mattias - 74

30857 inlägg · 47923 besäkare

Historik

· 120 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva:

Idag är det 30 år sedan Peter Forsberg blev trejdad till Quebec

Enligt mig så är Foppa den största vi haft i svensk hockey

Ha en fin kväll

🤘🤘🤘

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är det bara jag som känner lite sorg här

Har varit på hovet massvis med gånger och arenan är otroligt bra för oss bortasupportrar

Bästa arenan enligt mig

Ge fan i hovet

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Hockeyleksing:

Tror jag inte vi gör men kul att du är optimistisk

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Jo du kan ha en poäng där men det är ju bara de själva som vet vad de tjänar, jag spekulerar lite vilket de flesta gör. Blir spännande och se hur det slutar

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf:

Personligen tror jag Ojamäki är bättre värvning sett till vad han kostar, Larsson är förmodligen betydligt mycket dyrare och inte spelat i Europa på jättelänge.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:

Heart of Hockey trodde jag var vi Siljans södra strand? ;)

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
DenRöda:

Vågad gissning att ha FBK 2a när de tappat mycket men man vet ju inte vad de får in heller senare, jag tror absolut Leksands placering är realistisk just nu det är 3 vakanta forwards platser kvar samt en back, Timrå har värvar riktigt bra, synd ni inte fick behålla Rattie,

Jag slänger in en chansrad nu innan trupperna är kompletta så kommer det 1 till innan premiären.

1. Luleå
2. Skellefteå
3. Rögle
4. Frölunda
5. Växjö
6. Linköping
7. Hv71
8. Färjestad
9. Timrå
10. Leksand
11. Oskarshamn
12. Brynäs
13. Örebro
14. Malmö

Tror MIF floppar rejält denna säsongen, hoppas jag får rätt ;)

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
7 - 0 till Colorado i match 2.

30-16 i skott, sällan sett Tampa blivit så utskåpade som i natt

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
{9386}:

Match 2 i natt, ställt klockan, tror och hoppas på Colorado, tampa har redan 2 bucklor men nu är point tillbaks så det är ju ett jättelyft för Tampa, dock unnar jag Landeskog den där bucklan

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Herminator:

Instämmer

Grattis Paul

Min absoluta favorit med Beatles

www.youtube.com/watch?v=iI_V6fkcgLA

Leksands IF > Sv: Silly season
Då var Hrivik klar för 4 år

Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen:

Hriviks agent har skrivit på Twitter att Marek presenteras på 4 år under dagen.

Låter ju helt jävla underbart ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Luddf:

Jag är leksing ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det blev Burakowsky

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:

Riktigt bra match hittills, nu väntar övertid, jag tippat att McKinnon avgör

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Det är ju trots allt Onsdag, då kör vi en av Uffes bästa

www.youtube.com/watch?v=P-gFq1BtqJ8

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Dags för en liten svängig låt med en rolig text ;)

www.youtube.com/watch?v=iarhqgCv_og

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Hockeyleksing:

Nej det är en jävla pajasliga på många sätt, det där borde inte va tillåtet. Därför jag alltid velat se att spelare fullföljer kontrakt när man skriver på. oavsett serie. Det skulle göra sporten mer trovärdig.

Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen:

Kalle Östman klar för Leksand


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:

Såg att Sellgren spelade i Chicago Wolves, vad tror ni chanserna är att få tillbaks honom?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dr.Krykov:

Nej tror inte det, var väl snack om det men han är iaf inte med i deras trupp på hemsidan

Han spelar just nu i Providence Bruins i AHL

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles:

Undrar om Rögle vill göra plats för Curran?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee:

381 000 dollar per spelare är inte heller illa pinkat

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:

6 spelare på en säsong som gått till NHL från Leksand

Sjukt på riktigt

Nu får tjomme jobba så fingrarna blöder 😉😂


Leksands IF > Sv: Silly season
Fick artikeln i textform nyss av en snäll brynäsare

Hellkvists råd efter uppbrotten: ”Gå inte ut på Tinder”
13 juni 2022 07:19
Han har tappat en hel femma till NHL.
Nu får Björn Hellkvist bygga nytt i Leksand.
– Det blir en liten ”rebuild”, men det ska vi nog klara av, säger LIF-tränaren.
Oskar Magnusson
Text

Björn Hellkvist har luckor att fylla i sitt Leksand med drygt tre månader kvar till SHL-premiären.
Bild: Oskar Magnusson
Annons

Han har lyft upp unga spelare och sett dem få luft under vingarna under sin tid som huvudtränare i Leksands IF.
Under våren har Björn Hellkvist från sidan kunnat se resultatet när en efter en av dem sajnat kontrakt med olika NHL-klubbar (vilket sportchef Thomas ”Tjomme” Johansson varnade för redan i januari):
• Emil Heineman, 20, till Montreal
• Max Véronneau, 26, till San Jose.
Annons

• Isak Rosén, 19, till Buffalo.
• Nils Åman, 22, till Vancouver.
• Calle Själin, 22, till Florida.
Kvar står Leksand med flera luckor att fylla i truppen, med drygt tre månader till seriestart.
Kvar står en Leksandstränare med dubbla känslor; å ena sidan stolthet, å andra sidan huvudbry kring lagbygget.

Senaste i raden av NHL-leksingar: Calle Själin.
Bild: Bildbyrån
– Det är en fjäder i hatten för hela Leksands verksamhet från junior- upp till seniorhockey, men även till vår scoutingavdelning som träffade så rätt med Max. Det visar att vi gjort ett gott jobb även där, och det är en stor framgång för Leksand, säger Björn Hellkvist.
– Den tuffa biten är att vi börjar om med att bygga ett lag. Det blir en liten ”rebuild” (återuppbyggnad), men det ska vi nog klara av.
Thomas Johanssons (sportchef) och Björn Hellkvists långsiktiga projekt (båda har kontrakt till och med 2025) handlar om att göra Leksand till ett mästarlag.
Sen fattar ju jag att fansen bedömer mig och laget utifrån prestation på isen
En utmaning, av flera, på vägen dit har blivit uppenbar på senare tid: svårigheten att kunna behålla unga, lovande spelare när NHL-klubbarna lockar med penningstinna kontrakt. Då hjälper det inte ens att spelarna står under avtal med sina respektive klubbar i Sverige, och ersättningsnivån är i sammanhanget relativt modest: 381 000 dollar per spelare enligt det avtal som Svenska ishockeyförbundet nyligen tecknade med National Hockey League.
Annons

– Klart att det är dubbelt. Jag som tränare bedömer ju mig själv delvis utifrån lagets vinster, men också efter hur spelarna utvecklas i mina lag och det här är ju ett fint kvitto på individuell utveckling, säger Björn Hellkvist.
Fakta
LIF-truppen 2022/2023

Målvakter:
Kasimir Kaskisuo, 2022/2023 (1 år kvar på kontraktet)
Mantas Armalis, 2024/2025 (3 år kvar) NY

Backar:
Jonas Ahnelöv, 2022/2023 (1 år kvar)
Olle Alsing, 2023/24 (2 år kvar) NY
Lian Bichsel, 2022/2023 (1 år kvar)
Matt Caito, 2023/2024 (2 år kvar)
Tobias Ekberg, 2022/2023 (1 år kvar)
Johan Fransson, 2022/2023 (1 år kvar)
Anton Lindholm, 2023/24 (2 år kvar) NY
Alexander Lundqvist, 2023/2024 (2 år kvar)
Patrik Norén, 2024/2025 (3 år kvar)

Forwards:
Carter Ashton, 2023/2024 (2 år kvar)
Carter Camper, 2022/2023 (1 år kvar)
Filip Cederqvist, 2022/2023 (1 år kvar) NY
Jesper Kandergård, 2022/2023 (1 år kvar)
Martin Karlsson, 2022/2023 (1 år kvar)
Justin Kloos, 2022/2023 (1 år kvar)
Jon Knuts, 2022/2023 (1 år kvar)
Oskar Lang, 2022/2023 (1 år kvar)
Mikael Ruohomaa, 2022/2023 (1 år kvar)
Patrik Zackrisson, 2024/2025 (3 år kvar)
– Sen fattar ju jag att fansen bedömer mig och laget utifrån prestation på isen och våra resultat här och nu. Det är den värld vi lever i.
Det är inte säkert att Leksand tappar alla ovan nämnda spelare till NHL redan i höst. Några av dem kan komma att återvända om de inte tar en plats i sina nya lag i Nordamerika.
Annons

– Men jag hoppas ju att ingen kommer tillbaka och tar nån exit-dörr. Vi vill ju att de ska lyckas i NHL, säger Hellkvist.
– Sen finns det ju alltid en risk att vi står med luckor i truppen om ingen av dem kommer hem. Men jag skulle bli överraskad om vi i Leksand inte hittar nya spelare att ersätta dem med. Vi går ju inte in i säsongen med femton spelare på kontrakt, om man säger så.

Leksand ska inte ”rusa ut på Tinder” när det kommer till att knyta till sig nya spelare, som Björn Hellkvist uttrycker saken.
Bild: TT
Vad blir viktigt nu i rekryteringsarbetet framåt?
– Jag tror att vi måste tänka igenom saker och ting och ha lite is i magen kring vilka spelare vi väljer att gå vidare med. Det sämsta man kan göra nu är att gå ut på Tinder (dejtingapp) och direkt försöka hitta en ny. Vi har en verksamhet som genomsyras av hårt jobb, och vi ska gå igenom alla tänkbara namn noga.
Med fem unga spelare ut har Leksand ett jobb att göra med att bestämma riktningen framåt. Ska de välja att ersätta den flyktade femman med lika unga (och billiga) spelare? Eller välja mer etablerade (och dyra) SHL-namn?
Vi har inget att misströsta för. Det är bara att gratulera killarna
– Ytterst är ju ”Tjomme” ansvarig för det arbetet med hjälp av Petter (Carnbro, analytiker och scout), men självklart är jag delaktig också. Allting är ett lagspel, säger LIF-tränaren.
– Vi får helt enkelt se vilken väg vi väljer att gå; om vi ska ta unga spelare med utvecklingspotential och låta dem göra resan, eller om vi går mer på etablerade namn.
Annons


Vilken väg klubben väljer i rekryteringsarbetet framgent blir en viktig fråga för Björn Hellkvist och resten av LIF-ledningen.
Bild: Bildbyrån
Vad vill du personligen?
– Nej, men jag gör det som är bäst för Leksand. Vad som är bäst för Leksand är klurigare, det måste vi tänka igenom. En känslig fråga, men jag vill ju säga nånting annat än ”inga kommentarer”.
Hur hårt slag är alla förlorade spelare för er?
– Det är nog, om inte unikt, så i varje fall ovanligt att ett SHL-lag tappar så här många spelare till NHL samma säsong. Förutsättningarna kastas om ganska mycket, men med tiden lär man sig att ta dagen som den kommer.
– Vi har inget att misströsta för. Det är bara att gratulera killarna till att de får chansen i NHL, och sen kavla upp ärmarna och köra.



NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
{9386}:

Rangers tid kommer, ungtupparna visade nu i slutspelet att framtiden är god i klubben.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Tampa - Colorado i final, första matchen spelas natten mot Torsdag 0200 svensk tid.

Jag är grymt imponerade av Tampa som tog 4 raka mot Rangers även om de var totalt överlägsna i natt. Jag tror på en matchserie på 7 matcher här, är det något lag som skall kunna rubba TB så är det Avs. Dessutom unnar jag Landeskog den där bucklan.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:

Hur satsar Östersund inför kommande säsongen i HA, inte hängt med där alls även om jag är intresserad av DIV 1 då Östersund mötte Borlänge Hockey förra säsongen


NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
jonsson:

Tampa - NYR klockan 0205 på Viaplay och viasat sport premium

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
S-vikaren:

Varning för starka bilder.

Killen blev avstängd på livstid.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:

Här snackar vi straff. Borde självfallet vara så i alla ligor runtom i världen.

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Heavy Metal såklart ;)

Dricker inte Likör, blir ett par bärs till konserten med Judas ;)

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Imorgon är det dags för dessa legendarer att inta Dalhallas scen, jag värmer upp redan nu med att spela deras klassiska låtar i samband med att jag storstädar lägenheten ;)

www.youtube.com/watch?v=YPQcBDsnE8c

Fotboll > Sv: Premier League
{9742}:

Avgå Janne

Leksands IF > Sv: Silly season
Och nu är det bekräftat

Bara önska Calle lycka till


Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen:

Nu har NHL visat intresse för Själin också

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

Vackert

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Idag är det som bekant Sveriges nationaldag och då kör man enligt mig den enda versionen som kommer upp i rejäl standard, spelade den på balkongen nyss och de flesta var positiva.

Hur är det här inne? ;)

www.youtube.com/watch?v=yxnDpxitARM

Försökte hitta en version av Jussi men det fanns inte ;)

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly:

Med tanke på att Englands drottning Elisabeth II suttit 70 år på tronen så hyllar vi såklart England och drottningen med lite punk

www.youtube.com/watch?v=yqrAPOZxgzU

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif:

Bra att ni värvar på, hittills ser det bra ut. Frågan är om det är en ny finne eller någon målspruta från alpligan eller så.

NI har värvat bra hittills som sagt iaf på papperet men det skall nog gå bra

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Harry Persson, som var materialförvaltare i Leksands IF under hela 40 säsonger mellan 1959-1999, har gått ur tiden. Våra tankar går till familj, släkt och vänner, och vi kommer för alltid minnas Harry som en stöttepelare och en varm vän.

Vila i frid, Harry!

💙💙💙

Saxat från Leksands IF

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Blake:

De 3 bästa anfallarna i McKinnom McDavid samt Draisatl och ligans bästa back i Makar i samma matchserie, häftigt sa bull

Jag håller på Oilers men här tar det nog stopp.

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Då var det semifinalklart

Colorado - Edmonton
Tampa - Rangers

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2022
dempa:

Dom är smarta

· 120 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala