Hockeyleksing: Fast varför klagar folk nu? Så här har det varit sedan urminnes tider. NHL-KHL-SHL-Allsvenskan-Div1. Katten på råttan, råttan på repet osv...
Hockeyleksing: Det är exakt det menar. Skrivna kontrakt bör naturligtvis vara exakt lika mkt värda oavsett vilken nivå dessa skrivs på. Jag kan förstå maktlösheten och uppgivenheten du känner som ledare i t.ex HA. Spelar det arbete man lägger ner någon som helst roll längre? Ett arbete som självklart inte kommer gratis. Ilskan är befogad flera ggr om.
Nej det är en jävla pajasliga på många sätt, det där borde inte va tillåtet. Därför jag alltid velat se att spelare fullföljer kontrakt när man skriver på. oavsett serie. Det skulle göra sporten mer trovärdig.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.