Historik
Föregående · 139 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det var länge det som tryggade mig. Men det är väl möjligt att SJS:s starka intresse uttalats på riktigt först iom det här samtalet de hade med Jonte och att det förändrat förutsättningarna i betydligt högre grad än Nubben trodde. Att Jonte inte förräns då fått till sig hur pass mkt de ändå tror på honom och att han innan dess tänkt som vi. Att de nog gärna ser honom en säsong i SHL och att det är så han pratat med Nubben. Och så visar det sig att de anser honom vara mogen redan nu att dra över. Det kan ju ha tagit både Nubben och Jonte lite på sängen
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Inte för att vara den som bajsar på festen men det som talar rätt starkt för att det ändå blir Sharks är väl att de uttryckte så tydligt vilket bra facetime-samtal de haft med Jonte och att han nu var klar över att han inte skulle få nåt gratis men att de tror mkt på honom
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly: Han har provat på att vara Timråit så han är säkert inte främmande för att vara Lövare också
#troll
#troll
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{8179}: Ja han var en dinosaurie i jämförelse så det här blir nog bra det. Förhoppningsvis får vi i Svensson det vi trodde vi skulle få i Jalas
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Vi ser väl när ni kvalar mot IKO. Hur långt ner ni faller
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Costanza: Ja vad hände där? You tell me. Nå, historia kan vara fängslande och du är ju uppenbarligen en entusiast. Men jag blir mest trött, har fullt upp med att fokusera på SHL kommande säsong. Tim Erixon senaste förvärvet, känns stabilt. Ni då? Fyller Wallin och Tex målvaktskostymen?
+ 8
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag säger så här: Vi siktar högre! Smaka på den va!
Tjoff poff och bang 👊
Tjoff poff och bang 👊
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Tack! Tog vi verkligen silver? Hockey på Tumbas tid vettu....jag är gammal och minnet sviktar. Men nu ser vi fram emot SHL 21/22. Siktar ni på Le Mat igen?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Allt är inte guld som glimmar. Det kan vara kattguld. Som Glader förvandlar till sand
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Vad menar du? Vi vinner allsvenska finaler i parti och minut
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Fast i det stora landet i väster uttalar de det lika gärna "Sweden". Så guld till dem är kanske vår bästa chans
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Dante kingen: Aldrig att Löven spelar final - 22. De har varit uppe och fått lukta på champagnekorken, gott så. Nu har resan tillbaka startat. Tillbaka till perefirin, livet på skuggsidan. Västerås eller Mora spelar final mot HV
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Timrå Isstadion: Ja jag hade uppenbart dålig koll. Nån poängstark back står högt på önskelistan nu då
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{9037}: Jag kan tänka mig en forwardsuppsättning utan Dahlén som ser ut så här:
Emil Pettersson
JFK
Erik Andersson
Lundin
Lööke
Lodin
Walli
Hartmann
Liljewall
Blomqvist
Olofsson
Madsen
Boyce
+ 2-3 ytterligare (tjeck, finne, transantlant kanske)
Emil Pettersson
JFK
Erik Andersson
Lundin
Lööke
Lodin
Walli
Hartmann
Liljewall
Blomqvist
Olofsson
Madsen
Boyce
+ 2-3 ytterligare (tjeck, finne, transantlant kanske)
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
iexil:
1: Han fick ett erbjudande som passade honom lönemässigt
2: Han lovas en roll han vill ha
3: Han har huserat i topplag. Med den äran men likväl lite i skymundan. Nu får han testa nya utmaningar, att vara ledande i ett lag som ska etablera sig. Lyckas han är det säkert ett smart karriärsval
1: Han fick ett erbjudande som passade honom lönemässigt
2: Han lovas en roll han vill ha
3: Han har huserat i topplag. Med den äran men likväl lite i skymundan. Nu får han testa nya utmaningar, att vara ledande i ett lag som ska etablera sig. Lyckas han är det säkert ett smart karriärsval
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Randy Marsh: Ok, ja det känns som en Nubben-värvning. Han har väl inte direkt rosat marknaden heller i fbk
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Tja, det är väl dags att klippa navelsträngen nu. Både för honom och föreningen, vi vet ju att det är oundvikligt. I hans fall är det väl lite mission accomplish nu med Timrå. Igen
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det är lite som jag skrev igår, att man främst ser en Buster-historia framför sig som man nu går miste om. Nykomlingen som huserar hela ligans stora stjärna, som charmar alla och får rubriker.
I laget som sådant är han trots sina skills och sin stjärnstatus en av alla som utgör ett lag. Dessutom inte en som Nubben skulle kunna bygga nåt varaktigt kring. Så på så vis skulle effekten av ett år med Jonte i laget lika gärna kunna bli en konstgjord andning-effekt.
Kanske är mina försvarsmekanismer som skriver nu men jag tror verkligen det
I laget som sådant är han trots sina skills och sin stjärnstatus en av alla som utgör ett lag. Dessutom inte en som Nubben skulle kunna bygga nåt varaktigt kring. Så på så vis skulle effekten av ett år med Jonte i laget lika gärna kunna bli en konstgjord andning-effekt.
Kanske är mina försvarsmekanismer som skriver nu men jag tror verkligen det
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Ja det är ju bara trist för oss, för Jonte är det helt rätt steg nu. Jag köper inte alls snacket om att SHL skulle vara så välgörande för honom, jag tror tvärtom att det vore att hålla tillbaka ett år till, att tappa ett år i karriären.
Han är garanterat så redo han kan bli nu för att åka över och han har säkerligen själslig frid att göra det med tanke på i vilken sits han lämnar laget. Efter att åter fört upp oss.
Skulle det sedan visa sig att han inte är det så beror det nog inte på ett uteblivet SHL-år, då är det kanske så att han inte har vad som krävs. Men tanken att det är så föresvävar mig inte ens. Han kommer att ta det steget med bravur!
Vi vet ju att det här är oundvikligt och jag tror för vår del att läget nu är marginellt sämre än om ett år. Nubben ska bygga ett lag som ska hålla för SHL och sedermera etablera sig. Det gör han inte genom att sätta hoppet till en superstjärna som är förlorad efter 1:a säsongen.
Med det inte sagt att vi får bättre förutsättningar utan Jonte. Verkligen inte! Men Nubben får mer verklighetsförankrade förutsättningar att jobba efter och ingen spelare förleds att lägga vår existens i nån enskild stjärnas händer
Han är garanterat så redo han kan bli nu för att åka över och han har säkerligen själslig frid att göra det med tanke på i vilken sits han lämnar laget. Efter att åter fört upp oss.
Skulle det sedan visa sig att han inte är det så beror det nog inte på ett uteblivet SHL-år, då är det kanske så att han inte har vad som krävs. Men tanken att det är så föresvävar mig inte ens. Han kommer att ta det steget med bravur!
Vi vet ju att det här är oundvikligt och jag tror för vår del att läget nu är marginellt sämre än om ett år. Nubben ska bygga ett lag som ska hålla för SHL och sedermera etablera sig. Det gör han inte genom att sätta hoppet till en superstjärna som är förlorad efter 1:a säsongen.
Med det inte sagt att vi får bättre förutsättningar utan Jonte. Verkligen inte! Men Nubben får mer verklighetsförankrade förutsättningar att jobba efter och ingen spelare förleds att lägga vår existens i nån enskild stjärnas händer
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Det var ju sjukt mycket mer ologiskt när han åkte över sist, då hade jag förstått poängen med ett år i SHL. Det är otroligt stor skillnad på att vara 21 och 23 i en elithockeykarriär. Ja jag har hört talas om Carl Söderberg.
Jag har även hört uttrycket "Det är undantagen som bekräftar regeln"
Jag har även hört uttrycket "Det är undantagen som bekräftar regeln"
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
{297}: Stannar han handlar det uteslutande om hjärta, lust. Att han helt enkelt är så sjukt sugen att få spela i SHL med Timrå. Det är nog vårt enda hopp som jag ser det
+ 11
Timrå IK > Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Jag tror han åker över nu, det är dags. Jag tror Sharks vill ha honom där, att vårt argument om SHL väger rätt lätt för dem. De har nog ganska bra koll på honom och en plan, vi har ju fått två bonusår.
Nu måste vi stå på egna ben och självklart är föreningen både medveten och förberedd på det. Jag tror inte Jontes vara eller inte vara har den domedagsbetydelse som några befarar.
Han är skillnaden att komma som nykomling med en superstar i absolut SHL-toppklass med allt vad det innebär på isen, med mediafokus och i attraktionskraft jämfört med att komma med ett lag som kommer vara den fula ankungen rakt över. Som det är med nykomlingar.
En nykomling med Jonte är ingen ordinär nykomling, en nykomling utan honom är en av alla nederlagstippade nykomlingar i mängden. Och såna har ju överlevt förr
Nu måste vi stå på egna ben och självklart är föreningen både medveten och förberedd på det. Jag tror inte Jontes vara eller inte vara har den domedagsbetydelse som några befarar.
Han är skillnaden att komma som nykomling med en superstar i absolut SHL-toppklass med allt vad det innebär på isen, med mediafokus och i attraktionskraft jämfört med att komma med ett lag som kommer vara den fula ankungen rakt över. Som det är med nykomlingar.
En nykomling med Jonte är ingen ordinär nykomling, en nykomling utan honom är en av alla nederlagstippade nykomlingar i mängden. Och såna har ju överlevt förr
+ 4
Föregående · 139 · Nästa