Historik
Föregående · 170 · NästaChris11:
Tycker inte det känss speciellt roligt att ett lah med ungefär 15 importer vinner SM guld i SHL. Den enda som jag gratulerar till guldet är Sam Hallam, en av de få tränare jag har respekt för, alltid ödmjuk och trevlig när han ställer upp på intervjuer.
Kan inte SHL införa en gräns för hur många importer man får välja, för visst var det tal om en sådan regel förut?
Redigerad kommentar
Rytter:
Många av spelarna saknar hjärta för klubben i Lakers. I SAIK är det ändå 10 egna produkter, det måste väl betyda nånting.
Rytter:
Du får gnälla hur mycket du vill, jag gillade inte det Leksands kommun gjorde, det lovar jag dig men du glömmer att alla klubbar är beroende av sina kommuner, SAIK har mest stöd i hela SHL av kommunen. Frölunda lånade 25 Mijoner men sedan var det locket på. I en liten ort som Övik och Leksand är så är hockeyn i princip allt och efter att jag sett reportaget om Leksands och deras " fiffel " så hävdar jag fortfarande att det är kommunen som folk skall kasta skit och gnälla på och inte klubben. Jag får skit här i Uppsala när jag berättar att jag håller på Leksand och nästan varje gång så verkar det som att vi fans är de som folk är arga på? Vad fan har vi gjort?, vad hade du tyckt om det varit MoDo? Antar att det är ok att kasta skit så länge det inte är ditt eget lag eller? Jag skämdes att se reportaget om Leksands IF och hur kommunen hjälpte dom. Men Återigen. Det är tydligen tillåtet och jag tycker som du att det är fel men vare sig du eller jag kan göra nånting åt det.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Rytter:
Håller man sig inom regelverket som Leksand gjort är det inga problem däreot är det som Kommunen gjorde såklart fel men Leksand har fljt regelverket till punkt och prickar men nu var det inte det jag syftade på
ULTIMAVICI:
Vill inte att Lakers vinner. Vidrigt att man skall få köpa ihop ett guld som Malmö gjorde på 90 talet. SAIK har 10 egna produkter i Laget. Det inger respekt.
Vi åkte ur för att vi inte är tillräckligt bra för shl. Sluta älta det där med kommunen nu, det är ärligt talat rätt gammalt nu. Grattis till ryno förresten svanru, ett 5 års kontrakt med Leksand betyder tydligen inget när man åker ur men vad jag fått erfara hade han en shl klausul i kontrakt. Hade dock sett honom i vilket lag som helst utom i Färjestad men antar att 230 000 i månaden är orsaken att han valde Färjestad.
0 - 1 Calgary , tycker flames är otroligt underskattade i den här matchserien.
I morgon natt smäller det.
Vancouver - Calgary 2 - 4 i matcher
St Louis - MInnesota 4 - 1 i matcher
Ny Rangers - Pittsburgh 3 - 4 i matcher
Montreal - Ottawa 4- 2 i matcher
Anaheim - Winnipeg 4 - 0 i matcher
Washington - NY Islanders 4 - 2 i matcher
Nasville - Chicago 2 - 4 matcher
Tampa - Detroit 4 - 1 i matcher.
Facit ;)
Gusse:
Luleå, Modo, Brynäs och HV vill ju ha Rynos underskrift. Jag tror det bir Luleå.
TobiasR:
Nordqvist flyttar utomlands, Synd hade gärna sett honom i Leksand. ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mk:
Bättre att göra sig av med spelare som underpresterar istället. Det finns några i den där klubben. Apropå NHL så hoppas jag Montreal eller St Louis vinner, 2 lag som spelar en rolig anfallshockey.
Varför skulle det vara så? Det är ju inte första gången han får sparken!
Lunkan:
Hans 3 senaste klubbar har ramlat ur SHL samtidigt som han vart där, Förstår inte vad problemet är att man kritiserar det faktum?
Är han otursförföljd eller bara inkompetent? Jag menar sämsta värvningar inom ledarstaben såklart.
KulaShaker:
En av de sämsta värvningarna Leksand gjorde att teckna 2 år med Bäcklin.
söder över:
Ville bara säga att det skall bli otroligt roligt att få åka till Timrå igen på hockey. Senast jag var där var längesedan men jag gillar fansen och inarmningen före match när man kan ta en pilsner före tillsammans. Väl mött kommande säsong.
// Leksing
micke63:
Hultström, Sallinen och Matt Anderson klara för DIF, inga dussinlirare direkt.
Sallinen och Hultström klara för Djurgården.
Tack för allt och lycka till.
En fin gest av Skellefteå som skickade blommor till Leksands IF kansli och önskar dom lycka till i kampen om att a sig tillbaks till SHL men texten " SHL och svensk hockey behöver Leksand "
Respekt och lycka till i finalen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja:
Karlskrona kan ju erbjuda mer pengar och dessutom spel i SHL. Något som självklart spelar in.
moment22:
Rykten säger att Ryno hade runt 200 K i månaden i Leksand.
Här skall ni få höra. Brynäs är en av klubbarna som rycker i J Ryno.
Eftersom tråden heter värvningar inför 15/16 så lägger jag in ett rykte.
Källa: Fick höra det på Sociala medier av en kille som är på i praktiskt taget varje match i Leksand.
Personligen tror jag Ryno hamnar i Hv , Örebro eller DIF.
Redigerad kommentar
2 Första pusselbitarna klara vad det verkar.
Dessa hade inte gjort bort sig säsongen som gick heller.
Avslöjar: Leksand värvar succébackar | Leksand | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
ASA:
Rättvisa för att vi inte håller för SHL. JA
Rättvisa för att vi " fuskat " med ekonomin = NEJ
Leksand har följt regelverket , hur många gånger skall man behöva påminna folk om det.
Blir en rolig säsong i Allsvenskan :)
Mvh Mattias
Redigerad kommentar
Ingen aning, jag har iaf abbonemang men det kan sägas upp när som helst men matchen ikväll går ju tyvärr inte på tv10 :/
Redigerad kommentar
Visste att Malmö är bra så plockade med x på powerplay kupongen :)
Malmö var min mardrömsmotståndare , ser ju ut att det blir som jag förutspådde :/
Malmö var min mardröms motståndare , nu känns det ruskigt jobbigt, vi hade behöft denna matchen men hoppas verkligen vi kan studsa tillbaks på onsdag, torsk även då så är det kört.
Är det klart att vi åker ur? Nej tänkte väl det, ryno har kontrakt , Kapstad platsar inte i shl , han har blivit klappkass, sallinen lär hamna i khl , snackas om jokerit där hans brorsa spelar.
Fast Färjestad var ju favoriter i matchserien av en anledning eller var det fel menar du?
Har sett situationen massvis med gånger och det ser absolut ut som hög klubba men bedömningen var ju att han inte nuddade pucken vilket det inte heller ser ut som enligt mig, hade den nuddat hade det såklart " hoppas " vi dömts bort för hög klubba.
Grattis till kvartsfinalplatsen , otroligt glad för eran skull och väldigt glad att Färjestad missar slutspel. Nu är det bevisat att de laget som har mest pengar inte alltid är bäst , lycka till mot Skellefteå.
// Mattias
Peja:
Lycka till mot FBK, även om jag tror det blir svårt för er så håller jag tummarna.
Johan Norrström:
Precis, Leksand har lärt sig en läxa nu och nu är det försiktighet som gäller.
Forsberg 1978:
Inte för att jag vill provocera men fy fan vilka jäva medgångssupoortrar en del verkar vara, en Lördag och allt. Tycker ni inte att det är väldigt pinsamt?
Redigerad kommentar
Vad tror ni om ryktet med Appelgren till Modo?
Föregående · 170 · Nästa

hanzon:
Jag hade också den känslan ett tag. Hur är han som tränare?