mattias - 74

30865 inlägg · 47924 besäkare

Historik

· 142 ·
Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
Svanru:

Lägger lagtillhörigheten åt sidan ❤️

Skickar en tanke till Jacob delarose som förlorat sin mamma endast vid 53 års ålder. Livet är orättvist

Vila i frid 🙏❤️

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
dempa:

Kan hålla med, samtidigt behöver Edmonton backar och Keiths erfarenhet blir otroligt viktig

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Mitt kära oilers får in lite rutin på backsidan i form av Duncan Keith

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
{8839}:

England förväntas få 111 miljoner kronor vid en eventuell vinst i em ikväll

Laget har bestämt att ge pengarna till landets sjukvård

Otroligt fint



Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
puffe:

Jag har alltid haft England som andralag liksom många andra svenskar som är uppväxt med PL under 80 talet och har själv haft förmånen att ha varit i England 3 gånger och sett enligt mig världens roligaste liga. ” Liverpool såklart ”

Tror England har alla möjligheter att vinna idag. Enligt mig är det dom 2 bästa lagen i turneringen som möts i finalen.

Leksands IF > Sv: Silly season
Jalapeno:

Har du hört några namn?

Hörde att Tarasennko ville bli trejdad från St Louis Blues ;)

Leksands IF > Sv: Silly season
Signature:

Truppen ser för närvarande lite tunnare ut än förra säsongen

Tappet av Hrivik och Chelarik blir såklart tungt men jag tror mycket på Max och den nya målvakten

Kanske ingen juvonen men tror ändå på honom

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alfred :

Ullström, Billins, Önnerud

3 spelare som går in i princip alla SHL lag i första femman

Sjukt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
RommeTigern:

Korrekt. Det är en populär badplats utanför Borlänge

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:

Ok vet iaf att kuusela var en målmaskin av stora mått

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:

Visst vann Kuusela poängligan i slutspelet eller är jag fel ute. Minns att jag gillade honom skarpt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:

Ja jag tror inte Leksand gör om fjolårets säsong. Jämför man med förra säsongen så blir det nog ett mellanår beroende på vad vi får för lag på isen till hösten men en plats någonstans mellan 7-10 är nog realistiskt som det är nu

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:

Jag hade samma problem och kontaktade Marcus på messenger men nu funkar det för mig.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charliejfz:

Bodde i Uppsala i 12 år och bodde inte så långt ifrån Lindvalls, Det kaffet var riktigt bra och brukar köpa det när jag får syn på det, det är inte så vanligt i Dalarna men det finns på vissa ställen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85:

Själv dricker jag alltid Gevalia

Bästa kaffet ☕️☕️☕️

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Jag borde skrivit jag tror också Mora överraskar

Jag går efter vad jag också tror

Inte alla experter tippar Mora 4a jag menade att de är nog precis så bra som de rankas av mittmedia

Löven kan mycket väl floppa. Tror förra säsongen var en rejäl missräkning, de räknade såklart med att spela i SHL kommande säsong med tanke på vad de satsade. Skulle inte bli överraskad om de kom 6-7 men jag tror ändå hv vinner serien jag med

Kan vara den bästa allsvenska trupp på bra länge

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:

Västerås känns som flipp eller flopp om de får sina nyförvärv att leverera

Jag tror Mora kan överraska, jag har såklart fel men Hedberg gjorde ett bra jobb förra säsongen med laget som relativt ny tränare på den här nivån

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Vad får mittmedia att tippa AIK så högt?

Jag tror AIK kan åka ur.

Att HV är favoriter känns ju logiskt men sedan känns det jämt bakom dom med en hel del lag.

Jag tippar MoDo någonstans mellan 4-7. Tror ni kan överraska många sk experter.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}:

Om du noterar mina smileys så försökte jag skoja.

Tror de flesta fattade det utom du tydligen eller så skojar du med vilket jag betvivlar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912:

Grattis, passa på och njut för när hockeyn drar igång till hösten är det ombytta roller 😇😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen:

Det har han också sagt men det andra vet jag att jag hört honom säga kommer dock inte ihåg i vilket sammanhang

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charliejfz: För att citera den goda Gunde Svan

- Det finns inga problem, det finns bara lösningar,

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spock:

Visst är det så. Vet när Leksand granskades av SVT för ” gatstenen ” hur plötsligt supportrar från andra lag kom in på diverse forum och spydde galla över föreningen och moderatorerna hade fullt upp att rensa inlägg hela dagarna. Vissa håller på än idag med det där och jag skrattar bara åt eländet. Bara släppa allt sådant gammalt och gå vidare men alla klarar inte det

Ang Brynäs sk ” kris ” tror jag sådant här gör att klubben blir starkare och fylld av revanschlusta. Det är ju i motvind som draken lyfter

Trots att jag är leksing vill jag inte se Brynäs åka ur även om många leksingar vill det med tanke på hur en del Brynäsare hånat oss i alla år som laget åkt jojo fram och tillbaks mellan SHL och hockeyallsvenskan

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
hanzon:

Ja det förstår jag inget konstigt med det men han har ju redan 1 titel

Han är ligans bästa back tillsammans med bla macar som kommer bli hur bra som helst

Spelare som price som varit trogen klubben hela karriären unnar man bucklan lite extra såklart

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5246}:

Fast varför skall inte utomstående lags supportrar kunna kommentera i andra forum?

Är väl bara för moderatorerna i respektive forum och stänga av de som provocerar och låta de som sköter sig få fortsätta skriva. Ser inte problemet. öht.

Det är ju det som är själva grejen med ett diskussionsforum.

Ha en fin dag i Solen

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
hanzon:

Tycker synd om Montreal

Unnar price den där bucklan men blir svårt nu när Tampa fullkomligen krossar Montreal

Helt sjukt vilken bredd de har.

Blir nog 4-1 tror Montreal tar nästa sedan avgör tampa hemma kommande match. Spelare som cirelli palat och Johnson är otroligt viktiga

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Spock:

Dags för final nummer 1

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Spock:

Blir tampa - Montreal i final. Tampa är såklart favoriter men underskatta inte Montreal.

Tycker de har en bra chans att vinna, stabilt försvarsspel genom hela serien och har en bra ledare i Weber även om han var som bäst för runt 10 år sedan så har han visat att hans rutin kommer bli viktig i slutspelet precis som Price målvaktsspel.

Jag tror ändå tampa vinner detta pga sin enorma bredd men det vore jätteroligt om ett kanadensiskt lag äntligen kunde vinna.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Charliejfz:

Glad Midsommar från Dalarna, ser fram emot matcherna mot er i vinter.

SKÅL

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Spock:

Montreal klara för final


Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Tarasov:

Hasse Backe borde sparkas av tv 4

Sitter och säger att polen inte har någonting under hela matchen. Jösses vilken tomte

Expert? 😂😂😂

Borde man inte va lite mer nyanserad som sk ” expert ”?

Leksands IF > Sv: Silly season
Tarasov:

Ang turbulensen i Brynäs

Dom är sannerligen på väg åt fel håll tror jag.

Att rekrytera Johan Alcen som sportchef känns väldigt chansartat. Iof är det ganska vanligt att klubbar rekryterar spelare till höga poster inom föreningen men frågan är om Alcen är rätt kille? Han får nog rejäl stöttning från de andra i föreningen hoppas jag.

Brynäs måste rekrytera utifrån som de gjorde med tränarna som inte har anknytning till klubben på viktiga poster. Laget ser otroligt svagt ut och att ersätta Ersson blir såklart Alcens första stora utmaning.

Leksand har sysslat med svågerpolitik i så många år inom föreningen att det hade kunnat gått käpprätt åt helvete, säsongerna med Salo samt den senaste är Leksands bästa
Tyvärr fick inte Salo fria händer och göra vad han ville då slutade han. Hoppas Brynäs fixat detta. Iof på något sätt förstår jag de leksingar som vill att Brynäs skall åka ur med tanke på hur många av dom hånat oss i alla år då vi åkt jojo mellan SHL och allsvenskan men jag sållar mig inte till den skaran. Matcherna mot Brynäs är ju dom man vill uppleva som Leksands supporter

Leksands IF > Sv: Silly season
Signature:

Söderström överger tränarkarriären och blir expertkommentator

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Olli Hahl:

Hamsik?

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Olli Hahl:

Själv håller jag på England när inte Sverige spelar, alltid gjort. Uppväxt med PL som enligt mig är världens bästa liga, varit i Liverpool 3 gånger och kollat live, det är en magisk upplevelse och se matcher live i England.

Idag ger jag Skottland 15-20 % chans att vinna

Det är inte det bästa engelska landslaget som jag sett som ställs på planen men de är betydligt bättre än Skottland.

Som Liverpoolsupporter är det extra kul och se Robertson

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
{8399}:

Skulle Sverige gå vidare som en av de bästa treorna kan det bli match mot Belgien tror jag.

Den skall vi undvika.

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
{8839}:

Trots att jag håller på Liverpool så har jag sagt det i 2-3 år.

Kevin De Bruyne är världens mest komplette fotbollsspelare.

Herregud vad bra han är.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne:

Apropå roliga namn.

Glöm inte den f.d tjeckiske längdskidåkaren Vladimir Korunka 😂😂👍🏻

Brynäs IF > Sv: Uppriktigt orolig
{8399}:

Boston signar Fröden

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:

Här har vi en sann patriot
Uppladdat:

500x0-bcd76a95-c5dd-4449-a1dd-e74a95503677.png


Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
jens_88:

Instämmer helt men tydligen har båda lagen också gått med på det så det måste innebära att statusen på Eriksen är god nu då?

men som du säger, det är helt sjukt.

Hade gärna sett att den fortsatt imorgon

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Silly:

Frågan är varför man återupptar matchen samma kväll. UEFA skyr verkligen inga medel.

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Silly:

Läget har stabiliserats och han är vaken enligt danska förbundet. Underbara nyheter

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Silly:

Fy fan vad otäckt 😟

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Tarasov:

Nu hoppas vi Eriksén klarar sig. Otäcka scener från Köpenhamn

Kämpa Christian 🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Fotboll > Sv: Fotbolls EM 2021
Tarasov:

Alla matcher sänds väl på TV 4 och Svt?

Fotboll > Fotbolls EM 2021
Ikväll drar det igång med match mellan Italien och Turkiet som spelas i Rom.

Som fotbollsälskare är det sådant här man längtar efter.

Vad tror vi om Sveriges chanser?

· 142 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala