mikenomad

23246 inlägg · 32163 besäkare

Historik

· 139 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det var länge det som tryggade mig. Men det är väl möjligt att SJS:s starka intresse uttalats på riktigt först iom det här samtalet de hade med Jonte och att det förändrat förutsättningarna i betydligt högre grad än Nubben trodde. Att Jonte inte förräns då fått till sig hur pass mkt de ändå tror på honom och att han innan dess tänkt som vi. Att de nog gärna ser honom en säsong i SHL och att det är så han pratat med Nubben. Och så visar det sig att de anser honom vara mogen redan nu att dra över. Det kan ju ha tagit både Nubben och Jonte lite på sängen

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Inte för att vara den som bajsar på festen men det som talar rätt starkt för att det ändå blir Sharks är väl att de uttryckte så tydligt vilket bra facetime-samtal de haft med Jonte och att han nu var klar över att han inte skulle få nåt gratis men att de tror mkt på honom

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly: Han har provat på att vara Timråit så han är säkert inte främmande för att vara Lövare också
#troll

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{8179}: Ja han var en dinosaurie i jämförelse så det här blir nog bra det. Förhoppningsvis får vi i Svensson det vi trodde vi skulle få i Jalas

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Kul! Bara han inte blir säsongens Jalasvaara, är lite rädd för det. Men hoppas inte!

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
doubleT: Nope, det sammanfaller med SHL-starten

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Jaja, släpp det där nu. Inget är svart eller vitt, Landers val går inte att jämföra rakt över med Nygårds

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Vi ser väl när ni kvalar mot IKO. Hur långt ner ni faller

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ni faller nu. Hur känns det?


Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Costanza: Jag noterar att du duckar frågan om Modos målvaktssida

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Costanza: Ja vad hände där? You tell me. Nå, historia kan vara fängslande och du är ju uppenbarligen en entusiast. Men jag blir mest trött, har fullt upp med att fokusera på SHL kommande säsong. Tim Erixon senaste förvärvet, känns stabilt. Ni då? Fyller Wallin och Tex målvaktskostymen?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Asterix: "Ta hem Jens Lööke"
😂😂😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Costanza: Dit det bär, dit bär det. Man kan också vinna guld och sen blir det bara rännskita av allt

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag säger så här: Vi siktar högre! Smaka på den va!
Tjoff poff och bang 👊

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Tack! Tog vi verkligen silver? Hockey på Tumbas tid vettu....jag är gammal och minnet sviktar. Men nu ser vi fram emot SHL 21/22. Siktar ni på Le Mat igen?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Allt är inte guld som glimmar. Det kan vara kattguld. Som Glader förvandlar till sand

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vad menar du? Vi vinner allsvenska finaler i parti och minut

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Fast i det stora landet i väster uttalar de det lika gärna "Sweden". Så guld till dem är kanske vår bästa chans

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Och 9 av 10 uttalar det "Sweitch"

MoDo Hockey > Sv: Silly season
puffe: Sorry, skrev jag Mora? Modo ska det naturligtvis vara

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Dante kingen: Aldrig att Löven spelar final - 22. De har varit uppe och fått lukta på champagnekorken, gott så. Nu har resan tillbaka startat. Tillbaka till perefirin, livet på skuggsidan. Västerås eller Mora spelar final mot HV

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Olli Hahl: Tjohej på den! 🥳

MoDo Hockey > Sv: Silly season
puffe: Modo är alltid en SHL-kandidat. Ända till säsongen börjar

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Timrå Isstadion: Känns hur som helst som en bra värvning

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Timrå Isstadion: Ja jag hade uppenbart dålig koll. Nån poängstark back står högt på önskelistan nu då

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
RunarUp: Ok, fick för mig att han hade offensiva kvalitéer

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Puckat: Tydligt att Nubben inte bygger för 52 omgångars försäsong inför kval den här gången

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Känns sett till våra förutsättningar som en tämligen klockren värvning. Är väl precis den backtypen vi vill få in nu efter några stabila, defensiva pjäser 👍

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: 😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Du tänker alltså att han skulle peta Lundin från den positionen? 😉

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{9037}: Jag kan tänka mig en forwardsuppsättning utan Dahlén som ser ut så här:
Emil Pettersson
JFK
Erik Andersson
Lundin
Lööke
Lodin
Walli
Hartmann
Liljewall
Blomqvist
Olofsson
Madsen
Boyce
+ 2-3 ytterligare (tjeck, finne, transantlant kanske)

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Är inte det här själva essensen av Nubbens storhet, förmågan att se bortom poängproduktionen?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: "Det finns bara en talangfabrik i Västernorrland, en talangfabrik i Västernorrland, en talangfabrik i VästerNOOOORLAND!"

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
iexil:
1: Han fick ett erbjudande som passade honom lönemässigt
2: Han lovas en roll han vill ha
3: Han har huserat i topplag. Med den äran men likväl lite i skymundan. Nu får han testa nya utmaningar, att vara ledande i ett lag som ska etablera sig. Lyckas han är det säkert ett smart karriärsval

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Randy Marsh: Ok, ja det känns som en Nubben-värvning. Han har väl inte direkt rosat marknaden heller i fbk

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Tja, det är väl dags att klippa navelsträngen nu. Både för honom och föreningen, vi vet ju att det är oundvikligt. I hans fall är det väl lite mission accomplish nu med Timrå. Igen

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Så har då även AB plockat upp artikeln om Jonte...

MoDo Hockey > Sv: Silly season
Randy Marsh: Källa på det?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Han är som en av alla de där "Svärjevännerna" som säger sig värna om vårt land men sedan bara sprider skräckpropaganda utåt

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det är lite som jag skrev igår, att man främst ser en Buster-historia framför sig som man nu går miste om. Nykomlingen som huserar hela ligans stora stjärna, som charmar alla och får rubriker.

I laget som sådant är han trots sina skills och sin stjärnstatus en av alla som utgör ett lag. Dessutom inte en som Nubben skulle kunna bygga nåt varaktigt kring. Så på så vis skulle effekten av ett år med Jonte i laget lika gärna kunna bli en konstgjord andning-effekt.

Kanske är mina försvarsmekanismer som skriver nu men jag tror verkligen det

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det är ju bara trist för oss, för Jonte är det helt rätt steg nu. Jag köper inte alls snacket om att SHL skulle vara så välgörande för honom, jag tror tvärtom att det vore att hålla tillbaka ett år till, att tappa ett år i karriären.

Han är garanterat så redo han kan bli nu för att åka över och han har säkerligen själslig frid att göra det med tanke på i vilken sits han lämnar laget. Efter att åter fört upp oss.

Skulle det sedan visa sig att han inte är det så beror det nog inte på ett uteblivet SHL-år, då är det kanske så att han inte har vad som krävs. Men tanken att det är så föresvävar mig inte ens. Han kommer att ta det steget med bravur!

Vi vet ju att det här är oundvikligt och jag tror för vår del att läget nu är marginellt sämre än om ett år. Nubben ska bygga ett lag som ska hålla för SHL och sedermera etablera sig. Det gör han inte genom att sätta hoppet till en superstjärna som är förlorad efter 1:a säsongen.

Med det inte sagt att vi får bättre förutsättningar utan Jonte. Verkligen inte! Men Nubben får mer verklighetsförankrade förutsättningar att jobba efter och ingen spelare förleds att lägga vår existens i nån enskild stjärnas händer

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Det var ju sjukt mycket mer ologiskt när han åkte över sist, då hade jag förstått poängen med ett år i SHL. Det är otroligt stor skillnad på att vara 21 och 23 i en elithockeykarriär. Ja jag har hört talas om Carl Söderberg.
Jag har även hört uttrycket "Det är undantagen som bekräftar regeln"

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Stannar han handlar det uteslutande om hjärta, lust. Att han helt enkelt är så sjukt sugen att få spela i SHL med Timrå. Det är nog vårt enda hopp som jag ser det

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
gso321: Ok, gott så. Jag överreagerade kanske

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
gso321: Skiter fullständigt i om du postar silly här el inte. Jag kan ha och vara utan det, de rockade knappast.
Det är din ton i inläggen som är jävligt oskön

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
gso321: Fan vilken bitter och lättkränkt surdeg du framstår som

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Jag tror han åker över nu, det är dags. Jag tror Sharks vill ha honom där, att vårt argument om SHL väger rätt lätt för dem. De har nog ganska bra koll på honom och en plan, vi har ju fått två bonusår.

Nu måste vi stå på egna ben och självklart är föreningen både medveten och förberedd på det. Jag tror inte Jontes vara eller inte vara har den domedagsbetydelse som några befarar.

Han är skillnaden att komma som nykomling med en superstar i absolut SHL-toppklass med allt vad det innebär på isen, med mediafokus och i attraktionskraft jämfört med att komma med ett lag som kommer vara den fula ankungen rakt över. Som det är med nykomlingar.

En nykomling med Jonte är ingen ordinär nykomling, en nykomling utan honom är en av alla nederlagstippade nykomlingar i mängden. Och såna har ju överlevt förr

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: Halmstrå jag vet, kanske det klenaste i stacken. Men ännu har jag inte sett nån av drakarna plocka upp "nyheten" och det faktum att Jonte lämnar Timrå för NHL torde väl vara ganska hett stoff

Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Kapten Lindow: Den där Luleåkillen Lundeström var kass

· 139 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen