mattias - 74

30865 inlägg · 47924 besäkare

Historik

· 143 ·
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Spock:

Boston utslaget av Islanders

Semifinalerna blir som följer

Tampa - Islanders
Montreal - Colorado / Vegas

Lite synd om Colorado åker ur, de har spelat en bra hockey genom hela slutspelet

Det bästa är ändå att Brad Marchand är ute ur slutspelet

Hata är ett starkt ort men jag ogillar honom jättemycket

Ett riktigt svin

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
RunarUp:
Ja den är riktigt usel

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{5647}:
Smaken är som baken 😃

de har gjort mycket skräp också men jag växte upp med deras musik och köpte ride the lightning på vinyl

men st anger och samarbetet med Lou reed borde såklart aldrig släppts

Bedrövligt 😂😂😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75:

Här är konserten

Min första av totalt 10
Hade haft körkort i 2 v och fick såklart köra 25!mil för att se dom men det var det värt 😂😂😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75:

Jag kanske var lite otydlig men jag menade såklart att svarta skivan är bäst utan cliff

Metallicas absolut bästa skiva är master of puppets

Spelade den i bilen senast idag

And justice for all är också en riktigt bra skiva

The four horseman spelar jag väldigt ofta

Svårt och välja en låt som är favorit 😀

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{9386}:

Där är vi överens

Såg turnén på stadion i slutet av maj 1993

Helt sjukt bra spelning

Favoriten på plattan är nog för många oväntat ”
Of Wolf and man ” ❤️

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:

Påminn mig inte om dom där tyskarna

Nu var det hv vi diskuterade 😂😂😂

Kul med lite hjärta i hv med

Dom där 2 hade ju lätt gått in i vilken förstafemma som helst i SHL

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}:

Lite hjärta där också, respekt

Dessa t hade gått i vilken förstafemma som helst i SHL 👍🏻

Riktigt kul för hockeyallsvenskan

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:

Hv verkar iaf inte vilja spela i HA mer än 1 säsong

2 riktigt bra spelare som hade slagit sig in i vilket SHL lag som helst


Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Minsk får inte va med i CHL efter ett uttalande av Champions hockey League under dagen

Vilket lag som ersätter är ännu inte klart

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Wauzsig:

Hellre ett avgörande i 3 mot 3 än straffar tycker iaf jag

Håller helt med dig om Lundell. likaså den där kanadensiska backen Power som spelade. Fruktansvärt bra genom hela turneringen endast 18 år.


Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:

Kanada visar återigen att de är bäst när det gäller trots ett uselt gruppspel

Tänk om alla SHL lag hade hälften av Kanadas vinnarmentalitet och sin positiva inställning till sporten så hade det nog gått bättre ganska ofta

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck:

Här får man nog ge Rendulic rätt i det mesta

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Roligt att brynäsarna redan driver med våran nya målvakt i deras forum ” även om det är på skoj såklart ”

Frågan är om de inte kastar rejält med stora stenar i glashus nu när de själva inte har någon uttalad förstamålvakt.

Härligt med silly season och slänga käft ;)


Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne:

Önskar Dahlén lycka till i NHL

Synd för er. Hade faktiskt velat se honom i SHL men killen är sjukt lovande så förstår om han tar chansen 👊🏻👍🏻

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Tarasov:

Undrar hur många matcher scheifele får för denna?

Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz:

Tyler Matson till hv

Riktigt bra värvning

De vill tydligen inte vara i allsvenskan mer än i 1 år

Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
eltifoso:

Helt rätt beslut såklart

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Det är alltid skönt att slå Färjestad men på något sätt så var detta väntat

Han har värmländska rötter och fick säkert bättre betalt också. personligen hoppas jag han floppar men det spelar egentligen ingen roll så länge inte vi ersätter Hrivik Chelarik och juvonen med jämnbördiga spelare om det inte blir en tung säsong igen

Vi åker såklart inte ur men det måste hända något snart innan vi spelar kvalserien mot Brynäs

Brynäs har iof fått en riktigt bra tränare men laget är detsamma de har såklart också ett svagt lag på papperet som vi har

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Skulle gissa på att Ejendal har ett finger med i spelet

Jacobs lön lär inte vara billig

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Tarasov:

Carolina vidare och ställs nu mot Tampa

Gillar Carolina, de har ett riktigt bra och strukturerat lag

Tampa får det inte lätt

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:

Grym musik i högtalarna under matchen ” all we are ” med Warlock 😀

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Har du plus?

Vilka spelare rör det sig om

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Spännande namn 👍🏻

En rejäl uppgradering sedan PA och Sundqvist

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Gurkan:

Tror på minst 3-4 poäng av Meier

Turneringens bästa spelare tillsammans med slovakerna

Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
eltifoso:

Luktar stor guldchans med det där laget om ni får det och funka på isen

Imponerande laguppställning 👍🏻

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Jalapeno:

Tyskland - Kanada nu

Kommer Kanadas första seger nu? Jag tror det

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Oj vad spännande 😀

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe:

Så grattar vi Dylan på 80 årsdagen

www.youtube.com/watch?v=jff6pZJvrWk

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jalapeno:

Man skäms och vara supporter till Edmonton.

Jösses vilket ras i i natt, tappar 1 - 4 i i sista perioden och förlorar i OT

Tar man bort Draisaitl och Mcdavid känns laget som ett mediokert SHL lag, typ

Något måste göras.

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
ante08:

Kanada har ju ett ungefärligt lag som Sverige

Många debutanter från de inhemska lägre ligorna

Schweiz ser bra ut

Meier är klass

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Nu blir det Nashville - Carolina

Riktigt bra matchserie hittills

Carolina borde vunnit senast med men Saros var fruktansvärt bra

Han tar nog första spaden i Os om han spelar såhär

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jalapeno:

Grinigt i Tampa igår kväll med mycket utvisningar.

Kucherov utgick samt sergachev i tampa.

Tampa vann för övrigt matchen med klara 6 - 2 och leder matchserien med 3 - 1

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge:

😂😂👍🏻

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ber om ursäkt om jag postar Leksands relaterade länkar här men tänkte upplysa vissa vem Dan Söderström är

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Pappa till Fredrik och en legend i Hockeysverige på 70 talet

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tom Bissett:

Söderström tror jag skulle passa bra i Brynäs. Bara min magkänsla

Tycker han alltid visat upp en professionell inställning till sporten och har varit självkritisk många gånger

Hittade en bra intervju med honom här

Jag hoppas verkligen Brynäs kommer på fötter snabbt och tar sig ur den här ” krisen ”

Leksand har denna säsong haft 2 st som betytt mycket för klubben i Johansson och Hellkvist och som inte har någon som helst anknytning till klubben

Kanske borde Brynäs göra samma sak?

Vad tror du?

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:

Ex leksingen Heinz Ehlers i båset hos danskarna


Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Jalapeno:

svårt att veta vart Kanada står men de behöver kanske en match på sig för att veta vart de står

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Jalapeno:

Dom vänder nog nu och plockar fram vinnarskallen ;)

Det fysiska spelet från kanadensarna känner man inte igen som tidigare

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Jalapeno:

Kollar man Kanadas trupp är det ju spelare som knappt gjort en landskamp förut

Många är från ligorna under AHL

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter:

Förlåt men borde egentligen inte kommentera men Leksand har ju en extern finansiär i Ejendal som pumpat in pengar i föreningen i många år, Leksand sponsrade inte Hrivik, Juvonen och Chelarik ensamma utan hade ejendal som stod för nästan 2 tredjedelar av deras lön.

Johansson vet nog att han inte kunde värvat dessa spelare utan P-O Ejendals hjälp.

Min fråga till dig är. Varför skulle man inte kunna värva så länge det finns pengar? oavsett externa finansiärer eller inte, Hur skulle du ställa dig till om MoDo hade en ejendal?

Hockeyn idag handlar ju nästan idag om bara pengar.

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:

Helt enig, det jag menar är att jag som följer NHL ser väldigt sällan spelare klaga på domslut, klart det förekommer men inte som i SHL där domarna faktiskt många gånger gör horribla domslut och såklart måste få höra det.

Vet inte hur utbildningen av domare går till i USA / Kanada men bra verkar det iaf vara

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}:

En av mina absoluta favoriter när det begav sig. Synd att Noel är City supporter ;)

www.youtube.com/watch?v=cmpRLQZkTb8

Tre Kronor > Sv: 2021 IIHF ICE HOCKEY WORLD CHAMPIONSHIP
Spock:

Eller så skaffar vi bättre domare eller låter internationella domare komma och döma i Sverige i ex slutspel eller kval.

Har alltid varit för att NHL domare skall döma det svenska slutspelet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas:

Hahaha

· 143 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala