mattias - 74

30855 inlägg · 47922 besäkare

Historik

· 114 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

En riktigt rolig match och titta på.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz:

Bra start av Leksand, glad att studion lyfter armalis som leksands bästa spelare hittills, många leksandsfans ville ha kvar brage men nu har vi stärkt defensiven rejält när vi fått in Armalis och Lindholm, ger den trygghet till försvarsspelet som de saknade i fjol

Armalis är mycket bättre än Brage

angående Queenville tror jag det lossnar snart, snackas om att han attityds problem som smittar av sig, hoppas Björn tar tag i det

Man vet ju att han är bra sedan tidigare men det har inte riktigt funkat i Leksand

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:

Horribel utvisning på Emerson Royal, som neutral är det där inte mer än ett gult. Mitt älskade Liverpool har vänt 0 - 2 till 3 - 2 på Anfield, bara för det så gör Brighton 3 - 3 precis haha

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pasman:

Hade han spelat i NHL hade det blivit hårda straff även om det dock inte förekommer väldigt ofta, här kommer en av världens bästa spelare som tydligen tror han kan slänga sig hur han vill.

Tror han kan göra som han vill trots att han är storstjärna, detta är vidrigt på riktigt. Hoppas verkligen någon trycker till honom

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mikenomad:

Shinimin fortsätter med sitt vidriga beteende, 5000 tjänar han på ett byte ungefär, stäng av idioten länge. Domarna skulle ju ta tag i filmningar denna säsong, går ju sådär.

Hade någon Leksandsspelare betett sig såhär hade jag krävt att klubben agerat rejält. Vidrigt på riktigt att filmningarna även nått hockeyn.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker:

Hota Shinimin med att gå till Mora

Måste va mest kännbara straffet som finns 😎


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Spiknykter

Jag var ironisk haha

Undra vem som druckit

Jösses

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Förstår att du hoppas det, du har aldrig varit någon glädjespridare här inne. jag till skillnad mot dig ogillar inte Brynäs såsom du gör med Leksand.

Jag vet att det blir torsk, Brynäs vänner guldet. Grattis, ingen ide vi fortsätter spela serien ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker:

Lycka till mot kräkers ikväll

Hoppas ni får igång Palve, tycker han får oförtjänt mycket skit här inne

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:

Bra agerat av Brynäs och stänga av tjejerna

Otrolig korkat gjort även om man har en personlig anknytning till Örebro

Representanter man Brynäs eller någon annan klubb är det det som gäller och inget annat

Sunt förnuft, logik, självklarhet sunt bondförnuft och allt det där

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Tillsammans med Armalis

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Dagens kedjor

Lite spännande

1️⃣ Ashton - Östman - Camper
2️⃣ Lang - Ruohomaa - Kloos
3️⃣ Quenneville - Knuts - Zacke
4️⃣ Eljas - Kandergård - Karlberg

1️⃣ Lindholm - Caito
2️⃣ Norén - Alsing
3️⃣ Bichsel - Ahnelöv
⏸️ Lundqvist

1️⃣ Armalis
⏸️ Kaskisuo

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:

Igår fyllde bröderna sedin 42 år

Vet inte om ni uppmärksammat detta men här kommer ett grattis från Dalarna iaf 💙🤘

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Idag fyller en av de största Leksandsspelarna genom tiderna 60 år 💙

Hur många gilla får vi för Jonas Bergqvist 💙🤘

Grattis Jonas

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
” Keith Yandle spoke with Jonathan Huberdeau this summer and confirmed that after being informed of the trade, Huberdeau simply said “F*ck you” to Bill Zito then hung up the phone. ”

😂😂😂

MoDo Hockey > Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Tarasov:

Såg iaf att Styf och Umegård är med i toppen av poängligan, det är ju bra.

MoDo Hockey > Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Heyerdal:

8 - 0 nu. Vad händer med Modos J20? Är dom verkligen såhär dåliga? Ser inte matchen så kan inte uttala mig men resultatet gör ju att man reagerar.

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Tarasov:

Hur är det man säger? Alla sätt är bra utom dom dåliga 😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Jag tror på en jämn drabbning, tippar oavgjort efter 60 minuter sedan tar ni bonuspoängen genom Friman


MoDo Hockey > Sv: Premiär!! MoDo - AIK 2022-09-23
Rytter:

3 assist av Berg hittills, hoppas han fortsätter såhär. Grattis MoDo

Tror han kommer bli en personlig favorit i Modo


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf:

Är nog Blaine Byron du tänker på, vet inte hans kontraktssituation men vet att han var väldigt bra i Eisbären Berlin förra säsongen, han kommer göra massor med poäng för IKO tror jag

42 poäng på 43 matcher är riktigt bra senaste säsongen

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Vilken match Armalis gör, Starkt att vinna mot Skellefteå som jag tycker är bättre sett över 60 min, Campers mål riktigt snyggt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Någon som har koll på om man kan se matchen mellan Leksand och MoDo i U 20 på fredag på någon webbkanal?

Brukar inte J 20 matcherna visas på nätet?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gunderson:

Hoppas man håller samma linje över hela säsongen

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herre P:

HAHA den där har jag sett, ganska rolig men är nog inte lätt att va Brynäsare heller ;)

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly:

Kickar igång lillördagen med en personlig favorit ;)

www.youtube.com/watch?v=8WOKaD8dflU



MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Nordström var feg som fan, vidrig spelare. Jag har för mig att jag läste eller hörde någonstans att Hinote skulle skydda Foppa men är jag felunderrättad ber jag om ursäkt, oavsett så var FBK denna säsong äckligt bra fysiskt

De hade Sheldon Souray samt Chara som alltid spelade över gränsen men spelade otroligt smart

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Gillar Chara, finns spelare i NHL jag avskyr som pesten men han har så länge jag följt NHL aldrig varit feg utan alltid stått upp för sina medspelare, viktigaste spelaren för Boston när de vann SC

Hinote skulle väl skydda foppa under Lockouten vill jag minnas, gick ju sådär.

Men var ju inte många som lyckades vinna en fight mot Chara.

Hoppas han får sin tröja hissad i TD Garden

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Vi kör en låt med Borlänges största. En otroligt bra röst, synd man inte fick uppleva det live, han är och kommer och va störst någonsin i Borlänge

Mando Diao, Sator och MIss Li all ära men Ingen slår Jussi Björling

www.youtube.com/watch?v=bUbA5y1hnFg

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Zdeno Chara has announced his retirement and will sign a one day contract with the Boston Bruins to officially finish his career with Boston

Snacka om hjärta 💖

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Här snackar vi sång, så fruktansvärt bra.

www.youtube.com/watch?v=plCScjvDOJM

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Tråden heter vad?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu skall jag se Robert Gustafssons karriär på 4an och skratta lite ;)

Sverige i särklass bästa komiker

Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
{5246}:

Han är denna tids Robert Lahti.

Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
{8399}:

Nu börjar det hetta till redan i omgång 1, underbart.

Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Honken72:

Betydligt bättre 2a period av Brynäs, gillar Björninen tror han kommer bli en av era viktigaste spelare.

Mycket bra jobb i det tysta

Brynäs IF > Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
{9382}:

Bellman 6,0 här samt en hemmagjord kycklingsallad. Skall bli intressant och se vad era hemvändare kan bidra med.

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2022-09-17
Bragd-Birger:

Lycka till idag, hoppas Lander och Dahlen täpper till truten på Rönnberg och Grin Joel

Rögle BK > Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz:

Tittar men senaste 4 - 5 matcherna i Ängelholm mot Brynäs så har ni vunnit så statistiken talar för er

MoDo Hockey > Sv: Försäsong 2022
Tarasov:

Hur skötte sig Berg?

Står inga målskyttar på FlashScore för er heller

Leksands IF > Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Leksands lönelista

Månadslön i svenska kronor brutto

250 000 kronor i månaden eller mer
Olle Alsing, back
Anton Lindholm, back

200 000 - 250 000 kronor i månaden
Patrik Zackrisson, forward

150 000 - 200 000 kronor i månaden
Mantas Armalis, målvakt
Jonas Ahnelöv, back

120 000 - 150 000 kronor i månaden
Patrik Norén, back

80 000 - 120 000 kronor i månaden
Martin Karlsson, forward
Jon Knuts, forward
Oskar Lang, forward

50 000 - 80 000 kronor i månaden
Tobias Ekberg, back
Alexander Lundqvist, back
Kalle Östman, forward

30 000 - 50 000 kronor i månaden
Jesper Kandergård, forward

30 000 kronor i månaden eller mindre
Lian Bichsel, back
Marcus Karlberg, forward

Nettolön i antingen Euro eller US-dollar för hela säsongen

250 000 och uppåt (motsvarar 220 000 svenska kr/mån)
Marek Hrivik, forward
Mikael Ruohomaa, forward

200 000 - 250 000 (175 000-220 000 svenska kr/mån)
Matt Caito, back
Carter Camper, forward
John Quenneville, forward

150 000 - 200 000 (130 000-175 000 svenska kr/mån)
Kasimir Kaskisuo, målvakt
Carter Ashton, forward
Justin Kloos, forward

Färjestads BK > Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Leksand kommer med 350 fans från Dalarna tyckte jag mig läsa någonstans samt de som såklart är och bor i Värmlandstrakten som också är leksingar ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge:

Erik Gustafsson är också min favorit bland backarna som 2 st sa

Otroligt bra hockeyspelare

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Lite kul att lander väljer Bertilsson och Rödin väljer Lander

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grattis till Strömgren, en spännande spelare som jag tror passar perfekt in i erat lagbygge.

· 114 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala