Historik
Föregående · 171 · NästaVad tror ni om ryktet med Appelgren till Modo?
Rip Kirby:
Madonna till Sverige i November, nu skall jag INTE missa det.
Madonna till Stockholm
hanzon:
Missade den i all hast ;)
Verkar vara en hyfsad talang ;)
Zappaholic:
Vi kommer vara starkare nästa säsong, tro mig. ;)
Zappaholic:
Jag tror som du, Vita Hästen är drömmotståndare, skulle inte vilja möta Karlskoga.
Forsberg 1978:
Tack Foppa.
Skulle gärna vilja se Uppdrag granskning göra samma genomgående reportage om alla lag i SHL, är övertygad om att det skulle komma fram massa godbitar om alla lag, Det Leksand gjorde är självklart inte ok men det är hur man än vänder och vrider på det fortfarande inom ramen för vad som är lagligt. Brynäs har ju också brottats med ekonomiska problem så ni vet vad Leksand och nu senast Timrå går igenom.
Carl Lejonkräk:
Vem syftar du på? Sallinen är en av de bättre värvningar Leksand gjort på bra många år, de andra har inte rosat marknaden alls. Frögren är sämst. Vi har seriens i särklass sämsta förvsvar, jag är inte förvånad att vi spelar kval tyvärr, dock har jag svårt att se hur något allsvenskt lag skall rubba MoDo eller Leksand över 7 matcher.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Det ligger i sakens natur och provocera? Vilken planet kommer du ifrån?
Zappaholic:
Fast han har ju en poäng om eran publik . förvånar mig att inte hockeyintresset är större än vad det är i en så pass stor stad som Gävle. Dessutom är det väl knappast gnäll utan ett mer konstaterande att så är fallet. Vet jättemånga brynäsare som vill ha Leksand kvar just pga att det är publikfester men visst vill du helre ha Rögle och Karlskoga i SHL och 2500 på hemmamatcherna med Brynäs istället för fula hus mot Leksand är det din ensak.
Vad har Leksands affärer med mina inlägg och göra?
Du tycker jag provocerar men vad skall man då kalla dina inlägg?
Zappaholic:
Klart man köper för att nå framgång, handlar inte hockey och idrott på den här nivån om väldigt mycket om vilka som har de bästa ekonomiska förutsättningarna?
Redigerad kommentar
Huge:
Bugar och gratulerar till att ni med största sannolikhet fixade kontraktet igår. Nu är det bara våran tur att fixa kvalet så får vi Gävle / dala derbyn nästa säsong för innerst inne är det faktikst det som alla vill ha eller hur? ;)
Zappaholic:
Fast den oprövade slipsen var jävligt bra ;)
Jag tror inte Leksand fixar detta, alldeles för svåra matcher kvar, men jag ser gärna att ni klappar ihop totalt ;)
Redigerad kommentar
Steenm:
Jag tror ni fixar det nu, hade vi tagit en 3a igår hade jag trott att vi kanske ordnar det men nu är det 4 p istället för 2 med 5 matcher kvar, vi har kvar att möta SAIK , Frölunda och HV hemma, dessa 3 lag slåss om Sm guldet tror jag, vinner vi 1 av dom är jag nöjd. DIF borta kan det bli 3 poäng men det är dock den enda matchen som jag tror vi kan ordna en 3:a , kanske HV hemma men jag är skeptisk. I kvalet skall vi dock vara starkare över 7 matcher oavsett motstånd.
Redigerad kommentar
eltifoso:
Han har ju varit lagets viktigaste spelare i ett par år nu, jag trodde han var förlorad för HV men detta var sannerligen en bra nyhet.
mattias - 74:
Total kollaps mot Lakers, blir tufft in i sista omgången detta att undvika kval. Kämpa
Du låter bitter, men du behöver inte vara orolig, till skillnad mot Brynäs så verkar Leksands kommun samt andra sponsorer m.m inse vikten av att ha ett lag i högsta serien. Och dessutom vad jag vet har väl Leksand hållt sig inom ramarna för vad som är lagligt men upplys mig gärna om jag har fel?
När fyller ni hallen nästa gång?
Jag har aldrig haft för avsikt att provocera , aldrig nånsin.
Zappaholic:
Oftast upplevs Brynäsboken iaf av mig som en plats för Ryggdunkningar, vissa kan inte vädra sitt missnöje gentemot sitt eget lag eller någon enskild spelare eller andra skribenter som utan att det renderar i varningar och avstängningar. Jag bir avstängd för att jag skulle bemöta ditt inlägg där du skrev att Leksand var " anala " med motiverngen att jag skriver endast i syfte att provcera. Huge sitter och provocerar hela tiden med sina provokativa inlägg men är fortfarande kvar.
Jag har inte anmält något inlägg. På heder och samvete
Forsberg 1978:
Håller med. Att bli blockad för att " Du är ett troll " tycker jag inte alls är skäl nog.
Forsberg 1978:
Brynäsarna är pinsamma som hotar med att skicka bajs till domarteamet, när fan skall folk inse " även Brynäsare " att domare är bra och dåliga åt olika lag och håll match efter math, igår hade vi hjälp av domaren, nästa gång är det kanske Brynäs tur att ha hjälp. Domaren har bett om ursäkt och erkänt att han gjort fel. Deal with it. Gå vidare.
Bertilssons utvisning igår blev avgörande anser jag.
Forsberg 1978:
Leksand vinner efter ett tveksamt domslut men hade jag varit Bulan hade Bertilsson fått gå till Gävle, vilken fantastisk usel hockeyspelare och en bedrövlig utvisning från hans sida.
Peja stängde av mig också för att jag enligt honom " bara provocerar " skakar bara på huvudet. Brynäs är självklart favoriter med nya stjärntränaren bulan i båset.
Syftar du på Erlandsson så är han bättre än både frögren och Kapstad. Han kommer bli riktigt bra , många tror han skall bli lika bra som oliver Ekman Larsson ;)
Blister Brigade:
8 skott på 3 perioder. Jag är så jävla besviken på hur laget spelar, någon bör fan i mig avgå.
Hossa blev för dyr för Leksand, var en artikel i förra veckan. Guter känns som en bra shl spelare.
90 spelare? Masken värvade väl något sådant på en säsong i Leksand ;)
Glad att inte hossa kom, fick ju sparken av sin khl klubb ,man borde få in någon bättre för dom pengarna.
Hoppas verkligen ni slipper genomlida det som Timrå genomgår och det som vi leksingar har genomgått. Det är inte alls roligt kan jag berätta.
Carl Lejonkräk:
" snart är ordningen återställd."
Vill till att ni börjar vinna matcher då ;)
KulaShaker:
Japp och tydligen var " luckorna " helt enligt regelverket också ;)
Peja:
Jag kan erkänna att jag är en av dom som är lite skadeglad att Brynäs går kräftgång i SHL. Rodrigues och jag brukar skoja med varandra och hetsa så in i helvete när våra lag spelar uselt, tidigare år har det varit vi Leksingar som fått skit från en del av er Brynäsare för att vi inte lyckats ta oss upp till SHL m.m. och att vi varit fullkmoligt värdelösa
Nu är det ombytta roller i tabellen. Karma ;)
Underbart med denna hatkärlek mellan våra lag ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Vore skönt och avsluta året med att ha Brynäs bakom sig i tabellen ;)
Redigerad kommentar
Föregående · 171 · Nästa

Forsberg 1978:
Inte för att jag vill provocera men fy fan vilka jäva medgångssupoortrar en del verkar vara, en Lördag och allt. Tycker ni inte att det är väldigt pinsamt?
Redigerad kommentar