mikenomad

23247 inlägg · 32163 besäkare

Historik

· 157 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hos länsgrannarna sitter man med räknestickan och kliar sig i huvudet. Statistik, spelsystem, uteblivna timeouter....vad är det som går fel? Dåligt spelarmaterial? Va?? Näe....idel ädel hockeyadel ju. Bara hjärntvättad sådan...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Och så Wennerholm då, som lever i sin egen lilla värld där han sitter och knåpar ihop sina små texter om hur han uppfattar sporten ishockey. Det här med siffror och resultat är svåra bitar
Uppladdat:

500x0-screenshot20210212-221224aftonbladet.jpg


MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
puffe: Hade du frågat mig för några veckor sedan hade jag hållt med men inte nu. Ni är faktiskt ett dåligt hockeylag i år

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
puffe: Får vi möjlighet kommer vi välja er i slutspelet. Hoppas jag iaf.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Knylan: Känns mkt bra att han kommer med familj och allt. Sånt brukar borga för ett bra och snabbt acklimatiserande, när det sociala privatlivet som familj och så finns på plats direkt

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: På måndagskväll blir det en kamp mot klockan om faxet ska hinna fram innan 00.00

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nån som vet ifall Patrick spelar i helgen?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
JoseGonzales: Tur man inte är kund hos SEB el Folksam då.
Lite nyfiken ändå, kan man verkligen uppbåda nån supporterkänsla för ett dokument? Ett öppet dokument?

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Gavelo: "avstyr diggå"

Tänkte att det var Domsjöitiska eller nåt

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
puffe: Ja visst är det små detaljer. Dessvärre för er del är ju en av "detaljerna" att ni helt enkelt har ett dåligt lag. Det gör det hela lite knivigt

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Sputnik: Puffe och Costanza kör bara kör. De har sitt eget lilla race där de tror på slutspel tills motsatsen slutgiltigt bevisats, tills det är helt kört. Jag tycker det hedrar dem även om även de säkert innerst inne inser utopin att Modo spelar om SHL våren 2021 ☺

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Sputnik: Är du här och mansplainar? 😁
Jag tror Modoiterna överlag har rätt god uppfattning om Gladers SC-(in)kompetens vid det här laget utan att vi behöver upplysa dem 😂

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Seså, låt grabben ruva på den där nu. Inom max drygt 102 timmar vet vi alla iaf 😉

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Jocke Nilsson var vår kung

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen: De känns lite som sämre varianter av de där Leksandstyskarna

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen: Ja hur många poäng har Perron och Brown gjort? Hotar de Besse?

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Ahpl: Håller helt med och jag vet inget utan det är bara min känsla

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Ahpl: Jag tror inte det blir nån fler värvning

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Men trots allt, 14 år sedan. Tänk vad tid är relativt....i vissa landsdelar står den stilla och i andra är det som att det var en annan tidsålder

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2021-02-10
puffe: Det kan jag. Minns det som igår, min dotter som då var 12 började gråta. Två av mina kollegor som av nån anledning är Modoiter hade den osannolikt dåliga smaken att ringa mig direkt efter. Kan säga att Foppas ord om Börje var ett hyllningstal i jämförelse med min respons

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bragd-Birger: Minns att Timråklacken levde om rätt hyggligt inledningsvis men tystnade allteftersom och att bajarna då skanderade "Ni bara sjunger när ni leder"
Samt att Bulla var salongsberusad. Eller lite mer

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Var du på Hovet i början/mitten av -90 och såg oss torska mot bajan? Med en "salongsberusad" Bulla i klacken, iklädd en gammal Timrå matchtröja. Tror vi förlorade med 4-6 el nåt liknande

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Det man kan ha i åtanke är att vi inte vunnit ett skit än och att i september nästa år kan förutsättningarna för oss och The fjärt of hockey vara mer eller mindre likvärdiga

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Man kan inte annat än beundra dig, du är en sann supporterförebild.
På riktigt, inte ett uns av ironi!

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Costanza: Och jag gillar din inställning men kartan är en sak och verkligheten en annan i det här fallet. Hade ni haft ett lag som var kapabelt att grisa hade jag plussat dig. Men verkligheten är att ni har ett rätt kasst lag och verkligen inget sammansvetsat grisarlag. Det känns lite sent att värva ihop ett sånt nu, den här tiden på säsongen spetsar man på sin höjd eller lagar en specifik läcka. Man bygger inte ett nytt lag. Ja om man inte är Kenttä förstås men han bygger ju inte lag utan jobbar med "levande dokument"

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2021-02-10
Gavelo: Som utomstående kan jag bara hålla med, ser ingen som helst poäng för Modo att äventyra ekonomin i det läge ni är i nu. Ni har inte en suck på SHL och risken att åka ur är mikroskopisk. Spela av säsongen och lägg krutet på nästa ist

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Spock: Det gör vi. Och ja det är det, nu ser man fram emot att den här försäsongen tar slut så allvaret kan börja

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Olli Hahl: Men de är inte oroliga i Umeå. Det här är inte laget som ska spela slutspel. Kenttä håller på att värva ett nytt as we speak. Björklöven är ju inte ett hockeylag, det är ett "levande dokument"

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bra att hoppa upp på vinnarspåret igen. Vi har inte haft en förlustrad längre än två matcher på två säsonger eller vad det är

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Zäta75: Utlovat och utlovat....Nubben har sagt att han gärna förstärker även forwardssidan inför ett slutspel då ett sådant tär hårt på spelarmaterialet. Samtidigt sa han, i sann "Nubbenmörkar-anda", att marknaden för forwards inte svämmar över och att det bara värvas om han hittar nåt som verkligen tillför

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2021-02-10
{5647}: Tränarproblem och taskigt spelsystem i all ära, det k a n ju till en viss del även vara så att Gladers spelarmaterial inte riktigt räcker till

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Spock: Ja när man vaknar och det första som snurrar igång i skallen är olika HS-nick bör man reflektera över sitt HS-användande

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Som en liten protest mot justitiemordet på Lodin och Walli stängde jag av mig själv två dygn härifrån HS. Jag vet inte vad det fått för genomslag hos DN eller övriga hockey-Sverige men idag är det gameday och iom det är avstängningen hävd

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Ligger lågt till gameday

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Spock: Deal. Hörs på onsdag 🤞

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Du....vi gjorde kaos på det där jävla hotellet. Småland skötte pianobaren minns jag 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Han vore en lågoddsare men märkligt nog minns jag inte honom. Helt jävla ologiskt är det ett Modo-nick som ringde i huvudet när jag vaknade 😁

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
....eller ingenting. Natten som var drömde jag att jag var på ett hotell tillsammans med samtliga er alla här på HS. Alla böcker inkluderade. Vissa nick förekom mer frekvent dock.

Det är fan skadat

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Vad tror vi, debuterar PW på onsdag?

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Känns rimligt. Och troligt


Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Har en känsla av att han inte skriver här och sådär om det bara handlar om önsketänkande. Han inledde sin "karriär" här med ett väl underbyggt rykte och jag tror det här faller under samma kategori

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
TIK1928: Ja det säger en del om nivån på den där lappblaskan när de anlitar en bloggare som håller den nivån. Att han endast hjälpligt behärskar det svenska språket må så vara, de där anklagelserna han svänger sig med håller en nivå så låg att jag föreställer mig att t.om de lövare vi haft här på forumet rodnar av genans

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Nä jag förlitar mig på vad han som var först ut med transantlantvärvningen (inte namnet) skrev efter matchen igår 😁


Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
roger_sundsvall: Tack. Låt detta bli slutorden för helgens matcher 🙏

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Då är vi överens. Jag tror också att vi har säsongens sämsta tid nu och 10 matcher framåt typ. Resultatmässigt alltså.
Det är förresten 14 matcher kvar av grundserien för oss och vi är klara seriesegrare. Nämnde jag det?

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Det blir lite tunt framöver ja. Skönt då att vi satt oss i en sits där återstående matcher i grundserien kan ses som träningsmatcher inför allvaret

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Det var självklart en domarskandal. Det trodde jag var underförstått

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Matsg: Ja jag säger inte emot dig här och nu, det blir spännande att se i vilket skick vi går in i slutspelet. Har vi fått tillbaka våra viktiga kuggar samt fått önskat utfall på våra nyförvärv (PW samt den forward jag förväntar mig värvas) så går vi starka in i det. Då ser jag nog ändå oss som knappa favoriter inför slutspelet. Ställs vi sedan i en final mot Löven är det vidöppet och att då hålla dem som knappa favoriter pga det psykologiska är inte alls orimligt

· 157 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen