutspel också även här, frågan är hur förbundet och klubbarna ställer sig till att ta in NHL domare i ett slutspel i Europa? Dom är otroligt professionella men såklart mycket mycket dyrare.

Kanske är värt det?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Devils hade inte vunnit Stanley Cup utan Scott Stevens 1995, en riktig jävla gris men deras absolut viktigaste spelare tillsammans med Niedermayer som också är en gris och en 23 årig Martin Brodeur

Sådana här spelare behövs i ett slutspel oavsett vad andra tycker ;)

Säger inte att jag har rätt men många jag känner som är fans till andra lag vill ha dessa spelare i sina egna lag, vad tror ni spelare som Jämtin, Kåberg, Oduya, Rydmark, Marchand i Boston, Holmström. Wernblom m.fl listan kan göra lång hade för påverkan när deras klubbar va som bäst.

Min poäng att sådana här spelare som Rahimi som vi diskuterar växer i ett slutspel eller kval.

Jag tar hellre Rahimi än Noren och Ekberg i Leksand t.ex. Alla dagar i veckan

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan:

Tror nog det är 300 stygn allt som allt, men har också hört det.

Funnits många tuffa spelare i NHL.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:

Notera att jag skrev kval också, han är inte lika bra längre men lik förbannat är han viktig i ett slutspel eller " kval " finns backar i SHL som inte borde lira som Rahimi petar. säger inte att han är bra men han är en spelartyp som de flesta lag vill ha under ett slutspel eller kval men jag respekterar att ni inte gillar Rahimi, jag avskyr FBK men hade gärna haft båda Souray och Chara i Leksand under Lockouten och vi såg ju hur det gick, kanske en dålig jämförelse men stora tuffa backar är otroligt viktiga i ett slutspel med sin tuffhet, räckvidd och attityd

En del Brynäsare spyr galla över halva laget och framförallt backarna

Jag är rätt övertygad om att de vill byta ut Johannesson, Hedberg, Friman mot Rahimi,

Nu blir jag säkert idiotförklarad av Brynäsarna men det skiter jag i som Magnus Uggla sjöng ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}:

Inte för att lägga mig i denna diskussionen men här kommer min åsikt om folk vill läsa

Hade tagit Rahimi alla dagar i veckan om han spelat i SHL och representerat ett slutspelslag så hade många lag, kanske alla tagit en spelartyp som rahimi, gillar honom inte heller men i ett slutspel är sådana här spelare ovärderliga oavsett vad man tycker, småful, gring och sedan tror jag han är en otroligt bra röst i omklädningsrummet med tanke på hans erfarenhet.

Har för mig att jag läste för ett bra tag sedan att någon tränare i SHL sa i en intervju med en kvällsblaska att många spelare lyssnar mer på sin lagkapten och de äldre spelarna än tränaren i pausen i omklädningsrummet.

Att han är en gris är många överens om men sådana här spelare är ovärderliga i ett slutspel eller kval

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Här har vi en hårding, 16 stygn i ansiktet och var tillbaks på träningen dagen efter.

www.youtube.com/watch?v=4KHYDKLff5U

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Han är bäst ;)

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Antingen gillar man detta eller så hat man fel ;)

www.youtube.com/watch?v=k1CytZC9SEo

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage:

Leksand måste steppa upp rejält, såg matchen live i Torsdags och LHC hade lika gärna kunna åka hem med alla 3 poäng, mantas var som vanligt bäst när det gäller.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Satt och kollade igenom lite gamla SC finaler genom åren

Måste säga att denna spelare var en av de fulaste någonsin men ändå fick han ha C på bröstet

Man förstår faktiskt varför

Utan honom hade inte nj vunnit 1995

NJ kan tacka stevens för hans ledarstil och ledarskap på isen under den tiden de var som bäst

Denna tackling är dock riktigt ful


youtu.be/7JC7xyBuHrc

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius:

Håller med

Den återupptas 2230

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:

Hybrisen vet inga gränser i Kristianstad efter deras senaste framgångar, tippar på att det är några EPA snubbar som druckit för många folköl

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:

ok haha förstod inte din ironi haha

Jag tror ändå att han gått ner i lön rejält sedan han var i Luleå i fjol.

Bara vad jag tror som sagt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:

Ja jag har känslan av att han inte är speciellt dyr den här gången, blir 37 i Februari.

Fortfarande riktigt bra som sagt men med tanke på orsaken till hans val att flytta hem till STHLM tror jag nog han skulle spela gratis om så är, är nästan säker på att Brodin, Kreuger och kanske TOM talangen Lekkerimäki tjänar mer.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky:

Ja DIF är nog inte så glada att de åkte ur, HA är ingen lek, det vet vi leksingar och även ni Timråiter tror jag ;)

Alla eventuella topplagen åker på minor, jag tror ändå att när serien summeras så kommer det vara DIF , MoDo och löven topp 3 iaf, tämligen säker.

Klasen debuterar eventuellt imorgon eller mot AIK i derbyt på Onsdag, där har DIF gjort en riktigt bra värvning. Klass rak igenom

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas:

Knallskott i Kristianstad, jävla huliganer ;)

MoDo Hockey > Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
NuMo:

När är Berg tillbaks?

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{9742}:

Fredag innebär Imperiet.

Kanske Sveriges bästa röst än i dag

www.youtube.com/watch?v=-HEoyhZ_6pY

Det är alltså låt nummer 01 och inte årtalet men det fattade nog alla

Denna konsert är från !985 från Orionteatern

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Karlkvist spelade fram till samtliga 6 mål igår

Hur länge är han kvar i SHL?

Otroligt imponerad av den killen

Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-10-27
Sputnik:

Skulle ni vilja se Broc Little i Timrå?

Var på plats i Leksand idag

Han är 34 och är typ bäst i varje match jag sett med LHC


Varför spelar han i ett sådant kasst lag son Linköping?

Hur många här inne vill se honom i sitt lag? Jag tar honom alla dagar i veckan om man vet att han levererar :)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

243 :-

Jobbigt och bo i bostadsrätt ;)

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Nyss hemkommen från Tegera, tråkig match men Armalis bäst igen men frågan är om inte Broc Little är lite för bra för Linköping

En personlig favorit i SHL under många år

Färjestads BK > Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Jag var på plats ikväll och det var inget skönspel from något av lagen men Leksand var närmast segern

Undrar hur länge LHC kan behålla Little

En otroligt bra hockeyspelare som spelar i ett alldeles för dåligt lag

34 år och hade gärna sett honom i mitt eget lag

Bäst i LHC idag

Som vanligt

Nog skulle du vilja ha honom i FBK?

Färjestads BK > Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Oj inga dåliga spelare

Färjestads BK > Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Vilka saknar ni?

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{9742}:

Hehe

Hon är helt fantastisk, såg Thåström 2009 på 3 spelningar på hans turne och hon gästspelade på nästan alla, hon har en sådan fantastisk röst, så glad att hon är med i Så mycket bättre så man får höra lite bra sång.

www.youtube.com/watch?v=fRi_MoZBgNU

· 111 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu ONLINE

Från Uppsala